Налягане на масло 1.6tdi CAYC
- nikidimow
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 авг 2020 21:09
- Автомобил: VW sharan
- Двигател: BRT 2008г
- Местоположение: Бургас
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Извинявам се че се включвам в темата на колегата ,но има ли друго място освен с разклоняване на изхода към датчика за налягане на масло да включа датчика на манометъра ? Проблема е че там е доста тясно не знам дали ще събера двата датчика с прехода .Двигатела е BRT Шаран 2008 2.0 тди .
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Показаният 1,5dci си имаха проблеми с маслената помпа.
За другите неща. Когато се смята мазилната система, се установява какви налягания са допустими. Щом е казано, че 1bar при 2000об/мин му стига, значи това налягане стига за понасяне на максималното натоварване на лагерите(около тези обороти е максималният въртящ момент). И да, ако падне под тая стойност на тия обороти, сигурно ще те алармира. Ама за това линеен датчик не ти трябва.
Производителя залага по-високи стойности, които с течение на времето намаляват заради нормално износване, но до падане под границата са си още допустими. От какъв зор да те уведомява, и какво точно да ти каже?! И за маслата, колкото и да са си предписани от производителя, все се допускат разлики във вискозитета в някакви граници, което на изправен мотор, пак няма да предизвика падане на налягането под границата, но при линейно мерене, ще има някакви разлики. Как да ги вкараш тия неща в алгоритъма, така че да не пищи, че се получили няколко десети от бара разлика спрямо някаква еталонна стойност, която също е спорно и трудно да се определи каква е.
Случая с автобуса няма общо, щото стойности не са цитирани. Но съветвам колегата да си редактира поста, щото си е описал недопустим гаф на официален сервиз.
За другите неща. Когато се смята мазилната система, се установява какви налягания са допустими. Щом е казано, че 1bar при 2000об/мин му стига, значи това налягане стига за понасяне на максималното натоварване на лагерите(около тези обороти е максималният въртящ момент). И да, ако падне под тая стойност на тия обороти, сигурно ще те алармира. Ама за това линеен датчик не ти трябва.
Производителя залага по-високи стойности, които с течение на времето намаляват заради нормално износване, но до падане под границата са си още допустими. От какъв зор да те уведомява, и какво точно да ти каже?! И за маслата, колкото и да са си предписани от производителя, все се допускат разлики във вискозитета в някакви граници, което на изправен мотор, пак няма да предизвика падане на налягането под границата, но при линейно мерене, ще има някакви разлики. Как да ги вкараш тия неща в алгоритъма, така че да не пищи, че се получили няколко десети от бара разлика спрямо някаква еталонна стойност, която също е спорно и трудно да се определи каква е.
Случая с автобуса няма общо, щото стойности не са цитирани. Но съветвам колегата да си редактира поста, щото си е описал недопустим гаф на официален сервиз.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
nikidimow написа:има ли друго място освен с разклоняване на изхода към датчика за налягане на масло да включа датчика на манометъра ?
Аз сложих преходник на тачика за температура на MFA-то.
Ама пак си е тясно и трябва да се прецени кое как ще дойде при навиване на преходника
Освен това съм с AFN, вероятно има разлика.
Ако не забравя, утре ще снимам.
cecoa1 написа: От какъв зор да те уведомява, и какво точно да ти каже?!
при линейно мерене.
Текущото налягане и температура на маслото + компресията в цилиндрите е най-точния индикатор за състоянието на един двигател, ако изключим метода на разглабяне и замерване на всички компоненти.
Не е необходимо масовия потребител да получава тази информация. Достатъчно е да е достъпна с диагностичен софтуер (примерно VAG-COM), за да може аз, ти и още няколко хиляди откачени маняци в света да си го гледаме, като ни е кеф
Отделно, ще е безценна информация за сервизните специалисти (ако са специалисти, разбира се! )
Относно това как ще ги вкараш - просто не мога да си представя, че виждаш проблем с това
Как е сега:
При 2000 оборота системата поглежда и казва "А! Контакта на този механичен датчик е задействан - значи няма проблем! "
Ами същото ще прави и по-читавата система, само дето ще казва "А! Стойността на напрежението на този линеен датчик е над еди каква си граница - значи всичко е наред! "
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Нямаме спор по казаното от теб.
И не питам как ще ги вкараш данните от линеен датчик, това няма проблем
Забележката ми е, че колегата иска колата сама да решава, че има проблем при по-малки отклонения в стойностите на налягането. Та в алгоритъма за решаването кога да се оплаква, ти лесно ще вкараш температура, налягане, обороти, но трудно ще вкараш колко е износен двигателя, и какво точно масло е налято в мотора.
ПП: А, че би било полезно да го гледаме на диагностиката, да речем че е така, ама презумпцията на производителите е друга. Такъв датчик е по-скъп, по-ненадежден, информацията от него се обработва по-трудно, задължително трябва да се дублира с поне един, та макар и по-прост, датчик... Всичко това са пари, за нещо което успешно си се мери и на една-две прагови стойности, а когато е необходимо да се види в сервиз, там си имат манометри за най-сигурно и точно мерене.
И не питам как ще ги вкараш данните от линеен датчик, това няма проблем
Забележката ми е, че колегата иска колата сама да решава, че има проблем при по-малки отклонения в стойностите на налягането. Та в алгоритъма за решаването кога да се оплаква, ти лесно ще вкараш температура, налягане, обороти, но трудно ще вкараш колко е износен двигателя, и какво точно масло е налято в мотора.
ПП: А, че би било полезно да го гледаме на диагностиката, да речем че е така, ама презумпцията на производителите е друга. Такъв датчик е по-скъп, по-ненадежден, информацията от него се обработва по-трудно, задължително трябва да се дублира с поне един, та макар и по-прост, датчик... Всичко това са пари, за нещо което успешно си се мери и на една-две прагови стойности, а когато е необходимо да се види в сервиз, там си имат манометри за най-сигурно и точно мерене.
Последна промяна от cecoa1 на Сря 09 юни 2021 22:34, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
За мен доброто решение за диагностика е диференциален маномерър, вземащ налягането след маслената помпа и най-далечния край на мазилната система. Има го в тракторни двигатели.
- nikidimow
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 авг 2020 21:09
- Автомобил: VW sharan
- Двигател: BRT 2008г
- Местоположение: Бургас
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Radotom Благодаря ,ще потърся къде е датчика за температура на маслото .
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
cecoa1 написа:Забележката ми е, че колегата иска колата сама да решава,...
Най-мразим кога парче желязо тръгне да се прави на умно!
muns61 написа: диференциален маномерър, вземащ налягането след маслената помпа и най-далечния край на мазилната система.
Не-лошо решение, но пак не е подходящо за масовия потребител. Демек - това пак е за сервизна инспекция.
nikidimow написа:ще потърся къде е датчика за температура на маслото .
При мен е на масления охладител, над масления филтър.
Предполагам, че и при теб ще е така.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Това и аз казвам, не го виждам по какъв алгоритъм ще измисли нещо по-умно, отколкото с два прости датчика.
Карал съм машини с манометър, и знам как като смениш маслото държи по-високо налягане първите километри. После пада с малко, ама далеч преди да е станало за смяна.
Дописах и горе малко
Карал съм машини с манометър, и знам как като смениш маслото държи по-високо налягане първите километри. После пада с малко, ама далеч преди да е станало за смяна.
Дописах и горе малко
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Радо, хич не ми дреме за масовия потребител. Имам предвид грамотен потребител.
На масовия и лампа за маслото не му трябва, както и температура. Достатъчен е голям надпис GAME OVER.
На масовия и лампа за маслото не му трябва, както и температура. Достатъчен е голям надпис GAME OVER.
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Специално за този мотор съм установил, че индикира грешки само в краен случай. Просто производителя е решил да сведе до минимум оплакванията от клиентите. Решили са, че ако има нещо да се троши докато е в гаранция-ОК, след това не ги интересува. Моята кола за 253000км се е случвало да дърви повдигачите и след това да върти като със задействан декомпресор, карах много години с дефектна EGR клапа, имах горивни проблеми с ниското налягане, по едно време тресеше на празен ход и в нито един от случаите не беше регистрирала грешка! Аз не съм VW експерт, но разбирам дотолкова, че да не ползвам чужда помощ при диагностиката и ремонтите и въпреки това в много от случаите не съм успял да реагирам правилно. Не ми се мисли за средностатистическия човек, който не се интересува от коли.
По въпроса с манометъра си мисля, че най-лесно ще се вземе налягане от извода на блока към високото налягане на турбото с един по-дълъг кух винт и подходяща тръбичка и маркуче. Аз бих оставил манометъра в двигателния отсек, колкото да го поглеждам отвреме навреме. Като свалям DPF-а ще си поиграя, но се надявам да не е скоро
Иначе засега просто слушам повдигачите сутрин и ако ги чувам повече от 20-тина секунди значи е време да сменя маслото.
Не знам как е с другите марки и модели коли, но моя Голф е ужасно труден за диагностика, защото не записва грешки. При камионите и автобусите нещата са малко в другата крайност, но за сметка на това рядко има чудене какво се случва.
По въпроса с манометъра си мисля, че най-лесно ще се вземе налягане от извода на блока към високото налягане на турбото с един по-дълъг кух винт и подходяща тръбичка и маркуче. Аз бих оставил манометъра в двигателния отсек, колкото да го поглеждам отвреме навреме. Като свалям DPF-а ще си поиграя, но се надявам да не е скоро
Иначе засега просто слушам повдигачите сутрин и ако ги чувам повече от 20-тина секунди значи е време да сменя маслото.
Не знам как е с другите марки и модели коли, но моя Голф е ужасно труден за диагностика, защото не записва грешки. При камионите и автобусите нещата са малко в другата крайност, но за сметка на това рядко има чудене какво се случва.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Ето тук ми е масления охладител и конзолата на масления филтър:
Преходника с двата датчика:
И какво се случва вътре - отляво е бууст на турбината, от дясно - налягане на маслото
Преходника е от бронз, шестостен 17 или 19, не си спомням. трябва да се предвиди достатъчна височина, за да се завие отстрани оригиналния датчик спокойно, но не прекалено висок, за да не се прекърши от теглото на новия датчик при вибрациите
Резбата на оригиналния датчик е М10х1, на новия датчик е 1/4 цола
Значи първо се прави този преходник, като долу трябва мъжка резба М10, а горе женска 1/4 (или каквато е на новия датчик)
Осигурявате си медна дихтунга 10Х2, която се слага м/у конзолата на охладителя и преходника и се завива преходника, без да се донатяга.
Бележи се на коя стена ще се падне оригиналния датчик, защото ако дойде навътре някъде - няма завиване (място).
Развива се преходника и се разпробива резбата за оригиналния датчик.
Навивате преходника (с дихтунга) вече стегнато, окончателно. Отгоре навивате новия датчик и отстрани оригиналния. Навсякъде със съответните дихтунги (и, желателно, уплътнител за масло), за да не се разцвърка мазното от там
Избрах отвора на този датчик по една елементарна причина - най-малко критичен е за здравета на таралясника
Моя датчик е от този тип, но не точно този (показания е на 24V DC захранване - има и на 12)
https://www.aliexpress.com/item/32730294411.html
Преходника с двата датчика:
И какво се случва вътре - отляво е бууст на турбината, от дясно - налягане на маслото
Преходника е от бронз, шестостен 17 или 19, не си спомням. трябва да се предвиди достатъчна височина, за да се завие отстрани оригиналния датчик спокойно, но не прекалено висок, за да не се прекърши от теглото на новия датчик при вибрациите
Резбата на оригиналния датчик е М10х1, на новия датчик е 1/4 цола
Значи първо се прави този преходник, като долу трябва мъжка резба М10, а горе женска 1/4 (или каквато е на новия датчик)
Осигурявате си медна дихтунга 10Х2, която се слага м/у конзолата на охладителя и преходника и се завива преходника, без да се донатяга.
Бележи се на коя стена ще се падне оригиналния датчик, защото ако дойде навътре някъде - няма завиване (място).
Развива се преходника и се разпробива резбата за оригиналния датчик.
Навивате преходника (с дихтунга) вече стегнато, окончателно. Отгоре навивате новия датчик и отстрани оригиналния. Навсякъде със съответните дихтунги (и, желателно, уплътнител за масло), за да не се разцвърка мазното от там
Избрах отвора на този датчик по една елементарна причина - най-малко критичен е за здравета на таралясника
Моя датчик е от този тип, но не точно този (показания е на 24V DC захранване - има и на 12)
https://www.aliexpress.com/item/32730294411.html
- nikidimow
- Мнения: 47
- Регистриран на: Вто 04 авг 2020 21:09
- Автомобил: VW sharan
- Двигател: BRT 2008г
- Местоположение: Бургас
Re: Налягане на масло 1.6tdi CAYC
Radotom ,Благодаря за инфото .Датчик и уред съм взел ,взех дори и чински преход ,но е по добре да си направя ,за да сложа датчика в желаната посока .
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта