Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот PzKpfW » Вто 30 ное 2021 0:08


Ако продължава да дава същата грешка за MAP сензора трябва да се намери ел.схема и да се провери инсталацията между сензора и ЕDC-то.

Иначе няма как DPF да е изключен софтуерно и да свети. Възможно е и този, който е бърникал в софтуера да е омазал нещата. За такава проверка обаче ще трябва друго EDC.




dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Сря 01 дек 2021 13:45


Е, да. По-точно мислих си, че е изключен. Физически мисля, че е там. Явно софтуерно не е направено както трябва.
Но тази грешка на МАП сензора за температурата на входящия въздух. Явно трябва да отида на диагностика при някой който разбира.
Реших, че ако при някой се е случило това да ми помогне с идея.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 01 дек 2021 15:12


Защо не изключиш дебитомера и да се закачиш с VCDS или елм да видиш дали имаш показания за температура на входящия въздух ? Ако изчезнат, сменяш дебитомера и си готов. Честно казано ме учудва че вече 5 месеца си триеш грешката и не предприемаш някакви мерки .


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот megatronS » Сря 01 дек 2021 15:43


Оставете тия грешки, а закачете тази кола на каквато и да е апаратура със живи данни и вижте какви са показанията на МАП сензора и температурата на въздуха. Какво отчита на празен ход и колко отчита при рязко подаване на газ до край. Откачете буксата и вижте отново какво отчитат. Преди да откачвате каквото и да е било, пълна диагностика на системата и всичко каквото не му е изнесло да се запише. Елементарно е да проследите и температурата , която отчита , както когато е студена колата, така и като загрее. Всичко това ще покаже, какво се случва нагледно. Тоя сензор много пъти се пълни с масло и от там идват много проблеми в него, миенето му помага само когато вече не е заминал. В твоя случай, след като си закупил нов и си го сложил и пак прави така, се предполага, че може да е окабеляване, букса, а може и тъпия компютър да прави целия проблем. ДПФ може да ти светне от неправилно преправено софтуерно изключване, там нещата имат строги процедури които се следват задължително, но повечето не знаят изобщо за какво идва реч, но иначе премахват ДПФ и после много често се стига до главоболия за собственика на конкретната кола. Щом ти е светнала тази лампа, задължително трябва със специална апаратура да се види какво е открила системата и да се вземат мерки ако е необходимо. За тази цел се прави пълна диагностика на всички модули в колата, а не само на ЕКУ. Има много апаратури, които не четат от адресите на модулите някои конкретни проблеми и затова се налага да се закачи автомобила и на друга апаратура за потвърждаване. Закачете колата на VCDS и на Аутоком/Делфи и вижте за проблеми във всички налични модули, включително и на таблото. Тогава ще стане ясно, и защо е светнала лампата на ДПФ. Живите данни, на МАП и на температурата на въздуха, могат да се проверят на почти всякаква апаратура. Има и вероятност софтуерното преправяне на ДПФ, да е виновника и за проблема в другия ти сензор, просто трябва да се върне времето назад и да се види кога е станал проблема, след софтуерното премахване или всичко е работило и след това се е появил проблема. Тогава вече, може да се говори за софтуерен проблем, който е създаден от неграмотност или има друг проблеми, които споменах по горе. Вижте данните на живо, напиши числата тук на МАП сензора и температурата и кажи проблема заварен ли е бил или е станал след това, и ще преценим, как ще се процедира по натам.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Сря 01 дек 2021 15:49


Сензора за температурата на входящия възздух не е в дебитомера.
megatronS - благодаря за изчерпателния отговор. В Бургас знаете ли да има майстор който би могъл да направи това?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот megatronS » Сря 01 дек 2021 15:55


За съжаление не мога да ти дам отговор за добър майстор, но тук във форума може да намериш някой от твоя район , за да направите диагностика. По принцип тази грешка се набива за твърде висок волтаж, когато компютъра на колата вижда волтаж по-голям от 4.9 волта за повече от половин секунда, което говори за няколко неща: дефектен сензор (отпада, защото си го сменил), късо съединение в кабелите от него до компа и проблем в самия компютър. Не може да няма някой с VCDS, ELM327 или Autocom, с който да не погледнете на живо какво се показва. Всичко това не изключва и софтуерния проблем, защото не разбрах преди дали го е имало (тоест от самото начало, когато си я взел и е била с изключен ДПФ) или температурата е започнала да не се отчита след това. Задължително да се видят данните не само на температурен сензор, а и показанията на МАП сензора.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Сря 01 дек 2021 16:14


Нямам такъв познат.
Ще съм благодарен някой да да ми препоръча майстор в Бургас за такава диагностика.


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Чет 06 яну 2022 11:52


Проблема не е бил в датчика, а в окабеляването му. Вече датчика си показва нормална температура. Това, че датчика показваше -40 постоянно, не можеше да се регенерира ДПФ. След оправянето му, колата регенерира на момента.
Благодаря Ви за мненията по проблема!


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 06 яну 2022 22:38


Какъв беше проблема с кабелите? Къде се оказа датчика?


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Пет 07 яну 2022 14:33


В МАП сензора е. След интеркулера . Измерва и налягане и температура. Незнам точно къде е бил прекъснат кабела. Между датчика и компютъра някъде.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6061
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 07 яну 2022 19:57


Ясно, радвам се че проблема се е решил. Ще е полезно за други в твоята ситуация


dafi_dimo
Мнения: 152
Регистриран на: Нед 12 юни 2005 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Къде се сензора за температурата на входящия въздух на голф 6 комби 1,6 тди 105 2010

Мнениеот dafi_dimo » Пон 10 яну 2022 13:30


Нали затова е форума. Не разбирам тези които задават въпрос за някакъв проблем и след това не пишат за развитието.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта