Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
marto_dve
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 06 мар 2014 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998

Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот marto_dve » Чет 31 мар 2022 9:50


Привет колеги, колата има някакъво чукане / тракане, обаче не мога да го разбера дали е от дюза или повдигач. Доста теми изчетох, също и клипчета изгледах но не мога да преценя кое точно е. При повечето видеа с проблемни повдигачи, чаткането е по-силно изразено отколкото при мен. За дюза пък ако е, не мога да хвана коя точно, а не ми се иска да отида в сервиз и да се започне сменянето на части за проба-грешка. Вчера записах този клип от видеото
, където около 5 до 9 секунда се чува по-отчетливо на клипа тънко почукване - това е звука който според мен не е типичен за нормално разботещ двг. При пробата с дълга отвертка да слухтя върху всяка дюза, долавям друг по- дълбок метален звук на дюзата на 1ви цилиндър, на 1:20 минута от клипа. Подобен звук долавям с отвертката и на 3ти цилиндър, но не се хваща на клипа. Та не мога да преценя аджеба от какво трака. Чува се на свободна, в движение в купето леко се чува чаткане при ускорение. Освен това чаткане двигателя си е доста тих. Центровката на ГНП съм я нагласил на 1.8 градуса BTDC, с 0.5 градуса над исканото от компа - никакви проблеми нямам с топло и студено палене. Корекциите на 13 канал са около +0.4 -0.3 -0.4 +0.3, с минимални промени при подаване на газ.

Защо ме съмняват дюзите - имах приключения с тях. Тези на колата са сложени преди месец, втора ръка от ударена кола уж работещи и с непипани разпръсквачи, занесох ги в НН Бош сервиз да ги проверят, след 2 дни ми казаха че са ок и са готови за монтаж. Почистили ги, сменили притискащите щифтове и на 4те дюзи и ги регулирали. Трудна комуникация с тях, на въпроса към касиерката разпръсквачите наред ли са и имаше ли промени в наляганията - "всичко е наред, момчетата си знаят работата", не можеше техника да се отзове. Сам си ги монтирах на колата, смятам че както трябва почистих хубаво леглата, затегнах с динамометричен ключ на 20 NM, дихтунги на бош, няма опушено или признаци за изпускане от тях. След монтажа се чува тънкото чукане (горе от 5 до 9 секунда), преди това със старите дюзи също се чуваше но с 1 идея по-слабо. Старите дюзи накратно бяха със подменени "нови разпръсквачи Бош" от виден майстор, но се разпушиха яко за 7-8 месеца на сурова нафта, мислех си че като ги сменя с последните дюзи чукането ще изчезне и ще ида за 1 ремап, ама грънци. Мотора е стоков, без подобрения. Добавка BDC слагам на всяко зареждане.

Ако тракането е от повдигачи, бих отишъл да ми ги сменят в някой сервиз. Ако е от дюзите, не знам дали тоя път да оставя колата в НН сервиза да ги смъкнат и проверят отново, дали да си търся отново друга дюза/дюзи, или да се отремонтира проблемната (дали при тях или някъде другаде) - тук съм раздвоен :gruebel а и не мога да разбера чаткането, затова се надявам за насоки тук, ако клипа върши работа за ориентир. Патих си от сервизи и не съм намерил някой с пълно доверие, затова гледам каквото мога да си го оправя, или поне да го локализирам за да не ме водят за носа :Mr Green Fun




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 637
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот railfan » Чет 31 мар 2022 9:56


Клипчето не е прикачено правилно и не можем да го видим..

Последна промяна от Vlad777 на Чет 31 мар 2022 10:01, променено общо 1 път.
Причина: Оправено е


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот powerade » Чет 31 мар 2022 10:59


Според мен си карай колата и не се занимавай. Ако искаш, сложи малко по-дебело масло (примерно 5W50 или 10W50), може да забодеш и някоя добавка да намали триенето... Примерно аз съм сложил PROTEC Nano Engine Protect and Seal, има уж някаква разлика... Сложих я поради готините тестове с машините за триене, които демонстстрират (знам, че в двигателя няма такива режими на директно триене, всичко би трябвало да е на маслен филм, ама щом помага на директно триене, и на масления филм ще помага, такава ми е логиката)


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6176
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL+Golf 4 Variant
Двигател: DGTE 2018+AHF 1999
Местоположение: Varna

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот vanesto » Чет 31 мар 2022 11:27


Повдигачи най-вероятно, но не се занимавай да сменяш нищо, гаранция няма, че и след това няма да чукат. Просто карай с хубаво масло - Моtul Xcess 5w40, Castrol, Bardahl и т.н. Аз добавки не слагам нито в маслото, нито в нафтата, само хубаво масло, и да е истинско...
Друг е въпросът защо изобщо си сменял стоковите разпръсквачи с "оригинални Бош", едва ли им е имало нещо.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот tdi fen » Чет 31 мар 2022 11:34


доста тди, които съм чувал включително и моята го има този звук със сигурност не са повдигачи ,моите ги смених и пак го има на мен лично ми се чува от гнп,но засега не съм търсил друга да пробвам дали ще изчезне


marto_dve
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 06 мар 2014 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот marto_dve » Чет 31 мар 2022 14:41


powerade не ми се иска да слагам по-дебело масло заради турбото, досега не съм имал ядове с него над 70 000 км, наливам основно 10W40 Motul без добавки. При последната смяна на ангренажа преди 20к км беше отворен капака на клапаните да се центрова вала и състоянието му изглеждаше отлично. Считам че като не е 5W40 , то сегашното е достатъчен компромис с вискозитета.

vanesto мислех, че ако чука повдигач може да направи беля на вала, или да окоти по-сериозно двигателя. Ако това почукване е сравнително слабо, мога да си карам така докато не се разтрака по-силно? По коментара на колегата tdi fen разбирам че е често срещан звук за нашите мотори, явно и без проблеми ще мога да карам с него.

Друг е въпросът защо изобщо си сменял стоковите разпръсквачи с "оригинални Бош", едва ли им е имало нещо
- с първите ми дюзи на колата си имах чадене от кюнеца на сурова нафта, завишен разход също. Пушенето не се променяше с мърдането на центровката на ГНП, казах си дюза се опикава най-вероятно. Отидох при този майстор, имах възможността да го гледам какво прави на стенда и от 4те дюзи 3 здрави, едната съскаше и не държеше налягане, пръскането на плюнки, по думите на майстора разпръсквача заминал. Поблазни ме той тогава че е по-добре и 4те да сменя, предложи ми и 0.216 ум, че били по-добре за помпата, че ще върви повече без ремап, с ремап още повече, ще гори по-малко заради по-хубавото разпръскване, ала бала и му се доверих да ги сложи. Пред мен отвори кутийките на новите, не знам дали трябва да имат холограмен стикер на всяка PVC кутийка, но тези нямат такива стикери :exclaim Взех си трите стари разпръсквача за резерва, така си и стоят сега де. Наистина нямаше никакви пушеци първите 3-4 месеца, имаше и повече ряз във вървежа. После лека полека се появи и засили познатия мириз на неизгоряла нафта... :scare3 само на няколко хиляди км. И хайде след това още едни стокови "нови стари дюзи" - с които съм в момента, засега се държат по-добре.

Общо взето основно все от към горивна система си патя и все отлагам един стандартен ремап, барем да купя някой друг кон, а то все за части и труд отиват парите. С тва почукване сега даже гледам да не я настъпвам много докато не знам какво ѝ има - я дюза да не прегрее бутало, я повдигач да не си върши работата. По коментарите ви заключавам да не се притеснявам и да си раздавам спокойно газ. Смятам да я покарам така поне месец, ако няма разлика спрямо сега в тракането да я закарам да я чипнат и да си свиркам. Явно съм педантичен повече отколкото е нужно.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот samo_pechka » Чет 31 мар 2022 15:42


Не ми бие на повдигачи.
А онез разпръсквачи не са били Бош , може да си сигурен на 110% . Цените на фирад такива са по 35-40 евро парчето и нагоре. На бош минимум 70 евро ( някои по-популярни серии ) и нагоре ( принципно до към 100 евро + - ) това за един брой разпръсквач . Значи отсега се съмнявам, че не си дал 600лв само за разпръсквачи. А си взел едни ментаци по 50-60лв парчето, които след малко каране "издишат" отсякъде и почват да мият цилиндрите.
И не знам защо си играете с повторен реглаж на стари дюзи. В над 90% от случаите старите дюзи на ТДИ не подлежат на успешен реглаж. Говоря за тези дето са с директно впръскване , не за предкамерни ( Д и ТД ) , там е друго , там става в някакви граници корекции.
Пиша го за тези дето се мъчат от нищо нещо да правят. Давате си само парите на вятъра, почти никога не става успешно. Нови разпръсквачи и след монтаж-да, там става добре реглажа, като почти в половината от случаите дори не се налага корекция с други подложни пластини, а се ползват оригинално монтираните . Вече при предишни опити за корекции или свръхзиносване , там вече няма как.


marto_dve
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 06 мар 2014 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот marto_dve » Пет 01 апр 2022 10:42


samo_pechka абсолютно съм съгласен с теб. Ама след дъжд качулка, вече си изпатих с тези ментета и сега са за кофата :banghead Подведох се да ида до прехвален с годините майстор на дюзи и помпи, след като бях прочел позитивни мнения на хора от тук и ауди форума, за незапознат що е то туй дюза виках си той ще си ги знае нещата, не са толкова сложни дюзи като CR и другите по-нови. Добра цена, като за неофициален сервиз, ок, доверих се всичко точно и след време гьостерицата. От друга страна е пълно с противоречиви мнения за Супер Дизел и няколко други в софийско, и ето резултата от дезинформацията.
Накрая последния компромис беше да взема други стари дюзи и да карам с тях, пък предполагах че може да се държат по-добре отколкото чайна боша , след като в НН сервиза казват че са добре след като ги регулирали :screwy

btw, помня че тогава се бях разърсил за фирад, но намирах само модели за помпа дюза, търсех дистрибутор през официалния им сайт, но за БГ беше някаква сръбска фирма на която не ѝ работеше сайта. Сега от интерес погледнах отново - същия резултат, само няколко чешки и словашки сайтове ги предлагат такива за роторки. Та тях ли имаш предвид, дали са автентични като произход, или и на тях им правят имитации ? Предполагам би била полезна информация и за други колеги, които не са много наясно от къде може да се намери firad за механични дюзи на роторни двг със или без тежък тунинг? И дали бошовските сервизи се наемат да монтират фирад след като не са от техния бранд, съответно купени от друго място :gruebel


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот samo_pechka » Пет 01 апр 2022 17:58


http://www.dieselsend.de/
Дали ще се наемат от официален Бош сервиз за монтаж , нямам представа.


marto_dve
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 06 мар 2014 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот marto_dve » Нед 03 апр 2022 21:25


Евала колега, много полезно инфо и насоки. Колкото до чукането в началото на темата, засега ще го игнорирам и си продължавам да карам. Ако забележа с времето промяна към по-силен звук, най-вероятно ще подходя към 1) сваляне на капака на клапаните за проверка на повдигачите и 2) размяна на местата на 1ва и 2ра дюзи, да проследя дали ще има промяна/размяна на местата на симптомите. И разбира се да ъпдейтна развръзката.

Благодаря колеги :beer


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот samo_pechka » Пон 04 апр 2022 18:10


Значи да добавя за мераклиите : Фирад "карат" до към 70-80к.км без промени и омекват чувствително до 120к.км и са за кофата. Бош ( оригинален естествено) носи без никакви проблеми 160-180к.км , след тия км са възможни леки спадове в налягането , продължаваш да караш разбира се без проблем поне още 60-80к.км , Вече на 240-260 има отражение и е препоръчителна смяна на инжектори. Но .. има едно но. На моите старите коли ( имам две с АФН двигател ) преди две години пак бях смъкнал дюзи за проверка на стенд. Картината на разпръскването чудесна с много рязко отсичане и без сълзене, налягането ( пилотното ) пад има , но е под 6-7 бара от заводско даденото 190бара. Имайте в предвид , че при слагането на нови разпрусквачи, пилотното е нагласено на 195-198 бара. След "разработка" се наместват на 190-192 и остават там дълго време.
Мисля, че при мен една от причинат да се съхранят така добре е, че на всяко зареждане слагам масло в горивото, така вече близо 10 години . Убеден съм на 90% , че е така. Според моите сметки оригиналните ми дюзи ще минат още едно 40-50к.км без проблем ( в момента едната е на 280, другата - почти 300к.км ) .
М/у другото това с маслото и дюзи, ще добавя една леко куриозна информация . AAZ дизел ( пак моя кола , вече бивша ) дюзите не бяха мръднали и 5 бара за 650к.км. Естествено дюзите са различни спрямо тези за ТДИ , но е факт . На толкова я продадох . Колата си беше тръгнала откъм купе, но двигателя пееше . Излишно е да споменавам, че през цялото време маслото в нафтата не е спирано.


Gho$teMane
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 26 ное 2018 17:24
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот Gho$teMane » Вто 06 сеп 2022 21:51


Авансатора на ГНП-то трака и при мен е така


marto_dve
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 06 мар 2014 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHF 1998

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот marto_dve » Пон 13 фев 2023 23:33


Не бях влизал отдавна, малко ъпдейт да дам на темата. На предпоследната смяна на масло сипах добавка за промиване на двигателя, без промяна. Миналия месец извъртях километрите за нов ангренах, казах на майстора да смени и повдигачите. Имаха износване по челата в горната част където ги натиска вала, все пак не си знаят километрите и часовете. Три от тях в долната част имаха малки следи от отпечатъци от стеблата на клапаните. Майстора каза че най-вероятно тези клапани са леко вкопани в главата, но не в такава степен, че да налага веднага ремонт на тиквата. След смяната тракането позатихна до известна степен, по-отчетливо остана да трака само ГНП-то.
Считам че има хляб още, топя си нафтата и си карам.

п,с, samo_pechka - големи благодарности за това, че ме светна за дюзите. Лятото си поръчах от немския линк, който даде по-нагоре Фирад-ки, получих ги, навиха се да ги монтират на едно място из Драгалевци. Като ми ги издаваха монтьора ми каза че старите били по-хубави (споменатия по-горе Бош), само налягането им било паднало на 160 бара.... Казах му че това са 30 бара само за 15к км - човека ме изгледа тъпо и влезе навътре.

Та отзива ми за Фирад-а е отличен за момента. Мислля чв вече сполучих. Колата не пуши като я сръчкам, не мирише на сурова нафта когато е студена, миналата седмица си пали на минусите с един подгрев при първото врътване. BDC на всеки резервоар. С една дума доволен


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8376
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 AHF 110 кс чука в горната част

Мнениеот samo_pechka » Пон 13 фев 2023 23:46


За това е форума. Да си помагаме.
П.п. слагай и двутактово масло ( евтино, каквото изпадне на цена , без значение марка ) в нафтата д.г. 300-350мл на 50л нафта. Ще удължиш с поне 30% живота на дюзите , а и на ГНП, авансатор и т.н. Не му пречи нито зима, нито лято.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 201 госта