Golf IV 1.9 TDI ASZ - Ниво на масло
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf IV 1.9 TDI ASZ - Ниво на масло
За вентилацията е без значение колко високо в картера е маслото. Докато докосне вала и той направи маслената емулсия в картера много наситена.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Golf IV 1.9 TDI ASZ - Ниво на масло
Дай първо да питам. Говори ли ти нещо "мазане под налягане", "мазане чрез разплискване" и "комбинирано мазане"?! Според теб, когато няма пръскалки под буталата в някои мотори, как се маже бутало-цилиндър?! В картерната вентилация(когато е "закрит тип", ама отдавна няма "открит") има винаги маслоотделител, а понякога и искрогасител. Това е щото някаква емулсия има винаги, от която маслото се отделя. Но като е повече маслото, системата не смогва да го отдели. От там, в най-добрия случай почва да го гори през вентилацията, докато си влезе в норми, и тогава спира(образно казано). Но може и да се запуши, тогава вдига налягане в картера, и от него вече избива масло, чрез различни течове. Като това са принципни неща, но зависят от много фактори, примерно точно от конкретната вентилация, конкретния мотор, колко е в повече маслото, как се кара и такива подобни неща.
Дори и само да го гори маслото, в някои двигатели пак не е добре, щото се отразява зле на катализатора. Влияе кофти и на някои EGR.
Разбира се има и случаи, когато просто нищо не се случва. Примерно щото системата има някакъв запас преоразмеряване, или просто защото не се кара в режими достигащи лимита и, при определеното количество над нормата.
Имах възрастен колега, Бог да го прости, цял живот шофьор по камиони, фадроми и подобни... Неговото верую беше, че маслото трябва да е винаги над нормата, и цял живот всичко така бил карал. Ама това предимно стара и по-тежка техника.
Дори и само да го гори маслото, в някои двигатели пак не е добре, щото се отразява зле на катализатора. Влияе кофти и на някои EGR.
Разбира се има и случаи, когато просто нищо не се случва. Примерно щото системата има някакъв запас преоразмеряване, или просто защото не се кара в режими достигащи лимита и, при определеното количество над нормата.
Имах възрастен колега, Бог да го прости, цял живот шофьор по камиони, фадроми и подобни... Неговото верую беше, че маслото трябва да е винаги над нормата, и цял живот всичко така бил карал. Ама това предимно стара и по-тежка техника.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Golf IV 1.9 TDI ASZ - Ниво на масло
Остава само да намесим и обърнатите /\ авиационни мотори. И да, зависи колко повече е маслото.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf IV 1.9 TDI ASZ - Ниво на масло
При коли без ДПФ малко отгоре или отдолу не е проблем. Ако има ДПФ , най-добре близо до средата .