Привет! За да не пропусна нещо ще започна хронологично.
Ден 1 - Паля колата да загрява и започвам да я чистя от снега, след това се качвам и тръгвам и виждам че ми премигва жълтата лампа за подгревните свещи и ми изписва аларма: Motorstorg. werkstatt! Изминах 100 метра и изчезна.
Ден 2 - Паля колата, ама тоя път мотора тресе мнооого здраво все едно не работи на 4 цилиндъра - едвам не гасне, работи на много ниски и променливи обороти - придвижвам я до сервиз и за това време работата на двигателя се беше нормализирала. След като обясних за проблема ми казват че това е от подгревните свещи. Оставих я и казах да и сменят и маслото (10w40) и всички филтри, тъй като след 100км и без това трябва да я оставя за обслужване.
Ден 3 - Отивам до сервиза, сменено ми е маслото, филтрите и 2 уж развалени подгревни свещи. Паля колата подавам газ на празен ход и двигателя пак започва да тресе и да пуши адски много отзад, подавам пак газ и двигателя гасне и не иска да запали. Изчаквам 10 мин паля колата отново и я оставям да работи - притриса, мени си оборотите и постепенно след 10 мин работа на празен ход двигателя отново се нормализира и започва да работи без проблем.
Ден 4 - Паля колата на +10 градуса и тръгвам. Още в движение усещам как оборотите играят отново. Отбивам веднага и колата гасне. Паля и двигателя отново започва да се чуди ще работи ли или няма. Паля и почвам да карам на кратки отбивки на 2ра скорост с 2000 оборота и двигателя започва да се опомня. Накрая пак закрепвам положението прибирам се и когато паркирам двигателя си работи нормално.
Колата е passat b5 1,9 тди 90кс 1999г.
Преди 2 години имах подобен проблем с придръпване и играене на оборотите, но тогава колата гаснеше в движение и от веднъж отказа да запали. Оказа се че цедката на резервоара се е задръстила. Изчистиха ми я и колата потръгна. Дали е възможно пак да е от това, тъй като симптомите не са идентични.
Съединителят ми е тръгнал да си заминава - това го казвам информативно ако е възможно да има нещо общо.
Клип от Ден 4: https://youtu.be/2ykwRPed7bs
Благодаря на всички отзовали се!



Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
не е лошо да провериш цедката в резервоара и горивния филтър има вариант да си попаднал на лошо гориво
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Виж демпферната шайба дали мята. Възможно е разхлабена/разбита ангренажна зъбчатка на кол. вал. Трябва да се погледне . Не съм специалист.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Може да си е записала какво е. Примерно датчик колянов вал.
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Това е проблем с горивозахранването на ГНП , отделно се и изпразва откъм гориво. Ако никъде не е омазнено , може да има проблем със семеринга на вала на ГНП.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Всяко от горните мнения може да е вярно. Аз мисля, че не трябва да правиш нищо, преди да я закачиш на диагностика.
Така като гледам и на мене ми мяза на разбито зъбно колело на коляновия вал. Не е болка за умиране, ама си е главоболие.
Късмет желая!
Така като гледам и на мене ми мяза на разбито зъбно колело на коляновия вал. Не е болка за умиране, ама си е главоболие.
Късмет желая!
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Случва се да е колелото, но е доста по-рядко отколкото при напречни мотори. Дано не е, че отваря работа допълнително.
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Казаха ми че е от горивната помпа. Пипнали са и леко центровката колко да я закрепят да не гасне, но проблемите си остават. Казаха че съм за нова електроника на помпата.
- System_error
- Мнения: 137
- Регистриран на: Чет 19 окт 2017 11:13
- Автомобил: T4 Multivan 1998
- Двигател: ACV
- Местоположение: Силистра
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
samo_pechka написа:Случва се да е колелото, но е доста по-рядко отколкото при напречни мотори. Дано не е, че отваря работа допълнително.
Престъпници по сервизите да искаш. Ако не е стегнал достатъчно болта или го е стегнал с ключ от Lidl...
Тоя болт освен, че трябва да е нов, трябва и да се лепи. Тъй че и отвесен да е мотора, възможности за куците майстори бол. Споделям горчив опит.
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Колко струва една нова ГНП за автомибил или няма сметка и да търся втора ръка :?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
nekoii написа:нова ГНП за автомибил
Колкото автомобил и малко отгоре (все едно вземаш и нови гуми)


Аз си взех перфектна, с плацикаща се все още нафта вътре за 110лв.
Има и на по-ниски цени (и по 80 гледах), но аз държах да е току-що свалена от кола
- fur1ous
- Мнения: 1691
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
Няма смисъл да си купуваш ново ГНП, вземи от някоя на части ще ти свърши работа.
Дюзите как са ти като стойности?
Дюзите как са ти като стойности?
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
System_error написа:Тоя болт освен, че трябва да е нов, трябва и да се лепи.
Къде се слага лепило? По резбата? Там въобще не се слага лепило. Може по челото колело/вал , но не и по резбата.
nekoii написа:Казаха ми че е от горивната помпа. Пипнали са и леко центровката колко да я закрепят да не гасне, но проблемите си остават. Казаха че съм за нова електроника на помпата.
Не ми стана ясно какво точно се е случило . Да не са ти казали замърсена? Ако се почисти, ще се оправи, стига нещо механично да не е тръгнало, тогава е проблем
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
На последната диагностика ми казаха че най-вероятно има стружки в помпата или е замърсена. Посъветваха ме вместо да се чисти тази направо да взема друга.
Re: Проблем с двигателя Passat b5 1.9 tdi 90кс
samo_pechka написа:System_error написа:Тоя болт освен, че трябва да е нов, трябва и да се лепи.
Къде се слага лепило? По резбата? Там въобще не се слага лепило. Може по челото колело/вал , но не и по резбата.nekoii написа:Казаха ми че е от горивната помпа. Пипнали са и леко центровката колко да я закрепят да не гасне, но проблемите си остават. Казаха че съм за нова електроника на помпата.
Не ми стана ясно какво точно се е случило . Да не са ти казали замърсена? Ако се почисти, ще се оправи, стига нещо механично да не е тръгнало, тогава е проблем
Та видяло се е че ще обикалям да търся ГНП. Моторите напълно идентични ли трябва да бъдат като конски сили за да е съвместима помпата, накратко от 110кс двигател става ли, или да търся само от 90кс като моя? Благодаря!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта