Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
Колеги имам питане дали на някой му се е случвало при палене на четвърт двигателя почва да тресе зверски газта не реагира .Това и при студен и при загрят двигател но ако се задържи една идея повече завъртането на контактния ключ си пали и работи както трябва .Това започна да се случва около 100 км пробег след сменен комплект съединител демпфер .Някакви идеи ?
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Re: тресене при палене
Двигател афн чип от брезел
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Re: тресене при палене
Другото което ми направи впечатление е че много играят стойностите на предварението от 1.1 до 1.8
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: тресене при палене
А не ти ли направи впечатление, че без да кажеш това на А4 ли е, на Г3 или на В5, можеш да си пишеш до втори пришествие - никой нищо няма да ти каже, защото нещата са тотално различни?!
viewtopic.php?f=24&t=352518
viewtopic.php?f=24&t=352518
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Re: тресене при палене
Това съм го пропуснал - извинявам се колата пасат афн мотор 1.9 тди 110 кс 97 набор
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
Оправих заглавието според шаблона, предвид новата информация
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: тресене при палене
Така вече има малко повече яснота
Според писаното във форума, надлъжните двигатели нямат толкова изразена склонност към разбиване шпонката на коляновия вал. Така, че вероятно няма да е от него бягането на предварението, но все пак хубаво е да се увериш, че няма биене на шайбата на коляновия вал.
Увери се, че няма биене на голямата перка на охлаждането и че вискомуфата работи.
На студена кола, като запалиш, ще трябва с един вестник, свит на руло или нещо подобно да можеш да спреш перката.
НЕ пробвай с ръка!!!!
Съответно, като загрее колата, трябва да не можеш
На В5 не знам доколко има видимост към маховика, в предвид това, че кутията е много близо до купето.
Ако има видимост - махни пластмасовата тапа на камбаната на скоростната кутия и някой да загаси колата, а ти гледай внимателно - когато загасне мотора, маховика не трябва да има затихващи колебания!
Леко колебание има при демпферните маховици - ти би трябвало да си с плътен.
Ролката на алтернатора ти, обаче, трябва да е инерционна. Чета за доста проблеми при блокирала такава ролка
Последното, което се сещам за момента - с какво масло си?
Случайно да е Castrol Magntec?
От колега от форума разбирам, че конкретно с това масло имало склонност да остават отворени повдигачи за малко
Не зная защо - той, ако има възможност, ще обясни
Иначе тресенето при бързо пускане на ключа на този мотор ми е познато
Със същия мотор съм, но качен на Шаран. На няколко пъти ми се случи. Но последния път не загасих веднага - опитах да дам газ и си вдигна обороти. Но продължи да тресе.
Бях и с Magnatec тогава.
След това правих ремонт на мотора заради разход на масло (липса на хонинг), смених и маслото и нямам спомен да ми се е случвало
ivailo stoianov написа:много играят стойностите на предварението от 1.1 до 1.8
Според писаното във форума, надлъжните двигатели нямат толкова изразена склонност към разбиване шпонката на коляновия вал. Така, че вероятно няма да е от него бягането на предварението, но все пак хубаво е да се увериш, че няма биене на шайбата на коляновия вал.
Увери се, че няма биене на голямата перка на охлаждането и че вискомуфата работи.
На студена кола, като запалиш, ще трябва с един вестник, свит на руло или нещо подобно да можеш да спреш перката.
НЕ пробвай с ръка!!!!
Съответно, като загрее колата, трябва да не можеш
На В5 не знам доколко има видимост към маховика, в предвид това, че кутията е много близо до купето.
Ако има видимост - махни пластмасовата тапа на камбаната на скоростната кутия и някой да загаси колата, а ти гледай внимателно - когато загасне мотора, маховика не трябва да има затихващи колебания!
Леко колебание има при демпферните маховици - ти би трябвало да си с плътен.
Ролката на алтернатора ти, обаче, трябва да е инерционна. Чета за доста проблеми при блокирала такава ролка
Последното, което се сещам за момента - с какво масло си?
Случайно да е Castrol Magntec?
От колега от форума разбирам, че конкретно с това масло имало склонност да остават отворени повдигачи за малко
Не зная защо - той, ако има възможност, ще обясни
Иначе тресенето при бързо пускане на ключа на този мотор ми е познато
Със същия мотор съм, но качен на Шаран. На няколко пъти ми се случи. Но последния път не загасих веднага - опитах да дам газ и си вдигна обороти. Но продължи да тресе.
Бях и с Magnatec тогава.
След това правих ремонт на мотора заради разход на масло (липса на хонинг), смених и маслото и нямам спомен да ми се е случвало
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
Ще проверя тази шайба ще видя маховика защото преди смяната не се беше случвало .А относно тресенето говорим за тресене и то такова че двигателя ще си тръгне и газта не реагира а за да играе центровката или май шайбата да има луфт или маховика да не бива защото би трябвало да се взима сигнал за центровката от датчик колянов вал.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
Фабрично тоя пасат е с демпферен маховик. Той не би трябвало да има роля тук.
Не е и от отворени повдигачи. На тях им трябва някакво време да се затворят. Т.е. ако изгаси и запали в рамките на 10-20 секунди няма да има разлика. Имал съм го тоя проблем заради задържащ клапан на маслената помпа и симптомите са доста по-различни.
Вдигни си милиграмите на празен ход на 4 и виж дали няма да се оправи. Подозирам, че има промяна в картите на помпата за ниските милиграми и ниските обороти. Пипана ли е помпата докато сменяхте маховика? От кога милиграмите гориво на празен ход са 2.4?
Разликата между задържане на ключа за малко (1/4 оборот) и за повече (1 оборот) е в оборотите при които заработва мотора. Като заработи на много ниски обороти му е трудно да докара търсените обороти на празен ход. Подозирам, че с така пипаната помпа (с тия 2.4мг на празен ход) не успява добре да регулира подаваното гориво и влиза в един цикъл на ту малко, ту много гориво. Би трябвало с подаване на газ оборотите да се качат и да стабилизира работата. Още по-осезаем е ефекта ако има промяна в картите на помпата точно в тоя диапазон на работа на мотора.
А може и просто да имаш проблем с клапана за аванси на помпата. В един момент просто му идва времето и почва да задържа.
По мое мнение проблемите ти са в помпата. Така или иначе такива проблеми трудно се откриват, та ако тръгнеш да правиш ремонти с налучкване - тръгни от нея. И задължително да се провери в какво състояние е механизма за даване на аванс на помпата.
Не е и от отворени повдигачи. На тях им трябва някакво време да се затворят. Т.е. ако изгаси и запали в рамките на 10-20 секунди няма да има разлика. Имал съм го тоя проблем заради задържащ клапан на маслената помпа и симптомите са доста по-различни.
Вдигни си милиграмите на празен ход на 4 и виж дали няма да се оправи. Подозирам, че има промяна в картите на помпата за ниските милиграми и ниските обороти. Пипана ли е помпата докато сменяхте маховика? От кога милиграмите гориво на празен ход са 2.4?
Разликата между задържане на ключа за малко (1/4 оборот) и за повече (1 оборот) е в оборотите при които заработва мотора. Като заработи на много ниски обороти му е трудно да докара търсените обороти на празен ход. Подозирам, че с така пипаната помпа (с тия 2.4мг на празен ход) не успява добре да регулира подаваното гориво и влиза в един цикъл на ту малко, ту много гориво. Би трябвало с подаване на газ оборотите да се качат и да стабилизира работата. Още по-осезаем е ефекта ако има промяна в картите на помпата точно в тоя диапазон на работа на мотора.
А може и просто да имаш проблем с клапана за аванси на помпата. В един момент просто му идва времето и почва да задържа.
По мое мнение проблемите ти са в помпата. Така или иначе такива проблеми трудно се откриват, та ако тръгнеш да правиш ремонти с налучкване - тръгни от нея. И задължително да се провери в какво състояние е механизма за даване на аванс на помпата.
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: Вто 14 сеп 2010 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bourgas
- Контакти:
Re: Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
тези милиграми са от 3-4 години но аванса не мърдаше беше 1.7 имам ги записани какво съм правил единственно преди 3-4 месеца сменях долна гарнитура на главата на помпата но тогава си докарах същите настройки не е проблем да го направя 4 милиграма ще го пробвам така или иначе ще видя и авансатора
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5 1.9 AFN 97 г. - тресене при палене
Вярно, че това си беше с демпфер фабрично!
Обърках го с 1Z при В4
Тук, мисля, е заровено кучето!
Ама не съм сигурен, че има нещо общо с проблем в помпата.
Аз помпата я бях барал много преди ремонта на мотора.
След това си я центровах на абсолютно същите показания, като преди това.
... А може би моето 'оправяне' се дължи просто на факта, че се научих да задържам ключа една идея повече...
Обърках го с 1Z при В4
brum написа:Разликата между задържане на ключа за малко (1/4 оборот) и за повече (1 оборот) е в оборотите при които заработва мотора
Тук, мисля, е заровено кучето!
Ама не съм сигурен, че има нещо общо с проблем в помпата.
Аз помпата я бях барал много преди ремонта на мотора.
След това си я центровах на абсолютно същите показания, като преди това.
... А може би моето 'оправяне' се дължи просто на факта, че се научих да задържам ключа една идея повече...