1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Сря 14 юли 2021 15:46


Здравейте на всички привърженици на Фолксваген. Поздравления за вашата сплотеност, респект за големите събори и не на последно място многото информация изписана във форума.
Първо малко увод. Мисля, че така е редно. Аз съм заклет фен на марката Мерцедес-Бенц и горд собственик на няколко Бенца произведени в периода от 1997г до 2020г, но не отхвърлям и не плюя другите немски марки. Харесвам Фолксвагените с техния баланс цена-качество. Това е причината да избера за жена ми Passat B6 Variant 11.2006г 1.9 TDI BXE 105 к.с., ръчна ск.кутия, Евро 4 без DPF. Автомобила е перфектен за семейните пътувания с деца .Разхода е под 5л/100км, ако се кара до 90 км/ч (всеки ден без неделя се минават минимум 100км) има интегрирани детски седалки, навигационна система, адаптивни би-ксенонови фарове, щори , теглич т.н.
Много пъти съм посещавал вашия форума като гост и съм намирал нужната информация. В момента не мога да намеря информация и съвети за следния проблем и пускам нова тема. Проблема се изразява в това ,че всяко първо палене за деня е съпроводено с пушеци от недобре изгоряла нафта - бледосини. Пушенето не започва веднага ,а след 3-4 секунди и продължава около 10 секунди придружено с тресене на двигателя и обороти м-у 870-930. После през целия ден няма проблеми. Когато стартирам двигателя и започне да припушва , ако махна вакуум маркуча на EGR пушенето спира. При стартиране с изключен ЕГР също няма никакви проблеми. Понеже автомобилите са ми страст искам да са изрядни и повечето ремонти предпочитам да си ги правя сам. Когато взех автомобила от Австрия преди 3 месеца (реални 263 000км), предишния собственик е сменил демпферния маховик и ремъците. Аз смених подгревните свещи, акумулатора, датчика за температурата на горивото (оригинален),кабелите на дюзите (оригинални), болтовете на дюзите (бяха леко разпънати), О-пръстени на дюзите, центровката на дюзите е направих на 180 градуса. На диагностика дюзите са перфектни имат максимално отклонение 0,3 . Разхода на място с климатик е 0,5 л/ч. ЕГР съм го свалял да го почистя- видимо изглеждаше много чист и със спринцовка и на диагностика работи. Дросела също е чист. Антифриз не губи. В момента карам с изваден вакуум маркуч на EGR-а и нямам проблеми освен ,че свети check-а и го трия да не ме дразни. С неработещ ЕГР двигателя стартира по-грубо и се гаси по-грубо. Предполагам през ЕГР-а турбото се разтоварва. Колата не е с електромагнитни вакуум клапани N18 и N75 , а е с един вакуум разпределител. Течове по двигателя няма, изглежда добре за годините си. Тандем помпата е видимо суха. Сутрин съм проверявал дали няма капки дизел в цилиндърите през отвора за свещите , но няма. По охладителя на EGR-а не съм барал нищо. Моля за съвети за нещо което предполагате ,че пропускам или имате съмнения за нещо друго. В много краен случай ще изолирам софтуерно EGR,но нещата ще се затягат с новите Еко стикери.
IMG_20210514_202929237.jpg
IMG_20210514_201449887.jpg
IMG_20210523_123243284.jpg
IMG_20210620_141640371_HDR.jpg
IMG_20210620_141728750_HDR.jpg




/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Сря 14 юли 2021 15:59


IMG_20210503_103135606.jpg
IMG_20210503_112146425.jpg
IMG_20210511_183932005.jpg


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот morfei1 » Сря 14 юли 2021 16:18


Разбити/износени легла на дюзите на главата и износване по корпоса на PD елементите или на някои от тях, а тогава новият комплект гумички не помага. Наскоро познат имаше подобен проблем на BLS с един от цилиндрите. Хем разбито легло на главата, хем износен корпус на PD елемента на същия цилиндър. Иначе PD си работи перфектно на стенд. Слагат му нови гумички кара 20-30км докато ги премачка и пак започват дертовете.

Лошото е, че тези мотори (PD като цяло) са склони да вкопават дюзите, щото са хванати супер идиотски, а да намериш читава глава втора ръка вече е.... трудна работа, а новата гони 2000лв.


/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Сря 14 юли 2021 17:39


Процеса на вкопаването се забавя с честа смяна на О-пръстените (те играят ролята на буфер м-у корпуса на дюзата и главата). Предполагам ,че по-скоро ще вкарва дизел в маслото при износени легла. Тук проблема не е всеки път ,а както бях писал само сутрин при включен ЕГР, при изключен няма проблеми. Иначе автомобила и при включен и при изключен ЕГР грам не пуши когато минат тези 10 -15 секунди, независимо дали е натоварен двигателя или работи на място.


Потребителски аватар
Vencitu
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 08 апр 2008 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот Vencitu » Сря 14 юли 2021 19:31


Не случайно хората от VW са казали, че на 80к км. се сменят гумичките на дюзите, за да се избегне вкопаването на дюзите в главата.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот NathaN » Сря 14 юли 2021 23:02


А масло гори ли ? Турбото проверявал ли си го как е луфт дали има ? Обикновено когато турбото е тръгнало сутрин на студено пуши синкаво. Гумички на клапаните ?


/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Чет 15 юли 2021 8:01


Няма аксиални или радиални хлабини по оста на турбината. Когато е включен ЕГР видимо тресе мотора ,а когато му извадя вакуум маркуча мотора утихва.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот morfei1 » Чет 15 юли 2021 12:16


Някакъв проблем с електрическата част на EГР-а. Някви пластмасови запчатки имаше вътре които движат някакво моторче, по спомен.... сдават багажа с годините. Предполагам оттам ти е тресенето. Не ми се вярва оттам да пуши бяло докато е студена, но ако имаш проблем с него и го подмениш ще стане ясно...

Като извадиш вакума на ЕГР-а не бие ли грешки?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот megatronS » Чет 15 юли 2021 13:53


Ако намериш друг ЕГР за проба, можеш да тестваш. Турбина, разходомер и ЕГР клапана, действа съвместно, което означава, че при даден проблем в една от трите системи, всички други ще имат проблем. Виж на живи данни, ако имаш възможност, на колко процента е отворил изцяло на празен ход, докато е студена колата и след това на колко процента е затворил , като подадеш газ до 2000 оборота. След, това дюзите ти имат добър показател, но на празен ход. Увеличи плавно газта до 2000 оборота и я задръж там, тогава виж пак показанията на дюзите, дали някоя от тях няма да иде в небесата. Добре да се погледне на живи данни, налягането на турбината на празен ход какво е, както и показания на разходомер. Всичко това, може да стане с VCDS адаптер за диагностика на моделите от група VAG.


/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Пет 16 юли 2021 10:30


Вчера е закачих и при подаване на газ нямаше големи отклонения в корекцията на дюзите. Когато взех автомобила имаше този проблем и предположих ,че са само O-пръстените на дюзите. Дюзите бяха с отклонения в рамките на +0,31 до -0,12 mg/H. Предполагам е добре за автомобил на 270 000км, все пак в Австрия имат качествени горива. След това замерих компресията на първи беше 30atm. и видях че от втори цилиндър изхвърля видимо повече дизел. През главата ми минаха доста диагнози. На другия ден преди старт извадих подгревните свещи и видях ,че има дизел по самата свещ. Предположих ,че има микро пукнатина в главата и вечер след изстиване просълзява в цилиндъра. Във вашия форума съм чел ,че този двигател е склонен да пука глави, но след 2005г. имало уж промяна в състава на главата (тази е 11.2006г). За по-лесно размених дюзата от втори с тази на първи цилиндър. На другата сутрин проблема се измести на първи цилиндър- там имаше капки дизел. До тук добре-не е глава ,а капеща дюза при изстиване. Имах същите дюзи от друга ударена кола на малко километри. Изглеждаха много добре. Смених им О-пръстените, болтове и т.н.. Дифтунгите ги нагрях да се отвърнат и да прилегнат добре. (Ако има много разбити легла преди съм слагал по-дебелостенни О-пръстени от Витон). Проблема се реши. Сутрин нямаше капки дизел и стойностите сега са 0,00 до 0,28., но пушенето при включен ЕГР на студен двигател пак го има. Не знам дали има логика при включен ЕГР досела преди него да затваря прекалено много и от там да се "дави" и пуши ? Когато взех автомобила разширителния съд на антифриза беше изцапан. Почистих го. Сега е кристално чист и не се зацапва. Предполагам предишният собственик е сменял охладителя. Тези дни когато ми остане време мисля да извадя тръбата преди дросела и да наблюдавам с едно фенерче дали затваря и дали от ЕГР взлизат много сажди и двигателя да се "дави". Може да махна и буксата на дросела.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот megatronS » Пет 16 юли 2021 13:57


Позицията на ЕГР клапана се вижда идеално на живи данни. Оставяш на празен ход, отчиташ процента, задържаш на 2000 оборота, виждаш процента. От тези данни ще се проличи, прави ли цял ход от единия до другия край или заклинва някъде. При много марки автомобили, този ход е от голямо значение за правилната работа. Да кажем при FIAT, малко отклонение в целия работен ход, се отразява много на работата на двигателя. Това идва от количеството газове за обратна обработка, налягането и самия софтуер за управление, заложен в дадения компютър. Така, че при теб ако не си проверил правилната работа на ЕГР, е много възможно проблема да е точно от това.


/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Пет 16 юли 2021 15:03


Още като е вземах март месец е закачих и ЕГР беше в норми (не обичам да говоря по спомени, но мисля ,че стигна до 79%) Мотора беше загрял. Нямам VAGcom разполагам с Autocom, това също оказва влияние. Тука до 1-2 седмици ще си поиграя,че в момента имам доста задачи и ще пиша. До тогава ще се кара както до сега с изваден вакуум на ЕГР .


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот megatronS » Пет 16 юли 2021 15:26


Аутоком е превъзходна апаратура за хора, които разбират от диагностика, така, че не ти е необходим VAG-COM. Ако Аутокома ти е по-стар е добре, на живи данни да пуснеш само две измервания (едното на обороти, другото на ЕГР клапана). По този начин системата ще опреснява доста бързо и ще получаваш реалния резултат. Въпросът е не само , колко е в горна граница, а и в долна. Когато имаш време, го закачи и го провери отново. Хубаво е да му пуснеш и една осцилограма за по 10-15 секунди в двете крайности. Реално накрая, можем да го затапим и да го махнем софтуерно, за да видиш дали ще има някакъв резултат, въпреки, че това ще се отрази веднага на екологията.


/////AMG
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 14 юли 2021 9:34
Автомобил: Passat B6 Variant
Двигател: BXE 2006г 105 hp
Местоположение: Бургас

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот /////AMG » Пет 10 сеп 2021 11:45


Проблема е решен, ЕГР е затапен и е премахнах софтуерно. Най-вероятно пружината му е омекнала. В момента мотора ги " реди по-добре". Карах зад колата 30 км и няма грам пушек, бих е объркал за бензинова. Сутрин работи по-добре и го няма това тресене и пушене. Дебитомера вече си вдигна стойностите. Интересното е, че при разкачане на буксата на дебитомера колата върви осезаемо повече. Слагам друг дебитомер от същия двигател и пак не върви така както е с изключен.


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: 1.9 TDI BXE - Пуши при студен двигател и включен ЕГР, при изключен ЕГР няма проблеми.

Мнениеот NathaN » Пет 10 сеп 2021 20:30


Ако питаш мен спирай и дебитомера софтуерно и го остави по МАП аз съм така и няма ядове, поне за мен е доста по - добре



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: naturo, VanWild3r и 85 госта