голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Здравейте надявам се,че ще ме оренторате за проблема!Колата е голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г.от както я имам колата върви доста прилично,не е чипосана или т.н.Ще мина направо на проблема,сменихме маслото и всички филтри като горивния е скъпия и колата след това си вървеше супер.На третия ден паля я и чувам едно щтракане все едно удря на пластмаса,на свободна започнаха да и мърдат сами оборотите,незнам дали загуми мощност защото не е карана защото ме е страх.Още не е вкарана в сервиз за диагностика и т.н.Позачетох се и засякох сходни проблеми с извадени букси на Н75 клапан,прецакан актуатор и неработеща геометрия.Незнам дали е това но не съм и барникал нищо.Не съм усетил предърпване,промяна на обороти до сега,губене на мощност и т.н.единствено предния ден започна да пали от третия път,по късно от второто въртене,после от първото и ние мислихме че има въздух по системата след смяна на маслото и филтрите но все си мисля,че има някви прпблеми с компресията или въздуха нещо мисля че спря да работи :(
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Колата изведнъж промени звука около мотора
Какво масло и наля? Сещам се само да е пробил някой пул на повдигач.
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: Колата изведнъж промени звука около мотора
Маслото е на Bardahl premium performance xtc 10w40 полусинтетика.Моя приятел кара с такова голф 1.9 110 коня с чип и е много доволен и колата върви колкото мoята почти и няма проблеми с шуморе,обороти и т.н.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Аз бих слагал само 5w40 спецификация 505.01. Твоята е помпа-дюза, на твоя приятел е роторна помпа и има по-малко критични към маслото части. Но едва ли за 2 дни маслото може да ти скапе колата, а и твоето би трябвало да е доста добро все пак.
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Не мисля че проблема ще е маслото!Дано не отиде отваряне на двигателя,че направо незнам!Колата не е имала бели пушаци,прегряване и т.н.оставих я и на другия ден все едно е друга кола нещо все едно на пластмаса защрака,между щракане и плякане незнам как да го обясна!Чакаме тия дни да я взимат да я правят,че пиша какво е станало
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Това първа смяна на масло ли е? Да не е имало присадки нещо... Не се сещам да съм чувал такова нещо на моята.
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Мисля че е нямало защото колата е на един колега,в него е 3-4 години и не вярвам да я наблъска с добавки и да и сменя маслото и да умре и да я продаде пак тук в поделението(защото съм военен)нали знаеш че следващата му кола ще му направя щети за много повече от ремонта ми.Питахме много хора около него всички казват че колата си е ок,поддържа се и наистина по колата са правени доста неща.Няма логика да я наблъска с добавки и пак да си остане тук!Поне щеше да я махне на 150км. от тук...Ние пазим старото масло,но не мисля че трябва да го караме на тест,не можем да сме на 100% сигурни но не вярвам ако беше толкова зле да я продаде пак тук и да блокира незнам...
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Звучи като пробит хидравличен повдигач. Дано разпределителният вал не е заминал, че ремонта става значително по-скъп. Старите TDI мотори с роторна помпа са непретенциозни от към масла и горива. PD моторите като твоят си искат по-читави масла. Тия 3 дни колко километра навъртя с това масло?
И да - не я карай. Вкарвай я в сервиз. Някой дето има вземане-даване с VAG PD моторите, че си имат специфики.
А за проблеми с променливата геометрия на турбото и н75 клапана - нямат нищо общо като симптоми. Те на празен ход няма да докарат проблеми. При проблеми с вала и повдигачите почва да се чува "плякане". Отделно, че почва да се губи един цилиндър и да не работи равномерно.
И да - не я карай. Вкарвай я в сервиз. Някой дето има вземане-даване с VAG PD моторите, че си имат специфики.
А за проблеми с променливата геометрия на турбото и н75 клапана - нямат нищо общо като симптоми. Те на празен ход няма да докарат проблеми. При проблеми с вала и повдигачите почва да се чува "плякане". Отделно, че почва да се губи един цилиндър и да не работи равномерно.
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Буботи ли във въздушния филтър?
"Кашкаваления" вал при PD. В най добрия случай се разминаваш с вал щот гърбиците му занимават, повдигачи и нови лагери на раз. вал.
Моята летеше до последно и умря изведнъж. Най-вероятно е имало признаци, ма кой да знае тогава. Всичко се направи както трябва, и момчето което взе колата от мен мина по същия път. Та те затова е кашкавален вал. Често срещан проблем при 130/150 по рядко при 101/116.
10W40 е супер неподходящо масло, аз на роторката не слагам такова камоли на PD.
"Кашкаваления" вал при PD. В най добрия случай се разминаваш с вал щот гърбиците му занимават, повдигачи и нови лагери на раз. вал.
Моята летеше до последно и умря изведнъж. Най-вероятно е имало признаци, ма кой да знае тогава. Всичко се направи както трябва, и момчето което взе колата от мен мина по същия път. Та те затова е кашкавален вал. Често срещан проблем при 130/150 по рядко при 101/116.
10W40 е супер неподходящо масло, аз на роторката не слагам такова камоли на PD.
- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Задължително 5w40 505.01 спецификация. ПД са капризни от към масло в случая 10w40 е по - гъсто от 5w40 може да се запушат маслените канали и по - бавно се стича в случая както ти казват колегите вала си заминава повдигачи,лагери ако не се кара с правилното масло
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
505.01 не е 5w30 ?
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Не пречи да я караш и с 5W30, но поне минимум 5W40. Това че караш с подходящо масло по никакъв начин не те предпазва от износване на вала и повдигачи. Просто си е косуматив при тея мотори.
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
Да приемем че това е проблема вала с повдигачите!ориентировъчно колко пари е ремонта?
- dilqn82
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 31 дек 2009 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gr.Karlovo
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
brum написа:Звучи като пробит хидравличен повдигач. Дано разпределителният вал не е заминал, че ремонта става значително по-скъп. Старите TDI мотори с роторна помпа са непретенциозни от към масла и горива. PD моторите като твоят си искат по-читави масла. Тия 3 дни колко километра навъртя с това масло?
И да - не я карай. Вкарвай я в сервиз. Някой дето има вземане-даване с VAG PD моторите, че си имат специфики.
А за проблеми с променливата геометрия на турбото и н75 клапана - нямат нищо общо като симптоми. Те на празен ход няма да докарат проблеми. При проблеми с вала и повдигачите почва да се чува "плякане". Отделно, че почва да се губи един цилиндър и да не работи равномерно.
250км след смяна на масло и всички филтри
- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: голф 4 1,9 тди 150 АРЛ 2002г Колата изведнъж промени звука около мотора
dilqn82 написа:505.01 не е 5w30 ?
Аз лично ходих в Сеат понеже моята е сеат и лично те ми казаха 5w40 тези които слагат 5w30 се лъжат и ги лъжат които им го е казал. Моята кола е 2006 година и по спецификация ми казаха 5w40 за 5w30 ми казаха, че се слага на по - новите автомобили по - нови години и да си слагам 5w40. Пак казвам това ми казаха от Сеат и вече аз си решавам какво да правя не искам да споря всеки си знае най - добре какво да налива на колата си. Та моят съвет е налей си 5w40 с 505.01 спецификация. Както каза и колегата това при ПД е консуматив. И аз сменях повдигачи и лагери вал за сега не съм сменял, но на там отиват нещата и при мен, но за сега всичко е добре. Иначе за цена няма да е евтинко Когато купувах аз повдигачите с лагерите с отстъпката ги взех 220 лева на ина и изрично искаш повдигачи за ПД, защото повдигачите на роторка и ПД са едни и същи обаче, ако вземеш повдигачи за ротор няма да изкарат въобще. Вала с отстъпка на колбеншмит е 280 лева при мен иначе е към 400 лева. В случая с отстъпките ако си ги вземеш едно 500 лева ще ти е вал, повдигачи, лагери.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта