Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mitko10
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 06 яну 2017 23:33
Автомобил:
Двигател:

Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот mitko10 » Пон 15 мар 2021 19:46


Колеги, може да е писано, но не успях да намеря инфо. Та въпроса ми е имат ли тези пасати ГНП и консуматив ли се води, тоест на определен пробек да се сменя. Говоря за common rail двигателя TDI 170hp. Благодаря!




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11918
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 16 мар 2021 8:34


Комън рейл и ГНП са две изключващи се понятия, макар че по същество комън рейл помпата нагнетява гориво


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 16 мар 2021 9:32


Помпта на Комън рейл се води помпа за високо налягане, задвижва се от ангренажния ремък , горивото до нея се подкачва с допълнителна електрическа помпа в резервоара. Не се считат за консуматив, сменят се при проблем. Писал съм го в много теми, но ще го напиша и тук, тези помпи освен от всичко познато страдат особено много от неправилна смяна на горивен филтър. При смяната му или при каквато и да е интервенция включваща разглобяване по горивната система задължително се извършва процедура по обезвъздушаване посредством принудително привеждане в работа на електрическата помпа в резервоара. Пропусне ли се тази стъпка, при опит да се запали ДВГ помпата остава без гориво или с разпокъсани порции , което съчетано с изключително високото налягане води до повреди в помпата за високо налягане и дюзите. Тръгват едни фини стружки , които необратимо повреждат елементи, чиято съвкупна стойност гони 4-5 хил. лв. Случи ли се това, стигне ли се до подмяна на въпросните детайли, задължително се промива цялата система, мие се резервоара, всички горивопроводи, помпи, цедки, филтри, чашки , пропусне ли се пак тази стъпка ремонта се повтара и сумата се удвоява...


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот alpinab » Вто 16 мар 2021 18:23


Това с обезвъздушаването е напълно вярно. Но от личен опит споделям, че при неправилно обезвъздушаване или изобщо пропуснато такова не е задължително помпата и дюзите да се скапят. Аз преди около 3 години и нещо от незнание си смених горивния филтър изобщо без принудително обезвъздушаване. И да, наистина колата не искаше да запали първите няколко пъти както обичайно. Постфактум прочетох що тъй и се плеснах в челото.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 16 мар 2021 18:44


Не е задължително да стане от първия път. Всеки един такъв опит спомага за повреда. При някои става от веднъж. При други това е поредния случай.


mitko10
Мнения: 9
Регистриран на: Пет 06 яну 2017 23:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот mitko10 » Сря 17 мар 2021 8:08


Благодаря за изчерпателни отговор колега. :th_up


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот Atanas85 » Сря 17 мар 2021 22:46


Извинявам се за може би тъпия въпрос, но как точно се прави това принудително включване на помпата в резервоара, за да обезвъздушим? И това става при вече сглобен и сменен горивен филтър предполагам?


radoo84
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:01
Автомобил: Passat b7 2013 DSG 140ps
Двигател:
Местоположение: Свети Влас

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот radoo84 » Чет 18 мар 2021 11:04


Оф досега сменях гор.филтър във VW, щото бях чувал за процедурата. Като прочетох горния пост се смутих, понеже миналата седмица за 1ви път си смених филтъра сам, въпреки че знаех за обезвъздушаването, но нямам VCDS, но съм поръчал вече.. Един колега с туаран 2013 1.6тди ми вика няма проблем, давай смело, той сам си го сменял без тези процедури даже и на другите му коли, нямало проблеми. Та го смених. Казанчето не съм го оставал без нафта, два пръста нафта изгубих само при смяна, нафтата от стария филтър прелях в казанчето, преди да запаля забравих и да подкача няколко пъти поне на контакт, но пък запали от раз както обикновено. Надявам се да няма проблем.

И едно въпросче: Поръчах си VCDS ot Ali, но версия ънлимитед vins, два пъти по скъп като цена от стандартните предложения и идва на цена като тези от Бг. По какво се различава от обикновения кабел? Да мисля ли, че ако бях взел по евтината версия, примерно ще съм ограничен да го закача с няколко автомобила и с други няма да работи.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 18 мар 2021 11:13


radoo84 написа:Казанчето не съм го оставал без нафта, два пръста нафта изгубих само при смяна, нафтата от стария филтър прелях в казанчето

Горивния филтър се маха от чашката и се изхвърля , чашката се почиства до сухо. Това е единствения вариант да махнеш боклуците , които филтъра е задържал. С оставянето на нафтата в чашата си оставил всички боклуци там, с изливането на най-мръзната нафта обратно от филтъра си направил смяната на филтъра безмислена.
Като сменяш маслен филтър връщаш ли мръсното маслот от филтъра вътре в двигателя ? Като сменяш въздишен филтър изтупваш ли прахта обратно във филтърната кутия ? Или филтъра на купето изтупваш ли го хубаво вътре в купето ?
Съседа с турана го питай като стане беля стои ли зад думите си с финансова подкрепа по евентуален ремонт ?
п.с. изумявате ме понякога , без да ми се обиждаш правите абсурдни неща и после се шашкате пред свършен факт


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 18 мар 2021 11:28


Atanas85 написа:Извинявам се за може би тъпия въпрос, но как точно се прави това принудително включване на помпата в резервоара, за да обезвъздушим? И това става при вече сглобен и сменен горивен филтър предполагам?


от 18-тата минута натам е горивния филтър, цялото видео е показно как се прави правилно


radoo84
Мнения: 89
Регистриран на: Пет 22 май 2009 16:01
Автомобил: Passat b7 2013 DSG 140ps
Двигател:
Местоположение: Свети Влас

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот radoo84 » Чет 18 мар 2021 14:00


Така, приема се критиката. Най интересното е, че даже съм го гледал това видео преди, даже имам и същата помпичка с която можех да си свърша работата. Като пристигне VCDS ще повторя процедурата. По принцип огледах казанчето за боклуци и нямаше, поне видимо, стария филтър е на 25к км. Жалко, подведе ме съседа(бакшиш) и малко импулсно всичко стана, сладко говореше.


batjoro
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот batjoro » Чет 18 мар 2021 15:18


"Горивния филтър се маха от чашката и се изхвърля , чашката се почиства до сухо. Това е единствения вариант да махнеш боклуците , които филтъра е задържал. С оставянето на нафтата в чашата си оставил всички боклуци там, с изливането на най-мръзната нафта обратно от филтъра си направил смяната на филтъра безмислена."

Единственият вариант да се махнат боклуците, които филтърът е задържал, е като се смени филтриращия елемент, тъй като те са в него, а не в чашката. Нафтата, излята от филтъра обратно не е най- мръсната, а най- чистата, защото вече е минала през хартията на филтъра.
Тъй, че смяната на филтъра по този начин не е безсмислена, нито нещо драматично е станало.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 18 мар 2021 15:43


batjoro написа:"Горивния филтър се маха от чашката и се изхвърля , чашката се почиства до сухо. Това е единствения вариант да махнеш боклуците , които филтъра е задържал. С оставянето на нафтата в чашата си оставил всички боклуци там, с изливането на най-мръзната нафта обратно от филтъра си направил смяната на филтъра безмислена."

Единственият вариант да се махнат боклуците, които филтърът е задържал, е като се смени филтриращия елемент, тъй като те са в него, а не в чашката. Нафтата, излята от филтъра обратно не е най- мръсната, а най- чистата, защото вече е минала през хартията на филтъра.
Тъй, че смяната на филтъра по този начин не е безсмислена, нито нещо драматично е станало.

Значи боклуците не са нито в горивото отвън на филтъра (иначе казано в чашката) , нито са в горивото вътре във филтъра ? А къде са само вътре в хартията ?
Затова по-добре горивния филтър да не е елемент, а цял с корпус и да го сменяте , без да разсъждаваме и всеки да си вади теории. Колите са си Ваши, всеки има правото да си я унищожава както му е на сърце.
Я виж в чашката как няма никакви боклуци на 1:30 митута натам, на същия клип гледай от 1:00 минута натам и ми кажи нафта от вътре ли тече или отвън , и като обърнеш филтъра да източиш нафтата в чашката от коя нафта влиза от мръсната или пак от мръсната ?
Opera Snapshot_2021-03-18_154723_www.youtube.com.png



batjoro
Мнения: 98
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот batjoro » Чет 18 мар 2021 16:15


Не казвам, че аз бих постъпил при смяна на горивен филтър точно като колегата, но да кажеш, че по този начин си унищожава автомобила е пресилено.
Относно снимката и видеото никога в моите коли не съм наблюдавал подобно замърсяване. В интернет може да се намери всичко, но това не означава, че е норма.
Например в твоята кола такава мръсотия ли имаше ?
Или смяташ ли, че ако колегата е видял такова нещо е щял да остави нафтата в чашката ?

"Затова по-добре горивния филтър да не е елемент, а цял с корпус"

Тук съм напълно съгласен с теб. На другата ми кола е така и смяната е по-бърза и чиста.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 18 мар 2021 16:37


Не е пресилено, мой колега на B6 cr 110hp кара пасата от нов и на 140 хил смени горивна помпа, дюзи , промиваха цялата система и даде сума колкото струваше половината му автомобил. Като го питах дали е спазвал процедурата с обезвъздушаването ме гледаше с такъв поглед , който нямаше нужда от отговор. Не знаеш за така процедура. Всички смени на филтъра следгаранционно си ги е правил сам пред блока на 8-10хил км , по негови спомени колата в повечето случаи е палела трудно, след това е правела странни скокове на оборотите и опити да угасне, той давал гази всичко се оправяло... За мен изводите са ясни. Аз също не съм наблюдавал такова замърсяване при моя пасат , но след зареждане на една хубава айтоска бензиностанция , аудито ми A3 sportback 1.9 PD умря на пътя, направо загасна след 4 км от бензиностанцията. Почнахме от горивния филтър и вътре не мога да опиша какво имаше , бях в потрес, добре че имам познат в Бургас та ме взе с пътна помощ и след няколко часа вече пътувах към София. 50 литра нафта му подарих за стария му дизел на 123-ката че той всичко горял, няма драми, нов филтър, промивка с хубава нафта и в софия повторна смяна на горивен филтър, че пак беше понасъбрал гняс.
Комън рейл като цяло е толкова капризен , че не е нужно да видиш боклуците в нафтата за да създадат проблем. При почистването на чашката винаги ползвам безпрашно хартиени кърпи на 3М за забърсване преди боядисване, много внимателно оглеждам за наличние на каквито и да било фини струшки и прашинки с златен оттенък, защото наличието им подсказва , че скоро портфейла ще отънее рязко.
Като цяло идеята ми не е да Ви плаша , а да Ви дам поглед на неща, за които повечето сервизи нехаят, повечето пропускат тази процедура, защото после е много лесно да кажеш еми с тая скапана нафта в БГ така става, пък това , че майстора се е постарал да спомогне белята без да го осъзнава не се говори.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat, newgeneration, seso86 и 152 госта