пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Здравейте, колеги!
Колата е пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. Проблема е че колата няма тяга и не върви като за 110 коня, а по скоро като за 75. Пробвах я на дълъг път, но нищо трудно стигам до 120, а на баирите на 4та предавка от 80км до 85 за 1-2 минути, направо е ужас. Някой ако е имал подобен проблем и може да помогне.
Благодаря!
П.с проверих турбо пътищата, но не се вижда и напипва накъсване.
Колата е пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. Проблема е че колата няма тяга и не върви като за 110 коня, а по скоро като за 75. Пробвах я на дълъг път, но нищо трудно стигам до 120, а на баирите на 4та предавка от 80км до 85 за 1-2 минути, направо е ужас. Някой ако е имал подобен проблем и може да помогне.
Благодаря!
П.с проверих турбо пътищата, но не се вижда и напипва накъсване.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9Tdi - няма тяга
N75 клапана на турбото работи ли?
На диагостика показва ли някакви грешки?
На диагостика показва ли някакви грешки?
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat 1.9Tdi - няма тяга
Не съм я карал на диагностика още, защотожси мислех че е запушен ЕГР и едно дълго изпъване ще я управи. Другото, което забелязах е че не вади черен пушек, дори и при по рязко подаване на газ и каране във високи обороти.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: Passat 1.9Tdi - няма тяга
Турбото не работи поради няквка причина, то това е ясно, въпроса е защо. Закачи я виж кви грешки дава.
- toki4aaa
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 28 яну 2011 19:23
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: В.Търново
Re: Passat 1.9Tdi - няма тяга
Освен клапан Н75, провери да маркучетата за вакуума. При мен 1.9TDI 90 к.с. освен тези две причини ми се е случвал същия проблем като виновника беше дебитомера.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Из форума чета, че този клапан може да се изключи и така да се пробва дали ще промени вървежа на колата. Другото, което ми направи впечатление е че колата е една идея по шумна. Може ли да се дължи на клапана и натова че беработи турбото?
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Провери всички вакуми даже ги подмени.Ако през цялото набиране колата се държи като Москвич и набира бавно и тромаво проблема е 95%сцепен вакуум 5% клапан Н 75 или ония другия дето управлява ЕГР.Ако щеш вярвай но само един сцепен вакуум ти тази кола работи без управление на турбината тоест става 70 коня.Провери обстойно всички вакум маркучи и ще намериш проблема.
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Стигаш до 120, защото това са 2500 об на 5та и влизаш в авариен режим.
Н75 няма как да го изключиш, той командва турбината. Клапана до егр е Н18. Проверката за работещи Н75 и Н18 е като се разменят местата им - и двата са много сходни и ако след това колата върви сменяш Н75. Другото - Н75 трябва да го чуеш как щрака на контакт като дадеш, ако не щрака не е добре работата.
Както са те насочили колегите - провери от-до всички вакуми, където видиш закъсан маркуч подменяй, защото всичко ти е вакум по тая кола. Провери задължително маркуча, който влиза в компа като му отвориш кутията дали е цял.
Освен тези причини може да не надува поради зацапана геометрия на турбината - това го проверяваш като махнеш вакума на турбото и на ръка пробваш да раздвижиш лоста нагоре надолу, ако има ход е добре, ако е запекла няма да се движи лесно. Отгоре на турбината има актуатор - клапан, който ако се пробие също колата не върви, но това не можеш да го провериш. Проблем с турбината се решава с рециклиране, което струва около 500 лв в София(нова геометрия+пълно рециклиране) + 100 тина лв за труд сваляне качване.
Дебитомера се проверява с диагностиката. Проблем с него се решава с друг работещ втора ръка.
За най - лесно за теб и за всички, да не гадаем, хващаш една диагностика, закачаш и пускаш логове в движение, на 3,4,5 предавка от 1200 оборота до 4500 и ни пускаш лога, за да видим исканите стойности дали отговарят на реалните. Тогава ще се хване проблема най - лесно. А и ще ти е записала грешка.
Н75 няма как да го изключиш, той командва турбината. Клапана до егр е Н18. Проверката за работещи Н75 и Н18 е като се разменят местата им - и двата са много сходни и ако след това колата върви сменяш Н75. Другото - Н75 трябва да го чуеш как щрака на контакт като дадеш, ако не щрака не е добре работата.
Както са те насочили колегите - провери от-до всички вакуми, където видиш закъсан маркуч подменяй, защото всичко ти е вакум по тая кола. Провери задължително маркуча, който влиза в компа като му отвориш кутията дали е цял.
Освен тези причини може да не надува поради зацапана геометрия на турбината - това го проверяваш като махнеш вакума на турбото и на ръка пробваш да раздвижиш лоста нагоре надолу, ако има ход е добре, ако е запекла няма да се движи лесно. Отгоре на турбината има актуатор - клапан, който ако се пробие също колата не върви, но това не можеш да го провериш. Проблем с турбината се решава с рециклиране, което струва около 500 лв в София(нова геометрия+пълно рециклиране) + 100 тина лв за труд сваляне качване.
Дебитомера се проверява с диагностиката. Проблем с него се решава с друг работещ втора ръка.
За най - лесно за теб и за всички, да не гадаем, хващаш една диагностика, закачаш и пускаш логове в движение, на 3,4,5 предавка от 1200 оборота до 4500 и ни пускаш лога, за да видим исканите стойности дали отговарят на реалните. Тогава ще се хване проблема най - лесно. А и ще ти е записала грешка.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Ще проверя днес описаните неща. Относно режиклирането на турбината може ли да ми препоръчате сервиз, защото във Варна единнпът я рециклираха преди 4 години и май се учиха на нея.
- fur1ous
- Мнения: 1690
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил:
- Двигател: CFMA
- Местоположение: София
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Не бързай, най вероятно проблена не е в нея.
Закачи колата на диагностика, провери вакумите и така.
Закачи колата на диагностика, провери вакумите и така.
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Обясни как по точно ти е мудна колата.
Вариант едно.Колата набира яко но изведнъж бам забива и не може да откъсне,като спреш гасиш палиш пак и пак си върви яко до следващото забиване.Ако колата ти прави така това е зацапана геометрия на турбото.
Вариант две.Колата си е мъртва през цялото време и неще и неще при всякакви скорости.Ако е така на 90%процента имаш сцепен вакуум,5%проблем с клапан Н75 и 5% проблем с дебитомера,но най вероятно е вакуум.
Вариант две.
Вариант едно.Колата набира яко но изведнъж бам забива и не може да откъсне,като спреш гасиш палиш пак и пак си върви яко до следващото забиване.Ако колата ти прави така това е зацапана геометрия на турбото.
Вариант две.Колата си е мъртва през цялото време и неще и неще при всякакви скорости.Ако е така на 90%процента имаш сцепен вакуум,5%проблем с клапан Н75 и 5% проблем с дебитомера,но най вероятно е вакуум.
Вариант две.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Вариант две е колега. Вариант едно съм го играл и тогава зачистваха геометрията. Имах и ситуация в която не върви, но пушеше като кола 400 коня, указа се че е спукан един дебел и дълъг маркуч към турбото.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Здравейте, колеги! Прегладах маркучите и мисля, че открих проблема, но ще рабера като сменя маркуча.
[img] [/img]
Можете ли да ми кажете как се водят теИ маркучи и какво фи са?
Благодаря
[img] [/img]
Можете ли да ми кажете как се водят теИ маркучи и какво фи са?
Благодаря
-
- Мнения: 954
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Сменяй всички един по един и вземи такива без оплетки за да се виждат по лесно при сцепване ф 4 мисля че е а този за ЕГР е Ф 5 най лесно ще разбереш като вземеш бугргйки 3,4,5 и да видиш коя ще влезе свободно без луфт
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 28 окт 2015 14:43
- Автомобил:
- Двигател:
Re: пасат 1.9TDI 110к.с, AFN 98г. - няма тяга
Някой използвал ли е от тези маркучи ?
https://m.olx.bg/d/ad/vakumni-silikonovi-markuchi-3mm-4mm-6mm-8mm-ID36IYj.html
https://m.olx.bg/d/ad/vakumni-silikonovi-markuchi-3mm-4mm-6mm-8mm-ID36IYj.html
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта