За тези шумове в ЕА288 вече е пословично (барабар със загубата на антифриз)!
Хич не се и занимавай ...
Маслена помпа, водна помпа, ролки, чак до помпа за високо налягане се стига (или както се води там - деа дизелаците) - и пак. Уж изчезва, уж не ...
Всички групи във фейса и форуми бъкат с оплаквания и кой какво сменил ...
После защо хората с дачии били по-щастливи?!
Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
- Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
- Двигател: CXXB
- Местоположение: Ихтиман
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Може би е до двигатели. Имам и служебна голф 7. Закупена чисто нова 2015. Но е ЕУ5 със 105 коня двигател. За сега е железен. Вече 120 000 км. Вярно, че докато беше още съвсем нова ни притесни. Пипаше и маслото и антифриза. Но това спря след първата година.
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Нямам разход на течности никакъв , с изключение на маслото , но там за 13к.км д/г/ да е пипнало не повече от 300-350мл масло по нивомера ( е то ясно , може и да е повече, нали и нафта влиза ) . Смених го вчера с прясно на Равеньол. Но шумът не бих казал, че е променен, все така се чува леко на топъл мотор и по-отчетливо на студен. В нафтата слагам едно двут. масло , напълно щадящо ДПФ. Около 200мл на 50 кила нафта и добавка Арчойл , там 50мл на 50литра гориво.
Нямам промяна в палене, вървеж..
Едно само ми направи впечатление . Досега не знам що, но се случи общо три пъти. Карам каляската , влизам малко по-остро в завой с намаляване на скоростта от спирачката и изключена от предавка скорост ( с ръчка съм ) и хоп в този момент гледам аз колата угаснала ?! Бутвам старт бутона , палва веднага без никакъв проблем и работи много гладко. Това пак казвам до тук се е случвало точно три пъти у мен. Първият път не му обърнах внимание, вторият път се позамислих, сега трети път -пак. Не знам причината, но нещо не ми се види нормално нали... Мъчил съм се да го предизвикам изкуствено след третия път , не се получава.
Почнах вече да съжалявам, трябваше да си купя едно ЦРВ ново с 2.0 л бензин , ама и пусто око, пак се загледах в тия алдита...
Ще взема да изчакам с ремонта, преди зимата имам ходене пак до оф. сервиз , хем ще ги подкача за тоя шум , ако не изтропа маторетката дотогава де. Ще мина предполагам едно 10к.км дотогава , ще се ослушвам за влошаване и ако няма промяна , ще изчакам. Има ли към зле- веднага в бокса, без значение къде е колата в този момент.
П.п. пропуснах да споделя. Изпробвах за около 30к.км на различни бензиностанции горивата, това в Германия . Най-добро впечатление оставам от ОМВ стандартен дизел закупен от Германия и Австрия. И от премиум дизел , пак ОМВ закупен от Румъния. Колата работи супер леко и се "реже" добре. С българския ОМВ не съм карал много , тук зареждам предимно премиум дизела им. Но понеже не съм слагал друго в Бг , не знам разликите какви са.
Нямам промяна в палене, вървеж..
Едно само ми направи впечатление . Досега не знам що, но се случи общо три пъти. Карам каляската , влизам малко по-остро в завой с намаляване на скоростта от спирачката и изключена от предавка скорост ( с ръчка съм ) и хоп в този момент гледам аз колата угаснала ?! Бутвам старт бутона , палва веднага без никакъв проблем и работи много гладко. Това пак казвам до тук се е случвало точно три пъти у мен. Първият път не му обърнах внимание, вторият път се позамислих, сега трети път -пак. Не знам причината, но нещо не ми се види нормално нали... Мъчил съм се да го предизвикам изкуствено след третия път , не се получава.
group® написа:За тези шумове в ЕА288 вече е пословично (барабар със загубата на антифриз)!
Хич не се и занимавай ...
Маслена помпа, водна помпа, ролки, чак до помпа за високо налягане се стига (или както се води там - деа дизелаците) - и пак. Уж изчезва, уж не ...
Почнах вече да съжалявам, трябваше да си купя едно ЦРВ ново с 2.0 л бензин , ама и пусто око, пак се загледах в тия алдита...
Ще взема да изчакам с ремонта, преди зимата имам ходене пак до оф. сервиз , хем ще ги подкача за тоя шум , ако не изтропа маторетката дотогава де. Ще мина предполагам едно 10к.км дотогава , ще се ослушвам за влошаване и ако няма промяна , ще изчакам. Има ли към зле- веднага в бокса, без значение къде е колата в този момент.
П.п. пропуснах да споделя. Изпробвах за около 30к.км на различни бензиностанции горивата, това в Германия . Най-добро впечатление оставам от ОМВ стандартен дизел закупен от Германия и Австрия. И от премиум дизел , пак ОМВ закупен от Румъния. Колата работи супер леко и се "реже" добре. С българския ОМВ не съм карал много , тук зареждам предимно премиум дизела им. Но понеже не съм слагал друго в Бг , не знам разликите какви са.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Не смеех да споделя, защото е субективно и не искам да подведа някой. Но сега, като спомена ОМВ, аз вече съм с 3ти резервоар от скъпата нафта на ОМВ. Имам усещане, че колата върви по-добре. Преди все авио дизела на еко.
Но ми прави впечатление и по-бавно 'запушване' на дпф.
Пак е субективно и е възможно да е от затопляне на времето, но по-бавно се повишава диф. налягане.
Потретвам - не го твърдя убедено. Просто усещане.
Разликите са малки и може да има други причини.
Но ми прави впечатление и по-бавно 'запушване' на дпф.
Пак е субективно и е възможно да е от затопляне на времето, но по-бавно се повишава диф. налягане.
Потретвам - не го твърдя убедено. Просто усещане.
Разликите са малки и може да има други причини.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз ги имам същите май не твърде субективни усещания. С ОМВ макс_алабала върви най-добре колата и гори най-малко. С ромпетрол регенерациите са най-чести. Като това беше валидно и с предната ми кола EA189 .
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз с Shell VPower имам по чести регенерации отколкото с ромпетролската нафта, но може и от времето да е било защото си беше студено
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Имах неблагоразумето заради количките едно лято да зареждам само от Шел, честно казано НИЩО хубаво не мога да кажа за тая верига. А хем от скъпата им нафта само наливах.
- pavel31
- Мнения: 108
- Регистриран на: Пет 14 дек 2012 21:44
- Автомобил: Skoda Kodiaq NS748Z TDI 140kW 4x4
- Двигател: DFHA 2017
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Моите 50 ст. по темата,
Шелл В Пауър повече никога (и като цял Шелл за гориво)! Последният път колата стана много шумна и ГРАМ не вървеше, и бях пред нервна криза.
ОМВ Макс моушън - доволен
Лукойл ЕКТО - 2ро зареждане - много доволен
ЕКО Авио дизел - доволен
Шелл В Пауър повече никога (и като цял Шелл за гориво)! Последният път колата стана много шумна и ГРАМ не вървеше, и бях пред нервна криза.
ОМВ Макс моушън - доволен
Лукойл ЕКТО - 2ро зареждане - много доволен
ЕКО Авио дизел - доволен
- Кайзен
- Мнения: 1527
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Не зная как откривате разлика при зареждане от различни обекти. Моя опит от последните няколко години е на следните бензиностанции в България:
Бенита Русе, бул. Липник 126
Петрол Дулово, на път Силистра - Шумен
Петрол Драгоман, E80
Ромпетрол Сливен, ул. Панайот Хитов № 67А
Ромпетрол София, кв. Дружба 1, бул. Цветан Лазаров № 34
Ромпетрол София, бул. Ботевградско шосе № 231
Газпром София, ж.к. Дружба, бул. Цветан Лазаров
Газпром Калотина
Круиз София, бул. „Асен Йорданов“ 4А
Круиз София, ул. Гео Милев 71
Също така съм зареждал на Petrom в Румъния, Газпром в Сърбия, Shell в Унгария, OMV в Словакия и Австрия и много различни малки бензиностанции в Австрия, Италия, Дания, Германия и т.н., но до сега никога не съм откривал никаква разлика във вървеж и разход.
Бенита Русе, бул. Липник 126
Петрол Дулово, на път Силистра - Шумен
Петрол Драгоман, E80
Ромпетрол Сливен, ул. Панайот Хитов № 67А
Ромпетрол София, кв. Дружба 1, бул. Цветан Лазаров № 34
Ромпетрол София, бул. Ботевградско шосе № 231
Газпром София, ж.к. Дружба, бул. Цветан Лазаров
Газпром Калотина
Круиз София, бул. „Асен Йорданов“ 4А
Круиз София, ул. Гео Милев 71
Също така съм зареждал на Petrom в Румъния, Газпром в Сърбия, Shell в Унгария, OMV в Словакия и Австрия и много различни малки бензиностанции в Австрия, Италия, Дания, Германия и т.н., но до сега никога не съм откривал никаква разлика във вървеж и разход.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Вероятно защото не си ползвал една и съща достатъчно дълго време.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
pavel31 написа:Моите 50 ст. по темата,
Шелл В Пауър повече никога (и като цял Шелл за гориво)! Последният път колата стана много шумна и ГРАМ не вървеше, и бях пред нервна криза.
ОМВ Макс моушън - доволен
Лукойл ЕКТО - 2ро зареждане - много доволен
ЕКО Авио дизел - доволен
Лукойл е възможно най-гадния бензин и нафта която съм наливал. последните 2 г. не съм сипвал не смятам и да го правя
ЕКО много зависи. имат франчайзи които стават, но има и такива които горивото е отвратително затова аз специално я избягвам тази бензиностанция или ако сипвам знам,че точно тоя франчайз става.
Извънграда ако съм в непознат регион гледам да сипвам на ОМВ. Забелязал съм,че въпреки франчайзите горивото е що годе еднакво навсякъде при ОМВ.
На Шел карах старата бензинка само 100 октана и бях доволен, бензина си беше наистина добър, но нафтата май не е толкова добра. Става въпрос за бензиностанцията в София на подуене,че и техните франчайзи са малко съмнителни, но само там съм сипвал.
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Аз пък от 7 години сипвам само на Лукойл , бензин, газ, дизел от обикновения. Но като цяло на тази тема идеята и е коренно различна...
- Кайзен
- Мнения: 1527
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
group® написа:Вероятно защото не си ползвал една и съща достатъчно дълго време.
Явно трябва да обясня по-подробно.
В началото на 2019 сключих абонамент за V-Power започвам да зареждам само Shell V-Power Diesel от една и съща бензиностанция и колонка и имам само 1-2 зареждания на V-Power Diesel на друг Shell.
Май 2019 за седмица в Дания зареждам на INGO и OK и после в Германия пак V-Power.
Юли 2019 пътувам до Италия и зареждам на OMV в Австрия, Eni и Esso в Италия.
Август 2019 тръгвам за България и зареждам на Avanti в Австрия, Gazprom в Сърбия, 2-3 зареждания в България, Eni в Австрия и после пак Shell V-Power Diesel.
До края на 2019 зареждам V-Power и не откривам разлика в разход.
Съмнявам се че V-Power не ми носи никаква полза и прекратявам абонамента за V-Power и инвестирам в добавка. От 2020 започвам да зареждам нормален дизел на Shell, като винаги използвам добавката.
Юли 2020 пътувам до България и пак зареждам на различни бензиностанции в различни страни, като отново 2-3 пъти в БГ. И като се върнах в Германия продължих с Shell.
Никаква разлика в разхода на гориво.
От 5-6 месеца зареждам където ми падне, като винаги използвам добавката - никаква разлика в разхода на гориво и начина на работа на двигателя. Вече имам над 100 000км с колата и не мога да открия разлика. Ползвал съм различни премиум и обикновени нафти и различни добавки - средния ми разход при еднакъв начин на шофиране и еднаква средна скорост за познатите ми маршрути е еднакъв.
Подобно нещо мога да кажа и за бензиновата кола в семейството, която едн година беше с Shell V-Power Racing и после с "нормални" бензини - без разлика в разхода.
Всичко си следя съвсем педантично в ексел и дори най-малките отклонения имат логично обяснение - студена седмица, повече хора/товар в колите, по-висока средна скорост и т.н.
П.П.: Извинявам се за спама. Ако трябва преместете мненията за горива в по-подходяща тема.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Ооо разлика е разход и аз не мога да намеря.
Но аз хем не следя, хем варира доста от настроението ми
Аз минимална разлика откривам в поведението на колата, но както казах - може да се дължи на други фактори.
Но разликата, макар и малка, в диф. налягане не си я обяснявам с друго. Но все пак допускам, че може и по-топлото време да улеснява пасивната регенерация.
Ще върна пак на еко и ще пробвам.
Но при всички случаи, не твърдя нищо. И аз съм доста скептичен към тези усещания.
Но аз хем не следя, хем варира доста от настроението ми
Аз минимална разлика откривам в поведението на колата, но както казах - може да се дължи на други фактори.
Но разликата, макар и малка, в диф. налягане не си я обяснявам с друго. Но все пак допускам, че може и по-топлото време да улеснява пасивната регенерация.
Ще върна пак на еко и ще пробвам.
Но при всички случаи, не твърдя нищо. И аз съм доста скептичен към тези усещания.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.
Някой да е имал проблеми с AdBlu наливано от Ромпетрол? Интересен казус се заформи с гаранционна кола с 2.0TDI 190HP и "блокирала" SCR система.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alibahar77, kamaza11, kukata_pasat и 136 госта