Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 14 яну 2021 14:14


Първо да отбележа, че конкретно за тези модулни двигатели става дума. Доколкото се запознавам с тях, имат разлики от предишните.
Също правя уговорката, че не разбирам от дизели и не искам да подведа някой. Разчитам на корекции от знаещи. Също така, не познавам проблемите на предишните поколения TDI и не знам какво и докъде е общо.

Идеята на темата е да се събират данни от различни показания, тестове по двигателя и периферията.
Така човек ще може да сравни и разбере дали има проблем с неговата.

Лично аз, до момента, наблюдавам основно. DPF differential pressure и injection amount deviation на 4те инжектора.
(Данни ще споделя по-натам, че колата не е при мен и не искам по спомен)
Хубаво е да се допълни с други възможности за наблюдение, които са показателни за проблем - турбо, егр-и и т.н.

Пример давам с диференциалното налягане:
(нямам спомен при какви условия са правени шотовете и са само за илюстрация на идеята
Този е правен при загряла кола, малко преди регенерация, на място без газ (в действителност е и преди прането на дпф):
Screenshot_20201214-074634_VAG DPF.jpg

Този е малко след регенерация, при 2500оборота, топла кола:
Screenshot_20201218-213135_VAG DPF.jpg


(пак казвам, че това е само пример, а не действителни данни и условия)

Специално за диференциалното налягане е доста осеян с мистерии показател, който зависи от определени условия.
Забелязал съм, че има големи разлики според % след регенерация (в горната част на шотовете от Vag dpf приложението). Също така на студен и топъл двигател.
Покачва се и след агресивно каране.
Затова ми се иска да съберем повече данни за тези стойности и така по-добре ще знаем кое е нормално и кое не.
Важно е стойностите да са само за тези двигатели. Според мен няма как да има универсални стойности за всички дизели. Би трябвало да има значение къде точно се намира самия извод на налягане за датчика. При различни двигатели е на различно място. Отделно, ЕА288 имат клапа след дпф, която при някакви условия се променя и връща към егр за ниско налягане. Това също оказва въздействие, вероятно (нямам идея как и кога работи тая клапа?).

Ето опростено кои условия биха били показателни, според мен:
- стойност на налягането след първо палене (студена кола), заедно с % след регенерация. Празен ход.
- стойност при напълно загряла кола (температура на масло над 90 градуса, карана поне няколко км) с % след регенерация. Празен ход и при 2500 оборота.
- стойност на максимално диференциално налягане (при напълно загрял двигател) - тук трябва да се намери права отсечка и да се ускори на максимум. Поне 2ра и 3та скорост да се изцедят. Става с VAG DPF приложението, което запазва максимално достигнатото налягане.

20210114_135638.jpg

1. % след регенерация
2. Моментно диф. налягане
3. Максимално диф. налягане


Когато имам възможност ще дам стойности на моята кола.


За съвсем не знаещите:
Стойности на диференциално налягане могат да се ползват за определяне състоянието на DPF.
Стойности на корекции на инжекторите могат да покажат проблем, както със самите инжектори, така и с други части по двигателя.

Диференциално налягане (и други данни на дпф) може да се наблюдава с приложението VAG DPF. Нужено е и устройство ELM 327, което е доста евтино.

За инжекторите е необходима друга диагностика VAG COM кабел и компютър. Или нещо по-просто - OBD11, Carista и др.
Ако има нужда от инструкции, може да пишете и на ЛС и ще публикувам.




Потребителски аватар
DAJelev
Мнения: 67
Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
Автомобил: VW Passat Variant Highline
Двигател: DFCA 2016
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DAJelev » Чет 14 яну 2021 22:09


Screenshot_20201228_085528_com.applagapp.vagdpf.jpg

Ето и от мен един screenshot от VAG DPF.
При мен регенерациите ги прави на доста по-малък пробег и период от време, а остатъчните сажди са по-малко от твоите, но аз карам основно градско.
Обикновено все в града следя регенерациите, но като че ли при мен като падне до 25% и спира регенерацията. При теб е паднало до 3%.
Също остатъчните сажди при мен са си винаги едни и същи без значение дали регенерира или не, като за една година са се покачили с 3%. При теб преди регенерация показва 79%, а след това 0%, което не го разбирам. Да не зависи от версията на VAG DPF.
Като имам някакво по-дълго пътуване ще проследя и тогава какво се случва.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 14 яну 2021 22:18


Това на празен ход ли е? Като гледам е по време на регенерация, което не влиза в горните сценарии и не знам как да ги интерпретирам. :icon_lol

Oil ash не е спаднал след регенерация, а след пране на дпф и нулиране на софтуера. Мери се по алгоритъм и не е реален показател.

Тук е паднало на 3%, защото съм го пекъл с принудителна регенерация. Иначе и при мен спада някъде около 23-25%


Потребителски аватар
DAJelev
Мнения: 67
Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
Автомобил: VW Passat Variant Highline
Двигател: DFCA 2016
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DAJelev » Пет 15 яну 2021 22:04


Да това е на празен ход, по време на регенерация.
Oil ash знам, че се изчислява, а не е реално измерена величина, но ме учуди как се е нулирал при теб и си помислих, че е след регенерация.
С кое приложение за телефон пускаш принудителната регенерация и дали е оправдано да се прави профилактично. Много често ми се случва да съм минал сумати и километри и на 2 км от вкъщи да се включи регенерацията и много ме изнервя, защото гледам да не я прекъсвам и се налага да я чакам. Ако може примерно бих я пускал като наближа София и след това да знам, че за 300-400 км в града няма да се налага да я чакам пак.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 28 яну 2021 10:09


Регенерациите ги правя с OBD11
Идеална работа ми върши за такива неща.
Adaptations -> service regeneration while driving
Според мен е добре на някакъв период да се правят няколко последователни регенерации. По-основно почистване.
Иначе аз си следя с vag dpf на колко % е от регенерация и си избирам подходящ момент да я направя принудително. Точно за да не ме сварва в кофти момент.

Иначе ето мои данни от инжекторите:
Screenshot_20210128-091019_OBDeleven.jpg


Ето от дпф:
Тук съм на след само градско каране. Добре загряла кола.
Нямах възможност да тествам колко ще е максималното налягане, но вероятно около 500.
Screenshot_20210128-091758_VAG DPF.jpg


Прави ми впечатление, че налягането значително се променя от студен до топъл двигател. И в продължение на периода между две регенерации.
Ведна след регенерация на студено и на място е под 5.
След известно време - 10, 15 на студено.
На топло след реген. - 10, 15
След време - 25, 30... стигало е и до 40.
Нямам идея дали е нормално.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 557
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот dispatch » Чет 28 яну 2021 22:10


След последната регенерация, само градско ли си карал?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 28 яну 2021 22:22


Да.
Днес имам 103км само в София по задръствания.
Следващата регенерация ще ми е на около 300км от предишната.


Потребителски аватар
DAJelev
Мнения: 67
Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
Автомобил: VW Passat Variant Highline
Двигател: DFCA 2016
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DAJelev » Чет 28 яну 2021 22:31


А следил ли си преди почистването на DPF на какви интервали е била горе долу регенерацията. При мен вчера пак прави регенерация като бях карал само градско и бях минал 160 км и 400 мин от последната регенерация. При теб са доста по-големи интервалите. Също при мен градското е нон стоп на студен мотор - от вкъщи до работа ми е 3 км, а ти като минеш 100 км градско поне мотора е бил загрят през повечето време.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 28 яну 2021 22:53


И преди прането беше на такива интервали.
При мен има и друга подробност - печка. Реално винаги тръгвам на частично загрял двигател.
Не правя всеки ден по 100км., но в общи линии 30км ми е редовното каране - 2 пъти на ден по 15км.

Ако си на 3км дистанции само, ще имаш проблеми.
Увери се, че поне регенерациите ги правиш както трябва.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот netizen » Пет 29 яну 2021 8:49


Това е при мен ситуацията. Не знам обаче до колко достоверно работи тая програма на ЕА288 , мисля си, че на предното поколение мотори работеше по-адекватно.

Изображение


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 29 яну 2021 9:27


group® написа:И преди прането беше на такива интервали.
При мен има и друга подробност - печка. Реално винаги тръгвам на частично загрял двигател.
Не правя всеки ден по 100км., но в общи линии 30км ми е редовното каране - 2 пъти на ден по 15км.

Ако си на 3км дистанции само, ще имаш проблеми.
Увери се, че поне регенерациите ги правиш както трябва.


Ти не прави ли и Ремап ? Аз се чудя ако мапна моя, дали плановите регенерации биха се удължили както е било преди Дизелгейт , дали може да се обърне и логиката на старт стопа, защото чета , че Рево правели и това като мапват на Stage 1 , пратих им даже мейл със запитване и така и не ми отговориха. На колко минути работа на мотора правите регенерации е същественото, изминатото разстояние всеки път и за всеки е различно. При мен например е 400 минути, за това време каквото мина мина, регенерацията стартира. Може да са 130км, може да са 500км . Градско гледам че над 150км не минавам между регенерациите.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Пет 29 яну 2021 12:11


Ако е нагласен на ЛЛ интервал смяна на масло, регенерациите ставали по-редки във времето до към зададения срок за смяна.
Бях се интересувал и го мернах някъде . Дали е вярно- не знам.
Една от причините за честа регенерация си е ЕГР-а , ликвидиран ли е ( или поне много ограничен ) ще има по-редки регенерации . Самия ДПФ ще развива и поддържа по-висока температура в градско, извън града - няма значение , то и в нормалния вариант над определено натоварване ( и обороти ) си остава затворен .
Аз търся инфо и варианти как да огранича при мен ( 2.0тди ЕА288 с ад-блу ) тоя ЕГР и да не ма ловнат на тюф-а , но..
DoH_KuXoT написа: Аз се чудя ако мапна моя, дали плановите регенерации биха се удължили както е било преди Дизелгейт

Аз бих го направил, не толкова с цел мощност , колкото друг алгоритъм на работа. И въпреки това пак ще има и отражение ( подобрение ) на мощността .
Показателно е, че колите преди дизелгейт , си бяха напълно наред и добре. Разход , ресурс. След това- проблем .


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Пет 29 яну 2021 13:33


Не мисля, че интервалът за маслото има значение.

Всъщност доста се фокусираме върху регенерациите и интервалите между тях.
А в самта регенерация няма нищо лошо, стига да се сменя маслото на моточасове.
Интервалът е по алгоритъм, в който се смятат данни от дросел, температури, егр работа и т.н.
Единствените живи и реални данни идват от датчик за диференциално налягане. Ако искаш да удължиш интервалите, това е мястото, където можеш да пипаш. Ако намалиш по някакъв начин отчетеното налягане (тоест не се повишава), вероятно ще се забави регенерацията. Но трябва да знаеш точно как да го излъжеш. Всъщност не знам дали е възможно при EA288.
Това го има като проблем с датчика и в последствие с дпф, но при по-стари дизели.
Да се върнем на въпроса - регенерацията трябва да се случи в момент, преди да се запуши толкова, че да не може ефективно да изгори натрупванията.
Дпф е симптом, а не самия проблем.
Проблемът е някъде преди него.

Фокусирал съм се върху данни от дпф, защото това е най-достъпната и лесна диагностика за цялата работа на двигателя. Изгорелите газове показват какво се случва по целия път на работа. Ако имаш проблем с инжектори, компресия, турбо, etc. ще го хванеш с данни от дпф още преди да се е задълбочило. По специално диференциалното налягане е важния показател. Ако се покачва много бързо, значи се запушва филтъра от прекомерно много сажди. На колите без дпф ще се види промяна в пушенето. Но с дпф няма да видиш нищо. Чак когато проблемът е напреднал ще усетиш промяната.
Ако диференциалното налягане не спада след регенерация, вече имаш проблем и със самия дпф.
Тоест един проблем с инжектор, може да ти коства и разправия с дпф, егр, геометрия ...
Затова съм пуснал тази тема. Трябва да се знае какво налягане е нормално в различни сценарии.

Относно инжекторите. Да, при тези двигатели са безпроблемни, но тепърва ще създават проблеми с увеличаване на пробега. Знаем, че един инжектор може да направи големи бели натам в системата. С няколко души разговарям вече и получавам една и съща информация: живите данни за корекциите не са показател, че инжекторите работят добре. Единствено със сваляне и тестване може да се разбере. Затова мисля да направя и това. Най-малкото, тестването ги почиства.
Има случаи, когато инжектор дава отклонение в точно определен диапазон на работа. Няма да разбереш, докато не доведе до някакви симптоми - примерно запушен дпф.

Един въпрос:
Как, по друг начин, може да се разбере, че тези коли работят богато?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 02 фев 2021 13:34


И като доказателство за горното, отидох в Супер дизел (много съм доволен), да тестват инжекторите.
Оказа се, че във всички диапазони пускат повече гориво.
Прилагам резултат от теста.
Оттам колата работи богато. Ламбда сондата се намесва в определени режими, бъзика и дебитомера и т.н.
Резултат е загуба на мощност (въпросната от дино теста), повече сажди, задръства дпф по-бързо и т.н.
За ЕГР не знам дали има отражение, защото при ЕА288 е след дпф и реално не стигат сажди до него.

Инжекторите не се рециклират. Само Бош ги правят, като запазват само черупката.
Опциите са от Порше - 930лв на брой с отстъпка.
Директно от Бош - към 500лв с отстъпка и към 170лв депозит за връщабе на старите. Тоест ако не ги одобрят става към 670лв.

Извод:
След 150000км (там някъде е започнало да сдават багажа дюзите), задължително трябва да следи ДПФ.
Когато се установи разлика в диференциалното налягане след регенерация и след 50-100км каране, дюзите на стенд.
Каква точно разлика не знам.
Но при мен картината е следната - ДН (диф. налягане) след регенерация 3, 4, 5 на място.
Минавам 50-100км и започва да става 15, 20, 25 та до 40 (пак на място при загряла кола).
Сутрин на студено винаги са по-ниски стойностите и не са показател.

Та за мен ДПФ е симптом, а не проблемът!
Прикачени файлове
0445110471.pdf
(360.4 KиБ) Свален 139 пъти


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Вто 02 фев 2021 14:32


Някой от вас слага ли щадящо ДПФ-а двут. масло в нафтата . Аз слагам откак е в мен колата. Уж точно заради помпа и дюзи , ма да видим с времето...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 44 госта