Спокойно колежке! И аз се бях уплашил, че ще трябва да сменям колата скоропостижно, но се оказа, че това "скоро" може да стане и след 10 години.
Аз тръгнах от влошено палене и прекъсване. Ремонтирах тандем помпата. Нищо не се промени, но видях, че времето и е дошло. Горе долу същите километри като при теб. Открих, че върви въздух в нафтата и от там прекъсва. Смених горивния филтър с друг модел със сменяеми елементи и премахнах тази глупост с връщането на обратната нафта във филтъра да го подгрява. Никакъв ефект. Накрая свалих дюзите, сам си ги рециклирах като им смених и уплътненията и дифтунгите. Имаше голяма нужда и от този ремонт.
Видях колко много е износена главата и се уплаших, но не било толкова трагично. Пришлайфах внимателно леглата като пипах с пръст постоянно ръба. В момента в който се заобли и спирам. Нищо, че стои като стъпало. Важното е при монтажа на дюзата да не къса уплътнението. Маже се всичко тънко с грес и се сглобява. Направих си дори специално приспособление да натискам дюзите по местата им докато ги стягам. Използвах намалението да сменя и ангренажен комплект с помпа, ролки и ремък, както и масления тампон на подкалника от същата страна. Преработих и вентилацията на капака на клапаните както съветват руснаците. Изолирах ЕГР-а както го изчистих перфектно преди това. Свърших много работа, но загубих доста време за глупости. Търсене на инструменти, поръчка на части и разни други такива както и много ръчкане по форумите у нас и по света. Ако сега тръгна да правя всичко което свърших за две седмици ще ми коства максимум 3 дни. Като пари едва ли ще е по-евтино. Не съм купил нищо излишно. Просто човек като няма откъде да прочете всичко систематизирано за диагностиката и типичните проблеми става малко пипкаво. Майсторите пък си крият занаята, но не е нещо супер сложно. Тази епопея съм я описал във Форд форума, но трябва да я пусна и тук. Все пак става дума за TDI на VW. Ако решиш да тръгнеш по този път ще ти напиша едно упътване поне ти да не се блъскаш като мен като "река у брег".
Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
На 19.01. имаме час да я закачат да видят стойностите на дюзите и най- вероятно да и измерят компресията и ако всичко е наред ще продължат напред. Ще видя и преценя тогава какво да правя. Упорита съм и си знам възможностите, но с нещо което има тънкости и с финни настройки не се захващам. Само капака на главата да развия и кабелите мога да си сменя в случая, за дюзите се притеснявам в настройката им защото там не схващам нищо от валове, бутала, клапани и др. Иначе за дихтунгите на дюзите и внимателното изпиляване на ръбовете а и с обратното им връщане по местата ще се справя 100% по добре, но със синхронизацията на дюзите с вала (ако така се казваше) и с настойката... За това ще разчитам на сервиза да си свършат работата.
Благодарна ще съм ти да ме упътиш към темите които си пуснал! Наистина пълни и изчерпателни теми много трудно намирам а като не си запознат с тънкостите се допускат и грешки.
Благодарна ще съм ти да ме упътиш към темите които си пуснал! Наистина пълни и изчерпателни теми много трудно намирам а като не си запознат с тънкостите се допускат и грешки.
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Синхронизацията на вала и регулирането на дюзите е елементарно но едва ли ще е от тях но все пак да обясня как се прави.За синхронизацията влизаш на четвърти канал полето най в дясно се гледа има стойност която трябва да е от -3 до +3 най добре е на 0 ако не е се развиват трите болчета на колелото на разпределителния вал и с ключ 18 се мърда съвсем минимално вала ако е на много+ се мърда по часовниковата стрелка за да стане към минус ако е на минус и трябва да отиде към плюс се мърда обратно на часовниковата стрелка после се ЗАТЯГАТ трите болчета АМА ДА НЕ ЗАБРАВЯШ да ги затегнеш че става мазало.После палиш и гледаш дали е точно.
За дюзите:
Маха се капака на клапаните
Вдига се едното колело на крик без да махаш гумата и се включва на пета или шеста(зависи с колко скорости си)
Върти се колелото и се гледа коя дюза започва да натиска и се следи точния момент на спиране на натиска и, когато момента дойде точно се държи контра с шестограм шест и се развива контрагайката над дюзата после се завива болчето с шестограма шест докато опре но без да се напъва като опре.После се развива точно 180 градуса (половин оборот) държи се шестограма и се стяга контрагайката.Протцедурата се повтаря с всички дюзи.
За дюзите:
Маха се капака на клапаните
Вдига се едното колело на крик без да махаш гумата и се включва на пета или шеста(зависи с колко скорости си)
Върти се колелото и се гледа коя дюза започва да натиска и се следи точния момент на спиране на натиска и, когато момента дойде точно се държи контра с шестограм шест и се развива контрагайката над дюзата после се завива болчето с шестограма шест докато опре но без да се напъва като опре.После се развива точно 180 градуса (половин оборот) държи се шестограма и се стяга контрагайката.Протцедурата се повтаря с всички дюзи.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Нямам програма и кабели за ваг ком за да ги видя стойностите, затова ще изчакам и разчитам на тези от сервиза да я оправят. Намерих видео в ютуб на немски за настройката им, струва ми се доста пипкаво и сложно това със затягането на болтовете.
Преди време се счупи гърловината на щеката и не съм обърнала внимание,че във вътрешната страна на тръбата е останал "пръстена" от счупената гърловина и съм натикала новата. Преди седмица пак я счупих и я поднових с нова, но не влезе добре и тази вечер я вадя и гледам вътре този пръстен от по предната. Напъхах парцал да не попадне нещо вътре, като оставих да стърчи да мога да го издърпам та да изкарам проклетия пръстен. Дали с повдигнатата от пръстена щека съм подвела тези от маслото да налеят повече или се пълни сега с гориво не зная. Сега с новата няма как да разбера какво става, луда работа с тази кола :)
Преди време се счупи гърловината на щеката и не съм обърнала внимание,че във вътрешната страна на тръбата е останал "пръстена" от счупената гърловина и съм натикала новата. Преди седмица пак я счупих и я поднових с нова, но не влезе добре и тази вечер я вадя и гледам вътре този пръстен от по предната. Напъхах парцал да не попадне нещо вътре, като оставих да стърчи да мога да го издърпам та да изкарам проклетия пръстен. Дали с повдигнатата от пръстена щека съм подвела тези от маслото да налеят повече или се пълни сега с гориво не зная. Сега с новата няма как да разбера какво става, луда работа с тази кола :)
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Нищо конкретно не се споменава за снопа с кабелите който захранва инжекторите, освен че назад във времето е имало проблем там.Да се провери дали няма хлабав пин, обикновено буксите влизат плътно с леко усулие в инжекторите което дава фалшивата увереност ,че проблем там няма и не може да има.Хубаво е всеки един пин да се извади от куплунга да се почисти хубаво и леко да се стисне, а най-добре е да се смени целия сноп. Попринцип това не би трябвало да има пряка връзка с пушеците които описваш,но със сигурност при наличието на хлабав пин са налице грубата работа на мотора(все едно на 3 цилиндъра)и високата корекционна стойност на съответната дюза на вагкома. Не искам да те плаша, но познавам човек който имаше сходните симптоми, разни майстори разменяха инжектори на поразия докато не смениха кабелния сноп и проблема се реши ,но не точно. Вследствие на този прекомерен демонтаж/монтаж на инжектори може би се е получила микро пукнатина и така историята на това Тди приключи с картер пълен с нафта.Така че моят съвет е по възможност намери добър майстор който не играе на проба-грашка.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Кабелите бяхме ги сменили с нови, но сега като сменя и подменя дюзите едвам ги изкара от дюзите и пак ги сменихме, но този път с втора употреба и пак му показва УЖ четвърта. За първи път като ми направи проблема с кабелите работеше на 3 цилиндъра тогава пак беше уверен, че са дюзи и като не се съгласих с него и го помолих да види за грешки се оказаха кабелите. Общо взето как да ги накарам на сила какво да гледат, всеки си прави сметката как да те издруса повече пари.
Ииии днешния ден пак мина с нерви, не мога да повярвам, че и в този сервиз ще претупкат така нещата. Щях да пиша когато имам ясен проблем, но просто да споделя. Снощи късно закарахме колата в сервиза да не се вижда, че пуши (че могат да ме глобят) за днес в 8 часа я искаха там да я видят. Отивам към 16 часа и ми казва, че прегледи едно друго взе да се оправдава и че имат още време до края на работния ден щели да я видят и да ми звъннат. Звъни в 19 часа и ми казва че трябват 4 нови дюзи (казах, че няма как да стане да дам 1600€) и че имам от друг двигател, но защо 4 дюзи а само с която има проблем. Отивам там да се разберем по- добре и го питам какво са замервали, какви са стойностите на дюзите, а той гледал за грешки трил ги и че не знаели точно с коя дюза имало проблем. Ядосах се как така не знаели... аз ли да знам. Почна да ме баламосва, че имало и рециклирани и днес поръчали дори ми ги показва, НО да си дам моите и още 200€, казвам имам поне две с добри показания и че това не ме устройва. После казва... ами може проблема да идва от тандем помпата, казвам и тя е сменена (подсмихва се) и така......пак си пребрах колата и ще видя друг сервиз.
Дразни ме това, че дори читавите сервизи не си вършат работата както трябва. Наистина не съм очаквала очаквах по- висока цена, но да сменят на поразия...
Ииии днешния ден пак мина с нерви, не мога да повярвам, че и в този сервиз ще претупкат така нещата. Щях да пиша когато имам ясен проблем, но просто да споделя. Снощи късно закарахме колата в сервиза да не се вижда, че пуши (че могат да ме глобят) за днес в 8 часа я искаха там да я видят. Отивам към 16 часа и ми казва, че прегледи едно друго взе да се оправдава и че имат още време до края на работния ден щели да я видят и да ми звъннат. Звъни в 19 часа и ми казва че трябват 4 нови дюзи (казах, че няма как да стане да дам 1600€) и че имам от друг двигател, но защо 4 дюзи а само с която има проблем. Отивам там да се разберем по- добре и го питам какво са замервали, какви са стойностите на дюзите, а той гледал за грешки трил ги и че не знаели точно с коя дюза имало проблем. Ядосах се как така не знаели... аз ли да знам. Почна да ме баламосва, че имало и рециклирани и днес поръчали дори ми ги показва, НО да си дам моите и още 200€, казвам имам поне две с добри показания и че това не ме устройва. После казва... ами може проблема да идва от тандем помпата, казвам и тя е сменена (подсмихва се) и така......пак си пребрах колата и ще видя друг сервиз.
Дразни ме това, че дори читавите сервизи не си вършат работата както трябва. Наистина не съм очаквала очаквах по- висока цена, но да сменят на поразия...
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Колежке!
Дюзи се проверяват на стенд, не на ваг ком.
Много е вероятно разпръсквачите на твоите да не са ок, и от там да идва проблема. На стенд се вижда как разпръсква дюзата при различни режими на натоварване и на празен ход.
Сваляш ги 4те,пращаш ги на стенд и ти казват хората за ремонт ли са, колко от тях са, или не са.
Ако са ок, мериш компресия на цилиндрите, и тн.
Това, че ти си мислиш, че разполагал с две хубави е в сферата на хипотезите.
На вагком от стойностите на 13 канал се вижда как работи цилиндъра. От стойностите на 23 как работи ел. магнитния клапан(не трябва да са извън диапазона на регулиране - над 100-117единици.
Дали неговите стойности са гадни заради лошо впръскване, намаляла компресия, заради счупен компресионен сегмент или липса на хеметичност по горивната ти уредба, ти нама как да знаеш от диагностиката.
А най-добре ако питаш мен започнете с мерене на компресия!
Вижте и показанията н а температурния датчик когато колата е студена преди да запалиш дали стойностите му са близки до външната температура.
Дюзи се проверяват на стенд, не на ваг ком.
Много е вероятно разпръсквачите на твоите да не са ок, и от там да идва проблема. На стенд се вижда как разпръсква дюзата при различни режими на натоварване и на празен ход.
Сваляш ги 4те,пращаш ги на стенд и ти казват хората за ремонт ли са, колко от тях са, или не са.
Ако са ок, мериш компресия на цилиндрите, и тн.
Това, че ти си мислиш, че разполагал с две хубави е в сферата на хипотезите.
На вагком от стойностите на 13 канал се вижда как работи цилиндъра. От стойностите на 23 как работи ел. магнитния клапан(не трябва да са извън диапазона на регулиране - над 100-117единици.
Дали неговите стойности са гадни заради лошо впръскване, намаляла компресия, заради счупен компресионен сегмент или липса на хеметичност по горивната ти уредба, ти нама как да знаеш от диагностиката.
А най-добре ако питаш мен започнете с мерене на компресия!
Вижте и показанията н а температурния датчик когато колата е студена преди да запалиш дали стойностите му са близки до външната температура.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Знам, че на стенд се проверяват, но нямали. Имах предвид поне на 13 канал да бяха видяли какви стойности ще покажат, защото от тях стойности предния майстор каза че показанията на четвърта дюза не са добри. Аз съдя от това че, две от дюзите бяха +0.18 и +0.40 никога до сега сме нямали проблем с паленето, дори в най- студените дни. Съгласна съм, че винаги има първи път.
Проблемът е там, че нищо явно не са проверили или замерили. Закарвам им колата а те трябва да знаят какъв е реда. Що се отнася до компресията на двигателя, не я мерят за да могат да си сменят части и да си взимат парите.
При тези показания на 13 канал майстора реши, че е проблемна четвърта дюза:
1ва -1.90
2ра +0.18
3та +0.40
4та +2.00
Проблемът е там, че нищо явно не са проверили или замерили. Закарвам им колата а те трябва да знаят какъв е реда. Що се отнася до компресията на двигателя, не я мерят за да могат да си сменят части и да си взимат парите.
При тези показания на 13 канал майстора реши, че е проблемна четвърта дюза:
1ва -1.90
2ра +0.18
3та +0.40
4та +2.00
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Смени сервиза отново. Не е редно да се правят ремонти на гадателска база по мотора, нека се премери компресията и дюзите на стенд - ако трябва се взимат и се карат в сервиз за дзюи, а отклонението което дава вече го коментираха нагоре.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
В крайна сметка провериха ли състоянието на разпределителния вал ?За тия 500 хил .км и ако не е сменян може там да е проблема.
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Гледа го този първия майстор и каза, че е добре.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Виждам, че ще е сложно оправянето на проблема, понеже не си в България, но....
Много голяма е вероятността температурни датчик, който дава информация за температурата на антифриза да не е ок., и да лъже компютъра, а от там да не се подготвя коректно порция та гориво и така пуши.
Този датчик поне при 131кс пасат помпа дюза, а предполагам и при твоя 101кс, се намира от страната на егр-а, под него забучен в блока на мотора.
Струва между 20-60лв от ментак до оригинален.
Симптомите са трудно палене и пушаци от не изгоряла нафта. Поне при мен беше това.
Даже се наложи да го изключа от буксата, за да мога да запалвам нормално, докато купя нов и го сменя.
Така, че поне това може да смениш, не е скъпо поне.
От там нататък ще ти трябва човек който познава помпа дюза в детайли и, или ако си дойдеш в България някой да се позанимава с нея. Имаме много свестни майстори ,ако имат желание.
От това което прочетох, че смяната дна гумички и регулировката на дюзите за теб е пипкава работа, то със сигурност не е по твоите сили сама да се справиш с проблема.
Още един жокер: Ако мембраната на картерната вентилация е залепнала, то колата пак така пуши зверски. Оправя се с нов капак на клапаните или ремонт, но е специфично понеже клапана е вграден в капака.
Така и не разбрах какъв цвят е пушек?
Много голяма е вероятността температурни датчик, който дава информация за температурата на антифриза да не е ок., и да лъже компютъра, а от там да не се подготвя коректно порция та гориво и така пуши.
Този датчик поне при 131кс пасат помпа дюза, а предполагам и при твоя 101кс, се намира от страната на егр-а, под него забучен в блока на мотора.
Струва между 20-60лв от ментак до оригинален.
Симптомите са трудно палене и пушаци от не изгоряла нафта. Поне при мен беше това.
Даже се наложи да го изключа от буксата, за да мога да запалвам нормално, докато купя нов и го сменя.
Така, че поне това може да смениш, не е скъпо поне.
От там нататък ще ти трябва човек който познава помпа дюза в детайли и, или ако си дойдеш в България някой да се позанимава с нея. Имаме много свестни майстори ,ако имат желание.
От това което прочетох, че смяната дна гумички и регулировката на дюзите за теб е пипкава работа, то със сигурност не е по твоите сили сама да се справиш с проблема.
Още един жокер: Ако мембраната на картерната вентилация е залепнала, то колата пак така пуши зверски. Оправя се с нов капак на клапаните или ремонт, но е специфично понеже клапана е вграден в капака.
Така и не разбрах какъв цвят е пушек?
- Дида
- Мнения: 38
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 2:36
- Автомобил: VW Passat B3- B5.5 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: Варна
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Температурния датчик го смених,не се промениха нещата. Капака не го изключвам четох и намерих видеа ако се наложи ще купя нов не смятам да го отлепям, чистя и залепям. На първо време искам да си реша проблема с дюзите, защото едната чука.
Наистина ще се справя до смената на дихтунгите, но не и с обратното връщане на кобилиците и настройката. Не, че няма да се справя а ме е страх в затягането на болтовете, един път скъсах вече болта на капака на главата, че със специални бургии го вадихме. Що се отнася до ремонти подмяна на - кабелите на дюзите, динамо и четки, стартер, виско, обтяжна, пистов, спирачни апарати и обслужването им, егр и колектори и почистването им, дискове и накладки, брави, странични стъкла и подобни СПРАВЯМ СЕ, НО с двигателя имам притеснения.
Пушека е бял и мирише на не изгоряла нафта.
Наистина ще се справя до смената на дихтунгите, но не и с обратното връщане на кобилиците и настройката. Не, че няма да се справя а ме е страх в затягането на болтовете, един път скъсах вече болта на капака на главата, че със специални бургии го вадихме. Що се отнася до ремонти подмяна на - кабелите на дюзите, динамо и четки, стартер, виско, обтяжна, пистов, спирачни апарати и обслужването им, егр и колектори и почистването им, дискове и накладки, брави, странични стъкла и подобни СПРАВЯМ СЕ, НО с двигателя имам притеснения.
Пушека е бял и мирише на не изгоряла нафта.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
Според мен и с описаните проблеми и различни опити за разрешаването има имаш проблем с центровката ,не добре работеща дюза или износен разпределителен вал .Белия пушек и миризма на нафта говори за повече гориво ,което не изгаря или впръскването му не е в точния момент . Иначе шапка ти свалям за това ,че се опитваш сама да поддържаш колата си до колкото ти позволяват уменията и знанията ,рядко се среща при мъже а какво да говорим за жена .
- samo_pechka
- Мнения: 8375
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat b5.5 1.9 TDI 101ps AVB Много пуши
На 90% съм сигурен, че ако се премести дюза с малко отклонение на мястото на дюзата с голямото отклонение, и тя ще даде същото като на набедената за дефект. Та може да се окаже, че да е в проблема дюзи или кабел е малка . Виж обаче ако е проблем компресията на него цилиндър , или проблем във вала...
И не е задължително да бъде сегменти точно този цилиндър , може да е клапани . Не са редки случаите на вкопани легла след такива км изминати , така , че да не затваря добре ( плътно ) даден клапан. Но това поне се хваща веднага от тоя дето мери компресията. Мери се един път всеки цилиндър поотделно и след това се мери проблемния с малко добавено масло в него . Ако даде същото или близки показания-клапани ( или в редки проблеми бутало с пробив) , ако се повиши-сегменти. Но те го знаят това механиците.
И не е задължително да бъде сегменти точно този цилиндър , може да е клапани . Не са редки случаите на вкопани легла след такива км изминати , така , че да не затваря добре ( плътно ) даден клапан. Но това поне се хваща веднага от тоя дето мери компресията. Мери се един път всеки цилиндър поотделно и след това се мери проблемния с малко добавено масло в него . Ако даде същото или близки показания-клапани ( или в редки проблеми бутало с пробив) , ако се повиши-сегменти. Но те го знаят това механиците.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: madmen и 194 госта