Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 07 май 2021 21:37


За тези шумове в ЕА288 вече е пословично (барабар със загубата на антифриз)!

Хич не се и занимавай ...
Маслена помпа, водна помпа, ролки, чак до помпа за високо налягане се стига (или както се води там - деа дизелаците) - и пак. Уж изчезва, уж не ...
Всички групи във фейса и форуми бъкат с оплаквания и кой какво сменил ...
После защо хората с дачии били по-щастливи?! :mhihi




deqnak__
Мнения: 114
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот deqnak__ » Съб 08 май 2021 7:21


Може би е до двигатели. Имам и служебна голф 7. Закупена чисто нова 2015. Но е ЕУ5 със 105 коня двигател. За сега е железен. Вече 120 000 км. Вярно, че докато беше още съвсем нова ни притесни. Пипаше и маслото и антифриза. Но това спря след първата година.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Съб 08 май 2021 9:32


Нямам разход на течности никакъв , с изключение на маслото , но там за 13к.км д/г/ да е пипнало не повече от 300-350мл масло по нивомера ( е то ясно , може и да е повече, нали и нафта влиза :mhihi ) . Смених го вчера с прясно на Равеньол. Но шумът не бих казал, че е променен, все така се чува леко на топъл мотор и по-отчетливо на студен. В нафтата слагам едно двут. масло , напълно щадящо ДПФ. Около 200мл на 50 кила нафта и добавка Арчойл , там 50мл на 50литра гориво.
Нямам промяна в палене, вървеж..
Едно само ми направи впечатление . Досега не знам що, но се случи общо три пъти. Карам каляската , влизам малко по-остро в завой с намаляване на скоростта от спирачката и изключена от предавка скорост ( с ръчка съм ) и хоп в този момент гледам аз колата угаснала ?! Бутвам старт бутона , палва веднага без никакъв проблем и работи много гладко. Това пак казвам до тук се е случвало точно три пъти у мен. Първият път не му обърнах внимание, вторият път се позамислих, сега трети път -пак. Не знам причината, но нещо не ми се види нормално нали... Мъчил съм се да го предизвикам изкуствено след третия път , не се получава.
group® написа:За тези шумове в ЕА288 вече е пословично (барабар със загубата на антифриз)!

Хич не се и занимавай ...
Маслена помпа, водна помпа, ролки, чак до помпа за високо налягане се стига (или както се води там - деа дизелаците) - и пак. Уж изчезва, уж не ...

:eek Почнах вече да съжалявам, трябваше да си купя едно ЦРВ ново с 2.0 л бензин , ама и пусто око, пак се загледах в тия алдита...
Ще взема да изчакам с ремонта, преди зимата имам ходене пак до оф. сервиз , хем ще ги подкача за тоя шум , ако не изтропа маторетката дотогава де. Ще мина предполагам едно 10к.км дотогава , ще се ослушвам за влошаване и ако няма промяна , ще изчакам. Има ли към зле- веднага в бокса, без значение къде е колата в този момент.
П.п. пропуснах да споделя. Изпробвах за около 30к.км на различни бензиностанции горивата, това в Германия . Най-добро впечатление оставам от ОМВ стандартен дизел закупен от Германия и Австрия. И от премиум дизел , пак ОМВ закупен от Румъния. Колата работи супер леко и се "реже" добре. С българския ОМВ не съм карал много , тук зареждам предимно премиум дизела им. Но понеже не съм слагал друго в Бг , не знам разликите какви са.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Съб 08 май 2021 11:02


Не смеех да споделя, защото е субективно и не искам да подведа някой. Но сега, като спомена ОМВ, аз вече съм с 3ти резервоар от скъпата нафта на ОМВ. Имам усещане, че колата върви по-добре. Преди все авио дизела на еко.
Но ми прави впечатление и по-бавно 'запушване' на дпф.
Пак е субективно и е възможно да е от затопляне на времето, но по-бавно се повишава диф. налягане.

Потретвам - не го твърдя убедено. Просто усещане.
Разликите са малки и може да има други причини.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот netizen » Съб 08 май 2021 17:14


Аз ги имам същите май не твърде субективни усещания. С ОМВ макс_алабала върви най-добре колата и гори най-малко. С ромпетрол регенерациите са най-чести. Като това беше валидно и с предната ми кола EA189 .


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Вто 11 май 2021 8:38


Аз с Shell VPower имам по чести регенерации отколкото с ромпетролската нафта, но може и от времето да е било защото си беше студено


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот netizen » Вто 11 май 2021 9:19


Имах неблагоразумето заради количките едно лято да зареждам само от Шел, честно казано НИЩО хубаво не мога да кажа за тая верига. А хем от скъпата им нафта само наливах.


Потребителски аватар
pavel31
Мнения: 108
Регистриран на: Пет 14 дек 2012 21:44
Автомобил: Skoda Kodiaq NS748Z TDI 140kW 4x4
Двигател: DFHA 2017
Местоположение: Варна

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот pavel31 » Вто 11 май 2021 11:49


Моите 50 ст. по темата,
Шелл В Пауър повече никога (и като цял Шелл за гориво)! Последният път колата стана много шумна и ГРАМ не вървеше, и бях пред нервна криза.
ОМВ Макс моушън - доволен
Лукойл ЕКТО - 2ро зареждане - много доволен
ЕКО Авио дизел - доволен


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1527
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Мнениеот Кайзен » Вто 11 май 2021 12:34


Не зная как откривате разлика при зареждане от различни обекти. Моя опит от последните няколко години е на следните бензиностанции в България:
Бенита Русе, бул. Липник 126
Петрол Дулово, на път Силистра - Шумен
Петрол Драгоман, E80
Ромпетрол Сливен, ул. Панайот Хитов № 67А
Ромпетрол София, кв. Дружба 1, бул. Цветан Лазаров № 34
Ромпетрол София, бул. Ботевградско шосе № 231
Газпром София, ж.к. Дружба, бул. Цветан Лазаров
Газпром Калотина
Круиз София, бул. „Асен Йорданов“ 4А
Круиз София, ул. Гео Милев 71
Също така съм зареждал на Petrom в Румъния, Газпром в Сърбия, Shell в Унгария, OMV в Словакия и Австрия и много различни малки бензиностанции в Австрия, Италия, Дания, Германия и т.н., но до сега никога не съм откривал никаква разлика във вървеж и разход.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 11 май 2021 13:50


Вероятно защото не си ползвал една и съща достатъчно дълго време.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Вто 11 май 2021 14:24


pavel31 написа:Моите 50 ст. по темата,
Шелл В Пауър повече никога (и като цял Шелл за гориво)! Последният път колата стана много шумна и ГРАМ не вървеше, и бях пред нервна криза.
ОМВ Макс моушън - доволен
Лукойл ЕКТО - 2ро зареждане - много доволен
ЕКО Авио дизел - доволен


Лукойл е възможно най-гадния бензин и нафта която съм наливал. последните 2 г. не съм сипвал не смятам и да го правя :biggrin

ЕКО много зависи. имат франчайзи които стават, но има и такива които горивото е отвратително затова аз специално я избягвам тази бензиностанция или ако сипвам знам,че точно тоя франчайз става.

Извънграда ако съм в непознат регион гледам да сипвам на ОМВ. Забелязал съм,че въпреки франчайзите горивото е що годе еднакво навсякъде при ОМВ.

На Шел карах старата бензинка само 100 октана и бях доволен, бензина си беше наистина добър, но нафтата май не е толкова добра. Става въпрос за бензиностанцията в София на подуене,че и техните франчайзи са малко съмнителни, но само там съм сипвал.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 11 май 2021 18:01


Аз пък от 7 години сипвам само на Лукойл , бензин, газ, дизел от обикновения. Но като цяло на тази тема идеята и е коренно различна...


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1527
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Кайзен » Вто 11 май 2021 18:33


group® написа:Вероятно защото не си ползвал една и съща достатъчно дълго време.

Явно трябва да обясня по-подробно.
В началото на 2019 сключих абонамент за V-Power започвам да зареждам само Shell V-Power Diesel от една и съща бензиностанция и колонка и имам само 1-2 зареждания на V-Power Diesel на друг Shell.
Май 2019 за седмица в Дания зареждам на INGO и OK и после в Германия пак V-Power.
Юли 2019 пътувам до Италия и зареждам на OMV в Австрия, Eni и Esso в Италия.
Август 2019 тръгвам за България и зареждам на Avanti в Австрия, Gazprom в Сърбия, 2-3 зареждания в България, Eni в Австрия и после пак Shell V-Power Diesel.
До края на 2019 зареждам V-Power и не откривам разлика в разход.

Съмнявам се че V-Power не ми носи никаква полза и прекратявам абонамента за V-Power и инвестирам в добавка. От 2020 започвам да зареждам нормален дизел на Shell, като винаги използвам добавката.
Юли 2020 пътувам до България и пак зареждам на различни бензиностанции в различни страни, като отново 2-3 пъти в БГ. И като се върнах в Германия продължих с Shell.
Никаква разлика в разхода на гориво.

От 5-6 месеца зареждам където ми падне, като винаги използвам добавката - никаква разлика в разхода на гориво и начина на работа на двигателя. Вече имам над 100 000км с колата и не мога да открия разлика. Ползвал съм различни премиум и обикновени нафти и различни добавки - средния ми разход при еднакъв начин на шофиране и еднаква средна скорост за познатите ми маршрути е еднакъв.

Подобно нещо мога да кажа и за бензиновата кола в семейството, която едн година беше с Shell V-Power Racing и после с "нормални" бензини - без разлика в разхода.

Всичко си следя съвсем педантично в ексел и дори най-малките отклонения имат логично обяснение - студена седмица, повече хора/товар в колите, по-висока средна скорост и т.н.

П.П.: Извинявам се за спама. Ако трябва преместете мненията за горива в по-подходяща тема.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 11 май 2021 20:47


Ооо разлика е разход и аз не мога да намеря.
Но аз хем не следя, хем варира доста от настроението ми :redface

Аз минимална разлика откривам в поведението на колата, но както казах - може да се дължи на други фактори.
Но разликата, макар и малка, в диф. налягане не си я обяснявам с друго. Но все пак допускам, че може и по-топлото време да улеснява пасивната регенерация.
Ще върна пак на еко и ще пробвам.

Но при всички случаи, не твърдя нищо. И аз съм доста скептичен към тези усещания.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот netizen » Сря 12 май 2021 6:09


Някой да е имал проблеми с AdBlu наливано от Ромпетрол? Интересен казус се заформи с гаранционна кола с 2.0TDI 190HP и "блокирала" SCR система.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alibahar77, kamaza11, kukata_pasat и 136 госта