Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Нед 03 апр 2022 15:39


Колеги, здравейте за пореден път. Проблема е същия за който пускам може би вече трета или четвърта тема,но го правя защото със сигурност в предходната никой няма да обърне внимание.
Припомням какъв е проблема - турбото не надува,а на диагностика няма абсолютно никакви грешки. Сменени в тази последователност - н75, вакуум маркучи, дебитомер, мап сензор, вакуум помпа, резултат никакъв. Последно установих че н239 ми издиша и го смених,но явно той не оказва влияние на вакуума към н75. След това смятайки че вече знам какво меря с уреда за вакуум,установявам че и н75 закупен от магазина не държи вакуума. Взех от морга друг за проба, в изправност (измерих дали държи вакуум,държи),но и с него няма подобрение. Но тогава вече установих че дори с изправен н75 турбината не работи както трябва. Дори с работещ н75 лоста на актуатора не мърда плавно с подаване на газта, а чак на 2000+ дори 2500 оборота изведнъж отива в крайно положение. Това съвпада с наблюденията ми че тягата идва изведнъж точно в тези обороти. И тук се озадачавам още повече - дори с работещ н75 актуатора прави целия си ход изведнъж при около 2500 оборота,и въпроса ми е това какво означава - зацапана геометрия,или дефектен актуатор? Мерил съм вакуум директно на актуатора,без да минава през н75,и актуатора си държи вакуума. При това положение би следвало актуатора да е в изправност. Но все пак,ако някой е имал същия проблем, всмисъл по същия начин да му е правил актуатора,да каже дали е запекла геометрия,или дефектен актуатор. Питам защото всичко опира до пари. Да не да плащам за демонтаж на турбината а да излезе че е можело просто да сменя актуатора без да я свалям,или пък да купя нов актуатор,а да се окаже че моя е здрав,и да е можело с парите от него да демонтирам турбината и да я почистя. Знам ще кажете "много си стиснат",и да така е. Сами виждате цените на всичко. Естествено че ще гледам откъдето мога да спестя.
Обобщавам - установено е чрез уред за вакуум че актуатора е в изправност, но дори с работещ н75 актуатора не се движи плавно с плавно покачване на оборотите а се движи изведнъж чак на около 2500 оборота. Въпросът ми е това означава запекла геометрия,или все пак неизправен актуатор.
Благодаря предварително, бъдете живи и здрави.

EDIT: забравих да спомена че н18 който управлява ЕГР-а също не държи вакуум. Казвам го защото четох че ако ЕГР-а не е в изправност изгорелите газове ще минават през него вместо през турбината (нещо такова беше,сега не мога да се сетя точно как стоят нещата), и оттам турбината не може да направи нужното налягане. Но не съм пробвал да заменя дефектния н18 с работещ, защото тогава не бях чел това което описах и нямах представа че може оттам да се влияе работата на турбото. Но всъщност като се замисля,не би трябвало да е оттам проблема,защото ако беше от ЕГР-а и недостатъчно количество газове да завъртят турбината, актуатора все пак щеше да си мърда плавно до крайното положение или пък рязко от самото начало за да се опита да направи нужното налягане. Между другото като подам директно вакуум към ЕГР-а без да минава през н18, самия ЕГР прави пук-пук,не знам дали е нормално това,а като подавам вакуум през н18,нито пука нито н18 държи вакуума. Но според мен не е проблема в ЕГР-а,а или във актуатора,или зацапана геометрия.




kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот kalin09 » Нед 03 апр 2022 21:13


Добре де ,толкова е просто да закачиш вакуумметърчето вместо актуратора и да отчетеш показанията ,защо не го правиш?
И като видиш че е недостатъчно ,да започнеш да затапваш заподозрените ,докато влезе в норми? Защо...


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Нед 03 апр 2022 21:41


Вакуум помпата на двигателя прави 0.7 бара вакуум,който доколкото съм чувал е достатъчен. Като закача уреда след н75 вместо актуатора, вакуума е 0.4 което е недостатъчно,а щом форсирам двигателя пада почти на 0 а ако логиката ми е правилна би трябвало при работещ н75 той да е затворен и вакуума през него да е 0 а при форсиране да пропусне 0.7 колкото прави помпата. Или е обратното?


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот kalin09 » Пон 04 апр 2022 8:08


Вакуума трябва да е максималния ,докато турбото не надуе. После компа го модулира и е по-малко. Докато не докараш тия 0,7 на празен ход ,до актуратора ,няма да стане работата.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Пон 04 апр 2022 8:41


Благодаря. Това ме интересуваше. Пак ще взема клапан за проба,но ако все пак това което си описал се случва(да има 0.7 вакуум до актуатора), остава въпроса ми защо актуатора се мести късно - зацапана геометрия или дефектирал актуатор?


kalin09
Мнения: 150
Регистриран на: Нед 30 юли 2006 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Своге

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот kalin09 » Пон 04 апр 2022 19:51


Ако има 0,7 на актуратора ,и не се мести енергично при подаване/спиране на вакуума (ства лесно отгоре ,на празен ход вадиш/слагаш вакуума на клапана и гледаш какво се случва),то най-добре да се пристъпи към сваляне на турбото.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот goppa » Пон 04 апр 2022 20:39


IcoMk3 написа:Вакуум помпата на двигателя прави 0.7 бара вакуум,който доколкото съм чувал е достатъчен. Като закача уреда след н75 вместо актуатора, вакуума е 0.4 което е недостатъчно,а щом форсирам двигателя пада почти на 0 а ако логиката ми е правилна би трябвало при работещ н75 той да е затворен и вакуума през него да е 0 а при форсиране да пропусне 0.7 колкото прави помпата. Или е обратното?

Това поведение на вакуума след N75 ми се струва нормално. От наблюденията над моята кола (sharan AFN) съм установил, че на празен ход геометрията е в отворено положение (т.е. n75 подава около 0.5 ) а при форсиране на място вакуума пада до 0.
Вакуумпомпата когато е изправна дава абсолютен вакуум. Тея 0,7 означават пропуск по маркучите или износена вакуумпомпа.
На място и в движение (под товар) поведението на турбината е различно.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Пон 04 апр 2022 20:50


Вакуум помпата щуцера ѝ играеше,и я смених с такава от кола на части. На нея също играеше щуцера но доста по-слабо и предположих че е допустимо толкова малко да мърда. Обаче като я сменях,отворих старата,и какво да видя - беше пълна с масло. Знам че по принцип трябва да има малко за да се смазва и да уплътнява за да може да направи нужния вакуум,но тя буквално си беше пълна с масло. Сложих новата и на следващия ден реших да проверя дали и тя се пълни с масло,и тя също се беше напълнила. И така и не разбрах дали е нормално толкова много масло да има вътре в нея. едни ми казват че е нормално,други казват че не е и че в такъв случай ми е за смяна семеринг на разпределителния вал. И така и не разбрах нормално ли е или не да се пълни толкова с масло. Ето и снимки, искам да отбележа че това е дори след като съм изпразнил масло от помпата
Прикачени файлове
IMG_20210513_113900.jpg
Това е вътре в самата помпа
IMG_20210513_113904.jpg
Това е между помпата и самия двигател, където се захваща помпата към него


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот kukata_pasat » Пон 04 апр 2022 20:52


Провери движението на актуатора с вакуум маркуче дърпайки с уста на угасен мотор.Трябва да успееш с уста да го раздвижиш 13-15 ММ.Имам клип след почистване на геометрията на аудито ми но не мога да го кача много е голям.Ако ти е зацапана геометрията при дърпане на вакуум с уста има един момент в който лоста спира и се чува едно скърцане от него и след това пак продължава но малко.Направо диагностика в движение с ВАГ Ком на 3-ти 10-ти и 11-ти канал да се види искано и дадено на турбо и дебитомер.Колкото до зацапана геометрия може да се почиства и без да се сваля турбината има тема в форума с 20 страници доказано че действа.


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Пон 04 апр 2022 21:00


Ако има някой който може да ми каже със сигурност дали е нормално толкова много масло в помпата или не,ще съм адски благодарен. Иначе имам клипчета как проверявам с ръчна помпа вакуума директно на актуатора,0.4 и си го държи но да, малко трудно сякаш се движи.утре мога да направя клипче но трябва да връщам уреда на майстора, затова търся решение на проблема в най-скоро време. Но утре ще направя клипче и ще кача.

Последна промяна от IcoMk3 на Пон 04 апр 2022 21:29, променено общо 1 път.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот powerade » Пон 04 апр 2022 21:13


Нормално е, пълна е с масло.... Що не вземеш да си почистиш геометрията с пяна за фурни. Има доста клипове как се прави. Ето един примерен... https://youtu.be/PbUAfzi5BdM правил съм го на 2 коли със забиващи турбини, и на двете се отпуши и вече 30 Хил км няма ядове


Потребителски аватар
IcoMk3
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 22 сеп 2014 20:05
Автомобил: VW Golf Mk4
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Шумен

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот IcoMk3 » Нед 01 май 2022 23:11


Искам да попитам,пробвах на запален двигател да измеря вакуума на вакуум помпата като закачих уреда на разклонението където се разделя за сервото и за н75 и т.н. демек към системата за вакуум беше свързано само сервото. Щом запаля колата, помпата прави 1 бар вакуум,но като напомпя спирачката няколко пъти,вакуума се изчерпва,и помпата после много бавно го възстановява. Да разбирам ли че проблема е във вакуум помпата,и ако проблема е само в щуцера, възможно ли е само със силикон (черния на Victor Reinz) да го намажа за да спре да изтърва вакуум от него? Поне така ме посъветваха. Ето видео на измерването което направих.
https://m.youtube.com/watch?v=FDdTR1im6KI


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7654
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 4 1999 AHF - проблем с турбото

Мнениеот goppa » Пон 02 май 2022 19:37


Поведението на вакуума при помпане на спирачката си е напълно нормално. На клипа не се вижда какво става след като изгасиш мотора. Ако държи вакуум е добре. Ако вакуума спада бързо - имаш пробойна.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CARDI и 86 госта