Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Нед 20 юни 2021 16:00


Няма повече от 200 м със сигурност в момента на светване на тази лампа спрях на първата възможна отбивка. Никога досега не е светвала въпросната лампа ,нищо не е тропало ,не е скърцало по абсолютно никакъв начин не е имало индикации ,че ще ме остави на пътя с такава повреда. Чакам да ми изпратят снимки и ще ги пусна.




anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот anpa1 » Нед 20 юни 2021 21:29


cecoa1 написа:Забравил си кавичките на думата "специалисти". Хора с техническо образование няма как да го твърдят това, а и нямаше да се продава шестограма като отделна част. Да не говорим за огромния опит точно с въпросния възел, който противоречи на такива странни теории.

всеки малко грамотен машинен инженер е наясно, че когато от 2 съвместно работещи детайла
смениш само 1ния изяждаш дървото. Сменят се и 2та детайла, ако са зъбни колела например сменяш и 2те. Смениш ли 1то се разбива системата. Даже в представителството на Ауди казват че този детайл превантивно Не се сменя по предписание на производителя.


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот anpa1 » Нед 20 юни 2021 21:39


към авторка на поста. В кой град си ? 'И решиш ли тази кола ще я караш или ще я продаваш след като я направиш ?. Че е от съществено значение


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 9:27


anpa1 написа:всеки малко грамотен машинен инженер е наясно, че когато от 2 съвместно работещи детайла
смениш само 1ния изяждаш дървото. Сменят се и 2та детайла, ако са зъбни колела например сменяш и 2те. Смениш ли 1то се разбива системата. Даже в представителството на Ауди казват че този детайл превантивно Не се сменя по предписание на производителя.


Съгласен съм, трябва да си доста малко грамотен за да смяташ, че навсякъде всичко се сменява заедно. :mrgreen
Има неща, които се сменява заедно, и такива, за които това не е задължително. Ама как да го обясниш на човек, който даже и видове сглобки не е учил?! А на инженерите от Ауди, много им здраве - не би трябвало да имат очи да говорят такива глупости, след като това калпаво техническо решение е тяхно творение. Отделно, че за разлика от Пасат, при Ауди смяната на шестограма е доста усложнена заради надлъжното разположение на мотора. Какво да напишат друго в официалното предписание, освен да излъжат, че не е добре да се сменя?! Може би, че са се изложили, и на иначе читави мотори са заложили бомба със закъснител, заради калпав детайл, струващ колкото кутия цигари?!
И поради що се продава шестограма като отделна оригинална резервна част, ако не бива да се сменя само той?! Щото примерно пиньон и корона, хипоидна двойка, от главното предаване на автомобил със задно предаване, се продават само в комплект.


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот anpa1 » Пон 21 юни 2021 11:57


cecoa1 написа:
anpa1 написа:всеки малко грамотен машинен инженер е наясно, че когато от 2 съвместно работещи детайла
смениш само 1ния изяждаш дървото. Сменят се и 2та детайла, ако са зъбни колела например сменяш и 2те. Смениш ли 1то се разбива системата. Даже в представителството на Ауди казват че този детайл превантивно Не се сменя по предписание на производителя.


Съгласен съм, трябва да си доста малко грамотен за да смяташ, че навсякъде всичко се сменява заедно. :mrgreen
Има неща, които се сменява заедно, и такива, за които това не е задължително. Ама как да го обясниш на човек, който даже и видове сглобки не е учил?! А на инженерите от Ауди, много им здраве - не би трябвало да имат очи да говорят такива глупости, след като това калпаво техническо решение е тяхно творение. Отделно, че за разлика от Пасат, при Ауди смяната на шестограма е доста усложнена заради надлъжното разположение на мотора. Какво да напишат друго в официалното предписание, освен да излъжат, че не е добре да се сменя?! Може би, че са се изложили, и на иначе читави мотори са заложили бомба със закъснител, заради калпав детайл, струващ колкото кутия цигари?!
И поради що се продава шестограма като отделна оригинална резервна част, ако не бива да се сменя само той?! Щото примерно пиньон и корона, хипоидна двойка, от главното предаване на автомобил със задно предаване, се продават само в комплект.


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Пон 21 юни 2021 13:57


anpa1 написа:към авторка на поста. В кой град си ? 'И решиш ли тази кола ще я караш или ще я продаваш след като я направиш ?. Че е от съществено значение


Целта е да се ремонтира ,за да мога да я карам и ползвам. Не виждам смисъл в ремонт за 2000 и след това да я продавам. Единия от вариантите ми беше да я продам така с повредата ,да си добавя пари и да купя нова , в последствие този вариант отпадна ,тъй като не се знае на какво ще попадна :smile


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот muns61 » Пон 21 юни 2021 17:10


За 200 метра валът няма да пострада, минава със заглаждане и нови лагери.


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот anpa1 » Пон 21 юни 2021 18:38


anpa1 написа:
cecoa1 написа:
anpa1 написа:всеки малко грамотен машинен инженер е наясно, че когато от 2 съвместно работещи детайла
смениш само 1ния изяждаш дървото. Сменят се и 2та детайла, ако са зъбни колела например сменяш и 2те. Смениш ли 1то се разбива системата. Даже в представителството на Ауди казват че този детайл превантивно Не се сменя по предписание на производителя.

аз когато купих моята Ауди а6 двигател BRE, не бях чувал за този проблем. После се запознах и изчетох маса страници по въпроса. Накрая отидох да питам в представителството на Ауди. Отговора е следния. Производителя не отрича че има проблем. И има решение. Сменя се целия възел, отстраняват се някакви балансирани валове и се слага система с вериги...Нещо такова. Не разбрах всичко , защото не съм монтьор. Това удоволствие излиза 3000 лв. В ранните години на модела може би това е правено без пари, поне в Германия , но вече не. Чувам че в някакви сервизи в БГ правят нещо подобно. А смяната на самия шестостен, който струва колкото кутия цигари, не се препоръчва , защото не решава проблема. Защото никой не може да каже ,как ще сработи новия шестостен със старото глездо. Има реален шанс новия шестостен да разбие гнездото и да превърти , а същевременно стария да не превърти. Нещата са силно на късмет. Затова производителя не предписва задължителна смяна на шестостена. А който иска да го смени за успокоение няма никакъв проблем.
Съгласен съм, трябва да си доста малко грамотен за да смяташ, че навсякъде всичко се сменява заедно. :mrgreen
Има неща, които се сменява заедно, и такива, за които това не е задължително. Ама как да го обясниш на човек, който даже и видове сглобки не е учил?! А на инженерите от Ауди, много им здраве - не би трябвало да имат очи да говорят такива глупости, след като това калпаво техническо решение е тяхно творение. Отделно, че за разлика от Пасат, при Ауди смяната на шестограма е доста усложнена заради надлъжното разположение на мотора. Какво да напишат друго в официалното предписание, освен да излъжат, че не е добре да се сменя?! Може би, че са се изложили, и на иначе читави мотори са заложили бомба със закъснител, заради калпав детайл, струващ колкото кутия цигари?!
И поради що се продава шестограма като отделна оригинална резервна част, ако не бива да се сменя само той?! Щото примерно пиньон и корона, хипоидна двойка, от главното предаване на автомобил със задно предаване, се продават само в комплект.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот muns61 » Пон 21 юни 2021 20:02


anpa1 написа:
anpa1 написа:
cecoa1 написа:
anpa1 написа:А смяната на самия шестостен, който струва колкото кутия цигари, не се препоръчва , защото не решава проблема. Защото никой не може да каже ,как ще сработи новия шестостен със старото глездо. Има реален шанс новия шестостен да разбие гнездото и да превърти , а същевременно стария да не превърти. .

Това е така, ако оригиналният шестограм е направен от кашкавал, а новия от топено сирене. Всеки що-годе грамотен шлосер може да працени сглобката.

Проблем във форумите е напористата посредственост.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот cecoa1 » Пон 21 юни 2021 21:04


Приказки от хиляда и една нощ.
Човека даже не е схванал какво са му обяснили от Ауди.
При тях си имаше смяна на самото задвижване на балансиращите валове, от зъбни колела към верига, или обратното. Т.е. още един проблем близо до шестограма, но не и за самия него. Естествено и той се е сменявал в комплект тогава, но след това...нямало нужда... Е, как да кажат, че има нужда, като при надлъжен мотор е голяма разправия да го достигнеш?!
Иначе, по-зле не може да стане.


Потребителски аватар
nikidimow
Мнения: 50
Регистриран на: Вто 04 авг 2020 21:09
Автомобил: VW sharan
Двигател: BRT 2008г
Местоположение: Бургас

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот nikidimow » Пон 21 юни 2021 21:11


muns61 :beer Аз си смених шестограма на 220к км ,изглеждаше добре без опити за превъртане с леки следи от работата по ръбовете .Предстои монтиране на манометър за масло скоро ,при смяната на маслото .Според мен /знам че ще ме нападната много хора / проблема със шестограма е свързан и с използваното масло като качество и вискозитет .За километрите на колата съм почти сигурен защото свалих оригинален съединител без да сменям демфера който беше добре .Двигатела е BRT .Всеки сам си решава да сменя или не шестограма и какво масло да кара .Тънките сметки с цената на маслото може да струват скъпо .Хубава вечер :beer


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 22 юни 2021 10:50


Преди време като го играхме този филм, по препоръка на niks76 от форума, везхме малко по-голям размер шестограм - пристъргахме го на струг, като идеята е да влезне плътно в леглото, с много леко набиване. Това беше на 220хил.км. На 300хил.км след като стопи бутало и "чудесния" BMP мотор отиде в кофата, шестограма все така плътно си беше в леглото. Та това мисля, че работи като вариант.


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Съб 17 юли 2021 13:43


Привет отново на всички . Да споделя докъде я докарах с колата-успях да намеря работещ Бмп двигател ,замениха го ,обслужиха го. Тъкмо да ви се похваля ,че всичко е наред И!! вЧера забелязах леко изтичане на маслото. Буквално са някакви капки ,но изглежда че ми се провали почивката :scare3


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4248
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот tdi fen » Съб 17 юли 2021 16:43


от къде изтича ?


Ed1215
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 22:56
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат 6 2.0 тди БМП - Превъртял шестограм

Мнениеот Ed1215 » Съб 17 юли 2021 22:29


tdi fen написа:от къде изтича ?

Амиии нямам идея откъде,в понеделник ще я занеса в сервиза ,в който я правиха. Малки са петънцата ,но все пак ги има.
Прикачени файлове
55AC0C3E-33FD-4C21-AB39-B1E0A8AA5774.jpeg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта