Здравейте Колеги ще помоля за мнение или малко помощ с майстор който може да ми оправи автомобилът, от известно време имам странен проблем със Сеат Алтеа, сега като захладня мисля че зачести проблемът, преди го правеше по-рядко. Проблемите са няколко но мисля че всичките се получават заради едно нещо. Някой път когато паля сутрин, колата пали и гасне и така няколко пъти. ако подам малко газ си запалва и почва да работи, но ако не дам газ понякога и 4 5 пъти да въртя и пак гасне. До тук добре не е болка за умиране, но се случва така че след като потегля колата изпушва бяло сивкав дим когато е на място (примерно съм спрял на светофар), случвало ми се е и на легнал полицай когато мина да изпуши, след това като продължа да карам спира да пуши но колата ми се струва че работи по шумно и неравномерно. Почва да държи хиляда оборота, а понякога даже оборотите почват да играят. И така часове колата не работи добре, понякога просто се оправя почва да държи нормални обороти и всичко е ок. Също така колата е автоматик и когато го прави този проблем не превключва когато трябва и почва леко да тресе може би е заради държането на високи обороти.
Благодаря за вниманието !
Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
За угасването веднага след запалване и проверките, които може да се направят:
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=480300
В тази тема, на страници 13 и 14 съм описал проблемите, които създава EGR.
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=485203&start=180
Най-добре намери човек с диагностика, който да прочете грашките и да пусне програмата за генериране на Readiness code. Това е тест на всички системи по двигателя. Все някъде ще изкочи заек
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=480300
В тази тема, на страници 13 и 14 съм описал проблемите, които създава EGR.
https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=24&t=485203&start=180
Най-добре намери човек с диагностика, който да прочете грашките и да пусне програмата за генериране на Readiness code. Това е тест на всички системи по двигателя. Все някъде ще изкочи заек
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Благодаря за мнението, ще я закарам на диагностика , значи вариантите са филтъра към горивото, ЕГР или дюзи.
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Днес бях на диагностика, колата се беше оправила и работеше нормално, не показа никакви грешки дюзите бяха в норма с минимални отклонения единствените грешки които показа бяха на скоростите но там са сменени съединители и маховик, много странна работа .
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Здравейте, ако може някой да ми препоръча някой който разбира от тези двигатели,бях при майстори смених дюза, затапиха Егр, смених термостат и си мислих че проблемите са свършили покарах 300 400 км без проблем, но вчера отново старият проблем изпушва бяло и играят оборотите и така бърка и скоростите превключват по-рано и колата работи ужасно.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Първо не сте си попълнили профила и не знаем от кой град сте, второ ... запуши ли сте ЕГР-а ама има ли софтуерна намеса ? Специфичното тук е че ако махате EGR-a, трябва да махнете и DPF-a. Много е важно софтуера да е направен коректно. Нищо не споменавате за подгревните свещи ... проверени ли са ?
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Кой го каза че като се спре софтуерно ЕГР-а, трябва да се маха и ДПФ-а?
Аз не съм на това мнение. Има доста изписано в нета и даже бих казал че дори по добре е за ДПФ-а като не работи ЕГР-а.
Аз не съм на това мнение. Има доста изписано в нета и даже бих казал че дори по добре е за ДПФ-а като не работи ЕГР-а.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
Колега, има специфика специално при компютър Siemens PCR2.1 и няма как да се махнат поотделно ... ако махнеш едното имаш проблем с другото. Казвам ти го от опит ... с това се занимавам, не си го измислям ей така.
Re: Сеат 1.6 TDI 105hp 2010г - пали и гасне, като потегля колата изпушва бяло сивкав дим
steich написа:Първо не сте си попълнили профила и не знаем от кой град сте, второ ... запуши ли сте ЕГР-а ама има ли софтуерна намеса ? Специфичното тук е че ако махате EGR-a, трябва да махнете и DPF-a. Много е важно софтуера да е направен коректно. Нищо не споменавате за подгревните свещи ... проверени ли са ?
Здравейте, първо от София съм, запушен е с пластина и софтуерно е изолиран, за подгряващите свещи не знам дали са гледани сега си пали от първият път работи нормално, но като почне да прави този номер с оборотите и пушенето става много зле.Прави ми впечатление. че когато не е палена повече от 1 ден като запаля малко тресе първите 20 секунди после се нормализира и пак от време на време държи 1000 оборота, но четох че било от нагревателя в радиатора който се вклчва под 5 градуса.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 108 госта