Привет колег, пиша с молба да изкажете мнение за лог файловете, които направих, тъй като моята драма със странна центровка, висок разход и леко спънат вървеж продължава.
Колата се замисля и трудно поема в началото. Разхода ми е към 9. Тези дни пътувах извънградско и ако има леко нанагорно, колата доста ограничава възможностите си.. Ако види наклон надоло иначе лети.. Нямам катализатор, премахнал съм ЕГР с рейс пайп. Тези дни смених всички вакуум маркучи. Турбото го продухах магистрално, тъй като забиваше, но вече всичко е точно. Даже онзи ден го чистих със спрей за фурни, та вече не влиза в авариен режим и днес реших да направя логовете. Допълвам (ако влияе на стойностите в лог файловете), че средното ми гърне все едно е минато с флекс и тръбите са разделени. (Ще го правя тези дни)
Стори ми се, че стойностите на дебитомера не са окей, но може и да греша в случай, че му влияе нещо от нещата, които съм споменал по-нагоре.
Ето ги и лог файловете: (Първия е правен на съвсем леко нанагорно, а втория е правен по същия път наобратно (леко нанадолно)
На 4-та предавка са правени от 1500-2000 - до 4000.
1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Дебитомера не дава исканите стойности. За това няма тяга. Пробвай да го поЧистиш!
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Ще опитам и ще кача нов лог да видим станало ли е нещо. Иначе потърсих на няколко места спрейове за дебитомер ама не открих. Четох че в Ауто+ е имало някога някакъв CRC, та утре ще проверя и там, ако не ще пробвам с такъв за карбуратори.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Този спрей върши работа специално за Дебитомера и маф сензори и е евтин 8 лв не забравяй да почистиш и маф сензора.
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Такаа, купих все пак въпросния толкова споменаван CRC спрей за дебитомери. Цената вече е 21.50 вместо 12лв за колкото се е купувало масово до преди 2г.
Свалих дебитомера, беше видимо мръсен (ще приложа снимка), направих му едно обилно напръскване, изчаках да изсъхне хубаво, след което напръсках 2-ри път. Последва ново чакане и монтаж. През това време си смених въздушния филтър, тъй като и той беше в окаяно състояние и дори се беше скъсал, а уж го бях сменял сравнително скоро. Направих нов тест драйф и колата беше същото мъртвило, но според ваг ком стойностите на дебитомера се бяха вдигнали с 50 единици г/д, но аз не го усетих.. Имах стар дебитомер, който преди доста години бях сменял мислейки си, че в него ми е проблема, та монтирах него без да го чиста без нищо. Колата придоби агресия и вече на 2-ра иска да превърта гуми. Та тествах го без да го чистя, след което и него си пръснах и тествах но при него нямаше разлика м/у почистен или непочистен. Стойностите си останаха същите. Та сега с него се родих, но все още ми липсва вървежа какъвто някога го помня ;д. Гледайки тези стойности подозирам, че и този дебитомер можеби не си върши работата като хората ? (ще приложа снимка). Та сега се чудя дали да търся още по-читав или единственото което ми куца е да се пипне ГНП центровката по-добре, чее както я направихме след смяна на гнп-то - е съмнителна.
Иначе въпросния МАФ сензор е там където влиза буксата за дебитомера? и нужно ли е да се разглоби и то, тъй като там видях че е със специален торкс и не съм го развивал.
(Нов лог със стария дебитомер)
Свалих дебитомера, беше видимо мръсен (ще приложа снимка), направих му едно обилно напръскване, изчаках да изсъхне хубаво, след което напръсках 2-ри път. Последва ново чакане и монтаж. През това време си смених въздушния филтър, тъй като и той беше в окаяно състояние и дори се беше скъсал, а уж го бях сменял сравнително скоро. Направих нов тест драйф и колата беше същото мъртвило, но според ваг ком стойностите на дебитомера се бяха вдигнали с 50 единици г/д, но аз не го усетих.. Имах стар дебитомер, който преди доста години бях сменял мислейки си, че в него ми е проблема, та монтирах него без да го чиста без нищо. Колата придоби агресия и вече на 2-ра иска да превърта гуми. Та тествах го без да го чистя, след което и него си пръснах и тествах но при него нямаше разлика м/у почистен или непочистен. Стойностите си останаха същите. Та сега с него се родих, но все още ми липсва вървежа какъвто някога го помня ;д. Гледайки тези стойности подозирам, че и този дебитомер можеби не си върши работата като хората ? (ще приложа снимка). Та сега се чудя дали да търся още по-читав или единственото което ми куца е да се пипне ГНП центровката по-добре, чее както я направихме след смяна на гнп-то - е съмнителна.
Иначе въпросния МАФ сензор е там където влиза буксата за дебитомера? и нужно ли е да се разглоби и то, тъй като там видях че е със специален торкс и не съм го развивал.
(Нов лог със стария дебитомер)
- tdi fen
- Мнения: 4246
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
защо филтъра е толкова прегънат за тази кола ли е ? и е доста мръсен сменяй го по-често желателно е на 10 к км
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Ако си мил дебитомера заедно с корпуса си измил нищо. Мие се чувствителния елемент който е закрепен с 5то-лъчите торксове. Водят се torx TS.
Тоя филтър на колко време/км е?
Тоя филтър на колко време/км е?
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
tdi fen написа:защо филтъра е толкова прегънат за тази кола ли е ? и е доста мръсен сменяй го по-често желателно е на 10 к км
За тази кола е да. Аз съм го огънал да се види мръсотията вътре..
goppa написа:Ако си мил дебитомера заедно с корпуса си измил нищо. Мие се чувствителния елемент който е закрепен с 5то-лъчите торксове. Водят се torx TS.
Тоя филтър на колко време/км е?
Ами не съм развивал торксовете, но пръсках по него и от 2-те страни на дебитомера. Той реално виси в средата и мислех, че не е нужно да се развива, понеже гледах и клипче на което така чистят.
Но щом казваш че не съм свършил основната работа, значи ще развия и ще видя какво има да се чисти, което не се вижда през дебитомера.
Относно филтъра -- не е на повече от 10к, ноо нямам кори отдолу ии явно се цапа повече..
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Дебитомерът се мие със спрей за карбуратори (carburator cleaner) или спрей за миене на спирачки (brake cleaner). Пръска се директно без да се трие и се изпарява след секунди. Дебитомера, трябва да е насочен с измевателната част надолу, за да не влиза от спрея вътре в електрониката (въпреки, че е залята със смола, за да го предпазва). Ако измиването не помага в резултатите, друг разходомер, както и проверка на всичко около него за изтичане на въздух.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Приятел прережи болчетата и ги направи за права отвертка след това свали и изчисти Дебитомера с спрея като хората с това пръскане през корпуса няма да стане само ще изхабим матеряла.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
И от мен нещо. Турбото не ми харесва как се държи. Постоянно се колебае налягането. Прегледай и там нещата геометрия, вакуум, вакуумни маркучи, Н75.
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Мерси, че се включвате колеги. Изчистих дебитомера както казахте, като го разглобя ии вече като стойности дава по-добри данни и усезаемо е по-добре, но все пак вървежа със стария дебитомер ми харесва повече и пак си върнах него, като го почистих и него но нямах време и възможност да направя ЛОГ да видя дали и при него се е подобрило като данни нещо. Иначе при него не хващам разлика в поведението на колата.
Прилагам ЛОГ след като почистих дебитомера както трябва:
Геометрията ми се зацапва, но преди да пусна темата я бях продухал извънградско, след което бях приложил почистване със спрей.. Всички вакууми смених преди няма и месец. Н75 нямам идея как да проверя дали си върши работата в норми. Възможно ли е недостатъчно добра центровка на ГНП да оказва влияние на това което забелязваш като колебание в налягането на турбото?
Прилагам ЛОГ след като почистих дебитомера както трябва:
samo ra4na na zavoite написа:И от мен нещо. Турбото не ми харесва как се държи. Постоянно се колебае налягането. Прегледай и там нещата геометрия, вакуум, вакуумни маркучи, Н75.
Геометрията ми се зацапва, но преди да пусна темата я бях продухал извънградско, след което бях приложил почистване със спрей.. Всички вакууми смених преди няма и месец. Н75 нямам идея как да проверя дали си върши работата в норми. Възможно ли е недостатъчно добра центровка на ГНП да оказва влияние на това което забелязваш като колебание в налягането на турбото?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Наляхането на турбото е пряко свързано с изгорелите газове, но се съмнявам горивото да пулсира и турбото да го следва. Потърси от приятел Н75 за проба.
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Ще потърся и Н75, но за сега поне съм сигурен че и в дебитомера има проблем. Сега изчистен бива, а и показателите от лога го показват, но е факт че колата се държеше по-добре със стария дебитомер който бях върнал. Лошото е че днес реших да разглобя и него да го изчистя и да си го сложа окончателно, но уви след почистването по-читавия дебитомер умря.. Не е пръскано в електрониката, не е пипано с ръце нищо, само и единствено съм пръскал. Изчаках да изсъхне всичко хубаво поне 50мин (въпреки че и 5 са достатачни) и така след като го закачих, в спряло положение показваше само 10 единици. Беше ми ясно че има проблем но си мислех да не е в буксата - уви не.. Потеглих ии колата не може да отлепи.. след 3к оборота леко се усети дръпване (дебитомера набива грешка и си докарва минималните 550 единици, та вървеж отново никакъв. Нямам идея какво стана с този дебитомер но е за кофата.
Та самия факт, че съм си видял колата по жива с друг дебитомер, ме навява на мисълта сега да си намеря друг, но нови са бая пара а стари пък я е читав я не..
Другото което ме притеснява е кофти центровка, тъй като мотора е шумен. На 4-ти канал исканото BTDC e 4, за разлика от останалите колеги на които им е 1.2 - 2 примерно. Милиграмите ми играят 3.4 - 4.4 и предполагам, че можеби трябва да ги намаля малко.Отделно ъгъла на запалване ми е 60% а не както съветват 2.8%. Всъщност това е линк към темата ми със данните от центровката в случай, че някой реши да погледне: viewtopic.php?f=24&t=486768
Та препоръчайте ми ако знаете и човек/сервиз в София, които разбира от правилна настройка на центровката, тъй като "майстори" са готови да ми е центроват и без компютър..
Чак накрая ще търся Н75, освен ако няма някакъв начин да проверя моя дали е читав.
Та самия факт, че съм си видял колата по жива с друг дебитомер, ме навява на мисълта сега да си намеря друг, но нови са бая пара а стари пък я е читав я не..
Другото което ме притеснява е кофти центровка, тъй като мотора е шумен. На 4-ти канал исканото BTDC e 4, за разлика от останалите колеги на които им е 1.2 - 2 примерно. Милиграмите ми играят 3.4 - 4.4 и предполагам, че можеби трябва да ги намаля малко.Отделно ъгъла на запалване ми е 60% а не както съветват 2.8%. Всъщност това е линк към темата ми със данните от центровката в случай, че някой реши да погледне: viewtopic.php?f=24&t=486768
Та препоръчайте ми ако знаете и човек/сервиз в София, които разбира от правилна настройка на центровката, тъй като "майстори" са готови да ми е центроват и без компютър..
Чак накрая ще търся Н75, освен ако няма някакъв начин да проверя моя дали е читав.
-
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: 1.9 TDI ASV 110кс - Разчитане на лог файл
Клапана за ЕГР е почти същия, реалната разлика е вътре в диаметъра на буталцето, но ако клапана е ок, управлява турбината съвсем адекватно. Така че размени двата клапана за пробата. Иначе дебитомери има под път и над път, и нови вече има за по 60 лв примерно.