Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Още една причина за забиване при TDI + допълнение

Мнениеот Stivi » Нед 14 фев 2010 17:59


След като доста време моята каляска не искаше да върви като хората и след отстраняването на няколко открити проблема /загуба на вакум от щуцера на вакум помпата и прояден актуатор/ и със съмнения за дебитомер или Н75 днес след проведения тест с колегата Andonov /много точен :bowdown / се установи къде е "ключа от барачката" :) Ето го:

Изображение

Та това възвратно клапанче нещо се е запекло и не пропуска достатъчно въздух откъм актуатора от което следва че не се движи геометрията а от това всички знаем какво следва. След неговото "ампутиране" всчко си дойде на мястото и VAG COM a отчете че всичко е перфектно. Така че всички които ги мъчи този вечен проблем имат още нещо което да проверят преди да пристъпят към по-сложни интервенций :) Още веднъж искам да благодаря на Andonov за отделеното време и компетентната намеса :applause:

Последна промяна от Stivi на Чет 25 фев 2010 13:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Ludiq » Нед 14 фев 2010 18:20


Направо го махнахте?


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот gomez » Нед 14 фев 2010 18:44


И аз се чудя дали сте го махнали или го сменихте ?


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот gogovaseev » Нед 14 фев 2010 19:18


браво колега полезно инфо.а до другите колеги (ампутирано) 6те да ре4е отрязано и това зна4и 4е е премахнато според мен.успех :beer


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Ludiq » Нед 14 фев 2010 19:31


Ок.И все пак е сложено за нещо


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот djdaka » Нед 14 фев 2010 20:23


Преди месец някъде и аз се сблъсках с въпросния клапан, само че при мен пускаше и в двете посоки вкуум (само в едната трябва).
Свалих го и почистих с WD40 , засега дръша фронта :)
Поздрави.


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот nasttii » Нед 14 фев 2010 20:41


мога ли да попитам каде се намира този клапан или каквото е?


Потребителски аватар
Svetkisha
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 03 ное 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Svetkisha » Нед 14 фев 2010 21:34


nasttii написа:мога ли да попитам каде се намира този клапан или каквото е?


Като отвориш капака на ДВГ-то, погледнеш към лявата чистачка и два пръста по-надолу!!!


Потребителски аватар
Svetkisha
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 03 ное 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Svetkisha » Нед 14 фев 2010 21:35


Svetkisha написа:
nasttii написа:мога ли да попитам каде се намира този клапан или каквото е?


Като отвориш капака на ДВГ-то, погледнеш към лявата чистачка и два пръста по-надолу!!!


Под лявата, визирам ШОФЬОРСКАТА!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Stivi » Нед 14 фев 2010 21:40


nasttii написа:мога ли да попитам каде се намира този клапан или каквото е?


Намира се точно до клапана Н75 на маркучето което отива от него към турбото ! А колкото до това дали сме го сменили или нещо друго НЕ,колегата Andonov /за да не си приписвам заслуги/ просто го махна и съедини маркучите без него. Според компа няма никакви отклонения от параметрите при липсата на това клапанче което не значи че няма да пробвам да го разкисна и да го сложа или да взема от някоя морга такова :)


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот achodemo » Нед 14 фев 2010 22:34


Функцията на това възвратно клапанче (според мен) е да подържа константтно вакум-налягане в "затворената" област на Н75 и буфера за вакум ,не смущавано от работата на другите два клапана тъй като все пак правилната работата на Н75 е най-важна за ДВГ-то и също при евентуален пробив в общата вакум система ,също би запазил вакум за Н75 за известно време. :042:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот Andonov » Пон 15 фев 2010 8:03


Клапана си има предназначение, разбира се. На колегата съм му обяснил. :wink:

На пътя няма от къде да се вземе нов или втора употреба, за което съм го премахнал.
За тези който разсъждават дали може да се кара така - може.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот nasko1978 » Пон 15 фев 2010 17:33


Аз също го махнах след като се оказа ,че новият клапан закупен нов за 25,00лв. :shock от един известен "форумен" майстор на 10 ден не работеше-пускаше в двете посоки!Една година вече само :banana .


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот bangobango » Сря 17 фев 2010 1:41


Само аз ли не успявам да разбера за каква кола и двигател говорим? Питам понеже аз имам проблеми с турбото и искам да опитам с това клапанче какво ще стане. Б5 АФН.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Още една причина за забиване при TDI !

Мнениеот nasko1978 » Сря 17 фев 2010 8:44


bangobango написа:Само аз ли не успявам да разбера за каква кола и двигател говорим? Питам понеже аз имам проблеми с турбото и искам да опитам с това клапанче какво ще стане. Б5 АФН.

Доколкото знам става въпрос за AHF мотор с променлива геометрия на турбото.Клапана кой е и къде се намира е обяснено в началото.
Айде малко да се поразтърсиш! :търсачкаа



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 54 госта