Знам,че двигателя е много обсъждан,но нямам няколко свободни дни за четене.Колата е на един приятел- BORA 1.9TDI AFN.Турбото не включва.Вчера го свалих -геометрията беше блокирала.Почистих всичко,раздвижи се,но турбото пак не тръгва.EGR и всмукателен колектор също ги изчистих го блясък.Пуснах диагностика - показва ,че клапан N75 е на 50% на празех ход на двигателя,ако това означава нещо.Грешки на двигателя няма.Съмнявам се в този клапан .Турбото въобще не се включва - все едно го няма.Вакуум маркучите са нови.
Турбото не включва - AFN
- w_smith
- Мнения: 2191
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Skoda Octavia 1U_Golf 3
- Двигател: ALH 2005_AHU 1997
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Турбото не включва - AFN
Не е AFN, или е AHF или е ASV. Актуаторът как е? Вероятно е пълен с ръжда.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Турбото не включва - AFN
Проверяваш актуатора дали работи коректно (дърпаш с уста през маркуча който ходи към него). Ако не се движи проблема ти е механичен. Най-вероятно ръждясал или пробит актуатор.
Ако се движи имаш няколко варианта:
1) Хода на актуатора и стоперният бол - трябва да са правилно настроени
2) Н75 или електрически проблем
Може и още нещо да е, но дай още информация за да получиш още съвети.
Ако се движи имаш няколко варианта:
1) Хода на актуатора и стоперният бол - трябва да са правилно настроени
2) Н75 или електрически проблем
Може и още нещо да е, но дай още информация за да получиш още съвети.
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Турбото не включва - AFN
https://youtube.com/shorts/_y652ck06ZU?feature=share
Така трябва да се движи актуатора когато е изправен с раздвижена геометрия.Взимаш парче вакум маркуч и дърпаш с уста както правя аз на клипа.
Така трябва да се движи актуатора когато е изправен с раздвижена геометрия.Взимаш парче вакум маркуч и дърпаш с уста както правя аз на клипа.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Турбото не включва - AFN
Наистина като сваляхме турбото ми направи впечатление че актуатора се движи доста трудно,но не знаех дали е нормално.Той подлежи ли на почистване или се заменя с нов? Скъпа част ли е?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Турбото не включва - AFN
Относно движи се трудно - по принцип има прилична пружина в него. И поради нея е трудно да го бутнеш на ръка. Провери го с засмукване през маркуча. Ако се движи равномерно и без задържане търси проблема другаде.
Иначе се сменя. И после се настройва. С вакуум помпа при определено подналягане (вакуум) трябва да е на определена позиция. Съмнява ме да имаш нужната техника за да успееш сам да я свършиш тази работа. Ако я имаше нямаше да задаваш такива въпроси :) . Отделно стоперният болт и той си имаше някакви правила за настройването.
Иначе актуатора не е скъп. Преди 10тина години беше около 100лв читав актуатор.
Иначе се сменя. И после се настройва. С вакуум помпа при определено подналягане (вакуум) трябва да е на определена позиция. Съмнява ме да имаш нужната техника за да успееш сам да я свършиш тази работа. Ако я имаше нямаше да задаваш такива въпроси :) . Отделно стоперният болт и той си имаше някакви правила за настройването.
Иначе актуатора не е скъп. Преди 10тина години беше около 100лв читав актуатор.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Турбото не включва - AFN
Сменихме актуатора (80лв) и турбото тръгна ,но изключваше на моменти .После извадихме буксата на дебитомера и колата стана самолет .Изстрелва се изродско ,даже ме хваща страх.Настройката на актуатора я направих с шублер според стария актуатор.Нямам въпросните вакуум помпи с манометри .За сега ефекта е задоволителен,само не знам дали може да кара дълго време с откачен дебитомер и какви може да са последствията .
Re: Турбото не включва - AFN
Изключването е от пренадуване а ефекта с дебитомера е дефект на чипа , с който е колата.
На колко надува турбото в момента?
На колко надува турбото в момента?
-
- Мнения: 868
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Турбото не включва - AFN
Лог в движение на четвърта от 1600 до 4200 оборота с пълна газ педала до долу в движение на 3-ти 10-ти и 11-ти канал ще даде ясни отговори на въпроса ти.
- stypkata
- Мнения: 1223
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Турбото не включва - AFN
Каква може да е причината за пренадуването? Поръчах нов дебитомер Bosch .До 2100об/мин е супер,после изключва .Може ли дебитомера да е причина за пренадуване?
- tdi fen
- Мнения: 4248
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Турбото не включва - AFN
без логове малко е проба грешка може би n75 клапана
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 173 госта