TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
in4hi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 22 окт 2019 15:54
Автомобил:
Двигател:

TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот in4hi » Нед 13 мар 2022 18:06


Здравейте,

Колата ми е VW TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г., на 220 хил. км.
Като цяло съм много доволна от колата, като изключим смяна на акумулатор, на помпата на печката и едно каре, и някой друг тампон нямам особени проблеми с нея (въпреки че изброените реално са си консумативи). Обаче от известно време нещо се случва с колата и няма единно мнение какво всъщност й има.
Всичко като че ли започна със смяната на акумулатора, малко след това започна да ми примигва лампата за подгряване на свещите при движение (без абсолютно нищо друго да се случва с колата или да се държи, бръмчи, тропа по-различно от обикновено), това ми го направи 1-2 пъти за период от две седмици при движение в града.
След това един ден както си карах (слава Богу с 20 км.ч) в една малка, но за сметка на това разбита уличка изведнъж всичко изгасна, волана стана твърд и едва успях да се изнеса възможно най-вдясно, за да не преча на движението. Извадих ключа, изчаках 2-3 минути, колата запали и все едно нищо не се е случило. Естествено си изкарах акъл и веднага на сервиз, излезе реле, смениха го.
Около месец след тази случка докато си чаках на един светофар при потегляне ми светна чека на двигателя и колата влезе в авариен режим, едва успях да мина кръстовището и то на почти 3 хил. оборота. Отново я изключих, след две минути запалих и тръгнах, все едно нищо е нямало.
Обаче лампата за чека на таблото остана да си свети. Естествено като една жена полудях, обадих се на официалния сервиз и представителство на VW за Пловдив, оттам ми дадоха час за диагностика за след 3 седмици, веднага намерих друг сервиз и закарах колата там. Общо взето нищо не ми казаха освен - скоростната кутия била за рециклаж или да си намеря стара, казах им да ми дадат протокола от диагностиката с грешките, за да го изпратя до Варна, където правят такъв рециклаж, тези от сервиза ми казаха, че нямали как да ми го дадат.
Все пак се свързах с варненци по телефона и им казах следните неща:
При шофиране в града ежедневно (между 50 и 100 км. на ден) поне два-три пъти седмично се случват следните неща:
1. Понякога трудно превключва от 3-та на 4-та, качва до към 2200-2300 оборота преди да превключи. Обикновено се случва когато ми се паднат 5-6 червени светофара с по няколко пешеходни пътеки между тях, все едно колата не иска да се движи на 4-та, като след 100 метра трябва пак да спре.
Като при смяната на скоростите всичко си е плавно и ако не чувам как двигателя повишава оборотите няма как да разбера кога превключва, няма почукване, няма раздрусване.
2. Понякога, но рядко (примерно веднъж на 10 дена) когато маневрирам от D на R трудно захапва, но пак не трака, просто потегля по-отложено (все едно мисли нещо), но ако първо върна лоста на Р няма никакъв проблем да превключа след това на R и всичко е точно.
3. Забелязах, че когато се случи това от 3-та на 4-та в купето ми мирише на масло, но не е това от двигателя, но не винаги е така.
Според хората от Варна едва ли е скоростната кутия, може да е съединител, а може и да е нещо от настройките на кутията.
Онзи ден я взех от сервиза на VW, като си исках цялата разпечатка от проверката, като изключим 2-3 незначителни грешки, единственото друго което излезе е:
J743_X_1_0518_11_02E_Mechatronik_00000 12
Error list:
Control unit address Error
0002
P2711: Unexpected Mechanical Gear Disengagement
SYS_X_J743_1_0518_11_02E_Gangueberwachung_00000 13
Error list:
Control unit address Error
0002
P2711: Unexpected Mechanical Gear Disengagement

Та това ми изписа, на въпроса ми "Какво правим сега?" получих не много точен отговор, всъщност не било сигурно какво е, можело да е скоростната кутия, или пък съединител, или пък направо да си купя нова кола.
Пратих разпечатката до сервиза за скоростни кутии във Варна и според тях не е за рециклаж на скоростната кутия, по-скоро да сменим съединителя.
Мъжа ми отиде в сервиз в Пловдив, където правят такива неща, и те са на мнение да сменим съединителя. Според тях маховика можело и да не е за смяна.
Аз обаче искам ако ще сменяме съединител да сменим и маховика, да сменим и маслото на скоростната кутия (сменено е преди 29 хил. км.), така и така ще е в сервиза.
Има ли някой опит в това? На вас случвали ли са ви такива неща или симтоми, права ли съм да искам да сменим и съединителя и маховика, или има вероятност да е проблема само в съединителя? Аз много си харесвам колата, всичко друго си работи, имам си и много екстри (и всичките си работят), не искам да се разделям с нея. Какво е вашето мнение по така описаните проблеми?




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1348
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот fur1ous » Пон 14 мар 2022 0:58


Тук може да видиш възможните причини за грешката
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 711/010001


kukata_pasat
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот kukata_pasat » Пон 14 мар 2022 9:13


Казваш че проблемите са започнали след смяна на акумулатора,най лесното е да провериш дали клемите са закрепени добре както и да се смажат и сложат наново.Маслото на кутията сменяно ли е скоро.


Zhivko Zhelev
Мнения: 49
Регистриран на: Съб 26 апр 2014 13:28
Автомобил: VW GOLF
Двигател: TSI 2017 DSG
Местоположение: Burgas

Re: TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот Zhivko Zhelev » Пон 14 мар 2022 9:29


Стария Passat B6 след по–дълго шофиране в градски условия /светофари, пеш.пътеки/ превключваше от 3–та на 4–та на по–високи обороти. Също и сваляше на по–високи. Битува мнението, че е нещо като адаптиране, т.е. не е страшно. Дълго време я карах и продадох така. На 270 000 съединители не бях сменял. Във Варна смениха два лагера на DSG. Диагностицираха я много точно.


in4hi
Мнения: 11
Регистриран на: Вто 22 окт 2019 15:54
Автомобил:
Двигател:

Re: TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот in4hi » Сря 16 мар 2022 16:36


Здравейте, има рзвитие по моя проблем. От днес колата е вече в сервиз за ремонт. Решихме да сменим съединителя, както и маховика, и разбира се маслото на кутията. Сега остава само да се моля хората в сервиза да си свършат добре работата и скоро отново да съм с моя "сребърен кон Вихрогон".
Кото си я взема и покарам ще пиша за мнение и впечатления. Благодаря на всички, които ми писаха.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: TOURAN 2.0 TDI DSG, BMM мотор 2008 г. Съединител, маховик или нещо друго

Мнениеот dispatch » Вто 22 мар 2022 14:48


Прочети това: https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=104&t=483196

Успех!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта