Нещо се обърках - къде е мръсната нафта и къде чистата?
Как точно, когато извадиш и прелееш нафтата обратно от филтъра в чашата, а после сложиш нов филтър, се обезсмисля смяната?
Откъде минава пречистената нафта и какво се случва, когато сложиш новия филтър в чашата
Мръсната нафта как точно ще попадне в средата на филтъра и ще отиде към двигателя?
И при такава смяна, когато не се изпразва чашата, защото няма такава гадост като в тюб филмите, какво обезвъздушаване да трябва?
Че не е хубаво да ти свършва горивото, ясно, ама не съм чул кат ти свърши и да сменяш половината горивна система.
А тук за 2 балончета въздух ще се съсипе всичко ли?
Едит:
Ето я процедурата по нормалната смяна на филтър.
Превеждам - Вадиш и слагаш. И да не забравите болчетата.
Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
- Прикачени файлове
-
- IMG_7782 (1).JPG (43.19 KиБ) Видяна 3649 пъти
-
- IMG_7783.JPG (60.04 KиБ) Видяна 3649 пъти
- alpinab
- Мнения: 570
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
Проблема не е в няколкото балончета въздух ами явлението наречено “кавитация” при хидравличните системи в частност и ГНПто. Кога желано кога силно не такова е бомбардиране от микроскопични мехурчета смес от въздух и нафта по пътя на високото налягане в ГНП и дюзи. Това е силно разрушаващо явление, което ако не се използва като метод за почистване на повърхности или дори рязане се счита в механика на флуидите като явление, което задължително трябва да се избягва превид последствията му.
П.с. Видно от процедурата за подмяна на горивен ф. Чистата нафта идва от сърцевината на ф. Т.е. се пресолва манджата за миене на корубата на филтъра и последствията от ненаправена такава.
П.с. Видно от процедурата за подмяна на горивен ф. Чистата нафта идва от сърцевината на ф. Т.е. се пресолва манджата за миене на корубата на филтъра и последствията от ненаправена такава.
Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
Нямам какво повече да кажа, всеки си има глава на раменете и може да си избере как да го направи. За ръководството какво да кажа като за смяна на масло на халдекс 5 никое официално представителство не прави нищо различно от източване на старото масло и наливане на новото. Но който знае до какво води това сваля цедката, мие я, чисти си помпата и т.н. та не ми е критерии и това .
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
alpinab написа:Проблема не е в няколкото балончета въздух ами явлението наречено “кавитация” ...
За каква кавитация говорим тук. Съвсем под вола теле търсим вече...
Сравнението с халдекса го разбирам. Разбирам и там какъв е проблемът от 1во лице. Но тук не разбирам? Целта на всичко е всяка капка нафта да премине през филтър преди двигатрля. Как точно 'извади-сложи' ще попречи това да се случи? Защото на предната страница прочетох сериозни упреци, че така не се прави. Чак премислям пътя на нафтата и се чудя дали пък не греша аз някъде ...?!
Re: Passat B7 - подобрения и обща информация за модела
Чудя се, какво ли правят "европейците", като угаснат за гориво на пътя ?
Сигурно викат "компютър" от VW-сервиз?.................
Или чакат да им донесът туба с нафта,(или отиват и си вземат), наливат, палят и продължават!
И ............, на другият ден продават колата на някой от BG !!!!!!!!!!!!!!!!!
Сигурно викат "компютър" от VW-сервиз?.................
Или чакат да им донесът туба с нафта,(или отиват и си вземат), наливат, палят и продължават!
И ............, на другият ден продават колата на някой от BG !!!!!!!!!!!!!!!!!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Интересна тема. предполагам, че и на следващите поколения дизелови двигатели е такава процедурата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Прекръсти я на EA 288
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
В интерес на истината, карам дизеляци вече 16 години и никога от филтъра не е изтичала мизерия. Когато видя, че е чисто си го пресипвам в новия филтър (Говорим за филтри с корпус, а не само елемент). А и никоя от колите не се е разпаднала. Една двойка, две тройки тди, октавия тди, фабия сди, пассат б6 тди, октавия помпа дюза тди, мерцедес ц220цди. Това са всички коли минали през гореописаната процедура. В идеален свят правилно е написаното от борещия се с вятърни мелници, но много малко хора биха го направили.
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Преди да си сменя горивния филтър се зчетох, навсякъде препоръччват пускането на помпата през вагком, защото като дадеш на контакт преди да е запален мотора не се пускала, дали е така не знам. Има много клипове на задрали помпи на 2.0тди цр двигатели, задират защото цилиндъра е алуминиев, а буталото е стоманено, няма никакви уплатнения и разчита единствено на горивото за смазване. Едва ли от няколко балончета с въздух ще задере помпата, но при системно попадане на въздух, вода или други субстанции ще се появят проблеми. така че на цр двигателите им пускайте помпата предварително, отнема само няколко минути. Поне инжинерите от vw са ни сложили филтъра на много удобно място и смяната му е елементарна. Не виждам защо да се налива гориво в него предварително, моя си потъна и горивото се просмука в него почти моментално. Купих си 'пиратския' вагком от форума и се оказа много добра инвестиция, препоръчвам ако си джагъркате често по колите да си вземете и вие.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Миналата година сменях горивен филтър на Octavia 3 1.6TDI, собственост на колежка. Моя ODIS не я четеше и пробвах с даване на контакт. Не стана абсолютно нищо, на входа на помпата така и не дойде нафта. След това от страх да не скапя системата връзвах вакуум от "доилка" за масло и накрая по този начин успях да напълня филтъра. След това пак дадох на контакт около 10 пъти и колата запали от първия път, но доста трудно.
Тази година на същата кола вече се бях подготвил с VCDS и всичко стана бързо, лесно и красиво. Според мен всеки трябва да има тази диагностика. Спестява време, нерви и пари.
Иначе моя EA189 съм го въртял без гориво страшно много заради глупавото термостатче в капачката на филтъра и все още не е сдал багажа. Прави ми впечатление, че при новите мотори вече го няма това термостатче, а вместо него има електрически клапан. Именно той затруднява обезвъздушаването без компютър.
Тази година на същата кола вече се бях подготвил с VCDS и всичко стана бързо, лесно и красиво. Според мен всеки трябва да има тази диагностика. Спестява време, нерви и пари.
Иначе моя EA189 съм го въртял без гориво страшно много заради глупавото термостатче в капачката на филтъра и все още не е сдал багажа. Прави ми впечатление, че при новите мотори вече го няма това термостатче, а вместо него има електрически клапан. Именно той затруднява обезвъздушаването без компютър.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Този от последния клип всичко заля с нафта- и ангренажа и пистовия ремък.Следващият му клип ще е как се сменя мотор след смяна на горивен филтър.
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Аз винаги изпразвам "кенчето" на горивният филтър при смяната му. За 5-6 смени на две коли, само първият път имаше прилично количество боклуци в останалата нафта и на двете, това веднага след като бяха купени колите, нов внос от Италия. Правете сметка кога е бил сменян.
За по-сигурно оттогава винаги го почиствам идеално. Иначе не е задължително. Наистина нафтата се филтрира отвън навътре, така че и направо да се "пусне" новият филтър, не е проблем.
Изпразне ли се "кенчето" обаче, задължително VCDS или нещо подобно, включва се помпата и след 30-40 сек. се напълва и обезвъздушава напълно.
Днес, точно след 30 хил. км. пробег, нов и стар:
За по-сигурно оттогава винаги го почиствам идеално. Иначе не е задължително. Наистина нафтата се филтрира отвън навътре, така че и направо да се "пусне" новият филтър, не е проблем.
Изпразне ли се "кенчето" обаче, задължително VCDS или нещо подобно, включва се помпата и след 30-40 сек. се напълва и обезвъздушава напълно.
Днес, точно след 30 хил. км. пробег, нов и стар:
- vasko_bulgaria
- Мнения: 223
- Регистриран на: Нед 25 апр 2010 9:10
- Автомобил: VW Passat B8 Variant_Polo 6R
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Съществен проблем ли е ако се изчисти и се напълни нафта отново във филтъра?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
Пълни се чашата и се слага филтъра за да се филтрира все пак.
- deodriver
- Мнения: 276
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Passat B7 TDI - Помпа и смяна на горивен филтър?
vasko_bulgaria написа:Съществен проблем ли е ако се изчисти и се напълни нафта отново във филтъра?
Не е проблем.При мен така се сменя филтъра,слага се и се пълни бавно с нафта до горе,за да напие хубаво филтъра и да излезе въздуха.Колата си пали без проблем.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 243 госта