Привет колеги,
Отскоро се сблъсквам със следния проблем:
Когато колата е студена пали от раз, когато обаче е загряла мотора върти няколко пъти преди да запали.
Мотора е 1.9 TDI AHU 90. кс.
Пробвах с нов акумулатор същата работa.
Дайте акъл къде да търся повредата ?
Поздрави !
Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Температурен датчик, термостат, антифриз, горивния филтър също гледан ли е ?
От кога го прави това и правил ли си някакви интервенции по колата ?
От кога го прави това и правил ли си някакви интервенции по колата ?
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Мога да добавя и една ревизия на стартер. При мен на Бора 1.9 TDI PD се реши проблема с тази интервенция.
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
thanis написа:Температурен датчик, термостат, антифриз, горивния филтър също гледан ли е ?
От кога го прави това и правил ли си някакви интервенции по колата ?
Нищо не е правено по колата.
Горивния филтър утре ще го погледна.
Колата държи 90 градуса като загрее.
Антифриза мисля, миналото лято го сменихме. Какво трябва да гледам за него ?
Температурния датчик къде се намира ?
@Sonny_89 Ако имаше проблем със стартера би трябвало да го прави още първия път, а не чак когато загрее. Поне така мисля де.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Износени втулки - от там като загрее метала се разширява и започва по-трудно да върти. Отделно софтуерният проблем при 1,9 тди, но би трябвало само с ревизия на стартера да се оправи.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Софтуерно се решава проблема завинаги. Иначе, който не му се занимава с това, да си купи акумулатор с голям стартов ток и да направи ревизия на стартера, за да почне да развърта по бързо мотора. За да запали загряла са и нужни определени обороти, които не могат да бъдат достигнати по една или друга причина. Да не забравяме, че забавянето много рядко се дължи не само на акумулатор и стартер, а на затягащи ролки, помпи, двигател и т.н.
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
vanesto написа:Износени втулки - от там като загрее метала се разширява и започва по-трудно да върти. Отделно софтуерният проблем при 1,9 тди, но би трябвало само с ревизия на стартера да се оправи.
Благодаря за отговора. Втулки на стартера ли имаш предвид ?
За софтуерен проблем не мисля, че може да става въпрос, тъй като това е 3-4 акумулатор на колатаи до сега не е имало такива мизерии.
- vanesto
- Мнения: 6175
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
- Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
- Местоположение: Varna
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
На стартера, да. Софтуерният проблем го имат всички, то не е точно проблем, просто така е направена горивната таблица за паленето. За да запали при по-висока темп. на антифриза, трябва да развърти до 300 оборота, докато при студен двигател впръскването започва веднага. Това е най-общо казано "проблемът". Или си оправяш стартера да върти яко, или променяш софтуера, или и двете. Но вечно решение на проблема - софтуерно, както е писал колегата, аз мисля че няма, защото още не съм видял вечен стартер
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 933
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Има има, пали и с умрял, акумулатор, затягащ стартер и каквото си избереш след това.
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Смених горивния филтър, не е от него.
С бащата стигнахме до заключението, че или е от стартера или е елемента на помпата за горивото.
С бащата стигнахме до заключението, че или е от стартера или е елемента на помпата за горивото.
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
сваляй стартера една профилактика няма да е излишна аз направих на моя и резултата е много добър
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
tdi fen написа:сваляй стартера една профилактика няма да е излишна аз направих на моя и резултата е много добър
Така и ще направя, само се надявам да изкара до пролетта, че сега не ми се лежи под нея.
- nikolay_ss
- Мнения: 1003
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: [W211] [Touareg 7P6]
- Двигател: [OM646 06] [CVWA 16]
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
megatronS ви е казал какъв е проблемът. Като не слушате ще давате пари за поправка на агрегати които са в добро състояние, но не перфектно, така както излизат от завода и на това се дължи проблемът с паленето. Производителят знае за това и го е направил с цел - сами се досещате каква.
Най-добрият вариант е да се коригира софтуера.
Най-добрият вариант е да се коригира софтуера.
- Sonny_89
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
Вече повече от година Бората от профила се кара без проблем с "топлия старт", след ревизия на стартер. Акумулаторът е на 4 години
Re: Трудно пален при топъл двигател 1.9 TDI AHU двигател
@Sonny_89 - Благодаря за отговора.
Благодаря за отговора.
Това нещо с VAG - com може ли да се направи ?
nikolay_ss написа:megatronS ви е казал какъв е проблемът. Като не слушате ще давате пари за поправка на агрегати които са в добро състояние, но не перфектно, така както излизат от завода и на това се дължи проблемът с паленето. Производителят знае за това и го е направил с цел - сами се досещате каква.
Най-добрият вариант е да се коригира софтуера.
Благодаря за отговора.
Това нещо с VAG - com може ли да се направи ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 74 госта