Колеги помагайте. Колата е Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR
Колата върви адекватно .. Проблема следния ускорявам 1ва 2ра 3та до 4 000 оборота включвам 4та и стигна ли 3100-3200 оборота турбото спира... ;х
няма 1ва няма 2ра турбо няма... Гася колата паля турбо има върви си ок колата .. и пак така 1ва 2ра 3та до 4 000 тяга има 4та 3100-3200 пак спира турбото ..
Отивам в сервиза диагностиката показва ниско налягане на турбото .. Викам си N75 ще е проблема ще сменя вакумите ще се оправи .. Обачеее майстора вика преди да набутам 120лв за нов n75 Pierburg да погледне EGR-a да не леш .. Отваря маркуча вътре масло не е много но не и малко .. От скоро забелязвам и странен шум от турбото съскане някакво както и неприятна миризма от ауспуха каточели на масълце .. Майстора ми казва че ако беше n75 щяло да го прави на всяка предавка забиването във по високи обороти .. Преди съскането и кофти миризмата колата ги нямаше тези симптоми и каточели има съвсем малко спад в тягата преди си пълнеше едно идея по бързо оборотите.. Дебитомер сменен преди няма и 5к км .. Така майстора ми казва че проблема е в средната част на турбото сменяла се с нова и проблема няма да го има нито маслото в егр-а нито кофти миризмата нито изключването на турбото .. Турбото е без геометрия .. 200-250лв средна част и 150-200 за работа с чистене на кулер-а щото сигурно и там има масло и колетора .. Колата е в сервиза но ще я прави най вероятно утре или др ден .. Дайте мнение моля възможно ли е проблема да е тая средна част .. и какво би следвало ако си я карам там ..
Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
нормално е да има малко масло в турбо пътища не проблем също да мерише леко на масло вероятно и през сегментите да влиза по малко съскането може да се дължи на пропуск в турбопътища колко масло харчи за 10к км
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Затапи си ЕГР-а с плочка . Маслото може да е картерни изпарения/ капки масло. Те се засмукват от ПЦВ клапана отгоре на капака на главата от самото турбо и ги разкарват в кулера и тръбите. Турбото може и да е добре ( луфт) , малко омасляване оттам не е проблем, много да не е . Пипни вала на турбината и провери за луфтове. Радиален трябва да е лек , ако не си сигурен какво правиш , виж запознат, обеснявам и проверката : надигаш леко вала на турбината нагоре, в страни , надолу и т.н. и го завърташ всеки път леко, не трябва да опира перката никъде.
Аксиален луфт не бива да има и грам ( напред /назад по оста )
М/у другото турбото е доста корав елемент в дизел и прспокойно ако е оригинал си минава едно 300 , че и кусур км . без проблем.
Аксиален луфт не бива да има и грам ( напред /назад по оста )
М/у другото турбото е доста корав елемент в дизел и прспокойно ако е оригинал си минава едно 300 , че и кусур км . без проблем.
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
на 6-7 000км доливам още половин литър масло .. колата не пуши нито бяло нито черно .. при първо палене сутрин 1-2 мин макс лек сив пушек който след това изчезва колкото и да я напъвам .. майстора ми казва че ако я оставя така няма да кара повече от 100-200 километра и ще дръпне цялото масло от мотора и ще счупи всичко .. дилема ми е дали да я оставя да я прави или да си я карам така .. проблема ми е само на 4та предавка и то в лютеницата .. на 5та нямам проблем поне до 150-160км .. може ли да стане нещо сериозно ако я карам така .. притесняваме това че смърди странно преди не беше така .. колата е на 260 000км реални в семейстово е от 18 години караше я дядо ми след това сестра ми сега аз .. турбо не е правено .. дъртия редовно почистваше ЕГР-а .. последно чистене беше ноември 2020 .. от тогава я карам аз и то предимно извън градско .. няма катализатор ако е от значение за въпросното доливане на масло от половин литър ..
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Само да допълня колегата Печка проверката на луфта трябва да се направи на студен мотор защото на топъл оста се е одървила от маслото в втулката и нищо няма да мръдне.
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
ами ако си я карам така кво може да стане .. да карам до като тотално откаже турбото и направо ново .. майстора казва че средната част като се смени и турбото ще си е ново .. това така ли е ? и какво би могло да стане ако си карам така и в движение издаде багажа това турбо .. мотор ли чупи кво чупи .. не ги разбирам тея турбини колеги .. търсих по форума бая но не намерих отг.. нито на забиването нито след като се смени тая средна част ново ли е турбото .. чувал съм има топла и студена част те не се ли чупят или .. ако сменям да сменям както трябва .. :?
-
- Мнения: 1046
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Колега тоя майстор може да му кажеш да си гледа работата.... Имах абсолютно същата кола с абсолютно същия проблем. Тогава при едно ходене до Ники и Мишо (единственото такова, защото колата беше брутално безпроблемна) го попитах, на 4 забива над 3000 оборота. Отговора без да погледне нищо, за което самия той гарантира че ще е това, беше следния. Клапана ти е запекъл или е изгоряла бобината. Сваляш мериш с мултицета, ако има показание, НЕ си купуваш друг, ами го пръскаш с спрей в шуцерите, оставяш да покисне, пръскаш пак и отивам с 2 кабелчета на акумулатора и почваш да цъкаш докато не го усетиш, че работи. Направих го, качих го вечерта на колата и газ на околовръстното. Изпъна си се идеално, и така над сто хиляди км нямаше проблеми докато не я блъснах.
Това турбо е такова куче, че няма кво да му стане... Нормално е да има масло в смукателя, все пак маслените пари въртят там и кондензират... Направи това, дето ти казвам, елементарно е, нищо не ти коства и ще спестиш ненужни действия и пари
Това турбо е такова куче, че няма кво да му стане... Нормално е да има масло в смукателя, все пак маслените пари въртят там и кондензират... Направи това, дето ти казвам, елементарно е, нищо не ти коства и ще спестиш ненужни действия и пари
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
за n75 клапана ли става въпрос .. възможно ли от него тея кофти миризми ... преди ги нямаше .. не знам колко е читав майстора в Кюстендил съм в момента и колата е в сервиз в Кюстендил .. Иначе съм от София - люлин по точно .. майстора вика 100-200км и ще гръмне търбото .. съскането на турбото може ли да е от този клапан n75
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Колега Емилов клапан Н75 рядко здрава багажа в повечето случаи скъсан сцепен вакуум маркуч е виновен.На един приятел с Ауди Б4 1з мотор ей така беше вървеше до 110 и умираше беше с гейтово турбо питам го провери ли вакуумите,да бе и се оказа вакуум маркуч скъсан на много скрито място под стойката на акумулатора оправихме го и 160 вдигна без проблем.Съветвам те да провериш обстойно всички вакуум маркучи един по един сантиметър по сантиметър както и дебелия маркуч идваш от сервото.
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Калата я взех от сервиза без нищо да е правил по нея .. Налагше ми се да пътъвам Кюстендил - Благоевград .. килата върви ок 130-140км/ч 5та предавка .. върна ли 4та турбото спира гася-пала проблема изчезва .. единсвено на 4та във високите обороти .. ще огледам детайлно всички вакуми .. благодаря за съвета :)
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
След смяна на n75 проблема остава същия .. турбото спира след 3100-3200 оборта на 4та предавка .. вакумите изглеждат ок, но и тях щя ги сменя утре .. някакви други идей от къде да идва това ниско налягане ..
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
От къде си колега. Преди години имах твоите симптоми НА мотор 1Z. За половин час ifidik го оправи,но се наложи да ходя от Русе до Варна,щото тук така ме мотаха със смяна на това,онова...
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
Далечко ми е в кюстендил съм .. какво се оказа при теб ..
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Ibiza 1.9tdi 90hp с код на мотора AGR Масло в EGR
emilov93 написа:Далечко ми е в кюстендил съм .. какво се оказа при теб ..
Студена спойка в компа. Наложи се смяна с такъв от морга. Но,човека от Варна е мн.добър-за по-малко от половин час го установи...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kukata_pasat, newgeneration, seso86 и 182 госта