Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот vladini » Вто 02 фев 2021 15:26


group® написа:Та за мен ДПФ е симптом, а не проблемът!


Сега, ако вземеш да свалиш радиаторите и да ги измиеш на водоструйка, картинката вече ще е напълно ясна.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 02 фев 2021 15:39


vladini написа:
group® написа:Та за мен ДПФ е симптом, а не проблемът!


Сега, ако вземеш да свалиш радиаторите и да ги измиеш на водоструйка, картинката вече ще е напълно ясна.

Целта и стойността на мнението ти са...?

п.с. все пак да не е само спам, слагам схема на инжектора, на която се вижда колко възможности има за износване, които да доведат до повече впръскване.
Интересно е дали може да стане както на някои мерцедеси и да вкарва нафта постоянно, което да доведе до заварка на бутало и цилиндър?
Разбрах, че вече Бош ги прави с датчици в самия инжектор, които да коригират количеството след износване. А другия да казва, когато няма накъде вече :icon_lol
Прикачени файлове
Screenshot_20210202-184223_Samsung Notes.jpg


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот dispatch » Вто 02 фев 2021 22:51


samo_pechka написа:Някой от вас слага ли щадящо ДПФ-а двут. масло в нафтата . Аз слагам откак е в мен колата. Уж точно заради помпа и дюзи , ма да видим с времето...


Аз от както карам TDI (2008-ма), първо ATJ, а сега CBBB, винаги слагам масло. Средно по 5гр/л..., не съм пропускал. 2t масло за скутери CEPSA с малинов цвят :-))
В момента, в който се появят проблеми с ДПФ - свалям и пране; ако не се оправи - със скалпела... нов софт + лек чип до 200к.с.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Вто 02 фев 2021 23:03


Май сте объркали темите момчета :icon_lol
Тук се говори за други двигатели и идеята да запазим дпф-а.

За другото има доволно много теми.
Или да ходя да си мия радиаторите с водоструйка и да забравя и за тази тема? :twisted


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот cecoa1 » Сря 03 фев 2021 10:23


Кво ще миеш, виж там обмисли пак ритуалното изгаряне на колата :mrgreen

И какво го пазиш тоя DPF, нали е консуматив, а и на фона на всичко друго, едва ли ще ти изглежда вече много скъп :icon_lol

С добронамерен хумор пиша, ама сигурно има и истина :a045 :wink Трий като видиш, да не цапаме темата. Само исках да спомена, че мен лично ме уплашиха твоите премеждия с тая кола, и въпреки че съм фен на дизела, явно ще дойде време да карам и бензин, като ги виждам тия нови дизели :banghead А предвид бензиновите мотори на VAG, сигурно ще трябва да сменям и концерна :rolleyes .


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Сря 03 фев 2021 12:17


Аз не виня колата, а себе си за неволите.
Факт е, че никой майстор (или почти никой) няма да седне да дълбае толкова.
Всеки се учи от грешките, някои от тези на другите.

Двигателите са сравнително нови и няма достатъчно споделен опит.
А и повечето хора премахват тези системи и колата върви, въпреки че още има проблем.
Просто мен не ме кефи идеята - 'щом върви, не пипай', което е масовия съвет.

Не знам коя е тази кола от Евро 6, която да е по-проста. Вероятно има, но дали е съпоставима?!

Иначе съм абсолютно за обективното представяне на VW!
Все повече ще има запитвания за тези коли, дали си заслужават 2ра ръка. Трябва да се знае какви са потенциалните разходи по поддръжка. (Затова си правя труда да пиша всичко и да търпя нечии злоради тъпотии!)
Не се кефя на масовия тон, че EA288 са безпроблемни.
Имат си проблеми, но поне за мен си струва - на база какво предлага колата, алтернативи и цена/качество.
Разковничето е в събиране на информация и избягване на скъпи и безконечни полурешения.


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 03 фев 2021 15:21


Здравейте, ще споделя моя опит с друга марка, но то принципа е същия - bmw e60 lci 530d.
Колата я взех на реални доказани 248000км като имаше "грешка", че живота на дпф е на приключване и трябва смяна. Регистрирах го наново с Delphi, мина си регенерация без проблем, като след регенерация обратното налягане е 3-4мбар. Стойностите на дюзите бяха +- 0.3-0.8 и двигателя не трепваше, удоволствие да го слушаш.
След 2000-3000км колата изгасна заради дюза - в тоз модел са пиезо, та като загреше гаснеше заради инжектор еди кой си. По принцип на пиезо-дюзите им дават живот около 250000км(така поне прочетох тук-там).Смених въпросната дюза със заводски рециклирана, но веднага се усети особено около 1500-2000 оборота че мотора не работи равномерно, новата дюза стигаше до -1.8 в опит на корекция. При шестака това веднга се усеща.
Свалихме останалите пет и ги закарахме на стенд. Казаха 2 от тях са аут, другите 3 ок. Знаех си, че по принцип трябва всички да се сменят, но реших да сменя само 2-те проблемни. В корекциите веднага се видя, че новите дюзи са само в минус, старите само в плюс, но мотора заработи равно във въпросния диапазон 1500-2000об. Смених и останалите 3 дюзи и всичко си дойде на място +-0.20-0.50 на всички дюзи. В момента 46000км след тази смяна стойностите са почти същите, тук там някоя да качи на 0.6-0.7, все пак мотора стана 292000км. Колата се кара 99.9% извънградско, феноменално нисък разход, ДПФ регенерира през около 400км, като наскоро започна да пада на около 300-350км. Колеги с бмв е60 lci споделят че на около 300000км дпф-а наистина е към края на живота, което много добре все пак. Наскоро в немски форуми прочетох от участник пак с е60 лци 530д, че след закупуването на нов оригинален! дпф извънградските регенерация са били в порядъка на над 600км. Преди това е пробвал с aftermarket дпф като резултата е бил плачвен.
Досега дпф не съм прал , като след всичката изчетена информация(особено споделения случай на колегата group с Дунев, за което благодаря) нямам и намерение да се занимавам.
Това, което срещнах като коментари в този немски форум за работещо е на тази фирма https://ahg-clean.de/technik-reinigungsverfahren/
Технологията доколкото разбирам е награвяне, и после със сгъстен въздух отстраняване на пепелта.
https://www.ebay.com/itm/ORIGINAL-Diese ... Sw7p5aiCIz
Купуваш филтър от тях+депозит, който ти връщат, като изпратиш твоя стария, при условие че вътре не е пореден. Това нещо може би бих пробвал при когато се дозапуши моя.
Така че изводите поне за мен са: ако искаш да разчиташ на дюзи - връщане на стари, нови заводски рециклирани и си спокоен. Като новите дюзи не ти гарантират, че дпф-а ще спре да прави чести регенерации.
ДПФ-а - или добро рециклиране ако въобще има такова нещо, махане(като катализатора си остава) или оригинален дпф на малко км/ударена кола. Нов филтър според мен не си заслужва при кола над 200000км, защото резултата е нясен. Може пак да продължи с чести регенерации.
Четох за такъв случай в австралийски форум - джип bmw x5(втора генерация) 3.0д 235к.с., смяна на филтъра с нов от бмв - регенерации извънградско 300-400км, със стария филтър на 250км.

Последна промяна от WasteLand_TD на Пет 05 фев 2021 21:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 04 фев 2021 2:25


Благодаря за мнението! Полезно е!
Дава ми кураж, че съм на прав път.

Въпросните инжектори се износват равномерно. Затова няма драма с работата на двигателя (вибрации). Но проблем има. И той е, че колата работи богато.

Много хора ме убеждаваха, че си въобразявам и да си карам колата, но има нещо в работата на двигателя, което не мога да опиша. Няма реални и обективни критерии (освен тези, които се опитвам да намеря, чрез дпф и ДН). Просто усещане.
А съм карал само бензин. Страна работа.


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4189
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот bbboiko2004 » Чет 04 фев 2021 16:44


Да споделя нещо с проблемен ДПФ пак на друга марка, на реални 133 хиляди колата влизаше постоянно в регенерации, до един момент, в който смени звука и стана много мудна. Колата никога не е пишела, или димяла или някакви признаци. След свалянето на DPF-a се установи, че той е тотално запушен. Това на 133 хиляди км. Собственика не пожела да си вземе нов. Последва премахване, софтуерно и хардуерно. Колата започна да пуши много. Корекциите на дюзите, на тази марка са в ms и бяха много високи. Свалихме дюзите - Бош сервиз(зад Пулса в Хаджи Димитър). 3 зле 1 много зле. Реално тази много проблемна дюза е запушила DPF-a. Рециклирахме ги взичките (дюзите са Bosch), 350лв на брой. Колата стана мудна, при над 3к до 4500 се чуваше някакво странно звънтене. Пак ги върнахме дюзите, пак проверки, уж всичко наред. Но проблема остана и на края 4 нови с отстъпката бяха 450лв (ако бях проверил, колко струват, нямаше да ги рециклираме никога, но кой да очаква толкова ниска цена). Колата заспа, вече 140 хиляди км.
Защо го пиша всичко това?
Първо- съветвам те да си купиш нови дюзи, не рециклирани. Поне не такива рециклирани тук, никога не могат да докарат заводски данни. Лично от работниците в Бош го знам.
Второ - DPF-а е просто филтър, той не е първоизточника на проблема, няма значение марка, модел на колата. Ако се запушва често, търсиш проблема преди него.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот dobrin » Чет 04 фев 2021 19:26


Просто за всеки случай - провери си дюзоте и на друго място, щом държиш да са проверени. Дори да са направили почистване при теста - пробвай с някоя доказана добавка. И като ми дойде следващия Олтрак, който е на 31000 км (надявам се другата седмица), ще се радвам да закачим и да замерим, за да сравним показания. На колко км е твоя, че нещо ми убягва тази информация?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 04 фев 2021 19:38


Добри, добавка може да почисти, ако замърсяване пречи да се пръска нужното количество. При тези проблемът е, че пръскат твърде много.
Тоест мога да пробвам да ги запуша с нещо :mhihi

Защо да ги проверявам и на друго място? Цената е между 300/400лв. Нещо конкретно за сервиза ли визираш?

Дюзите са поръчани. Даже на бърза доставка.
Утре или понеделник трябва да ги слагаме.

Колата е на 206000 вече. Проблемът е започнал към 150000км някъде, според мен.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот dobrin » Чет 04 фев 2021 22:06


За известно време карах 2.0 TDI 150 ps. Golf MK7.5, на 182 000 реални км, DSG7 (DQ381). Каран преди това само в Германия. Направих с него около 2000 км, от които малко повече от половината градско. Разход нормален, дюзи и ДПФ в норми (компенсиране, ДН и процент).
Почти 73 000 км (от 200 до 273 000) карах Пасат Б7 2.0 TDI 177 ps 4motion DSG6 (DQ250) с ремап на около 210 к.с. Разход нормален, веднъж пран филтър, чистени дюзи и колектор. Сменен веднъж температурен датчик, който е между турбото и ДПФ. Чат-пат слагани добавки Бардал.
Вярно, не съм тествал дюзите на която и да е от тези две коли, но ми се струва странно добре поддържан автомобил като твоя на тези км да има нужда от смяна на дюзите. Някаква профилактика, ултразвук, почистване, ама чак нови?! Това, че пускат (уж) много, не означава, че трябва да се запушат. Възможно е замърсяванията да водят до неправилно функциониране, което да пуска повече гориво. Просто разсъждавам.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 04 фев 2021 22:37


По обучения на Бош ги учат, че живота им е 200-250 хил км.
При често магистрално каране, инжекторите работят в максималните си режими и живота им спада. Това са огромни налягания - нормално.
Моята е карана Германия-Швейцария редовно :biggrin

Реално мога да си карам още дълго така. Ама не съм такъв човек просто. :Mr Green Fun
Те преди да ги качат на стенда ги чистят с ултразвук.
Няма как да помогне, защото се износва иглата в горната част, където се регулира отварянето.
Тук говорим за милионни от секундата и един микрон износване може да доведе до нежелани резултати.
От данните се вижда, че 4те са много еднакво износени.
Не става дума за дефект или нещо такова. Просто това им е живота.

При тези инжектори няма да има официално ремонтни комплекти и рециклиране във всеки гараж. А и както писаха по-горе - не си струва да се играе този филм.
500лв за брой не е най-страшната драма, стига да заработи както трябва.

Едит:
Слагам един Бошовски файл, където обяснено как да разчетем теста, кои режими какво са ...
Прикачени файлове
Common_Rail_Test_Results_205_Legend (1).pdf
(277.3 KиБ) Свален 125 пъти


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот vladtod® » Пет 05 фев 2021 8:12


Да споделя и аз нещо макар да си мисля,че в друга тема бях го споменал а то е какво се случва с ресурса на помпата ако на дюзите е 200-250 к колко живот остава в нея. Визирам 2.0hdi мотор при който блокира ГНП и скъса ремък , след отваряне на помпата се установи задиране на 350к .въпреки , че от 180к се добявя БДЦ. Дпф задръстен на 190 поради липса на адблу, доливане промивка на дпф на бардал система и до ден днешен няма проблем. Дюзи не са пипани!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот dobrin » Пет 05 фев 2021 9:16


group® написа:Дюзите са поръчани. Даже на бърза доставка.
Утре или понеделник трябва да ги слагаме.

От къде са поръчани и къде ще ги монтират? Колко пари струва цялата операция?
Може и да си ги качил някъде като номер, но съм пропуснал - може ли да го напишеш (оригинален и БОШ номер)?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 213 госта