Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Пон 26 апр 2021 20:22


Колата е с 1.6 ТДИ 110 коня с cxxb двигател. От известно време забелязвам странно изчезване на антифриза от разширителното казанче. Като казвам изчезване, наистина не виждам никъде теч. Забелязъл съм, че може да карам близо 1000 км и да няма проблем. Антифриз посредата между мин и макс. И изведнъж както карам светва алармата за ниско ниво. Това става след приключване на регенерацията. Винаги след регенерация. Сметнах, че може да е от капачката на разширителя и я смених. Нова оригинална от Порше. Известно време седя на макс. После падна до мин и остана там също дълго време. И днес акто карам по цариградско и бам аларма. Интереснотое, че като отворя капачката изсъсква и нивото се връща.




deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Вто 27 апр 2021 15:54


И още малко по темата, кето ми се струва в правилната посока.

My latest diagnosis is that right after regeneration, the EGR valve opens (if you are driving it under light load or lift the accelerator pedal - during regen is allways shut) and blows very hot air from after DPF into EGR cooler. There it boils because of insufficient/restricted water flow trough heater matrix which is right after EGR cooler.
I read somewhere that early 2013 models had too thin pipes in heater matrix and it could be easily partially clogged. Later models have updated version of matrix.

И още малко:

I think the easiest way to detect if the heater matrix is the problem or not if you test the heating in the cockpit. I know there is end of summer your location, means not easy to test the heating, but for myself beside the coolant loss during DPF regenerations was the poor heating or the fluctuation of the set temperature during long journeys. If you have a look for the water circuit of the EA288 engine (http://pics3.tdiclub.com/data/517/820433_EA288.pdf page 22) you can see that through the Heater matrix (symbol 3) there is a constant water flow from the EGR cooler (symbol 4) independently if you want to heat or cool inside the cockpit. During normal using if your Heater matrix is partly clotted it could be enough to keep below the overheat temperature the water temperature, but during EGR regeneration the EGR heater has much higher temperature as well. If the Heater matrix is unable to let flow trough the overheated coolant in can blow out. The built in water temperature sensor inside the cockpit is blind about this temperature, because it measures the temp. of the engine block instead of this temperature).Luckily there is an overflow pipe between the EGR cooler and the Heater matrix towards directly to the Expansion tank, so if your heater matrix is partly clotted this problem can occur so easily. I don't think that after 110k miles a VW engine head gasket could be damaged (except if the driver used it as a gokart), and if you search back maybe this thread or in other forums, there was a guy, who totally changed the entire engine of the Car with the all of the Water elements, except the Heater matrix, and after few hundred miles totally the same problem occurred. So, I would recommend to start with the heater matrix and see how the things will going after it.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 27 апр 2021 21:02


От това, което съм чел пробвайте да го държите на минимум.


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот viper_speed » Чет 29 апр 2021 15:15


Колега, споделям моя опит.. Имах подобен проблем до преди 3 дни. Пълня до макс и карам 1 седмица абе струва ми се че малко е смъкнало ама не съм сигурен дали не си внушавам и изведнъж хоп течноста на минимум. Видими течове под мен никакви не откривах след престой на колата. Чудех се бая, гледахме я на канала и точно се бях отказал, мислейки си че съм за глава, и в последния момент забелязахме една много малка червена капка висяща от краче на Радиатора. Та моя проблем се оказа радиатор. Смених го и карам 3-ти ден и то повечко километри иии смея да кажа че нивото не мърда. Надявам се всичко да е точно, тааа може и ти да огледаш внимателно.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот muns61 » Чет 29 апр 2021 20:15


Да го напиша и тук как се търси малък теч.
Охладителната система се надува с определено налягане на студено. Задържа се налягането и със силна лампа се оглежда къде ще потече.


deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Чет 29 апр 2021 20:25


Утре ще я понапъна на по-дълъг път. От последното доливане минаха 3 дена (около 150 км). Не е мърдало. Предполагам ще мръдне от веднъж. Ако не кипва някъде по тръбичките (за което виновно е радиаторчето на парното), другите виновници биха били ЕГР охладителя или охладителя на входящия въздух. Все евтини работи при Голф 7. На 12 е на оглед в Порше Изток.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот kukata_pasat » Чет 29 апр 2021 20:38


Развий капачка на казанчето на студен двигател сутринта и провери дали изсъсква като безалкохолно,ако го прави лошо.


deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Чет 29 апр 2021 20:42


Изсъсква и даже антифриза си връща нивото.


Потребителски аватар
ел.техника
Мнения: 226
Регистриран на: Пет 18 май 2012 16:23
Автомобил: GOLF4 TDI
Двигател: AGR
Местоположение: Северозападна BG

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот ел.техника » Пет 30 апр 2021 9:21


Същите симптоми имах и аз с МК4 ТДИ дълго време.Накрая сменихме гарнитура на главата и нещата си дойдоха на мястото.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19550
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот radotom » Пет 30 апр 2021 11:38


Предвид симптомите, изолирай първо ЕГР-охладителя.
Ако го нямаше тоя измислен охладител, категорично бих набедил гарнитурата. Но мисля, че от нея би набивал газове в охладителната система при всякакви режими на работа.
Сега по- ми се струва, че ЕГР прави въртелите.
Отбягвай да караш колата, преди да сте открили причината - въздушните джобове създават локални прегрявания и не е далеч времето за изкривяване/пукане на глава :no


deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Съб 01 май 2021 13:57


Ти да видиш. Мазно дъно на разширителния съд. Точно в средата има нещо като вдлъбнатина. Казвам нещо защото го установих с напипване. Незнам как св маха казанчето, а не смея да натискам. Реших от мин да вдигна с доливане до макс. И баджанака вика -абе каква е тази капка? Пипам дъното,а то мазно.


Tedko
Мнения: 114
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот Tedko » Съб 01 май 2021 18:45


Щом има масло в антифриза, проверете охладителя на маслото. Той е прилепен към корпуса на масления филтър, който е пластмасов. Слабо място им е. Пластмасата и О-пръстените. Може да има пробив между охладителната и смазочната система.

Другото остава гарнитура на главата.


deqnak__
Мнения: 110
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот deqnak__ » Съб 01 май 2021 20:37


Колега четете ли? Говоря зза външния край на съда. Антифриза и той е мазна течност.. А и колата е на 5 години. Антифриза е рубинено червен и чист. Налепи по маслото няма. По аспуха ако сложиш пръст няма да усетиш нищо. Сухо като на стара баба петите. А и ЕА288 е двигател, който няма нищо общо с всички ТДИ на ФВ до сега. 3 кръгова водна система и 3 водни помипи. А при мен може и да са 4 защото имам и автономна печка. Тук обезвъзздушавамето с загряването на колата до вклюване на перката и отворена капачка не върши работа.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 01 май 2021 21:39


Ммм,ясно.
Я пиши на производителя.
Може да ти разкажа това, онова.
Тук сме само прости хора,1.9 ТДИ/1.8 турбо ни е максималното развитие.


stamat25
Мнения: 38
Регистриран на: Пон 13 окт 2014 20:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK7 1.6TDI 110 Коня - загуба на антифриз

Мнениеот stamat25 » Нед 02 май 2021 7:34


Колега явно си доста навътре в материята. Само не разбрах защо тогава търсиш помощ във форума?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], licho58, stoian55, tdi fen и 58 госта