Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Нед 08 яну 2023 21:33


Здравейте! Беше студено и не съм сигурна дали подгрях, едва запали и след 100 метра гледам на средното огледало пушаци, но двигателя работеше добре и тяга имаше. Дори като поработи не спря да пуши, отидохме да я види наш майстор закачи я и му показа четвърта дюза със стойности +1.80/ 2 смени дюзата и пак му показа четвърта, казах му да размени 3 и 4 и пак показва, че е четвърта. Реши, че е тандем помпата смени и нея, четох и му казах да не е от температурния датчик та сменихме и него. Двигатела почна по зле да работи, на 2-3 цилиндъра, чука дюза, чуди се да работи или да спре и пак пуши. Майстора твърди, че двигателят е заминал защото лятото подобен проблем имахме, но с кабелите и той каза че е добре да се сменят и дихтунгите на дюзите и видя че леглата им имат вкопаване. Ядосах се и отидох в друг сервиз закачи я и каза, че дюзите и двигателя са добре но турбокомпресора налягането на усилване е твърде ниско. Тъй като казах, че някои ремонти сама ги правя а тук нямат свободни часове в близкия месец, каза да видя в студената част дали перката на турбото има луфт и да не е счупена. Всичко беше наред лек луфт от 1-2 мм, смених всички маркучета, свалих почистих ЕГР (черното буталце пропускаше в двете посоки) смених го почистих и колекторите стигнах до кулера (оказа се спукан ) смених го и него. Смених въздушен филтър , на купето, горивен и промяна НЯМА. След това отидох при втория майстор, обясних какво съм сменила и резултата е същия, попита ме дали е правил предния майстор настройка на дюзите а той наистина прави всеки път като изкара дюза (на 5-та скорост върти колелото и затяга отваря не знам какво точно прави). Ще записвам час за нова настройка на дюзите, но ще чакам месец. Колата беше перфектна изминала е 510 000.

Според вас къде може да е проблема?

Последна промяна от Дида на Нед 08 яну 2023 22:47, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот MamaMy » Нед 08 яну 2023 21:46


Според мен си за турбо. Не казваш пушека какъв цвят е бил. Не споменаваш и за загуба на антифриз. Може и гарнитура на главата да е. С тези симптоми не ми прилича на дюза. :screwy


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 08 яну 2023 21:47


Ако пушека е бял и има лека миризма на нафта вижте о пръстените на дюзите ,нова центровка и вече ако продължава проблема ...разпределителния вал .Колата е на доста сериозен пробег за помпа-дюза


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот MamaMy » Нед 08 яну 2023 21:59




Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Нед 08 яну 2023 22:05


Пушека е бял и с мирис на нафта, няма загуба на антифриз.
Не сме в България иначе сме ползвали услугите на Иво.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 яну 2023 22:40


Не огледахте ли вала? Вероятно е пътник, но първо бих замерил и компресията на всички цилиндри. Това е важно, за да се елиминира. Дава отражение на цялостната работа на двигателя .


Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Нед 08 яну 2023 22:51


Вала го гледа този дето подменя дюзите и каза, че е добре. Само не му харесвали леглата а тя ако имаше проблем с това щеше да смесва гориво с масло предполагам. Компресията не е мерена.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот samo_pechka » Пон 09 яну 2023 16:15


Масова практика е мастерите да не мерят компресия , не само в конкретния случай, въобще е така, не знам защо.
Почва се едно гадаене , смяна на чаркове и накрая финансово го отнася собственика.
Първа стъпка е да се измери компресията. И след това се продължава напред по проблема.


Потребителски аватар
ZEDYCUS
Мнения: 322
Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
Двигател: AUY 2001
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот ZEDYCUS » Пон 09 яну 2023 18:07


При същите симптоми, ми смениха разпредвала, хидравлични повдигачи и нови уплътнения дюзи. Проверете го пак.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 09 яну 2023 22:20


Старите дюзи даде ли ти ги? Щото е много вероятно те да са ок,а да е сложил кофти дюзи,или такива които не са за тая кола. 1-2 милиметра луфт в турбото не са малко. 500000 не са невероятни километри. Възможно е проблема да е в турбото. И реглаж на дюзите не е излишен,плюс центровката да е на 0.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 яну 2023 12:27


Как се мери луфт в "домашни" условия. Осввен визуалния оглед за поражения , криво , застъргано и промазано по перка, охлюв , Ако има-веднага ремонт.
На надлъжните проверката е лесна. Натиска се леко встрани вала на перката и се завърта, така на всичките четири страни. не трябва да се докосва перката по корпуса!! Опре ли, веднагически ремонт/смяна средна част и т.н.!! Също и ако има аксиален луфт, дори много слаб! Пак ремонт!
Радиален е допустим , написах как се проверява . Но 500к.км е голям км за турбина . Тя рядко превишава 300-350 к.км без ремонт . При кола карана на дълго - да, с лека уговорка може и да устиска половин мил.км. , но оттам нагоре-абсурд.
П.п. много грешна практика е ако някой чува турбото да свисти и да си мисли, че е нормално и че всъшност почвало в този момент да надува....
В "нормални" коли , без супер проекти , други "тунинг" филтри и т.н. , турбото ако е наред- не се чува при работата му. Това трябва се запомни .


Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Вто 10 яну 2023 17:19


Като цяло лятото не трябваше да се доверяваме като каза,че било добре да се сменят и дихтунгите на дюзите, имаше проблем само с кабелите. Тогава спорех с него, че с нагряване ще ги сменя аз кабелите, защото той каза, че се вадел двигателя. След смяната им мотора почна да работи като че ли с по- високи обороти, казахме му с мъжът ми да я закачи на лаптопа така и не го направи, имал работа и ние тръгнахме за България. Сега на 15.12. мотора работеше добре, но пушеше много и като го закачи на лаптопа му показало +2.00 на четвърта дюза след подмяна, размяна и какво ли не така се обърка и работата на двигателя. Ползваме неговите услуги от скоро защото в сервизите часове записват след месец, а честно казано по- евтино взима и до 3-4 дни я прави. Като се оказа, че е дюза не можах да намеря бройка, две продават по 4бр. и то с доставка няколко дни и намерих същия двигател на близо за час уговорих взимането и сега може да експериментира.
Вчера съм записала час чак за 19.01. само да я видят в сервиза в който до преди сме ходили а и TÜV минаваме при тях, накрая каква ще е сумата ще видим. Казах им че ги е сменял дихтунгите един майстор, но не съм сигурна как си е свършил работата и че искам всичко на ново да сменят и настройката да направят.

Там бяхме при него като ги сменя, взех си дюзата.

Турбото по препоръка на втория майстор (че няма свободни часове в близкия месец) да го погледна аз за луфт и да не би да има счупена част от перката. Перката е здрава не упира и не свири турбото имаше само 2 капки масло показах му снимки. Неговото заключение е, че двигателя и дюзите са добре просто не е направена настройката на дюзите както трябва. Като му казах, че искам на ново да смени дифтунгите за по сугурно, защото вече се притеснявам дали са и сложени както трябва той каза, че щял да направи първо настройката за 300€ а после ако се наложи дихтунгите. Това ме ядоса защото така или иначе ще отваря капака и почти ще разглоби всичко защо да не смени и дихтунгите, да може два пъти да ми вземе пари.
Преди 10 години чистихме геометрията във Варна, много съм доволна. Върви и сега не е спъната със 140-150, просто не знам какво се случи.


Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Вто 10 яну 2023 17:37


Честно казано и аз не разбирам много, но чета и ако приценя че ще се справя си поправям колата точно заради такива майстори.
Това че аз я правя е защото мъжът ми работи а аз имам време да се запозная с това какво трябва да отремонтирам, ще загубя време ако му обяснявам на мъжът ми кое, как, какво трябва да направи а и ръцете ми са много по- тънки и бъркам на всякъде.
Това с аксиален и радиален го прочетох два дена след като го гледах турбото, просто на ляво на дясно, на горе на долу я мърдах перката и ако не съм преценила добре ще изчакам в сервиза да кажат.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8351
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот samo_pechka » Вто 10 яну 2023 18:10


Мислех, че някой колега пише от женски профил :) а то било наистина колежка :)
Малко са тези които се хващат да пипат нещо по МПС, какво остана по мотор, периферия. Значи за перката, освен лекия натиск встрани , се завърта , така става ясно дали закача нещо.
Това със смяната на уплътненията не се хващат много на стари и с голям км., щото са вкопани леглата и има режещи ръбове . Като се почне монтажа на новите, се срязват пръстените и почва да меши нафта в маслото . Има начини да се направи, но на силно износени легла, мисля е най-добре нова тиква на АМЦ и нов вал . Това разбира се ако искате да си ремонтирате и оставите колата за каране. Такава глава е пари в порядъка 1200-300лв + - до към 2200-300лв в зависимост дали е гола, или пълен комплект без дюзите разбира се.
А вече дали такъв ремонт е оправдан, там много не мога да помогна. За мен ако е тази кола, бих я направил само ако останалото е близко до отлично състояние .


Потребителски аватар
Дида
Мнения: 38
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: Варна

Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши

Мнениеот Дида » Вто 10 яну 2023 18:56


Аз затова не мога да се побера в кожата си как се съгласих при положение, че 11 години мотора не е пипан и нямаше даже липса на масло, но като се обърне каруцата пътища много. Вкопани са леглата, но се зашкурват и внимателно се натискат да си легнат дюзите. Той вади 4-та слага нови дихтунги и на другия ден като ги разменя 3- 4-та вика важ как режат, уплътнението "съдрано" като че ли нарочно не ги прави нещата както трябва.
Той още лятото и сега като се случиха тези неща каза да сменял главата заради леглата или цял мотор, но ще изчакам компетентно мнение от сервиза.
Има и друго което забравих да спомена, първа дюза пък даде -1.90 а той там не пипа защото реши да смени на първо време 4-та. Може проблема с пушенето да се крие и в нея.
Всичко е така стегнато по автомобила, освен лека ръжда от долу която може да се пръсне, предстоят след 10000км водна помпа и обслужване. Всеки ще намери начин за друг автомобил дори и на изплащане, но едва ли ще са нещо повече освен екстри. На принцип съм, че колата трябва да служи на мен а не аз на нея. Колкото по- скъпи части толкова повече разходи да подържам автомобилната икономика а така или иначе всяка ще ме вози.
Другия вариант е да се смени главата или направо двигателя, но не искам да сменям колата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: toci_81 и 50 госта