Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Пет 04 мар 2022 17:11


Колеги, здравейте. Бях писал преди време че вакуума ми изчезва някъде,и оттам актуатора не може да управлява геометрията правилно за да направи нужното налягане. Смених всички вакуум маркучи, вакуум помпата,N75 клапан,и няма резултат. Клапан N239 който управлява клапата за меко гасене от край време ми виси свободно и съм го захванал с миша опашка за тръбичката през която топлия антифриз се връща в казанчето. Интересното е че бялото капаче на клапана се беше стопило,явно е опрял някъде на гореща част преди да го хвана с миша опашка,и сега изобщо го няма,и на самия клапан има една дупка. Дълго време не вярвах че оттам може да изчезва вакуума но вече почвам да се съмнявам и затова ще го сменя,даже вече съм го поръчал. Споделих с приятели това което мисля, всички ми казват че не би трябвало там да ми е проблема защото това било за излишния вакуум. И затова реших да попитам и тук,вие какво мислите - дали през тази дупка на N239 може да изчезва вакуума? Преди да ми диагностицират че вакуума ми изчезва,съм сменил дебитомер,мап сензор,N75,а след това вакуум маркучи,и вакуум помпата. Мерих с уред вакуума, веднага след вакуум помпата има достатъчно вакуум (по мнение на майстора от сервиза който ми ремонтира турбото трябва да е поне 0.7 бара),до първия тройник където се разделя за N75 и N18 пак е добре,но като меря след тройника преди гореспоменатите два клапана вакуума пада до 0.4 дори по-малко. Не знам дали самите тройници не са пукнати някъде, вероятно и тях ще сменя,но най-вече се съмнявам в този N239 клапан който управлява клапата за меко гасене. Основния въпрос ми остава дали наистина е възможно в него да е проблема или както казват други той да е просто за излишния вакуум. Също ме интересува този клапан къде е закрепен по принцип, защото както казах при мен висеше във въздуха. Казват ми че стои някъде на всмукателния колектор,но така и никой не ми направи снимка да видя точно къде,а също нито в Гугъл нито в Ютюб има нещо където да видя къде стои. Благодаря предварително на всички които обърнат внимание на тази тема,и се опитат да помогнат.




kalin09
Мнения: 179
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот kalin09 » Съб 05 мар 2022 21:16


Просто откачи входа на този за мекото гасене и мери вакуума. Ако пак е 0,4 ,значи не е там проблема. Много често тия вакуумни клапани засядат и вакуума "издиша" към акмосферата през разтоварването ,провери ги.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Съб 05 мар 2022 23:29


Докато чакам отговори тук,намерих тема в чуждестранен форум,също като при мен капачето липсва,но и там твърдят че това не е проблем. Все пак ще го сменя,тъй като вече съм го поръчал. На лично съобщение в този форум пък човек ми писа да не някой маркуч към клапата за въздуха в купето да е спукан, това за първи път го чувам,не знам маркуч от вакуум системата да отива за тази клапа,и въобще тя не се управлява с вакуум доколкото ми е известно. Ако не е този клапан N249, вече не ми идва нищо на акъла къде може да е проблема,освен някой от тройниците да е спукан без това да е видимо за окото,но ако не е видимо за окото чак толкова ли проблем да прави. От всичко което може да се смени не съм сменил още само N239, актуатора на турбото,егр клапата, клапата за меко гасене,и вакуум резервоара. Вакуума към актуатора е 0.4 което уж не е достатъчно но пък го държи(без да намалява) така че изключвам мембраната на актуатора да е скъсана, ситуацията с егр-а е същата така че изключвам и него,на вакуум резервоара вакуума е даже 0.7 колкото и би трябвало да е според майстора, така че и него го изключвам. След N239 ще сменя и тройниците ако смяната му не даде резултат. Дано успея да отстраня тоя шибан проблем че вече втора година не мога да се нарадвам на колата.
Забравих да спомена че преди време бях правил настройка на аванса на гнп защото разхода ми се виждаше много, възможно ли е да има връзка с проблема с вакуума? Беше на голямо предварение,настроих я на средата на графиката, промяна на разхода нямаше. След това пробвах на закъснение да я настроя, защото пък на мой приятел със същия двигател е на закъснение и хем върви много хем гори малко, резултат пак нямаше. И горе долу тогава се появи този проблем с турбото,и оттам след преглед от майстор проблема се оказа че е във липсата на вакуум.


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот kukata_pasat » Нед 06 мар 2022 10:52


Нещо не разбрах обясненията ти?Имаш дупчица на клапан Н 239 дупка в корпуса на клапана ли имаш.Ако е така никога няма да имаш добър вакуум защото ще смуче въздух от там.Цялата вакуум система е свързана взаимно и какъвто да е било пробив в нея независимо дали е в маркучите или в корпуса на някой клапан ще доведе до загуба на вакум и от там проблеми с вървенето.Колкото до този клапан Н239 той управлява клапата за меко гасене до него винаги има наличен вакуум и когато угасиш колата клапана пропуска вакум към управлението на клапата за меко гасене съответно тя затваря клапата на смукателя и колата гасне по леко.След като колата изгасне клапана освобождава вакума и клапата за меко гасене се отваря пак.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Нед 06 мар 2022 12:35


На N239 има едно бяло капаче,което при мен се беше стопило и с времето е изпаднало,и се вижда някаква дупка,не знам дали в нея трябва да има нещо. Та, съмнява ме че оттам ми изчезва целия вакуум,и това влияе и на турбината. Не мисля че има нужда да давам снимка на клапана за да видите за кое бяло капаче говоря,нито мисля че има смисъл да слизам пак до колата за да снимам състоянието на моя клапан. Но преди малко пак си играх да меря както колегата по-горе спомена. Мерих на входа на N239,и установих че не държи вакуума. Още докато помпя,и вакуума пада. Пробвах да запуша с пръст въпросната дупка,вакуума пак пада,и като махна пръста от дупката вакуума пада още по-бързо. Така че се надявам да съм открил проблема. Както казах поръчал съм нов клапан,на Pierburg, като го монтирам ще пиша какъв е резултата.

EDIT: все пак направих снимка. Отстрани (в профил) на самия клапан,и дупката, тоест мястото където липсва бялото капаче. Предполагам вътре нещо липсва защото като гледах видео как се разглобява N75,вътре имаше нещо дълго, като тръбичка ли как да го нарека.
Прикачени файлове
IMG_20220306_125438.jpg
Клапана в профил
IMG_20220306_125426.jpg
Дупката върху която стои бялото капаче
IMG_20220306_125407.jpg
Дупката върху която стои бялото капаче
IMG_20220306_125357.jpg
Дупката върху която стои бялото капаче


kukata_pasat
Мнения: 954
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот kukata_pasat » Нед 06 мар 2022 15:13


Сменяй клапана


loshiqa
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот loshiqa » Пон 07 мар 2022 9:57


Колега за начало смени майстора ... виждам , че си се хванал сам да решаваш проблема , но така може да смениш всичко и пак да не еок нещо.
Първо тези сините маркучи изобщо не са хубави , направо се чудя като всеки почне да ги слага , най-добре обстойно си прегледай пак маркучите и тройниците и по-възможност вземи клапан н75 от приятел само за проба нищо , че си го сменял.
Проверете и маркучите по схема да не е объркан редът на връзване.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Пон 07 мар 2022 10:13


Имаше и като оригиналните с оплетка но реших да не са такива защото с тая оплетка ако се спука по-трудно ще го забележа/намеря. Между другото като ги подменях забелязах че някои са по-тесни но бях взел само един вид(4мм) и напатках навсякъде 4 мм. Но при положение че и със старите маркучи си бягаше вакуума,не мисля че проблема е в модела на маркуча. Въпреки всичко днес като сменя клапана ще видя дали ще има някаква промяна. Все пак в бъдеще ще подменя където е нужно с по-тесен маркуч (3мм),стига някой който не го мързи да ми напише на схемата къде каква дебелина маркуч е.

EDIT: N239 е сменен, подобрение няма, търсенето на проблема продължава.
Прикачени файлове
Screenshot_20200824-121932_Chrome.jpg.e67393977e96756eb1e4a338fc74be96.jpg
Схемата е за ALH 90 к.с. но е същата и за AHF 110 к.с.
Screenshot_20200824-121932_Chrome.jpg.e67393977e96756eb1e4a338fc74be96.jpg (81.52 KиБ) Видяна 2802 пъти


loshiqa
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот loshiqa » Пон 07 мар 2022 17:24


Според мен търсиш проблема не където трябва , една качествена диагностика от човек който знае какво да гледа на живи данни и ще разбере къде е проблема.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Пон 07 мар 2022 17:38


loshiqa написа:Според мен търсиш проблема не където трябва , една качествена диагностика от човек който знае какво да гледа на живи данни и ще разбере къде е проблема.

На диагностика съм гледал налягането което прави турбото, нужното налягане го прави чак към 2500 оборота,а трябва да го прави още от ниските обороти,нали затова е с променлива геометрия. Но ми казват че не може да го направи защото вакуума не стига да управлява геометрията правилно.

Друго което ме съмнява да не е нещо от ГНП. Бях я базикам да и правя центровка, един път на предварение,един път на закъснение,пробвах и точно на средата на графиката,все нямаше резултат, всмисъл разхода ми се вижда голям,но дори след настройката на ГНП пак нямаше разлика в разхода. Освен пак да видя да я настроя но не виждам това какво общо би имало с вакуума.

Последна промяна от IcoMk3 на Пон 07 мар 2022 17:58, променено общо 1 път.


loshiqa
Мнения: 209
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 13:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот loshiqa » Пон 07 мар 2022 17:44


Сега се зачетах ,подробно като за начало смени майстора защото този вакум след директно след помпата е слаб още от там , при изправна помпа и здрави щуцери вакума ти трябва да е 0.9 0.95 , гледам че си от Шумен мога да те насоча към човек във Варна който ще ти реши проблема или поне няма да ти вземе парите ако не оправи работите.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - загуба на вакуум

Мнениеот IcoMk3 » Пон 07 мар 2022 18:00


Ами дай контакт пък ще видим,може да се отбия при него.

EDIT: само искам да кажа,че след смяната на N239 единствената разлика е че сякаш сега турбината прави налягането на около 2100 оборота вместо на 2500. Значи все пак е имало загуба на вакуум през въпросния клапан,но има и друг вероятно по-голям теч някъде другаде,или може би както някой каза,вакуум помпата не успява да направи нужния вакуум. Вакуум помпата съм я сменял заедно с уплътненията ѝ, защото щуцера ѝ играеше,а тази която взех от моргата щуцера играеше по-малко но капнах секундно лепило около него за всеки случай. Но ако проблема е във вакуум помпата,продължавам да си мисля че количеството масло което отива в помпата е прекалено много и затова не може да направи хубав вакуум. Казват че е нормално да има масло в нея защото е нужно за смазване и за да уплътнява,но аз си мисля че не е нормално да е толкова много. Някой ми беше казал че ми е за смяна семеринг на разпределителния вал щом има толкова много масло в помпата. Какво е вашето мнение?
Прикачени файлове
IMG_20210513_113904.jpg
IMG_20210513_113900.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта