кратък обзор на SMF маховиците/съединители на този двигател.
Колата е VW jetta 2011 Bluemotion, двигател 1.6tdi CAYC 105к.с. Този двигател го има и с двата варианта маховици, едномасов и двумасов.
Оказа се,че при мен фабрично е монтиран едномасов маховик и съединител на Luk. Дойде време за смяна заради леко приплъзване при потегляне на стръмни наклони.


Феродовият диск е доста износен от едната страна. Маховикът също износен, със следи от прегряване. Смених маховик + комплект съединител, на Sachs.






Спрях се на Sachs, но алтернативи би трябвало да има и на Luk и на Valeo, и още на други по-малко известни марки.
Има разлика в маховиците за коли със и без старт-стоп система:
За коли със старт-стоп маховик Sachs 3021 600 288.
За коли без старт-стоп маховик Sachs 3021 600 290.
И в двата случая комплект съединител(притискателен диск, феродов диск и аксиален лагер) е Sachs 3000 950 734.
Всъщност единствената съществена разлика между маховиците е в широчината на венеца за стартера. При старт-стоп е 12mm, в другият случай - 10mm. Друга минимална разлика е във формата на маховиците от страна на коляновият вал - при старт-стоп е по изрязан и оттам и по-ниското тегло:
Sachs 3021 600 288 - 10kg.
Sachs 3021 600 290 - 10.55kg.
Новият Sachs 3021 600 288, който беше монтиран :



След смяната, лекотата с която се натиска педалът е невероятна, няколко пъти по-малко усилие. Много по-плавно потегляне. Без никакви вибрации и придърпване.
Също конверсията DMF -> SMF изглежда напълно безпроблемна. Нямам никакви оплаквания от вибрации, шум или нещо подобно, въпреки че е оригинално с SMF. Явно и скоростната кутия 0A4 няма проблеми с това. Точният номер е 0A4 301 107 L. Мога да опиша всичко стъпка по стъпка по смяната, но не мисля че е необходимо. Има достатъчно информация в мрежата за всичко.