Здравейте, изпаднах в леко неприятна ситуация и търся съвет.
Последните няколко дни застудя и не бях пипал колата, до днес, когато стартера отказва.Прави един два оборота едвам едвам и това е.Звучи все едно е паднал акумулатора, но не е.
И не, не съм чакал до последно, да се умори.Преди около година ходих на майстор, взима ми 112лв. и на фактура пише сменен "превключвател" и профилактика.И действително имаше леко подобрение до днес.
Сега вече се сещате, какъв ми е въпроса, предполагам.
Има ли как още един авариен старт да направи?
Удар с чук ли, окъсяване там на селеноида отзад ли или нещо, да ли ще сработи или пък, като се повишат температурите, да го мъча пак?
1.9 105кс bjb
Имате ли някакви идеи?
Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
той се удря ,ако бобината не изхвърля бендикса, тоест само щрака ,а доколко разбирам при теб върти, моят съвет е сваляй и си го направи сам не е сложно има доста клипове как става
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Да не гъсто маслото и да е станало на асфалт?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
tdi fen написа:той се удря ,ако бобината не изхвърля бендикса, ...
Не точно
Блъскането по-скоро би помогнало, ако са свършили четките. Тогава всичко е затъпкано с графитен прах и не се движат в четкодържателите.
Като посъветваш стартера с чука, от сътресението пружинките успяват да избутат напред четките и понякога успяваш да направиш още 2-3 паления
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Как разбра, че акумулаторът е добре, мерил ли си го под товар? Сигурен ли си, че нямаш окислени снадки.
Залагам 30ст, че стартерът ти е ок.
Залагам 30ст, че стартерът ти е ок.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Залагаш и печелиш.
Оказа се наистина, че батерията е паднала.
Но едно лидълско зарядно ме подвежда.
Показава, че е пълен и се изключва, неще да го зарежда.Мултицета и той-12.3V в покой.Лампичките на таблото,ярки, не можеш да кажеш че е паднал.
Оказа се наистина, че батерията е паднала.
Но едно лидълско зарядно ме подвежда.
Показава, че е пълен и се изключва, неще да го зарежда.Мултицета и той-12.3V в покой.Лампичките на таблото,ярки, не можеш да кажеш че е паднал.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Ако го беше зареждал с допотопно обикновено, нямаше да имаш този проблем. Тъй наречените умни зарядни спират заряда при достигане на определено напрежение и спират, а при започнал да сулфатизира акомулатор то се достига бърже.
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Сега го зареждам със такова, едновремешно.
Как е възможно напрежението да е 12.2-12.3 в покой и в същото време да не може да мръдне стартера?
А това "умно" зарядно само от напрежението ли се ориентира, май е леко безполезно?
Това са въпроси, които доста ме озадачават.
Иначе мисля да го мъча още въпросния акумулатор- Varta 77Ah 780A, тая седмица точни преди 3 години е купуван.
Как е възможно напрежението да е 12.2-12.3 в покой и в същото време да не може да мръдне стартера?
А това "умно" зарядно само от напрежението ли се ориентира, май е леко безполезно?
Това са въпроси, които доста ме озадачават.
Иначе мисля да го мъча още въпросния акумулатор- Varta 77Ah 780A, тая седмица точни преди 3 години е купуван.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Има зарядни, на които задаваш тип на акумулатора, капацитет и той си зарежда по негова си програма. Да, ама ако е сулфатизирал и кривата на напрежението излезе от зададената му рамка, той спира зарядаи ти казва да си купиш нов. На всичкото отгоре струва над 200 долара.
Та зареждай си с дъртото, само не забравяй да го изключваш навреме. Може да инвестираш в един таймер, който да свърши това вместо теб.
Та зареждай си с дъртото, само не забравяй да го изключваш навреме. Може да инвестираш в един таймер, който да свърши това вместо теб.
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
Не вярвам в съществуването на достатъчно умни зарядни, дето да знаят реалното състояние на всяка отделна клетка и колко плочи са се разпаднали.
Напрежението на празен ход абсолютно нищо не значи и никакви изводи не могат да се правят само от такова измерване.
За мен най доброто зарядно е прост 14 волтов токоизправител, зарежда с малък ток до достигане на 14 волта и после задържа това напрежение за още няколко дни. Ако след такова зареждане акумулатора не върти поне един месец, значи е за боклука.
Едновремешните зарядни причиняват изчезване на електролита, а умните съвременни всъщност са много тъпи и само лъжат, че зареждат нещо. Стремежът към много големи зарядни токове, над 1 - 2 ампера рязко влошава качетвото на зареждане.
Напрежението на празен ход абсолютно нищо не значи и никакви изводи не могат да се правят само от такова измерване.
За мен най доброто зарядно е прост 14 волтов токоизправител, зарежда с малък ток до достигане на 14 волта и после задържа това напрежение за още няколко дни. Ако след такова зареждане акумулатора не върти поне един месец, значи е за боклука.
Едновремешните зарядни причиняват изчезване на електролита, а умните съвременни всъщност са много тъпи и само лъжат, че зареждат нещо. Стремежът към много големи зарядни токове, над 1 - 2 ампера рязко влошава качетвото на зареждане.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Стартерът отказва 1.9tdi
vinixxx написа:А това "умно" зарядно само от напрежението ли се ориентира, май е леко безполезно?
Ако "умното" ти зарядно е заредило акумулатора до 12.3 волта, то има проблем в зарядното. Зареждат с постоянен ток до определено напрежение и после зареждат с постоянно напрежение и намалящ ток. Някой "умни" зарядни успяват да преценят кога акумулатора ти е за скрап и не го зареждат.
И някой по-умни зарядни успяват частично да върнат акумулаторите от онзи свят. Имах акумулатор дето падна до 9.8 волта заради проблем с инсталацията и постоянна консумация от 0.5 ампера. При завъртане на ключа даже не се чуваше да щрака шалтера на стартера. Един CTEK му направо няколко цикъла за възстановяване и след 2 години продадох колата с този акумулатор.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb
Всяка зима давам моето допотопно зарядно ЕNHEL поне на двама-трима,които имат умни зарядни от лидъла и не могат да стартират заряда,поради ниско напрежение на акумулатора.
-
- Мнения: 869
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb
Акумулатор под товар без товарна вилка се проверява много лесно.Нужни са двама души.
Единият слага мултицета на 20 в на + и - и гледа а другия пали.Гледа се най ниската показана стойност при въртенето така се имитира шока от товарната вилка.Ако най ниската стойност която види е над 10.5 волта акумулатора е в прекрасно състояние.Ако види стойност от 9.8 до 10.5 може да има нужда от зареждане особенно ако е към 9.8 но ще кара още дълго.Ако види стойност под 9.8 акумулатора е заминал.Някой ще кажат че стойностите са прекалено малки но нека пробва и ще види.Лично аз съм го пробвал на чисто нов акумулатор и показа 11.2 волта.Имайте в предвид че паленето е най големия моментен шок за акумулатора и нищо че държи 12.70 в покой паленето го смъква за части от секундата доста по надолу.
Единият слага мултицета на 20 в на + и - и гледа а другия пали.Гледа се най ниската показана стойност при въртенето така се имитира шока от товарната вилка.Ако най ниската стойност която види е над 10.5 волта акумулатора е в прекрасно състояние.Ако види стойност от 9.8 до 10.5 може да има нужда от зареждане особенно ако е към 9.8 но ще кара още дълго.Ако види стойност под 9.8 акумулатора е заминал.Някой ще кажат че стойностите са прекалено малки но нека пробва и ще види.Лично аз съм го пробвал на чисто нов акумулатор и показа 11.2 волта.Имайте в предвид че паленето е най големия моментен шок за акумулатора и нищо че държи 12.70 в покой паленето го смъква за части от секундата доста по надолу.
-
- Мнения: 30
- Регистриран на: Чет 16 юни 2005 13:48
- Автомобил: Suzuki Swift
- Двигател: 1300
- Местоположение: гр.Айтос
Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb
Водния дух1 написа:Всяка зима давам моето допотопно зарядно ЕNHEL поне на двама-трима,които имат умни зарядни от лидъла и не могат да стартират заряда,поради ниско напрежение на акумулатора.
Т.н. умно зарядно следи дали протича ток през батерията/акумулатора/,който зарежда.Когато той е тотално умрял,не протича ток и То отказва да започне да го зарежда.Затова може в паралел да се слоши крушка на 12 волта с не голяма мощност,за мигачи,да свети и да залъже че протича ток.Зарядното тръгва и в зависимост колко е умрял акумулатора,може да го зареди.След известно време трябва да се изключи крушката,за да не се бърка работата на зарядното.
Умните зарядни са много подходящи за поддържане на автомобили и мотоциклети/акумулаторите им/,които не се карат често.За съжаление Лидълските като, спре тока не влизат автоматично в режима си за заряд.
Дано не съм досадил с мойте писаници...
- vinixxx
- Мнения: 1813
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb
ognqn написа:Умните зарядни са много подходящи за поддържане на автомобили и мотоциклети/акумулаторите им/,които не се карат често.За съжаление Лидълските като, спре тока не влизат автоматично в режима си за заряд.
Дано не съм досадил с мойте писаници...
Точно лидълският боклук ме докара до тука.И аз бях с идеята да го поддържам само, щото преди последните студове колата си палеше.
Закачам го и от 12.2В за няколко минути го бутне до 14 и сваля ампеража и минава в някъв режим да пуска по 0.1А през няколко минути.
Тва ако е смарт,задраве му кажи!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 113 госта