джета 1.9 тди мотор bls 105 к.с. - Проблем с картерни газове
джета 1.9 тди мотор bls 105 к.с. - Проблем с картерни газове
Уважаеми колеги! Нов съм във форума и пиша с надеждата за помощ от вас. Автомобила е фолксваген джета 1.9 тди мотор bls 105 коня. Колата закупих лично от Германия на 95 000км преди три години и до преди два месеца само хубава нафта и масла и 50хиляди километра навъртяни. При последната смяна на масло майстора забеляза масло на капки по маркуча на турбото от към студената част. В последствие се появи омасляване и по останалите маркучи на турбото. Колата не харчи и грам масло, колкото сипя толкова изкарвам за 15 000 км. Диагнозата от майстора е смяна на капак клапани, но как да се провери да ли е той? Може ли да се ремонтира? Някой да сподели ,ако го е правил? Моля за мнения !
- PzKpfW
- Мнения: 209
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с картерни газове фолксваген джета дизел
Маркуча за картерните газове излиза от масления сепаратор, който е в капака на клапаните и отива преди турбината. При всеки автомобил има наличие на капчици масло там. След като колата не гори масло няма причина да сменяш нищо. Само слагай хубаво масло по спецификация и карай.
Спомням си когато сменях ангренаж на 150000км откачих тръбата между турбината и интеркулера и от него изтекоха сигурно 50 грама масло. Малко се стреснах като го видях, но си карам и до ден днешен. Разхода на масло на 270000км си е същия както тогава (0.5л за 20000км)
Спомням си когато сменях ангренаж на 150000км откачих тръбата между турбината и интеркулера и от него изтекоха сигурно 50 грама масло. Малко се стреснах като го видях, но си карам и до ден днешен. Разхода на масло на 270000км си е същия както тогава (0.5л за 20000км)
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с картерни газове фолксваген джета дизел
Абсолютно нормално е това което си видял там винаги има масло заради клапана на картерите газове, няма повод за притеснение.
-
- Мнения: 132
- Регистриран на: Сря 24 авг 2011 21:58
- Автомобил: ШКОДА ОКТАВИЯ
- Двигател: BLS 2008
- Местоположение: първомайци
Re: Проблем с картерни газове фолксваген джета дизел
И аз съм с BLS 1.9 105 на Шкода,не съм сигурен но мисля че този двигател няма проблем с картерната вентилация.Една препоръка,сменяй масло на макс.10000км.
Re: Проблем с картерни газове фолксваген джета дизел
Благодаря за мненията Ви колеги! Вярвам, че това което пишете е вярно и изпитано от вас. Но, колата нямаше такива омаслявания за тези три години и километри. Заради това съм решил да пробвам с друг капак, но не знам дали ще се хване от пасат или друг ваг мотор bls. В момента съм с масло фукс 5/30 504/507LL . Имам съмнения да не е някое менте, внос от Македония.
Re: джета 1.9 тди мотор bls 105 к.с. - Проблем с картерни газове
Уважаеми колеги, тъй като започнах темата искам и да споделя решенито на проблема. Посетих сервиз на фолксваген в град Пловдив и споделих с тях за проблем. Останах изненадан, че капак на клапаните на помпа дюза се сменя на всеки 80 хиляди колометра. Ей така, даже и за профилактика. Цената е отчайваща 930лв.с вкючен монтаж и гарнитура. Реших.че за такава част е мародерство такава цена и реших да сваля капака и сменя с такъв втора ръка, но от шкода октавия2 със същия мотор bls. Вече съм изминал около 1300 км. и помен от омазняване няма. Мисля да разглобя този капак на съставите му части, за да разбера устройството му и струва ли си цената. Весели празници на всички форумници!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], tsbstz и 68 госта