Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
- IcoMk3
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
- Автомобил: VW Golf Mk4
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Шумен
Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
Здравейте колеги. Колата е голф 4 1.9 TDI 110 коня/81 киловата,код на двигателя AHF,октомври 1999 година ако има значение. Колата е внос от Италия,закупена от автокъща във Варна. Като я купувах турбото не работеше,но моя е грешката че не я покарах а се возих само,а човека от автокъщата караше,но и дотогава не бях сядал на дизел и ми се стори че колата върви прилично. Както е да е, свалих турбото за ремонт и почистване, изчистиха му геометрията,смениха му средна част,известно време беше добре,но от няколко месеца пак го няма. Единственото което правих на своя глава беше да променя аванса на ГНП,и сякаш оттогава се появи проблема,но вече и настройка на аванса не помага. Ходих в сервиза където ми ремонтираха турбото,човека мери вакуума,каза че е малко,даде ми клапан н75 за проба,пак мери, показа малко повечко но каза че пак е малко. Купих нов н75,сложих го но бях забравил да включа кабела към него,и при настъпване колата забиваше. В последствие видях че съм забравил да включа кабела,включих го на запалена кола,и нямаше промяна,угасих запалих и колата сякаш литна. Но само за известно време беше добре,и сега турбото пак не работи както трябва. В сервиза човека ме посъветва да подменя и вакуум маркучите,подмених ги,но промяна няма. Вече не знам къде да търся проблема. Възможно ли е турбото от октомври досега пак да се е задръстило? Но при положение че в сервиза казват че вакуума го няма,си мисля че проблема е точно във вакуума но подмених вакуум маркучите,клапан н75,какво друго може да е? Гледах из Ютюб за късия дебел маркуч от вакуум помпата към сервото на спирачките,че може и оттам да бяга вакуума,при мен от страната на вакуум помпата се измъква сравнително лесно,възможно ли е оттам да идва целия проблем? Днес се мъчих на този маркуч да му сменя скобите но са някакви нестандартни и не можах да ги махна. Един приятел ме пита дали пуши черно като я настъпя,а тя не пуши,той вика ако пуши черно, значи турбо пътища,но не пуши затова изключвам възможността да имам спукан турбо път но все пак ще ги проверя и тях. На диагностика не излизат абсолютно никакви грешки,нито за underboost нито за overboost нито нищо. Мап сензора(това след въздушния филтър) като го изключа,става още по зле,затова изключвам да е дефектирал. Дайте някакви предположения къде да търся проблема,защото вече половин година не мога да и се нарадвам на тази кола. Благодаря предварително.
- stefarata
- Мнения: 1893
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
Най-добре скокни до Варна , до ifidik, проблемът може да е комплексен
- IcoMk3
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
- Автомобил: VW Golf Mk4
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
stefarata написа:Най-добре скокни до Варна , до ifidik, проблемът може да е комплексен
Благодаря,ще пробвам там. Между другото забравих да спомена, някой ми беше казал да извадя маркуча на вакуум резервоара,и да го запушвам и отпушвам с ръка,и да видя дали лоста на геометрията се движи,движи се,сантиметър - сантиметър и нещо,не мога да преценя точно. Но се движи,казвам го ако има някакво значение и ако от това може да се констатира някакъв проблем.
- IcoMk3
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
- Автомобил: VW Golf Mk4
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
Колеги,смених вакуум помпата, уплътненията към нея също,но бях забравил да капна малко масълце вътре,и реших да я отворя за да я смажа,и какво да видя - вакуум помпата пълна с масло от двигателя. На какво се дължи това,и как да го оправя? Писах във фейсбук,отговарят ми семеринг на разпределителния вал да сменя,но този семеринг е от другата страна на двигателя така че мисля че няма връзка с вакуум помпата. В сервиза за турбото обясних че съм подменил всички вакуум маркучи,н75,дебитомер,мап сензор,вакуум помпата, обясних също че се пълни с масло на което човека ми казва че няма как от това да е проблема с вакуума,макар че мисля че е точно това. Човека каза че може би мембраната на егр-а е скъсана и оттам губи вакуум. Въпросите ми са има ли възможност да се смени само тази мембрана,защото в магазина за авточасти ми казват че няма,и че се сменя целия егр,и другия ми въпрос е как да оправя проблема с пълнещата се с масло вакуум помпа.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7639
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
Вакуумпомпата работи пълна с масло. Всъщност маслото уплътнява оная странна лопатка за да може да създаде достатъчно дълбок вакуум дори на ниски обороти. Нищо и няма на помпата.
- IcoMk3
- Мнения: 118
- Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
- Автомобил: VW Golf Mk4
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 4 1999 AHF - турбото не надува
Добре,в такъв случай да търся загубата на вакуум другаде. Относно тази мембрана на егр-а,може ли да се подмени,или трябва направо нов егр? Между другото си мисля с уред да проверя маркуч по маркуч откъде бяга вакуума. Майстора на турбините ми каза че вакуума трябва да е поне 0,6 бара а моя е 0,4. Колега ми каза да си проверя и всички тройници на вакуум маркучите. Междувременно ето и снимки на вакуум помпата,да видите какво имам предвид като казвам че е пълна с масло, всъщност дори беше повече но изсипах малко без да искам.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kassy, newgeneration, WasteLand_TD и 52 госта