Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 05 фев 2021 10:29


group® написа:
Инжекторите не се рециклират. Само Бош ги правят, като запазват само черупката.
Опциите са от Порше - 930лв на брой с отстъпка.
Директно от Бош - към 500лв с отстъпка и към 170лв депозит за връщабе на старите. Тоест ако не ги одобрят става към 670лв.



ОЕМ инжектор - 04L130277AE
На бошовския не му знам номера.
Няма налични. С поръчка от Бош Германия. Доставка с DHL +57лв без ДДС. Иначе чакаш 10+ дена.
Ще ги сменим в D-bros.
Монтаж-демонтаж е в порядъка 30-40лв на дюза.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 05 фев 2021 10:45


BOSCH 0 986 435 257 - към 560 лева с отстъпките намирам без да връщаш старите, , ако ги върнеш и ги одобрят връщат по 100лв на дюза поизбързал си малко :) имаме и форумни магазини, 100% щяхте да паднете и под тези цени


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 05 фев 2021 11:03


Тези, които са без връщане са чисто нови целите. От тях няма - някъде април ще има.
Тези с депозит са рециклирани от Бош. Реално само черупката остава. От тях има налични.
Проверил съм навсякъде.

П.с. и за рейката беше така. Новата излиза по-евтина от рециклирана, но не ти я одобрят старата.

Цените, които съм дал са закръглени. Реално малко под 500лв е дюзата с връщане, ама вече не помня точната сума. Все тая.


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 735
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот astragt » Пон 15 фев 2021 14:16


group® написа:........


Човече, тия дни попаднах на неволите ти, ужас, направо не е за вярване какви поразии са станали. А уж затова купуваме по-нови коли, да не се занимаваме с ремонти... Много неприятна история, но виждам, че имаш голям мерак и скоро ще си възстановил всичко и дано за напред само радости да ти доставя белия красавец.
Аз искам да питам няколко неща, ако си запознат - с VCDS мога ли да гледам какви корекции правят дюзите (и как) и дали ще е достатъчна оценка за състоянието им. Всички ли разновидности на 190 коня са с еднакви дюза?! Аз имам навика да сипвам BDC добавка постоянно на последните дизели, които съм карал. Не знам до колко помага, но на Аутлендъра ми помпа дюза е осезаема разликата в тракането на мотора с и без. На пасатите с комън рейл не съм хванал разлика, но си наливам постоянно. Надявам се да има смисъл точно за намаляване на износването на дюзите.
Ииии още нещо - не спирай да споделяш (видях някъде за лошата ти идея да спреш :eek :biggrin ). Твоите теми винаги са интересни за четене, смислени и със сигурност полезни. Успех!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 16 фев 2021 0:34


Благодаря! :beer

astragt написа:... с VCDS мога ли да гледам какви корекции правят дюзите (и как) и дали ще е достатъчна оценка за състоянието им. Всички ли разновидности на 190 коня са с еднакви дюза?!


Можеш да гледаш корекциите, но няма много смисъл.
Както съм казвал, аз от дизели не разбирам и нямам идея как е при по-старите поколения, но за нашите няма да разбереш нищо. В моя случай си даваха данни както трябва, но на теста се оказа, че не са ок.
Както казах, дават им живот 200-250 хил км. Аз бих ги прослушал (сваляне и тест) на около 180000км., за всеки случай.

Иначе:
Engine -> Live data -> Injection amount deviation cylinder 1.2.3.4
(Избираш всички цилиндри)

Нямам идея дали има някакви разновидности при различните кодове двигатели.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Чет 25 фев 2021 22:25


Аз съм с 2.0 тди, 150 к.с. на touran 2016 г. 200000 км. Трябва ли да предприемам пране на дпф филтъра? Ако правилно разбирам е на 68%. Регенерациите приключват на 25% по лентата горе.
Прикачени файлове
Screenshot_20210217-192558.png
Screenshot_20210217-191300.png


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 25 фев 2021 23:26


Колега, очевидно си направил два шота преди и в етап на регенерация, както и веднага след нея.
Очевидно минимално налягане е 16 и максимално 400+, но в какви условия, кога спрямо регенерацията? Максималното при какъв товар е?
Така не могат да се видят наляганията преди нея, след нея, на студено и топло, нищо.

Постарай се да проследиш момента след регенерация - студено/топло и момент малко преди регенерация - студено/топло.
Трябва да се види и минимално, и максимално налягане.
Описал съм подробно ситуациите.
Тези 'диагнози' с един поглед са за протата от Дунев :mhihi
Нали идеята е да съберем данни и можем да ги разчитаме?!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 19 мар 2021 13:07


Ще пиша и тук за дебитомер при тези двигатели, защото е част от поддръжката. Важна част.

Смених го заради пробега от 200000км.
При него няма обективни стойности, по които да се хване проблем. Възможно е плавно да дефектира без ясно изразени симптоми. Участва в смесообразуването и е важен.
Към него има и температурен датчик за входящия въздух, който също е значим и може да шашне компа.
Цената му от 200лв е приемлива за профилактична смяна при определен пробег.

Единственото, което ми прави впечатление като данни е температурата. Със стария имаше по рязки движения в температурата - 5 - 15 - 25 - 6 ... градуса.
Сега движението е през градус и в далеч по-малки маржове. От 5 до 10 градуса през 1 градус.
Възможно е това да е някакъв показатрл, но не мога да го твърдя.
По скоро мога да кажа, че 200000км е добро време да се смени профилактично.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 19 мар 2021 13:57


Пробва ли почистване със спрей за дебитомери дали променя чувствителността или направо го смени ?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 19 мар 2021 14:26


Направо го смених.
Както казах, нямаше обективна причина. Не е бил зацапан или нещо такова.
Просто с времето чувствителността му се променя и оттам показанията. А за тези дизеляци, това не е добре.
Може би прекалявам, но искам да имам идеална смес :mrgreen


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 19 мар 2021 14:38


Няма лошо, питам защото , преди 3-4 месеца на познат с БМВ е46 бензин 2000сс му записваше грешка дебитомер и решихме да го почистим , видимо на датчика имаше съвсем леко прах, все едно си забърсал телевизора вкъщи, но след малко има прашинки тук там , изпръскахме го със спрей и повече не светвала грешката, като той сподели, че колата е станала много по-отзивчива.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 19 мар 2021 14:56


Не знам точно при какви условия записва грешка, освен ситуацията да не работи изобщо. Тоест дали 'усеща', че нещо блокира 'струната'?
Но така или иначе, при бензин е друго. Там не му трябва да знае с пълна точност въздуха. Ламбдата ще коригира, ако нещо 'забележи' в повече.
При тези наши печки лабдата почти не играе в смесообразуването. Поне от 3 места, на едното са тренирани в Бош Гетмания специалисти, ми го казват това. Не знам защо? Дали защото кислорода е много повече при изгаряне на дизела и не може да хване тънки разлики? Не знам.
Та при бензина можеш да си позволиш да не е съвсем точен дебитомера. Вълнува те само дали работи.

п.с.
Тук му трябва да знае и точно колко градуса е, защото така определя количеството кислород във въздуха. Следи се и амбиентното (атмосферното) налягане. И този датчик е бая важен, ама уж там е 0\1 - не работи/работи.
Абе бая му е нужно да знае точното количество кислород на тея дизеляци :smile


alex307
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 10 мар 2011 22:48
Автомобил: Голф 4
Двигател: АТД 2002
Местоположение: Пещера

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alex307 » Съб 20 мар 2021 11:05


Колеги може ли мнение за моят дпф. Автомобила е гoлф7 1.6 тди CLHA 2014г. Понеже идвам от бмв и там имах известни драми с дпф-а, първото нещо което направих след покупката е да си инсталирам ваг дпф. Проблема при мен е че цапа ауспуха леко със сажди, не знам дали е нормално но при бмв беше лъскаво чист дори и запушен. Направих два скрийншота единия е преди регенерация а другия е след пусната принудителна през програмата кариста, понеже минаваше 700км. от последната. Преди това осетих една планова в градски условия но мисля че е прекъснах понеже я осетих след като изгасих автомобила на един паркинг, а перките продължиха да работят около 10 мин. Автомобилът е закупен от порше в България и е на 132000км. в момента. Аз го притежавам от около месец и все още се образовам. Благодаря предварително.
Прикачени файлове
Screenshot_20210304_174713_com.applagapp.vagdpf.jpg
Преди
Screenshot_20210307_161059_com.applagapp.vagdpf.jpg
След


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот PzKpfW » Нед 21 мар 2021 11:53


Случайно попаднах на интересно руско клипче за ЕА288

https://www.youtube.com/watch?v=g3arRAfXdNw


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пет 02 апр 2021 21:28


Обръщали ли сте внимание двигателното маслото какви температури достига и какви са нормалните? Има много различни мнения и не съм открил какви са максималните температури. Моята достига лятото до 128 градуса, когато я напъна повече иначе се държи около 110 градуса в зависимост от температурата на въздуха и как я карам. При последните регенерации и температура на вън около 10 градуса маслото се държеше около 106 градуса. Лятото не съм го следял още как ще е при регенерация.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта