Здравейте,
Моля за съвет и мнения
Колата е нов внос, 2010г, 1.6 тди, 105 к.с. Взехме я преди месец, всичко беше нормално. След това пълно обслужване - масло, всички филтри по каталог, водна помпа и ангренаж комплект- ролки Ина, ремък Континентал. След обслужването, първоначално се появи шум от ангренажа. Нещо като леко виене, макар и не постоянно. Установихме го като проблем от пружината на обтяжната ролка. Вчера сменихме ролката, но проблема си остана, макар и с една идея по-тихо. На прибиране от сервиза колата вдигна 90 градуса. По принцип загрява бавничко, знаете, а аз го отдадох на това, че в сервиза беше работила на място.
Днес жена ми тръгна на работа с колата. За около 7-8 км. температурата се е вдигнала толкова, че чак се е включила перката на радиатора, а навън температурата е не-повече от 8-9 градуса.
Отделно от това, вчера като взехме колата от сервиза ми направи впечатление, че оборотите бяха сравнително високи, малко под 1000.
Още преди да сменим ролката втория път правихме профилактично диагностика, като при нея се оказа, че всичко е ОК. ДПФ, дюзи бяха наред, нямаше и записани грешки.
Давайте някакви съвети за загряването, нещо за шумящата все още ролка.
Благодаря на всички озовали се.
Отдело
Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
За температурата и по-високите обороти: по всяка вероятност регенерира DPF, не е повод за притеснение. Покарайте я около половин час без да я гасите и би трябвало оборотите да си станат нормални.
За шума: Сигурни ли сте, че ремъка не е обтегнат прекалено много? На ролката трябваше да има нещо като стрелкичка и белег, които да показват кога е правилно натегнат ремъка.
За шума: Сигурни ли сте, че ремъка не е обтегнат прекалено много? На ролката трябваше да има нещо като стрелкичка и белег, които да показват кога е правилно натегнат ремъка.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
За бързото загряване може да е от термостата да е блокирал на затворено положение (рядко но се случва) когато загрее до 90 и пусне перката пипни долния маркуч ако е студен е ясно (до 90 долния маркуч трябва да е студен,а когато ги стигне да се затопли)иначе 7-8 км да загрее до90 е нормално тази сутрин моята за 5 км при температура 1 градус загря до 65
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
Регенерация на ДПФ се случва, затова загрява по-бързо. За виенето не мога да да кажа, но след като се е появило след смяна на ангренаж отивайте пак във сервиза докато не го отстранят.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 13 дек 2013 10:33
- Автомобил: POLO 1.4 TDI
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Перник
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
Благодаря колеги за бързите мнения.
Относно ролката, да наистина ремъка е леко натегнат и това според майстора е заради пружинния механизъм, който не се връщал, затова ролката шуми. Има вариант да върнем пробно оригиналната ролка, за да изключим проблемни ролки от конкретната марка, за които досега не съм чул лоши мнения.
От днешния ден възникнаха нови въпроси.
Когато колата работи на място, на ниски обороти на празен ход, около и малко над 800, всичко е ОК. Форсира се нормално и върви нормално. Когато по незнайна за мен причина на празен ход на място държи малко под 1000 оборота, при подаване на газ, между 1200 и 1300 оборота има едно прекъсване, което не мога да си обясня защо се получава. Това е при загрят двигател. Изключвам, като държи високи обороти мотора да е в регенерация, тъй като правихме диагностиката майстора каза че ДПФа е на 17%, а от тогава не е минал повече от 100 км.
Тъй като досега не сме имали кола с ДПФ и регенерацията не ми е позната като процес, в крайна сметка лампата на таблото за ДПФ филтъра трябва ли да свети като започне процеса или светва едва като се прецакат нещата?
И последен въпрос и дано не ставам досаден, но днес вечерта, като спрях колата, беше загряла на 90 градуса, около минута след като изгасих мотора се включи перката на радиатора за около30-40 сек. Това нормално ли е?
Относно ролката, да наистина ремъка е леко натегнат и това според майстора е заради пружинния механизъм, който не се връщал, затова ролката шуми. Има вариант да върнем пробно оригиналната ролка, за да изключим проблемни ролки от конкретната марка, за които досега не съм чул лоши мнения.
От днешния ден възникнаха нови въпроси.
Когато колата работи на място, на ниски обороти на празен ход, около и малко над 800, всичко е ОК. Форсира се нормално и върви нормално. Когато по незнайна за мен причина на празен ход на място държи малко под 1000 оборота, при подаване на газ, между 1200 и 1300 оборота има едно прекъсване, което не мога да си обясня защо се получава. Това е при загрят двигател. Изключвам, като държи високи обороти мотора да е в регенерация, тъй като правихме диагностиката майстора каза че ДПФа е на 17%, а от тогава не е минал повече от 100 км.
Тъй като досега не сме имали кола с ДПФ и регенерацията не ми е позната като процес, в крайна сметка лампата на таблото за ДПФ филтъра трябва ли да свети като започне процеса или светва едва като се прецакат нещата?
И последен въпрос и дано не ставам досаден, но днес вечерта, като спрях колата, беше загряла на 90 градуса, около минута след като изгасих мотора се включи перката на радиатора за около30-40 сек. Това нормално ли е?
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
Когато колата е в режим регенерация оборотите на празен ход са по-високи, малко под 1000. Възможно е и да има по-различен шум от двигателя по време на регенерация, както и малко по-неравномерна работа. При мен колата става много приятна за каране, когато регенерира, набира по-бързо Лампата за DPF светва, когато не може да си завърши цикъла на регенерация определен брой пъти. Тогава се иска от водача да отиде на магистралата и да дава газ докато не се изчисти филтъра и докато не угасне лампата. При мен за 252000км това е ставало веднъж.
Когато има планова регенерация не светят никакви лампи на таблото, но поведението на колата се променя, при каране с малко газ на около 1400-1600об има един допълнителен звук, едно приглушено у-у-у-у-у.
Когато угасим колата, която е в режим на регенерация перката на радиатора може да остане включена, а може и да се включи след няколко секунди, заедно с електрическата циркулационна помпа на антифриза, за да може да се охлади двигателя равномерно и да няма лоши работи като крива глава например.
Покарай колата малко извън града за да си завърши цикъла на регенерация и ако всичко е наред странното поведение ще изчезне и ще се появи пак след около 400-500км. Ако караш само градско на къси разстояния ще регенерира по-често.
Когато има планова регенерация не светят никакви лампи на таблото, но поведението на колата се променя, при каране с малко газ на около 1400-1600об има един допълнителен звук, едно приглушено у-у-у-у-у.
Когато угасим колата, която е в режим на регенерация перката на радиатора може да остане включена, а може и да се включи след няколко секунди, заедно с електрическата циркулационна помпа на антифриза, за да може да се охлади двигателя равномерно и да няма лоши работи като крива глава например.
Покарай колата малко извън града за да си завърши цикъла на регенерация и ако всичко е наред странното поведение ще изчезне и ще се появи пак след около 400-500км. Ако караш само градско на къси разстояния ще регенерира по-често.
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
Вземи си един elm327 изтегли си vag dpf и виж какво се случва в момента с регенерацията, много бе да постнеш снимка на данните от приложението и ще стане ясно. Според мен откакто сте взели колата от сервиза не сте завършили регенерацията нито веднъж и при всяко стартиране започва отново и отново и вие я прекъсвате. Карайте докато оборотите спаднат на 780 тогава ще е приключила регенерацията. Перките при започнала регенерация и спиране на двигателя работят превантивно, защото температурата на дпф-а достига температури около 600 градуса. За регенерация не е нужно да се излиза на магистрала , дори обратното в градски условия протича по бързо. Идеята е да дадеш необходимото време да загрее ДПФ , да регенерира , да се поохлади и да загасиш двигателя. Ако си със софтуер като моя на всеки 100-150 км или 400 минути работа на ДВГ започват регенерациите. Няма нищо страшно да се прекъсват но в един момент лампата ще светне и ще трябва да карате докато угасне.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 13 дек 2013 10:33
- Автомобил: POLO 1.4 TDI
- Двигател: AMF 2003
- Местоположение: Перник
Re: Golf MK6 CAYC - няколко проблема с двигателя
Здравейте колеги,
Благодаря за съветите, които ми дадохте. Проблема се реши, макар и частично.
Първо да кажа за ангренажа. Оказа се, че обтяжната ролка, която сме сменили се различава конструктивно от оригиналната ролка, с която купихме колата. Като казвам оригинална, имам предвид, че наистина се оказа оригинална, слагана е в завода и никога не е била сменявана. От магазина където взех частите ми казаха, че от няколко години ролките които се произвждат за този двигател се различават малко по външен вид, като има специфика при смяната им. Както и да е, засега шума, който имаше от ролката изчезна.
Относно регенерацията на ДПФа и оборотите. Вчера последвах вашия съвет и след работа се качих на магистралата и като гледах да спазвам постоянна скорост, минах около 70 км. Като спрях след тази процедура, двигателя държеше, както каза и Дон Кихот около 780 оборота. Двигателя работеше перфектно, постоянни обороти, никакви прекъсвания. Реших че всичко е било от филтъра и проблема е решен. Да, ама не.
След около 2 часа тръгнах с колата, първоначално при запалване оборотите бяха малко под 1000. Колата все още не беше изстинала, но реших, че е нормално. На всеки светофар, като спирах оборотите не спадаха, бяха стабилни, макар и високи. След като се прибрах, вече беше достигнала работна температура, изгасих колата и изчаках около минута, но перката на радиатора не се включи.
Днес отидох да и направят още една диагностика, но този път при друг майстор. Закачи я, прегледа я, каза, че с ДПФа всичко е наред, с дюзите също, рботели в норма. Показа ми обаче една графика за налягането на горивото. Каза, че налягането трябва да бъде постоянно, на 240 бара, а на колата варираше от 230 до 280 бара. Каза да търсим там проблема с оборотите. Предположи, че или е заминал регулатора или се е зацапал.
Някакви съвети да дадете? Като взехме колата, оборотите си вяха нормални, всичко беше ОК. Проблемите започнаха след обслужването. И ако приемем, че с ангренажа всичко е наред, възможно ли е са съм попаднал на кофти горивен филтър (сложих му KNECHTКХ228D, препоръчаха ми го от магазина бил хубав) и от там да е влязло нещо в регулатора за високо налягане. При обезвъздушаването не е имало проблеми. Майстора нито го е дърпал да запали, нито го е палил със спрей.
Приемам всякакви съвети и мнения. Този регулатор, видях, че не е много евтин, дали може да се почисти, или трябва да се замени с нов?
Благодаря предварително.
Благодаря за съветите, които ми дадохте. Проблема се реши, макар и частично.
Първо да кажа за ангренажа. Оказа се, че обтяжната ролка, която сме сменили се различава конструктивно от оригиналната ролка, с която купихме колата. Като казвам оригинална, имам предвид, че наистина се оказа оригинална, слагана е в завода и никога не е била сменявана. От магазина където взех частите ми казаха, че от няколко години ролките които се произвждат за този двигател се различават малко по външен вид, като има специфика при смяната им. Както и да е, засега шума, който имаше от ролката изчезна.
Относно регенерацията на ДПФа и оборотите. Вчера последвах вашия съвет и след работа се качих на магистралата и като гледах да спазвам постоянна скорост, минах около 70 км. Като спрях след тази процедура, двигателя държеше, както каза и Дон Кихот около 780 оборота. Двигателя работеше перфектно, постоянни обороти, никакви прекъсвания. Реших че всичко е било от филтъра и проблема е решен. Да, ама не.
След около 2 часа тръгнах с колата, първоначално при запалване оборотите бяха малко под 1000. Колата все още не беше изстинала, но реших, че е нормално. На всеки светофар, като спирах оборотите не спадаха, бяха стабилни, макар и високи. След като се прибрах, вече беше достигнала работна температура, изгасих колата и изчаках около минута, но перката на радиатора не се включи.
Днес отидох да и направят още една диагностика, но този път при друг майстор. Закачи я, прегледа я, каза, че с ДПФа всичко е наред, с дюзите също, рботели в норма. Показа ми обаче една графика за налягането на горивото. Каза, че налягането трябва да бъде постоянно, на 240 бара, а на колата варираше от 230 до 280 бара. Каза да търсим там проблема с оборотите. Предположи, че или е заминал регулатора или се е зацапал.
Някакви съвети да дадете? Като взехме колата, оборотите си вяха нормални, всичко беше ОК. Проблемите започнаха след обслужването. И ако приемем, че с ангренажа всичко е наред, възможно ли е са съм попаднал на кофти горивен филтър (сложих му KNECHTКХ228D, препоръчаха ми го от магазина бил хубав) и от там да е влязло нещо в регулатора за високо налягане. При обезвъздушаването не е имало проблеми. Майстора нито го е дърпал да запали, нито го е палил със спрей.
Приемам всякакви съвети и мнения. Този регулатор, видях, че не е много евтин, дали може да се почисти, или трябва да се замени с нов?
Благодаря предварително.
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
При каква външна температура забелязваш повишени обороти? Ако е равна или по-ниска от +5 градуса и си пуснал отоплението над 70% топло и имаш ел.отоплител, също държи тези обороти.
- papa franku
- Мнения: 127
- Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
За оборотите иди да ти измерят на колко зарежда алтернатора. Аз го играх тоя филм. Зареждаше между 11 и 13 волта. Зачистих клемите на масите, за няколко седмици беше наред, след това смених акомулатор и я замериха пак не зареждаше, след 15 мин от смяната на акомулатора усетих силна миризма на изгоряла пласмаса. Клемата на кабела от алтернатора, която се закача за бушонното табло явно беше корозирала и се нагряваше и топеше пласмасата на кутията с бушоните. Смених таблото с такова за 50лв от мегапартс (от моргите ми искаха 200лв за тая кутийка), електричари ми кримпираха нова клема и сега зарежда на 14в и оборотите са наред.
Накратко ако имаш някъде загоба на ток от лоша връзка компютъра вдига леко оборотите на празен ход за да вдигне волтажа на алтернатора и да компенсира загубите.
Накратко ако имаш някъде загоба на ток от лоша връзка компютъра вдига леко оборотите на празен ход за да вдигне волтажа на алтернатора и да компенсира загубите.
Re: Golf MK6 CAYC няколко проблема с двигателя
papa franku написа:...
Накратко ако имаш някъде загоба на ток от лоша връзка компютъра вдига леко оборотите на празен ход за да вдигне волтажа на алтернатора и да компенсира загубите.
Следенето на зареждането е интелигентно, повишаването на оборотите се случва и при слаб акумулатор в опит генератора да го зареди. Аз си изкарвах акъла с моята така, докато не се осетим накъде духа вятъра...
В този случай включването на перката е по-скоро част от пейзажа, идва от температурата на мотора.
Може и това да са два проблема - първия да е недовършена регенерация и проблем с регулатора. Първия го завършихте, и сега излиза на яве втория.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта