Здравейте, колеги! Трябваше ми непретенциозно "товарно магаре" и преди два месеца си взех Golf 4 1.9 TDI с 90 к.с. Вървеше си идеално, харчеше и малко, но преди време ми светната лампата на ESP и колата загуби мощност. Особено осезаемо е във високите обороти. Загасих, лампата на ESP изгасна и всичко отново си дойде на мястото. За съжаление след два - три подобни епизода лампата остана да свети постоянно, загубата на мощност също остана, като ми направи впечатление, че и колата пуши много.
Имам солиден опит с автомобилите, но не и тази марка. Все пак реших да си купя един кабел за диагностика и да търся сам какъв е проблемът. Излязоха доста странни неща. Грешките на двигателя са следните:
5 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - Intermittent
17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109)
P1538 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52)
P1619 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75)
P1549 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239)
P3105 - 35-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Readiness: N/A
В ABS модула пък излиза това:
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
79-00 - Please Check Fault Codes
Когато се опитвам да ги изтрия с VCDS, моментално се появяват пак, въпреки че са Intermittent. Това ми се струва доста странно, но пък може да е резултат от "китайския" кабел, който да не може да трие грешки.
18062 е ясно, още в началото разбрах, че кабелът е заминал, но и че това по никакъв начин не влияе на вървенето и на самия двигател
17946 - не съм тествал нищо, чета, че рядко дефектират
18027 - релето и подгревните свещи работят
17957 - прословутият N75 отваря и затваря, актуаторът на турбото се движи
19561 - N239 също работи коректно
Бихте ли ме насочили накъде да насоча усилия. Според мен системата за принудително пълнене работи коректно, вакуумните маркучи са нови, клапаните отварят и затварят. Също има ли нещо специфично при триене на грешките? Евентуално за да не го правя правилно.
Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
- boichopavlov
- Мнения: 205
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Виж предпазител 34 - 10А. Провери окабеляването към клапана за управление на клапата за гасене и самия клапан - той доста често се търкаля около АГР тръбата и се топи в нея.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
N239 работи, не е в него проблемът. Проверих и N109 - отваря и затваря както трябва. Всичко е наред с предпазител 34. Щом пуши толкова, ме навежда на мисълта, че сместа е прекалено богата, тоест проблемът вероятно е в системата за принудително пълнене.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Всичко по вакуум системата според мен работи коректно, актуаторът е функциониращ, но колата пак няма мощност и ESP лампата продължава да свети.
Нека започнем оттам. Имате ли представа защо не мога да трия грешките с VCDS? На клипа може да видите какво се случва. Сигурен съм, че това са стари проблеми и са отстранени.
Нещо не може да ембедне видеото, затова го слакам като линк https://www.youtube.com/watch?v=GA2MsLZj8j0
Нека започнем оттам. Имате ли представа защо не мога да трия грешките с VCDS? На клипа може да видите какво се случва. Сигурен съм, че това са стари проблеми и са отстранени.
Нещо не може да ембедне видеото, затова го слакам като линк https://www.youtube.com/watch?v=GA2MsLZj8j0
Последна промяна от xborox на Съб 03 дек 2022 10:08, променено общо 1 път.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Продължавам със замерванията и търсенето на проблема. N75 при стартиране на двигателя получава приблизително 11 волта, но няма никакъв вакуум в маркуча на актуатора. Маркучът на актуатора е нов. Когато засмуча с уста оста се движи.
Купих нов клапан и ситуацията е пак такава. Вакуум помпата е сменяна уж преди 2 години и прави вакуум - ERG клапанът работи, както и този за мекото гасене на двигателя. VCDS показва, че налягането на турбото на празен ход е малко под бар, но актуалните стойности не мърдат почти при подаване на газ и изостават много от исканите.
Със сигурност тези проблеми започнаха със светването на лампата на ESP. Въпросът е, че не мога да открия защо свети тя, а VCDS не показва никаква реална грешка там.
Купих нов клапан и ситуацията е пак такава. Вакуум помпата е сменяна уж преди 2 години и прави вакуум - ERG клапанът работи, както и този за мекото гасене на двигателя. VCDS показва, че налягането на турбото на празен ход е малко под бар, но актуалните стойности не мърдат почти при подаване на газ и изостават много от исканите.
Със сигурност тези проблеми започнаха със светването на лампата на ESP. Въпросът е, че не мога да открия защо свети тя, а VCDS не показва никаква реална грешка там.
-
- Мнения: 953
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Проверил ли си обстойно ама наистина обстойно сантиметър по сантиметър вакуум маркучите както и проверил ли си дали са свързани правилно вакуум маркучите,да не е разменен.Другото което е провери бушоните и особено гнездата където влизат за счупени крачета.Казвам това защото при мен се получи невероятен случай.Карам Ауди А4 Б6 1.9AVF ТДИ 130кс и имах следния проблем миналата година.Започнаха да ми изчезват светлините за задна скорост и веднага с това колата ми влизаше в авариен режим и ми изкарваше грешка за дебитомер и МАФ сензор,не след дълго време се усетих нещата са взаимосвързани (благодарение на парктроника ми който ми подсказваше кога не работят задните светлини) бушона ми беше здрав но крачето вътре в бушонната кутия счупено както и да е оправих го.Излязох малко извън темата само да поясня че са свързани подобни аномалии.
- ZEDYCUS
- Мнения: 357
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Една насока да дам. Скоро сменяхх фланец под тръбата на входящия въздух към турбото която свалих и бях забравил да закача след това буксата на маф сензора. При палене на колата остана да свети ЕСП иконата на таблото. След като я закачих и запалих отново, си изгасна и работи нормално.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Маркучите са напълно нови и тествани. Свързал съм ги правилно. Поне десет пъти проверих схемата, която така или иначе е елементарна. Иначе дебитомера го огледах, уж по показания всичко е наред. Оставя да проверя MAP сензора, но ми се струва тотална мъка свалянето му. Някой знае ли каква е последователността да стигна до него, че да не измислям топлата вода?
Иначе, kukata_pasat, много благодаря за съветите. Накрая ще просвиря и цялата инсталация. Като захапя нещо такова, не пускам.
Странното е, че диагностиката не показва грешката, заради която ми светва ESP лампата. Както и не позволява да се трият грешки (клипчето от youtube не излизаше като хората горе, ето го и тук https://www.youtube.com/watch?v=GA2MsLZj8j0
Старият собственик ми обясняваше, че има някакви драми в тази посока. Чудя се дали е заради китайския кабел, дали е заради ECU или има някакъв проблем с окабеляването към шината. Че като гледам какви майстори са се вихрили по колата, лошо ми става :-)
Иначе, kukata_pasat, много благодаря за съветите. Накрая ще просвиря и цялата инсталация. Като захапя нещо такова, не пускам.
Странното е, че диагностиката не показва грешката, заради която ми светва ESP лампата. Както и не позволява да се трият грешки (клипчето от youtube не излизаше като хората горе, ето го и тук https://www.youtube.com/watch?v=GA2MsLZj8j0
Старият собственик ми обясняваше, че има някакви драми в тази посока. Чудя се дали е заради китайския кабел, дали е заради ECU или има някакъв проблем с окабеляването към шината. Че като гледам какви майстори са се вихрили по колата, лошо ми става :-)
-
- Мнения: 36
- Регистриран на: Съб 21 ное 2015 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Този китайски кабел може само да чете и трие грешки, но не може да провери и ремонтира инсталацията или да намери изгорял предпазител. Ще трябва друго оборудване.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
nogopechen написа:Този китайски кабел може само да чете и трие грешки, но не може да провери и ремонтира инсталацията или да намери изгорял предпазител. Ще трябва друго оборудване.
Напълно наясно съм. Както писах горе, поразбирам това онова от автомобили и електроника. И тъй като вече наистина съм в задънена улица, ще започна да проверявам всяка линия дали е добре, защото има нещо твърде съмнително в цялата работа.
Снощи един приятел дойде за съдействие с неговия Passat B5. Със същия кабел направих диагностиката, открих някои нередности, сменихме датчика за температурата на маслото и зa ABS на предно ляво, изчистих грешки и всичко мина безпроблемно. При мен този кабел си чете всичко, но просто не иска да изтрива грешките и това е. Не мисля, че аз правя нещо неправилно.
Смятам тези дни да стигна до компютъра и да видя как е куплунгът там. Все повече си мисля, че има някакъв проблем именно с ECU-то тази кола.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
xborox написа:Продължавам със замерванията и търсенето на проблема. N75 при стартиране на двигателя получава приблизително 11 волта, но няма никакъв вакуум в маркуча на актуатора. Маркучът на актуатора е нов. Когато засмуча с уста оста се движи.
Купих нов клапан и ситуацията е пак такава. Вакуум помпата е сменяна уж преди 2 години и прави вакуум - ERG клапанът работи, както и този за мекото гасене на двигателя. VCDS показва, че налягането на турбото на празен ход е малко под бар, но актуалните стойности не мърдат почти при подаване на газ и изостават много от исканите.
Със сигурност тези проблеми започнаха със светването на лампата на ESP. Въпросът е, че не мога да открия защо свети тя, а VCDS не показва никаква реална грешка там.
Провери си хубаво всички връзки на вакуум маркучите за запушвания, и особено към N75 и актуатора на турбото. Даже е добре с уред за измерване на вакуума да премериш на всяка връзка колко е вакуума. Почти съм сигурен, че има нещо запушено. При мен скоро, така се беше запушил един щуцер в началото, че нямах почти никакъв вакуум никъде. С една игла почистихме щуцера и колата литна. Те маркучите ти може да са нови, обаче щуцерите се запушват с мръсотия.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Провери куплунга на ABS модула обикновенно проблемите около ABS/ESP се намират точно там. Провери предпазители №9,13,15 и №1,2 които са в моторния обсег. Пробвай с друг диагностичен уред, като например Thinkdiag ако имаш познат с такъв. Ако колата има ремап е твърде вероятно да са изключени някои DTC кодове. На живи данни действителното налягане ако стои между 920/950 мбар значи турбината не надува или Map сензора е заминал
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Ще се опитам да обобщя данните:
1. давам колата на контакт и светва лампата на ESP, което явно в случая не е свързано със системата за стабилизация, а с проблем в двигателя. Акумулаторът ми беше паднал и снощи го зареждах в нас. Още при подаването на контакт тази лампа си светна пак на мига, което ме навежда на мисълта, че компютърът отчита грешка с някой от датчиците и той или не подава правилна информация или въобще не подава информация
2. VCDS не дава адекватна информация - показва стари грешки, които по някаква причина не се чистят; не излизат нови грешки също. Откачих MAF сензора например и ECU-то не записа грешка за MAF
3. колата пали от половин оборот, но турбото очевидно не функционира; актуаторът работи (пробвам с уста да засмуча маркуча и се задейства), към N75 постъпва вакуум, ноот него не излиза вакуум, който да задейства актуатора. Напрежението, което се подава към N75, е около 11 волта. На теста за N75 всичко е в норма - клапанът отваря и затваря без проблем, тоест изключваме проблем с окабеляването там. Всичко това ме навежда на мисълта, че заради аварийния режим ECU нарочно не позволява на N75 да отовори (това са мои разсъждения) и актуаторът реално не функционира.
4. колата няма никаква мощност и в ниски, и във високи обороти и пуши много, което значи, че въпреки орязаното заради аварийния режим подаване на гориво, сместа е прекалено богата - тоест нямаме налягане в системата за принудително пълнене
5. направих един тест преди малко - при подаване на газ MAP сензорът отчита, че налягането дори пада - вместо да сотигне желаните в случая 1020 бара е 908. Прикачвам снимка
Какви са моите изводи. На първо място ECU-то има някакъв проблем - не отчита нови грешки и не трие стари. На второ - колата е в авариен режим заради определен датчик, който не подава правилната информация дори и когато двигателят не е запален. На този етап съм стигнал дорук :-)
1. давам колата на контакт и светва лампата на ESP, което явно в случая не е свързано със системата за стабилизация, а с проблем в двигателя. Акумулаторът ми беше паднал и снощи го зареждах в нас. Още при подаването на контакт тази лампа си светна пак на мига, което ме навежда на мисълта, че компютърът отчита грешка с някой от датчиците и той или не подава правилна информация или въобще не подава информация
2. VCDS не дава адекватна информация - показва стари грешки, които по някаква причина не се чистят; не излизат нови грешки също. Откачих MAF сензора например и ECU-то не записа грешка за MAF
3. колата пали от половин оборот, но турбото очевидно не функционира; актуаторът работи (пробвам с уста да засмуча маркуча и се задейства), към N75 постъпва вакуум, ноот него не излиза вакуум, който да задейства актуатора. Напрежението, което се подава към N75, е около 11 волта. На теста за N75 всичко е в норма - клапанът отваря и затваря без проблем, тоест изключваме проблем с окабеляването там. Всичко това ме навежда на мисълта, че заради аварийния режим ECU нарочно не позволява на N75 да отовори (това са мои разсъждения) и актуаторът реално не функционира.
4. колата няма никаква мощност и в ниски, и във високи обороти и пуши много, което значи, че въпреки орязаното заради аварийния режим подаване на гориво, сместа е прекалено богата - тоест нямаме налягане в системата за принудително пълнене
5. направих един тест преди малко - при подаване на газ MAP сензорът отчита, че налягането дори пада - вместо да сотигне желаните в случая 1020 бара е 908. Прикачвам снимка
Какви са моите изводи. На първо място ECU-то има някакъв проблем - не отчита нови грешки и не трие стари. На второ - колата е в авариен режим заради определен датчик, който не подава правилната информация дори и когато двигателят не е запален. На този етап съм стигнал дорук :-)
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
За пръв път чувам за авариен режим, заради ЕSP, поне при Голф 4. Според мен са два отделни проблема, които нямат общо. Пробвай с друг N75, виж кабелите и буксите към компа. Не е изключен и проблем с компа. Такава съвкупност от различни грешки, често води до компа. Провери пак маркуча от N75 до турбото.
А за проблем в двигателя не светва ESP, а лампата за подгрев.
А за проблем в двигателя не светва ESP, а лампата за подгрев.
Re: Golf 4 1.9 TDI свети лампата на ESP и не върви
Отвори ми се още малко време и се хванах пак с колата. Свалих кората на чистачките и стигнах до кабелите на ECU-то, за да видя какво е положението там. На пръв поглед всичко изглежда наред с изключение на компоста, който се е образувал навсякъде там :-) Явно отворът за изтичането на водата се е задръстил и буквално има 3 сантиметра пръст.
Реших да видя какво е напрежението на куплунга на N75, когато включа бейсик сетингс на 11-а група. Знам, че е на импулси, но странното е, че ми даваше напрежение 9 и 11 волта в зависимост дали е ON или OFF. Знам, че компютъра го управлява по маса, тоест единият извод трябва да отива директно на бушониерата (не знам кой предпазител точно), а другият - към ECU (не знам кое краче точно).
Грешките, които излизат според VCDS, са за трите клапана - N75, N18 и N239, както и релето за подгревните свещи J52 и соленоида 109 за горивото. Всяко от тези устройства функционира, сигурен съм, но тези грешки не се трият и винаги излизат. А са тествани едно след друго и си залагам главата, че функционират. Тоест те трябва да имат някакво общо управление. Сега трябва да открия какво е то :-)
Реших да видя какво е напрежението на куплунга на N75, когато включа бейсик сетингс на 11-а група. Знам, че е на импулси, но странното е, че ми даваше напрежение 9 и 11 волта в зависимост дали е ON или OFF. Знам, че компютъра го управлява по маса, тоест единият извод трябва да отива директно на бушониерата (не знам кой предпазител точно), а другият - към ECU (не знам кое краче точно).
Грешките, които излизат според VCDS, са за трите клапана - N75, N18 и N239, както и релето за подгревните свещи J52 и соленоида 109 за горивото. Всяко от тези устройства функционира, сигурен съм, но тези грешки не се трият и винаги излизат. А са тествани едно след друго и си залагам главата, че функционират. Тоест те трябва да имат някакво общо управление. Сега трябва да открия какво е то :-)
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта