Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Съб 19 юни 2021 10:57


Най-лошото е, че като не разбираш ще си те лъжат както искат. Най-важно е да намериш читав сервиз/майстор, достатъчно честни и добронамерени.
За 200 метра, щетите може и да не са чак толкова големи - ако примерно майстор си го ремонтира като за себе си, ще оцени реално кое трябва да се прави, и кое може да остане, и сметката може да е далеч по-малка, дори и да си включи цената на собствения труд като за клиенти. Но иначе им е по-изгодно на сервизите да сменят всичко, и в случая дори и разбиращ човек не може да оспори кое колко е било необходимо, ако не им е висял над главата.
Та в случай с читав майстор, най-добре е този мотор да се поразглоби и прегледа какво му е състоянието, и тогава да се преценява дали е по-изгодно да се купува друг цял мотор.
Отделно, ако се ремонтира този, има вариант да се махнат балансиращите валове и маслената помпа да се смени с такава без шестограм(каквато е на други подобни мотори).




drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот drotomir » Съб 19 юни 2021 11:15


Ако мотора е каран 200 метра след като е светнала лампата , 100% няма как за толкова кратко време да се повреди , по повърхностите все още има маслен филм , навремето имах форд 1.6Д светна лампата спрях проверих маслото имаше ниво и продължих двигателя затегна след около 7-8 километра. Най вероятно няма нищо повредено ако е вярно че е карана само 200 метра , майсторите може и да лъжат за да вземат повече кинти.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 19 юни 2021 11:48


ДВГ втора ръка само ако е в колата и може да се запали ,и си сменете майстора ,видно е че е или некомпетентен или недобросъвестен.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 19 юни 2021 12:02


По сайтовете има поне 100 обяви за части ,с кодове BKR,BLS,BMR....BKP са болшинство ,явно джамбазите знаят че са проблемни и ги внасят


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот anpa1 » Съб 19 юни 2021 13:41


morfei1 написа:
anpa1 написа:И този шестостен как точно превъртя.? даде ли някакви симптоми че ще се случи? Нещо като примигване на лампата на маслото? Колко км си с тази кола? Сменян ли е някога от как колата е при теб?


Заоблят му се ъглите и превърта. Ако е работил много време така с "луфт" разбива също и леглото на балансиращия вал, възможно е и леглото на маслената помпа. Превърти ли..., помпата спира да качва масло, заминава турбо в най-добрият случай. Ако я покараш повече, може и мотора да замине т.н.т.... дакота светне лампата на таблото.

Не разчитайте на лампата на таблото, а при смяна на ангренаж си сменяйте и шестостена, ако мотора има такъв, щот не всички имат! Еля на Пасотори 2.0TDI преди 2008. Шестостена е с две дължини 77 и 100мм. става ясно коя дължина е необходима като се свали. След 2008 VAG-аджиите корегират проблема и мисля шестостена става с по-голям диаметър..... по спомен, та и проблемите не се проявяват толкова често, но както казах има ли такова чудо в колата ви, сменяйте да ви е мирна главата...

Според много специалисти , даже и такива от Германия този шестостен превантивно НЕ се сменя. Защото смениш ли го , възникват луфтове при съвместната работа на новото мъжко и старото женско И шанса да превърти става по голям. По добре да се смени целия възел. А маслената помпа както и да е изпълнена може да излезе от строя и последствията са същите


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Съб 19 юни 2021 14:12


Забравил си кавичките на думата "специалисти". Хора с техническо образование няма как да го твърдят това, а и нямаше да се продава шестограма като отделна част. Да не говорим за огромния опит точно с въпросния възел, който противоречи на такива странни теории.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот morfei1 » Съб 19 юни 2021 15:23


Целия възел в Германия значи помпа, валове комплект и шестостен, което изразено в пари е 1500евра поне за части в оторизиран сервиз, отделно труда.

Когато има луфт то се хваща и с просто око при
свалени валове и помпа. Рециклирания вал с шестостен е така направен и усилен от към вала, че луфтове трудно могат да му се получат. Ако е разбита помпата, там където контактува с шестостена, няма начин трябва да се смени и тя.

Разбиването се получава от ненавременна смяна. Шестостена започва да се заобля с пробега, получава се луфт и от работата - триене. Луфта става все по-голям, докато в един момент просто превърта и става белята.


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Съб 19 юни 2021 15:53


tdi fen написа:най добре търсете двигател bmm дори да го ребилднете си заслужава повече , ако намерите същия и го сложите дори и да смените шестостенна, ако леглото е тръгнало рискувате отново същата повреда


А да попитам ако сменя моя с Бмм ,отново ли трябва да търся необорудван,частите от моя ще паснат ли на този? Бмм по надеждни ли са?И може ли конкретен модел и година,от който да търся двигател.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот tdi fen » Съб 19 юни 2021 17:15


при bmm няма шестостен задвижването на маслената помпа е много по-надеждно ,но този двигател не се слага фабрично в пасат мисля, че трябва да е оборудван,иначе се среща в доста модели голф 5/плюс ,Туран,Кади,Ауди а3 8p и Сеат Алтеа,Толедо,Леон от 2004г,Октавия 2


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот morfei1 » Съб 19 юни 2021 17:19


Някои предават движението към помпата/баланс. валовете чрез запчатки други с верига, което не променя проблема с шестостена. Кое от двете е по надеждно.... и дали са взаимо заменяеми..... не мога да кажа

С рамата на колата се вижда кой точно вариант е използван, ако я няма трябва да се отвори...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Съб 19 юни 2021 17:57


BMP и BMM са един и същи мотор, с разлика, че единия има балансиращи валове, другия няма. Съответно втория няма и шестограм. Може необорудван двигател. Но се минава Технотест, защото тия букви ги няма на Пасат(ако в талона пише, че двигателя няма номер, не е нужно да се ходи никъде да се оправя документално).
Възможно е да се вземе вал от BMM и маслена помпа, и да се сложат на BMP като се махнат балансиращите валове с шестограма.


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Съб 19 юни 2021 18:20


cecoa1 написа:Най-лошото е, че като не разбираш ще си те лъжат както искат. Най-важно е да намериш читав сервиз/майстор, достатъчно честни и добронамерени.
За 200 метра, щетите може и да не са чак толкова големи - ако примерно майстор си го ремонтира като за себе си, ще оцени реално кое трябва да се прави, и кое може да остане, и сметката може да е далеч по-малка, дори и да си включи цената на собствения труд като за клиенти. Но иначе им е по-изгодно на сервизите да сменят всичко, и в случая дори и разбиращ човек не може да оспори кое колко е било необходимо, ако не им е висял над главата.
Та в случай с читав майстор, най-добре е този мотор да се поразглоби и прегледа какво му е състоянието, и тогава да се преценява дали е по-изгодно да се купува друг цял мотор.
Отделно, ако се ремонтира този, има вариант да се махнат балансиращите валове и маслената помпа да се смени с такава без шестограм(каквато е на други подобни мотори).



Ще изчакам да се разглоби моя и да се видят щетите ,междувременно съм ви много благодарна защото от постовете ви знам какво точно да питам и търся.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Съб 19 юни 2021 20:47


Желая късмет, и добро и коректно отношение от сервиза.
Късметът е нужен, защото не се знае преди да светне лампата колко време и колко зле са били нещата. Съответно от това ще зависи какви са щетите. Има вероятност и да няма съществени поражения по самия двигател, освен разбира се възелът с шестограма, маслената помпа и балансиращите валове. Ако е така, има поне три варианта за действие:
1) Нов шестограм с помпа и балансиращи валове втора употреба.
2) Преправяне на връзката с шестограма, от фирми, които се занимават с това(спомена се Проспийд)
3) Премахване на целия възел помпа-шестограм-балансиращи валове, и замяна с маслена помпа от двигател без балансиращи валове.
4) Има вариант да се купи и целия възел чисто нов, но цената няма да е приятна. Но може и комбинация с нова помпа, употребявани балансиращи валове. Въобще, според зависи.

Отделно, на коляновия вал могат да му се сменят и лагерите, както и евентуално да се шлайфа, ако са предвидени ремонтни размери. Лагери могат да се сменят и без сваляне на вала.


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Съб 19 юни 2021 23:03


Усещам ,че късмета ще ми е нужен! За колановия вал ми казаха само ,че е надран доста и не се знае дали ще стане със шлайфане. Като разбера какви точно са пораженията ще пиша за да се посъветвам с вас.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот brum » Нед 20 юни 2021 10:21


Колко време кара със светеща лампа? Няма как за 200м да замине вала. Преди да светне лампата имаше ли по-странна работа на мотора? Тропащи повдигачи?

Я го снимай тоя вал и лагерите да ги видим...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, владислав и 178 госта