Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот group® » Чет 18 мар 2021 16:55


Нещо се обърках - къде е мръсната нафта и къде чистата?
Как точно, когато извадиш и прелееш нафтата обратно от филтъра в чашата, а после сложиш нов филтър, се обезсмисля смяната?
Откъде минава пречистената нафта и какво се случва, когато сложиш новия филтър в чашата icon_idea
Мръсната нафта как точно ще попадне в средата на филтъра и ще отиде към двигателя?

И при такава смяна, когато не се изпразва чашата, защото няма такава гадост като в тюб филмите, какво обезвъздушаване да трябва?
Че не е хубаво да ти свършва горивото, ясно, ама не съм чул кат ти свърши и да сменяш половината горивна система.
А тук за 2 балончета въздух ще се съсипе всичко ли?

Едит:
Ето я процедурата по нормалната смяна на филтър.
Превеждам - Вадиш и слагаш. И да не забравите болчетата. :smile
Прикачени файлове
IMG_7782 (1).JPG
IMG_7782 (1).JPG (43.19 KиБ) Видяна 3649 пъти
IMG_7783.JPG
IMG_7783.JPG (60.04 KиБ) Видяна 3649 пъти




Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот alpinab » Чет 18 мар 2021 18:05


Проблема не е в няколкото балончета въздух ами явлението наречено “кавитация” при хидравличните системи в частност и ГНПто. Кога желано кога силно не такова е бомбардиране от микроскопични мехурчета смес от въздух и нафта по пътя на високото налягане в ГНП и дюзи. Това е силно разрушаващо явление, което ако не се използва като метод за почистване на повърхности или дори рязане се счита в механика на флуидите като явление, което задължително трябва да се избягва превид последствията му.

П.с. Видно от процедурата за подмяна на горивен ф. Чистата нафта идва от сърцевината на ф. Т.е. се пресолва манджата за миене на корубата на филтъра и последствията от ненаправена такава.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6066
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 18 мар 2021 18:41


Нямам какво повече да кажа, всеки си има глава на раменете и може да си избере как да го направи. За ръководството какво да кажа като за смяна на масло на халдекс 5 никое официално представителство не прави нищо различно от източване на старото масло и наливане на новото. Но който знае до какво води това сваля цедката, мие я, чисти си помпата и т.н. та не ми е критерии и това .


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот group® » Чет 18 мар 2021 19:48


alpinab написа:Проблема не е в няколкото балончета въздух ами явлението наречено “кавитация” ...


За каква кавитация говорим тук. Съвсем под вола теле търсим вече...

Сравнението с халдекса го разбирам. Разбирам и там какъв е проблемът от 1во лице. Но тук не разбирам? Целта на всичко е всяка капка нафта да премине през филтър преди двигатрля. Как точно 'извади-сложи' ще попречи това да се случи? Защото на предната страница прочетох сериозни упреци, че така не се прави. Чак премислям пътя на нафтата и се чудя дали пък не греша аз някъде ...?!


CARDI
Мнения: 192
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела

Мнениеот CARDI » Пет 19 мар 2021 14:36


Чудя се, какво ли правят "европейците", като угаснат за гориво на пътя ?
Сигурно викат "компютър" от VW-сервиз?.................
Или чакат да им донесът туба с нафта,(или отиват и си вземат), наливат, палят и продължават!
И ............, на другият ден продават колата на някой от BG !!!!!!!!!!!!!!!!!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот Vlad777 » Вто 30 мар 2021 15:38


Интересна тема. предполагам, че и на следващите поколения дизелови двигатели е такава процедурата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот group® » Сря 31 мар 2021 0:05


Прекръсти я на EA 288 :smile


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2191
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
Двигател: ALH 2005_AHU 1997
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот w_smith » Пет 02 апр 2021 20:25


В интерес на истината, карам дизеляци вече 16 години и никога от филтъра не е изтичала мизерия. Когато видя, че е чисто си го пресипвам в новия филтър (Говорим за филтри с корпус, а не само елемент). А и никоя от колите не се е разпаднала. Една двойка, две тройки тди, октавия тди, фабия сди, пассат б6 тди, октавия помпа дюза тди, мерцедес ц220цди. Това са всички коли минали през гореописаната процедура. В идеален свят правилно е написаното от борещия се с вятърни мелници, но много малко хора биха го направили.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 127
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот papa franku » Нед 04 апр 2021 15:35


Преди да си сменя горивния филтър се зчетох, навсякъде препоръччват пускането на помпата през вагком, защото като дадеш на контакт преди да е запален мотора не се пускала, дали е така не знам. Има много клипове на задрали помпи на 2.0тди цр двигатели, задират защото цилиндъра е алуминиев, а буталото е стоманено, няма никакви уплатнения и разчита единствено на горивото за смазване. Едва ли от няколко балончета с въздух ще задере помпата, но при системно попадане на въздух, вода или други субстанции ще се появят проблеми. така че на цр двигателите им пускайте помпата предварително, отнема само няколко минути. Поне инжинерите от vw са ни сложили филтъра на много удобно място и смяната му е елементарна. Не виждам защо да се налива гориво в него предварително, моя си потъна и горивото се просмука в него почти моментално. Купих си 'пиратския' вагком от форума и се оказа много добра инвестиция, препоръчвам ако си джагъркате често по колите да си вземете и вие.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот PzKpfW » Пон 05 апр 2021 17:30


Миналата година сменях горивен филтър на Octavia 3 1.6TDI, собственост на колежка. Моя ODIS не я четеше и пробвах с даване на контакт. Не стана абсолютно нищо, на входа на помпата така и не дойде нафта. След това от страх да не скапя системата връзвах вакуум от "доилка" за масло и накрая по този начин успях да напълня филтъра. След това пак дадох на контакт около 10 пъти и колата запали от първия път, но доста трудно.

Тази година на същата кола вече се бях подготвил с VCDS и всичко стана бързо, лесно и красиво. Според мен всеки трябва да има тази диагностика. Спестява време, нерви и пари.

Иначе моя EA189 съм го въртял без гориво страшно много заради глупавото термостатче в капачката на филтъра и все още не е сдал багажа. Прави ми впечатление, че при новите мотори вече го няма това термостатче, а вместо него има електрически клапан. Именно той затруднява обезвъздушаването без компютър.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот vasko__2 » Пон 05 апр 2021 20:55


Този от последния клип всичко заля с нафта- и ангренажа и пистовия ремък.Следващият му клип ще е как се сменя мотор след смяна на горивен филтър.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот Tedko » Пет 09 апр 2021 15:56


Аз винаги изпразвам "кенчето" на горивният филтър при смяната му. За 5-6 смени на две коли, само първият път имаше прилично количество боклуци в останалата нафта и на двете, това веднага след като бяха купени колите, нов внос от Италия. Правете сметка кога е бил сменян.
За по-сигурно оттогава винаги го почиствам идеално. Иначе не е задължително. Наистина нафтата се филтрира отвън навътре, така че и направо да се "пусне" новият филтър, не е проблем.

Изпразне ли се "кенчето" обаче, задължително VCDS или нещо подобно, включва се помпата и след 30-40 сек. се напълва и обезвъздушава напълно.

Днес, точно след 30 хил. км. пробег, нов и стар:
IMG_20210409_163141.jpg


Потребителски аватар
vasko_bulgaria
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот vasko_bulgaria » Съб 01 май 2021 9:17


Съществен проблем ли е ако се изчисти и се напълни нафта отново във филтъра?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот group® » Съб 01 май 2021 9:58


Пълни се чашата и се слага филтъра за да се филтрира все пак.


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 276
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?

Мнениеот deodriver » Нед 02 май 2021 8:44


vasko_bulgaria написа:Съществен проблем ли е ако се изчисти и се напълни нафта отново във филтъра?


Не е проблем.При мен така се сменя филтъра,слага се и се пълни бавно с нафта до горе,за да напие хубаво филтъра и да излезе въздуха.Колата си пали без проблем.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 243 госта