Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот tdi fen » Нед 14 авг 2022 20:25


сменяна ли е водната помпа ?маслото на какви километри е




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Нед 14 авг 2022 21:33


Аз не мисля че колата има проблем с маслото, проблема е с охладителната система затова маслото е на 130+ градуса.
По скоро търси проблема в охладителната, стрелката не трябва да мърда от 90, колегите вече ти казаха че щом е мръднала колата е на 105+ градуса на антифриза.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alpinab » Пон 15 авг 2022 7:41


Колеги,

Някой в домашни/любителски условия да е сменял изцяло антифриз - около 6 литра и нещо на ЕА288. Моя е на 6 години и вече е тъмно кафяв. Дори мисля да подменя с него и разширителния съд с оригинален но без торбичката със Силика.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Пон 15 авг 2022 8:08


Щом ще се маха силиката, не е много препоръчително да се продължи с Г13 , поне за мен . Без силиката Г13 ще трябва или много често да се сменя, или да е друг.
На моята кола също ще стане на 6 години , но е Г12 оригинално ( явно при надлъжните ЕА288 са продължили със стария тип антифриз, последните не ги знам как са ) .


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пон 15 авг 2022 8:24


Колата е на 25000 км след обслужване на ангренажа, водна помпа и масло DSG. На 40000 км след смяна на ремък маслена помпа и филтър картерна вентилация. Двигателното масло 0w30 на VW е на 7500 км след смяна. Сега, както споменах, смятам да сменям двата радиатора, които ми се струва, че допринасят за проблема и антифриза. Само ме притеснява, че може би ще се наложи и калибриране на дистроника, след тези манипулации.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alpinab » Пон 15 авг 2022 8:35


samo_pechka написа:Щом ще се маха силиката, не е много препоръчително да се продължи с Г13 , поне за мен .


Именно. Мисля да сложа G12 EVO. Според един бюлетин на Ауди, след 2017 се слага само този. Г13 не се използва повече.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Пон 15 авг 2022 8:52


Atanas85 написа:Колата е на 25000 км след обслужване на ангренажа, водна помпа и масло DSG. На 40000 км след смяна на ремък маслена помпа и филтър картерна вентилация. Двигателното масло 0w30 на VW е на 7500 км след смяна. Сега, както споменах, смятам да сменям двата радиатора, които ми се струва, че допринасят за проблема и антифриза. Само ме притеснява, че може би ще се наложи и калибриране на дистроника, след тези манипулации.


На колко километра и къде е карана тази кола,че те съмнява да са задръстени радиаторите външно и между ламелите?
За кола 2016г. както пише в профила ти силно ме съмнява да е задръстено нещо чак толкова много.
Ел. водната помпа в какво състояние е, сменяна ли е?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 15 авг 2022 9:33


миналата седмица сменяхме радиатори на едно GLE 2019 които изглеждаха трагично... колата е била ескортна задна кола , шофьора обясни, че за 2 години сменят 6 пъти челно стъкло, фаровете му изглеждаха като на 20 годишен курник, по ръба на капакака и горния ръб на стъклото боя нямаше , корозия доволно, хром лайстните бяха все едно кълвани от кълвач, шофьора сподели, че при скорости на 200км/ч карат на разстояние колкото да не може да влезе друга кола между двете коли и вътре звучите са все едно някой го стреля с песъкоструй.... та високи скорости и замърсени пътища правя радиаторните ламели мармалад....


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Пон 15 авг 2022 9:38


Да де.. то ясно аз затова питах на колко км и как е карана, но все пак това е Touran, нали не си го представяш как той е ескортна кола която кара с 200 км/ч без дистанция отпред и по замърсени пътища :mhihi


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 15 авг 2022 10:03


марка и модел нямат значение, важно е кой седи между седалката и волана :)


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пон 15 авг 2022 10:33


Колата е на 250 000 км. Пробвал съм със струйка, но със слаба струя да почиствам радиатора и след това капеше един ден страшна гняс от колата.
Прикачени файлове
IMG_20220815_112844.jpg


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4227
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот tdi fen » Пон 15 авг 2022 10:42


този не е ли на климатика ? оригинален ли ще слагаш ?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Пон 15 авг 2022 10:45


Този е на климатика, задния може и нищо да му няма.
Иначе с водоструйката се криват още повече ламелите, пробвай да смениш само този на климатика който си снимал, между двата само да се почисти внимателно събралата се мръсотия.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пон 15 авг 2022 11:37


Когато я разглобят ще видим как е задния радиатор и ще преценя е на място.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Atanas85 » Пет 07 окт 2022 19:57


Малко инфо от мен. ДПФа започна да регенерира много често, на около 150 км. Постоянно го следя с vag dpf и забелязах, че както е на 40-45 % (скалата която показва % до регенерация) изведнъж започва регенерация и става на 100-105 %. Последния път беше на 42% и настъпах колата по един баир и бам авариен режим. Загасих запалих и се оправи. Беше записала грешка нещо с налягането на турбината. Преди започваше регенерация при калкулирани сажди, в случая започна да регенерира по измерени сажди. Диференциалното налягане започна да стига до 650. След това оставих колата в сервиз да почистват ДПФа, егр и всичко около филтъра и свързано с него. Казаха ми от сервиза, че дпф и катализатор са наедно и колата е с два егра. Взех колата и занулих ДПФа. Сета ми се струва, че е наред, но до кога не се знае. Може и да се заблуждавам, но сега двигателя ми се струва, че работи по-мазно от преди. Колата е на 250000 км.
Прикачени файлове
FB9F3268-9505-4B5D-BCCE-7FBCFF0BF8D6.jpeg
96233C56-A87C-4E3D-A8E6-25A668F7B321.jpeg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта