Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 юли 2022 12:21


EvgeniiOnegin написа:
DoH_KuXoT написа:затова се взима elm327 теглиш си един VAg dpf за малко под 10лв и си следиш, като стигне до 5.9гр започва да изстива и знаеш че си готов


https://comauto.bg/product/profesionalen-elm-327-avtodiagnostika-ios-android-windows-s-wifi?gclid=Cj0KCQjw8uOWBhDXARIsAOxKJ2HzgDGvgjcaldqiUguhVhsHqv0pV4Uu2Jv9ghxkuNiSrGyQx2cGq5saAv9ZEALw_wcB

Такова ли нещо ми трябва за VAG-DPF?

би трябвало, пише че работи с IOS , аз съм с андроид и ползвам син елм327 от али за 6 лв




Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот alpinab » Чет 21 юли 2022 12:50


EvgeniiOnegin написа:И на моята се случва същото, когато спра докато регенерира. Твоята на колко км горе-долу ги прави? Моята на около 150 градско, което ми е грубо казано на всеки 4-5 дни. Иначе VAG-DPF не се свързва с моя двигател и не мога да проследя в реално време натрупаните количества.



Същата работа е и при мен. Няма седмица без да регенерирам на около 120-150км.

@Kihot, благодаря ще купя предложения скенер.

Тъпото, че ВАГ-ДПФа е само за Андроид. Нищо, един стар телефон ще бъде зачислен само за в колата:)



П.с. един колега преди време беше писал и той, че не е издържал на ЕВРО 6 капризите и се е върнал на 5.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 юли 2022 12:59


аз съм евро 5 след дизел гейт и регенерира на 120-150 градско


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Andonov » Чет 21 юли 2022 13:39


Връщайте се на фабричния софтуер за да не си морите колите.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 607
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот railfan » Чет 21 юли 2022 14:16


Половината неща написани не са верни.

Първо регенерацията с дизел гейт софт не прекъсва когато си на обороти - прекъсва ако загасиш или се завърши, но не и на място. При CR моторите не вкарва нафта в маслото когато се прекъсне от загасяне на колата, друг е въпроса доколко това е хубаво за самата регенерация.

Второ, VAG DPF не работи с CBAB мотора(2.0 TDI 140 кс), писал съм тук в този форум като въпрос дали някой е подкарал нещо да се следи - отговор не получих. Дори в чуждестранни форуми нямат решение при този код на мотора и още 2-3.
Моят е точно такъв, CBAB, Евро 5А по талон, на 311к реални, с дизел гейт софтуер, регенерацията ми е на над 230 км градско и никога не прекъсва когато се е случвало да се прави на място - в такъв случай просто изчакваш да отмине ако си стигнал до крайната дестинация и можеш да подаваш газ на обороти докъм 2000, за да вдигаш Т на газовете и да приключи по-бързо. Пробега ми е смесен, през седмицата работа - вкъщи в София, на 2-3 седмици излизам на дълъг път.
Самата регенерация продължава около 10 минути и ако я усетиш кога започва е добре да покараш с над 60 и над 2000 оборота за няколко км ако имаш такава възможност.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Vlad777 » Чет 21 юли 2022 15:06


CBAB мотора e EA189 и няма общо с темата, която е за двигателите EA288.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 21 юли 2022 15:27


railfan написа:

Първо регенерацията с дизел гейт софт не прекъсва когато си на обороти - прекъсва ако загасиш или се завърши, но не и на място.

Предполагам става дума за празен ход. Явно наистина при по-старите мотори си я завършва. При EA288 след 2015г обаче, не ги завършва на място. Многократно съм я наблюдавал как спада температурата и впръскването на пост инжекция.
Ако е съвсем към края си, може да я отчете за завършена. Не знам точно на какъв %.

Кихоте, в алгоритъма има основно място диф. налягане. Играят роля вероятно и километрите за допълнително контрилиране. Температурите и те (тук нямам идея какви разлики в предна и задна част следи за да определя запушване).
Но основно си е налягането като разлика в стойностите след регенерация и покачването до пускане на следваща.
Soot mass measured е пряко свързан с налягането. Калкулираните се водят в някаква степен и от километри и други неща.

Аз лично си следя measured и по тях се водя доколко 'добра' регенерация съм направил. Имам си стойност от -5 и нещо, която е оптимална дори и след 3-4 последователни регенерации. Тоест по надолу не пада. (В този момент не можеш да се водиш от диф. налягане, защото температурите са високи, а то се повишава на топло и пада на студено - само компа си го разбира, аз не мога да се ориентирам много там). Та тя (стойността на soot measured) не е реална стойност и ми се промени след смяна на датчика за диф налягане и самия дпф. Но и преди и сега се движи в рамките на 10тина - 5 до към +5, като на +5-6 пуска регенерация.при друг може да от -2 до +8 (грубо казано са 10).
Нещо се оплетох в обяснения и не знам дали стана ясно нещо :redface

Идеята ми е, че когато си знам оптимално ниския measured, се ориентирам доколко ми е успешна регенерацията.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 юли 2022 15:44


И това не е критерии верен на 100% защото в градски условия се доближават , а при извънградско раздалечават. За прекъсването на регенерация при спиране на място за няколко минути мога да гарантирам , че се случва при мен 1.6тди 2011 , зимата става значително по-бързо изстиването предвид температурата на въздуха и лесно се пада под температурата за регенерация. Дали се взема по внимание вход и изход като температури не мога да кажа със сигурност, при мен градско достигам до 600 но определено под 600 , докато извънградско под товар съм виждал 700 , като редовно е над 650 - това на входа. На изхода са 100-тина градуса надолу, докато регенерира, след това входящата пада и за известно време изходящата води, после се нормализират и падат докъм под 300 в градски условия, и според натоварването извънградско съм виждал 230-450 на входа, но не съм си го поставял за цел да я следя честно казано. Високата температура благоприятства за бързото очистване на ППХ , през 0.12 на стъпка, докато при нормално каране пада през 0.2 до 0,6 на стъпка. При мен след 2 параметъра soot mass 24 gr или 400минути , koето настъпи първо и почва да регенерира. километрите са според средната скорост вариарат от 120 до 400 при моето каране. Аз на VAG dpf нямам деференциално налягане и не мога да го следя редовно, а ваг ком закачам само като сменям масло и трябва да обезвъздуша системата и зануля интеравалите, та там не мога да съм много вещ в цифри и поведение.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 607
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот railfan » Чет 21 юли 2022 15:51


В такъв случай най-добре да си ресторнете софтуерите, чести/на 100 и малко км/ и често прекъснати регенерации/поради спиране на място за Х време/ не водят до нищо добро за състоянието на ДПФ филтъра във времето. Особено когато колата все още е на малко км.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот group® » Чет 21 юли 2022 15:56


DoH_KuXoT написа:И това не е критерии верен на 100% защото в градски условия се доближават , а при извънградско раздалечават.


Не те разбрах съвсем, как и кое се раздалечава?
На извънградско measured пада, защото прави пасивно почистване (регенерация) и пада диф. налягане. В града се повишава, защото трупа сажди и вдига налягането.
Мисълта ми беше, че от малките нюанси на диф. налягане няма как да се оринтираш, защото там температурата също му оказва влияние.
Примерно 5 налягане при 200 градуса може да е същото за копма като 10 при 350градуса.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 21 юли 2022 21:03


Имах предвид soot mass calculated и soot mass measured


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот samo_pechka » Чет 21 юли 2022 21:32


При моята ( ауди ), производство края на 2016 -та ЕА288 , 2.0тди ги завършва и на място. Обаче ако вдигна капака ( предния ) малко след това спира ( прекъсва процеса, явно се преохлажда по-лесно ), затварям капака , угасям я примерно за 10-ина мин. паля и след около максимум минута почва пак , продължава да си регенерира до край .


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот fur1ous » Чет 21 юли 2022 22:11


alpinab написа:П.с. един колега преди време беше писал и той, че не е издържал на ЕВРО 6 капризите и се е върнал на 5.


Аз минах от 6 на 5. и съм много по доволен от колата, като цяло Евро 6-цата много ме дразнеше с тия регенерации, просто не съм от хората които искат да спират регенерации, а ми стана досадно да ги чакам и да правя кръгчета когато е възможно за да завърши.

DoH_KuXoT написа:аз съм евро 5 след дизел гейт и регенерира на 120-150 градско


Мойта ъпдейтната също, но градско регенерира на около 250км, извънградско съм стигал 800км.
Откакто сипвам Archoil AR6900-D регенерира още по рядко, но не съм я засичал скоро.
Иначе ако я караш само студена, нормално да регенерира на 150км, студените стартове хич не им се харесват.

При мен регенерациите също завършват на място, дори като не ми се кара давам леко газ на около 1800 оборота съм забелязал,че става най бързо, а и DPF седи най топъл на тия обороти.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8290
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Stivi » Пет 22 юли 2022 8:53


Егати, то за да си купиш кола с такъв двигател, трябва да изкараш ускорен инженерен курс по "мониторинг на DPF системи" :banghead Приятел с 1,6 оня ден ми се оплака, че понеже не знаел за тези назавършени регенерации, олекнал с 1200 лв за нов EGR /стария бил неспасяем/ и чистене на DPF-a !


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поддръжка и данни за EA288 - 1.6, 2.0 TDI и biTDI след 2015г.

Мнениеот Vlad777 » Пет 22 юли 2022 9:26


Както см писал и преди това - имам един андроид в колата с платена версия на VAG DPF (под 10 лв) и ELM от Aliexpress (пак около 10-15 лв). Него го ползвам само за да си гледам какво се случва с DPF-a, но като свикнеш с колата общо взето и без софтуера ги познаваш тези неща.

При градско каране регенерира на около 220-250 км, а при извънградско може да мине и над 1000, ако се кара стабилно. Като цяло по-новите дизели не са препоръчителни за градско каране. "Силата им" е при пътуване извън града.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта