Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
obiwan
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 01 окт 2021 7:44
Автомобил:
Двигател:

Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот obiwan » Пет 01 окт 2021 8:04


Здравейте,
Колата е AUDI A3 (8P) Sportback 2006, 140 к.с., с мотор BKD. Махнат DPF, не е пипано нищо по компютъра, няма чипове и т.н. Абсолютно стокова.

Ще започна от там, че преди 7 месеца турбината беше рециклирана. Влизаше в авариен режим след 3к оборота и пренадуваше. От тогава до сега колата си върви супер нормално и няма никакви проблеми освен, че турбото започна да се чува при смяна на скорости ... онова характерно "кихане/кашляне/разтоварване". След рециклирането и ремонта не се чуваше до този момент.

Преди 1 месец и правих пълно обслужване - масла, филтри, ангренаж, алтернатор, водна помпа и т.н. 10-тина след обслужването забелязах, че в градски условия(София) колата започна да гори около 8-9/100, а понякога до 10/100. Преди обслужването в градски условия гореше около 6/100, като в зверски задръствания е стигала до 7-7,5/100. Тествах я с различни нафти - OMV, Шел v-power/обикновен, ЕКО. Извън града на магистрала при скорост 120 км/ч и 6-та предавка сваля разхода до 5,5/100, а ако сваля на 120 км/ч може и под 5,5/100 да свали. Не пуши. Загрява си нормално. Работи нормално дори след смяната на ангренажа(майсторът ми каза, че предният ангренаж е бил леко на неточни градуси(?) или нещо такова) и след смяната му сега мотора почти не се чува и не тресе. Преди обслужването леко тресеше на място.

Освен това започна да се чува едно свирукане между 1000 и 1400 оборота точно преди да включи турбото на 1400. Между 1400 и 2000/2200 оборота има някакво затихване, като да се чуди да ускори ли или не и след 2200 оборота се изтрелва.

Друго което се появи е докато си карам без значение на коя скорост и с каква скорот и си махна крака от педала се чува един стържещ шум някъде от мотора и като си свали леко оборотите/скорост изчезва.

Мен лично всичко това ме води към турбото. Все още не е карана в сервиз и бих искал първо да събера малко мнения и т.н.

Възможно ли е след рециклиране на турбо, смяна ангренаж, масло филтри и т.н. да се е "отпушила" и сега това да и е реалният разход?
Някой с такава А3-ка може ли да каже какъв разход докарва в градски условия - нормално каране, без ръчки и т.н.?
Това свирукане преди включване на турбината, какво може да е?
Това стържене като се отнеме газта, какво може да е?

п.с. Извинявайте за дългият пост, но трябваше да обясня по някакъв начин :)




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот megatronS » Пет 01 окт 2021 19:31


Огледайте за изпускане след турбината. Високият разход градско ти идва от грешна синхронизация на горните валове. Това е типичен признак за повишаване на разхода само в града и то значително, извънградско си е в рамките на нормалното. На диагностична апаратура вижте колко в момента е синхронизацията, но съм 99 процента сигурен,че е от нея. Нормален разход, ако може да се нарече какъвто и да е разход нормален, е 7-7.5 литра в града.


obiwan
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 01 окт 2021 7:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот obiwan » Пон 04 окт 2021 10:25


megatronS написа:Огледайте


Понеже хич ме няма в тая област - тази синхронизация, това въпросната геометрия на турбото ли е или не?

Значи все пак е възможно да е свързано с ремонта на турбото и някоя тръба след това се е спукала или не е закачена, както трябва. По-вероятно в последствие да се е спукала, защото все пак няколко месеца каране след рециклирането не е имало споменатият проблем. Ще я закарам до седмица в сервиз да огледат.

Последна промяна от radotom на Пон 04 окт 2021 10:37, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот radotom » Пон 04 окт 2021 10:40


Синхронизацията няма нищо общо с турбината.
Това е разликата в градусите на завъртане м/у отделните валове.

Май ще трябва да се върнеш при майстора и да го накарша да ти центрова колата на "леко неточните" градуси. :icon_lol


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот megatronS » Пон 04 окт 2021 10:49


Повишеният разход в града, ти идва от неправилна синхронизация на двата разпределителни вала. Свиренето на турбината, няма нищо общо с тях, там проблема е съвсем друг.


obiwan
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 01 окт 2021 7:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот obiwan » Пон 04 окт 2021 13:18


А вероятност тия градуси да са се нарушили при смяна на ангренаж, защото съм чувал, че там има някакви градуси, които трябва да се нагласят?


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот hvp800 » Пон 04 окт 2021 15:05


При смяна на агренаж тези градуси са се нарушили при всички положения :).
А сега колко е синхронизацията ?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот megatronS » Пон 04 окт 2021 15:09


Градусите ги вижте с ВАГ КОМ или каквато там апаратура, разполага конкретния сервиз, който ти е сменявал ремъка. Направете тези градуси на 2.8 и разхода градско ще падне на 7 литра , а не на 10-11, което веднага ще ти се отчете и по бордовия компютър.


obiwan
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 01 окт 2021 7:44
Автомобил:
Двигател:

Re: Повишен разход на гориво AUDI A3 (8P) BKD

Мнениеот obiwan » Пон 04 окт 2021 15:33


Нямам представа сега на колко градуса са нагласено, но е факт, че след смяна на ангренаж мотора стана толкова безщумен и без тресене, че едва познах колата като се качиш. Също така обаче е факт, че 10-тина дни след смяна на ангренаж започнах да забелязвам завишеният разход в градски условия.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dtony и 75 госта