Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8384
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот samo_pechka » Пон 27 дек 2021 12:43


Аз не съм много сигурен , че е от самото зарядно. При замърсен контакт , клеми, пак се получва нещо такова. Също и ако има тръгнала клетка в аку-то.
А проверката дали е от паднал акумулатор е проста. Вкл. си плафоните на тавана и подай ключа на стартер . Клекнат ли ламбите , значи има проблем, вече къде е проблема-търси се.
М/у другото от скапан акумулатор ( или тръгнал да си "заминава") много бързо се скапва стартера и нагаря преждевременно соленоида.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот ktamen » Пон 27 дек 2021 15:45


vinixxx написа:Закачам го и от 12.2В за няколко минути го бутне до 14 и сваля ампеража и минава в някъв режим да пуска по 0.1А през няколко минути.
Тва ако е смарт,задраве му кажи!

Ти кво очакваш да прави зарядното - да зарежда с 10 ампера, а напрежението да не подминава 14В?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот muns61 » Пон 27 дек 2021 17:07


Колкото е по-голямо вътрешното съпротивление на акумулатора, толкова по-високо трябва да е входното напрежение, за да се зареди напълно. Затова стар акумулатор се зарежда по-добре с обикновено зарядно.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот vinixxx » Пон 27 дек 2021 19:47


Такива класически зарядни продават ли се сега?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот ktamen » Вто 28 дек 2021 1:15


Продават се, ама на тях пише, че са за лаптоп
Почти всички зарядни за лаптоп са между 15 и 20 волта, режеш буксата и слагаш щипки и си готов да съсипваш още акумулатори.
Друг вариант е да си купиш старо от продавалника, съсипването на акумулатори пак ще е толкова успешно.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот Водния дух1 » Вто 28 дек 2021 6:37


vinixxx написа:Такива класически зарядни продават ли се сега?

Ако става въпрос за старите зарядни със трафа -да продават се навсякъде-около 50-60лв.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот brum » Вто 28 дек 2021 10:29


muns61 написа:Колкото е по-голямо вътрешното съпротивление на акумулатора, толкова по-високо трябва да е входното напрежение, за да се зареди напълно. Затова стар акумулатор се зарежда по-добре с обикновено зарядно.


Това не е вярно. Акумулатора си има напрежение за зареждане според химията в него. То не зависи от това колко е стар или сдал багажа акумулатора. Тока се определя от капацитета на акумулатора - примерно 1/10 от него. На сдухан акумулатор трябва да пуснеш 1-2 ампера за да се зарежда бавно. Поне това е физиката. Другото е народен фолклор.

Към автора - вдигнеш ли напрежението на зареждане ще почне да кипи електролита. Ако процеса се контролира добре има полза от тази работа - ще паднат част от окисите. По този начин зарядните на CTEK възстановяват част от капацитета на акумулатора. По спомен ограничават напрежението на 15.6 волта. Дали е постоянно или на импулси - не знам. Но е успявало да вдигне един акумулатор дето го бях смъкнал малко под 10 волта и работи безпроблемни в следващите две години (после продадох колата).


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот muns61 » Вто 28 дек 2021 10:41


Втория ти абзац повтаря това, което съм написал. :icon_lol :icon_lol


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 127
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот papa franku » Вто 28 дек 2021 12:02


И моя като умря показваше 13в с мултицета ама нямаше сила да превърти. Ако клемите имат окис, може да ги разхлабиш, с щеката за масло капни 2-3 капки масло на клемите където правят контакт и ги притегни отново. Умре ли един път, дори и да го заредиш ако не я караш известно време пак ще умре. Нов му е майката, и си проери кабелите за зареждане и масите дали нямат окис.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1813
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Стартерът отказва 1.9tdi 105 кс bjb

Мнениеот vinixxx » Вто 28 дек 2021 19:59


Изображение

Ето го устройството, което ми свърши работа.
Държах го до 14.5V, достатъчно ли е или още, щото навсякъде пише различни числа,дори 16.3V?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 182 госта