Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
IM0RaLA
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 28 окт 2021 23:14
Автомобил:
Двигател:

Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот IM0RaLA » Чет 28 окт 2021 23:18


Здравейте,
Имам прословутия проблем с топлия старт /трудно палене/ при Голф 5 1.9 105кс. Доколкото разбирам проблема може да се оправи, чрез промяна на горивните карти?
Някой може ли да ме насочи за Варна и района, къде могат на извършат тази процедура.




Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот dani_94 » Пет 29 окт 2021 5:28




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот stefan4o » Пет 29 окт 2021 6:37


Аз, доколкото знам, софтуерният начин НЕ оправя първопричината за трудното палене. А просто "скрива" или "замазва" проблема.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот megatronS » Пет 29 окт 2021 8:14


Не го скрива, не го прикрива, а го отстранява на 100 процента. Това се дължи на едни големи мозъци във фирмата VW, които залагат нещата така, че след известно време и изхабяване на конкретни възли, да се отиде на сервиз за едни пари. Иначе ако трябва да ти дам официален отговор от производителя, така направен софтуера защитава двигателя. Тук няма да отварям темата, как и по какъв начин ще го защитава. Затова за пореден път отговарям, топлия старт е заложен бъг в софтуера, нарочно сложен там, заради нещата, които съм написал по-горе. Рециклирането на стартера, акумулатор с по-голям стартов ток помагат, но след известно време отново ще дойдат нещата до тук. Стартерът в загряло състояние на мотора, трябва да може да развърта двигателя до 280 оборота, повечето стари автомобили от марката, едва достигат 180-220 (поради изложените по-горе причини). Прти тези ниски обороти, нафта няма на дюзите и няма и да има, докато нещо не накара оборотомера да се помести малко по-нагоре по скалата. При различните модели на VW, цифрата заложена за минималните обороти се различава при загрял мотор и варира от 260 до 300 оборота.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот vanesto » Пет 29 окт 2021 10:56


Аз моя стартер съм го ревизирал преди 8г или 80000км, не съм променял софтуера, и нямам проблеми с топлия старт, както върти на студено, така и на топло. Всеки сам си преценя къде да си хвърля парите, ама колегите трябва да имам предвид, че в един стартер има и четки, които в един момент свършват.
Та ние ги купуваме колите на 300К+км, естествено на запад никой не ревизира стартери и алтернатори, и искаме само с промяна на софта и остатък от четки 2-3мм тая кола да пали още 10г...Няма как.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот megatronS » Пет 29 окт 2021 11:50


Ти твоя може да си го рециклирал и да си в бизнеса, но има адски много други, които са минали по тоя път и успех не са видели, защото при много от тях се оказва, че мотора не достига оборотите, не поради слабото въртене на стартера, а затягане от други механизми по него. И тогава се почва едно хвърляне на пари за рециклиране на стартери, нови акумулатори и накрая тесла. Софтуерното оправяне на проблема е на смешна цена и е много по евтино от всички изброени начини за отстраняване на проблема. За абсолютно всички членове на форума съм го заявявал многократно, ако има такъв проблем, че софтуерно ще го преправя на всеки абсолютно безплатно, както съм споменал в темата в "Направи си сам", "Тунинг". Единственото условие е свързано с това, да си свалите и качите сами софтуера на колата, защото физически не съм в България, за да го правя и това. Има достатъчно хора тук от форума с апаратура за сваляне и качване на софтуера, които може да помолите за помощ. След интервенцията, софтуера придобива вида, който трябва да има реално, без "заложената маркетингова добавка за стари автомобили". В същото положение в момента са и новите автомобили, които са минали на ъпдейт на най-новия софтуер и са започнали проблеми с честа регенерации на ДПФ, нафта в картера и т.н.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот cecoa1 » Пет 29 окт 2021 13:56


Това за затягащи други механизми по мотора, го пишеш вече няколко пъти, но не е вярно. Кое ще затегне, ролка по ангренажа или водна помпа?! Няма как да стане. А ако някога стане, това е повреда, която бързо се задълбочава и води до други симптоми и последствия.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот megatronS » Пет 29 окт 2021 16:15


Това, че не е вярно, не е вярно. Намери един автомобил със слабо мазане на двигателя (затиснати маслени магистрали или цедка на помпата или проблем в самата помпа), затягаща водна помпа, динамо, проблем с лагери, проблем с клапани или техните повдигачи, пикаещи дюзи, ролките също и т.н, които забавят мотора и го закачи на живи данни и провери колко оборота ще развие двигателя. Отстрани този дефект, и провери отново как развърта и ще се убедиш сам. Това нещо е проверено хиляди пъти и във всякакви условия. Ако помпата и ролките може да ги хванеш бързо и да ги подмениш, донякъде и динамото, но механично по мотора нещата не са лесни и елементарни за повечето хора. Повечето автомобили в БГ са с реален пробег над 500-600 хиляди, което говори, че доста неща в агрегата и около него, вече са на края на своя жизнен път.
Най-лесния, евтин и елементарен начин за справяне на топлия старт се казва софтуерно преправяне и нищо друго. Всичко останало може да се направи, това се казва профилактика, тя не е лоша и помага за поддръжката на автомобила, но темата за топлия старт се дъвка от години все едно и също. Решението е написано и работи на 1000 процента, без нужда от други подробности и спорове, кое било по-добро и кое не. Понеже знам кой е правил софтуера на тези коли и какво точно са искали да направят, като са им го задали, затова ви казвам какво е елементарното решение един път завинаги и всичко да приключи. Всичко е заложено нарочно, не по грешка и не по незнание. В тази фирма работят едни от най-големите умове с света и това, че нещо е направено не както трябва, не означава, че тези хора не са го сметнали или видели, а е заложено с умисъл и цел от едни други хора, които казват на предишните, как трябва да се правят коли. Те първа ще почнат да реват здраво много хора от новите модели, защото там нещата стават катастрофални. Иначе, който е решил да си прави профилактика, да си я направи, върши работа, но пак казвам че не на всички, според защото.
И за да приключим темата, който изпитва трудности с това, може да ми изпрати софтуера на споменатата поща от Тунинг темата и ще му бъде преправен софтуера, както трябва за минути. Имах проблем с пощата една седмица, но вече всичко е ОК.
Бъдете здрави !


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот vinixxx » Пет 29 окт 2021 16:20


Може да не е точно затягане, но всякакъв друг вид износване по двигатела затруднява стартера.

Лично смятам ,че преди да се прибегне към софтуера, трябва да се мине през рециклиране на стартера.

Първо че не е особено скъпо, второ самият ремонт се получава относително успешно и накрая, стартера е много важен и за студените зимни стартове.

Като ги знам нашите "майстори" колко се оправят с компютрите бих го оставил този вариант за последен.Последен но много ефективен, ако се направи от човек, който има опит в тази сфера.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот cecoa1 » Пет 29 окт 2021 17:16


Аз не съм против софтуерно коригиране за този проблем. Но за затягане на мотора са пълни глупости.
Запушени маслени магистрали, цедка на маслена помпа и подобни, хем нямат отношение към старта, хем при проблем с тях се отива на сериозни повреди.
Водна помпа ако затяга пак почват симптоми, шум, после води до блокиране и късане на ремък. Но не става лесно това при възли с търкалящи лагери.
Проблем с кои други лагери, на мотора ли?! Преди да се усети някаква разлика в усилието за завъртане при старт, за която да са виновни плъзгащите лагери, мазани под налягане, то отдавна те няма да си вършат основната работа.
За проблем с клапани, повдигачи и пр. (ела па и дюзи :rolleyes ), даже и не ми се коментира, всеки отварял двигател на живо, знае че тия неща няма как да затягат когато се износват с течение на времето.
Истината е, че при нормално износване на двигателя, с течение на времето моментът (респективно мощността) необходим за първоначалното му завъртане бавно намалява. Намалява обаче и мощността, която развива стартера. Ако ДВГ поради някаква причина му е нужен по-висок момент за завъртане отколкото в заводското му състояние, то обикновенно в него има много по-сериозна повреда от проблема с топлото стартиране.
В този контекст, почването на решаването на проблема със стартер и акумулатор е по-правилно. Стартера на доста години и незнайни километри рядко ще му е напълно излишна профилактиката, дори и да не се окаже в него проблема. Акумулатор за проба винаги може да се вземе на заем. И тогава вече, ако проблема продължи, се търси друга повреда, която може да доведе до по-сериозни последствия.
Със софтуера се решава проблема, ако той е бил в стартер или акумулатор, но ако не е бил в тях просто се маскира, и в съвсем скоро време се стига и до повреда поради истинските причини.
Правилният софтуер, който според мен трябва да се напише, е просто при топъл старт горивоподаването да се влияе не само от достигнатите обороти, но и от времето на поддържането им. Казано просто, като има проблем за недостигане на нормалните за здрав мотор обороти, нека да има проблем с паленето, но той да е просто значително увеличаване на времето на въртене, след което мотора да си пали. Така пак човек ще знае, че трябва нещо да се ремонтира, но пък и няма да остане на пътя.


Потребителски аватар
IM0RaLA
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 28 окт 2021 23:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот IM0RaLA » Пет 29 окт 2021 17:42


Много се отплеснахте от темата, въпроса ми беше къде мога да отида във Варна и региона да направят тази манипуляция, без да осерат нещо друго.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот radotom » Пет 29 окт 2021 18:14


Ами отговора на въпроса значи е даден още в първото мнение, след твоето :c020


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот Zinoto » Съб 04 дек 2021 17:48


megatronS защо като е нарочно поставен бъг не се наблюдава при всички мотори на ваг? При BJB го има при BMM го няма. При AHF и ALH го има, при ASV го няма. При AJM го има, при ASZ го няма. Може би има зависимост от определен номер на ЕКУ нататък примерно да има вариации, но все пак... ако е фирмена политика за по-често посещение в сервиза трябва да го има при абсолютно всички, а то не е така.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Софтуерно отстраняване на голф 5 топъл старт

Мнениеот megatronS » Нед 05 дек 2021 21:07


Не е еднаква фирмената политика. За времето, колко народ се е сменил от тогава, всеки идва със своите интереси и знания. В момента е същото, нищо не се е променило. Мнения летят и се променят , вече през месец. Аз лично използвах думата бъг, макар, че това не е бъг, а реално заложени данни в софтуера на Бош, по заръка на дадени хора. Когато това се е правило там, аз не съм бил, а малкото останали по онова време, не говорят по тези проблеми, заради конфеденциалност. И тогава и сега има проекти, които са разделени на различни групи с различни отговорници и различни замисли. Тогава е било на същия принцип, затова цитираните от теб мотори имат, а другите нямат, този проблем. Целта на една такава огромна компания е само една единствена: как да спечели възможно най-много пари , всичко останало няма никакво значение. И в момента ги виждам, какви чудовищни простотии се правят и ми се струва,че още по зле ще става.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 80 госта