Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nero
Мнения: 3119
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот nero » Пет 17 дек 2021 17:12


Здравейте, след изминати 400 000 км мотора започна да тресе....като елиминирах другите възможности (нов съединител в комплект с демпфер, вътрешни карета и полуоски, дюзи, гумички, тампони и т.н) отворихме мотора и разпределителния вал на две места е свършил. Ремонта си го правя за мен, не за продажба. Чуденката ми е за частите които да вложа.

Вал CAM672 AE - 187,91 лв
Семеринг разпределителен вал ELRING - 129.780 - 9,32 лв
Хидравличен повдигач INA - 420 0209 10 - 108,36 лв
Лагер разпределителен вал KOLBENSCHMIDT - 77913600 KS или 77998600 KS - 48,46 или 53,47 лв
Болт вал кобилици 100726 - 3,53 лв / бр
Гарнитура клапани ELRING - 266.060 - 11,84 лв




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот cecoa1 » Пет 17 дек 2021 17:24


А вал на Колбеншмидт колко е?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот samo_pechka » Пет 17 дек 2021 17:55


А дали отворите на дюзите в главата са добре?
Аз бих погледнал и за нова глава на АМЦ примерно.
П.п. имах някъде добро инфо за разпр. валове ( ковани, тунинг и нормални ) , но нещо не го намирам...


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот vasko__2 » Пет 17 дек 2021 23:08


Гарнитура си вземи оригинална и внимавай два модела са да няма грешка.Вала като го стегнеш окончателно на градуси, провери върти ли се.Случвало се е на няколко пъти да затяга при последното стягане на градуси,леко тунела поддава.Вярно рядко ,но все пак да го имаш предвид.Охлабваш и наново, но полекичка с последното притягане.И да няма масло в отворите за болтовете.


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3119
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот nero » Нед 19 дек 2021 16:05


cecoa1 написа:А вал на Колбеншмидт колко е?


Разпределителен вал KOLBENSCHMIDT - 50006304 KS - 266,51 лв

samo_pechka написа:А дали отворите на дюзите в главата са добре?
Аз бих погледнал и за нова глава на АМЦ примерно.
П.п. имах някъде добро инфо за разпр. валове ( ковани, тунинг и нормални ) , но нещо не го намирам...


Там за всеки случай ще сменя гумичките. Не смятам да сменям глава на този момент.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот cecoa1 » Нед 19 дек 2021 17:33


Това ми беше на мен мисълта, че Колбеншмидт е малко по-скъп, пък на мен ми вдъхва повече доверие... На фона на цялата процедура, плюс 70-80лв за по-качествен вал е оправдано.
Имай предвид също, че вал за мотор с DPF е различен от такъв за без DPF.


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3119
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот nero » Пет 04 фев 2022 19:44


Здравейте, смених вала заедно с останалите неща като повдигачи, лагери и т.н. Използвах времето и мястото като смених и съединител закс комплект с маховика.

След всичко това мотора работи отлично, няма пушеци, няма тресне, няма шумове. Но някакси автомобила не е съвсем същият като преди. Струва ми се муден и без мощност. На място се форсира отлично. Обаче като тръгна и след 100 -120 км много трудно набира.

Няма други грешки освен за Егр-а но това го имаше и преди.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот kukata_pasat » Пет 04 фев 2022 21:01


Закачи я на диагностика и провери синхронизацията на вала мисля че на четвърти канал беше трябва да е от+3 до -3 най добре е към 0.При зацепване на ремъка ако не се спазят дадени процедури се получава това нещо.


Потребителски аватар
nero
Мнения: 3119
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот nero » Пет 04 фев 2022 21:04


Зацепена е с със специалните инструменти. Синхронизация е точно на 0.00


Потребителски аватар
NathaN
Мнения: 247
Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: PD 131кс BLT 2006
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот NathaN » Нед 06 фев 2022 20:59


Дебитомера може да е заминал, нищо че не показва грешка, може да дава грешни стойности пробвай с някой работещ и виж как ще е. На баща ми така беше до 120 добре и след това големи мъки едвам едвам набираше. Огледай вакууми всичко дали е наред


stan7
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 15 юли 2021 18:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот stan7 » Съб 28 яну 2023 18:18


Дали е имало някакво развитие по този проблем с ускорението? Аз съм на същия хал след смяна на горепосочените части.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот Zinoto » Сря 01 фев 2023 18:15


Има голяма вероятност дюзите да не са регулирани правилно на 180 градуса. То си е играчка да се върти вала и да се определи точката на максимално натисната дюза.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот kukata_pasat » Нед 05 фев 2023 21:07


Никаква играчка не е най големия ми зор е да изчистя силикона от гарнитурата на капака на клапаните, колкото до въртенето на вала най лесно става като вдигнеш някое предно колело в въздуха и включиш на пета или шеста зависи кой колко скорости има и въртиш гумата и се получава идеално прецизно,докарваш натиска в най долната точка и действаш.


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот Zinoto » Пон 06 фев 2023 14:19


Колега kukata, като си го правил е ясно и аз съм го правил доста пъти, но продължават да се случват коли, на които уж им е направено всичко както трябва, но всъщност не е.


Потребителски аватар
inspektora
Мнения: 362
Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
Автомобил: Honda CR-V
Двигател: i_ctdi N22A2 2008
Местоположение: Варна

Re: Смяна на износен разпределителен вал 1.9 tdi pd 105 к.с. 2008

Мнениеот inspektora » Пон 06 фев 2023 16:41


На моята Джета, ВХЕ, най добре вървеше мотора на +1,5 до +2 синхронизация, но това вероятно зависи и от състоянието на разпределителния вал. На 0 беше мудна. Колата я продадох на 175К реални.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 64 госта