EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Alexanderivanov51
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 дек 2022 21:45
Автомобил: Audi A4 Allroad B9
Двигател: EA288 2017

EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот Alexanderivanov51 » Съб 17 дек 2022 21:55


Здравейте, от известно време ме мъчи този проблем. Случва се при леко ускорение между 1500 - 2000 оборота. Шума е като детонации (knocking). Има моменти, в които го няма. Изчезва напълно при регенерация на DPF. В няколко сервиза не откриха нищо (вкл. Audi и VW). Дюзите са тествани на стенд. Едната я смених, че имаше отклонение, но проблема остава. Колата е Audi A4 Allroad 2017, 163 к.с. на 180000 km. Не дава никакви грешки. Надявам се, че някой може да даде акъл или да препоръча сервиз. Благодаря.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7656
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот goppa » Вто 20 дек 2022 7:18


Ето какво е описал един колега за подобен проблем в тази тема :
viewtopic.php?f=24&t=458909&start=30

PzKpfW написа:Здравейте! Реших да опиша скорошния ми опит относно прикъркването и притрисането:

Преди няколко седмици се хванахме с един мой колега да сменяме ролки и ремъци на моята кола. Въпреки, че от VW дават пробег 210000 за ангренажния ремък аз реших да го сменям на 161000, и както се оказа съм бил много прав. След доста разглобяване дойде момента да застопорим коляновия вал, разпределителния вал и ГНП-то. Използвахме специализиран комплект инструменти на фирмата Zimber. Направи ми впечатление, че при блокиран на белег колянов вал застопоряващия щифт на разпределителния вал влезе перфектно, докато щифта за застопоряване на ГНП-то влезе много трудно и то след доста напъвания наляво-надясно. След като застопорихме всичко извадихме стария ремък, сложихме новия заедно с новите ролки, отхлабихме плаващите ремъчни шайби на разпределителния вал и ГНП-то и след това обтегнахме ремъка. При вече обтегнат ремък и все още вкарани блокиращи щифтове затегнахме плаващите шайби на разпределителния вал и помпата. Не се получи отведнъж, първите няколко пъти след изкарване на щифтовете и няколко превъртания на мотора при опит да се вкарат щифтовете обратно все някой от тях заяждаше, основно този на помпата. Накрая нагласихме всичко така, че щифтовете да влизат без никакво усилие и сглобихме всичко.

Още при първото палене ми направи впечатление, че двигателя закова оборотите на празен ход моментално. Преди това винаги в първите 30 секунди след палене имаше играене нагоре-надолу от 50-100 оборота. Също така преди това бях забелязал, че ако подам газ веднага след запалване на студен мотор, след отпускане на газта оборотите се меняха +-100-200, двигателя звучеше като да мели орехи и даже е имало случай колата да угасне. След ремонта това вече го няма. Единственото странно поведение, което остана е крякането веднага след запалване и потегляне при напълно загрял двигател, но разликата е, че сега това крякане е много по-слабо и хората по бензиностанциите и паркингите не се оглеждат да видят какво става :wink
Та съветвам колегите, които имат подобни проблеми с колите си преди да сменят скъпи части нека преди това да си проверят зацепването на ГНП-то. Явно дори малките отклонения дават неприятни ефекти :wink

П.П: Въпреки, че двигателя е Common rail, двубуталната горивонагнетателна помпа подава горивото на пулсации и идеята на зацепването е пиковете в налягането да съвпадат с работните тактове на двигателя.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот samo_pechka » Вто 20 дек 2022 9:56


Ако си от Варна или наблизо, да видиш Гюнтер сервиз . Много добри специалисти.


Alexanderivanov51
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 дек 2022 21:45
Автомобил: Audi A4 Allroad B9
Двигател: EA288 2017

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот Alexanderivanov51 » Вто 20 дек 2022 16:39


Благодаря за отговорите. От София съм. Сменях ремъка на 160000, но проблема не беше отстранен. Моето съмнение е за запушен EGR.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8385
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот samo_pechka » Вто 20 дек 2022 21:57


Изненадан съм . Доколкото аз лично съм се информирал с времето, ЕГР на ЕА288 не е така проблемен като на по-старите коли , не съм и чувал за запушване поне не и в смисъла пълен блок, то просто няма как да се получи. Ако ДПФ е в ред, няма как да се запуши ЕГР тъй като газовете които се "прекарват" обратно преминават пред ДПФ-а , след това през охладителя и чак тогава попадат обратно в тракта .
Вече може да има хипотетично запушване ако ДПФ липсва примерно.
Отделно на 110% ще го набие като грешка ако е запушен. И щеше да бъде хванат при проверките в сервизите.
Но това не обеснява детонациите при работата. Има нещо и в момента не се сещам какво точно е. Затова те бях насочил към Гюнтер сервиз , които по мое мнение са добри и съвестни специалисти. Но за Софето не мога да помогна.
П.п. според мен е софтуерен проблем, опит за некачествен тюнек и т.н. но разбира се не ангажирам с това мое мнение никого и не искам да те подведа.
Ще бъде добре обаче ако се справиш с проблема , да споделиш с нас причината :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот group® » Сря 21 дек 2022 0:27


samo_pechka написа:Ако ДПФ е в ред, няма как да се запуши ЕГР тъй като газовете които се "прекарват" обратно преминават пред ДПФ-а , след това през охладителя и чак тогава попадат обратно в тракта .

А другия EGR? Все пак нали са два.
За него не знам много. Как и какво може да причини.

Този EGR с охладителя след ДПФ-а, ако направи ядове ще се види веднага на диагностика, си мисля и аз. Най-малкото, след него е турбото и съответно цялата система за следене на входящия въздух.

Аз си мисля, дали гиворим за звуков проблем или има отражение в работата на двигателя?
Дали не е възможно да е някакъв резонанс в изпускателната система. След ДПФ-а има една клапа, която ми е малко съмнителна. Тя би обяснила и защо не се случва при регенерация, както и временно изчезване.
Идеята ми е, че ако тя застане в някаква крива полузатворена фаза, биха се получили странни звуци.


Alexanderivanov51
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 дек 2022 21:45
Автомобил: Audi A4 Allroad B9
Двигател: EA288 2017

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот Alexanderivanov51 » Сря 21 дек 2022 7:50


Здравейте, определено не е звуков проблем, а си е чисто дизелово тракане. Честно казано, не знам дали е променян софтуера преди да я купя. А съмнението ми за ЕГР е чисто теоретично. Втория ЕГР е на лесно място и ще го разглобя да видя какво е положението. Интересно е, че звука е нормален когато колата не е в движение и се подава газ. Гледах на VAG DPF, че тогава low pressure EGR е на 100% затворен. Сега по празниците ще имам достъп и до VAG COM, и ще се опитам да диагностицирам нещо.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 21 дек 2022 9:23


Предполагам е направено като хората сменянето на дюзата, но все пак, адаптирахте ли я с новия й код ? Преди съм чел, но не мога да намеря статията за такова поведение от дюзите на друг тип двигател 1.6tdi cayc, който почва да чука като все едно пръскаш спрей за почистване в големи количества в смукателния път. Оправяха ги с някаква нова версия на софтуера. Един колега тук беше писал, че чак му било неудобно да тръгва по светофарите с повече газ , че чукало на разпадащ се мотор.


Alexanderivanov51
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 дек 2022 21:45
Автомобил: Audi A4 Allroad B9
Двигател: EA288 2017

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот Alexanderivanov51 » Сря 21 дек 2022 12:07


Да, адаптирани са дюзите.


Alexanderivanov51
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 17 дек 2022 21:45
Автомобил: Audi A4 Allroad B9
Двигател: EA288 2017

Re: EA288 - по-силен дизелов шум (детонации)

Мнениеот Alexanderivanov51 » Чет 09 мар 2023 9:55


Здравейте пак. Проблемът е още наличен и след поредното ми ходене във VW. Последното, което казаха е че имало сервизен бюлетин, според който това е нормално. Вече си мисля, че проблемът е софтуерен, след някакъв ъпдейт, който е направен някога. Поведението е 100% като това след ъпдейт заради емисиите на EA189. Намирам в интернет, че за ЕА288 също се прави подобен ъпдейт Бихте ли ми препоръчали някой, който да направи ремап.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 147 госта