Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Пет 27 яну 2023 21:59


Здравейте, хора. Радвам се, че съм част от форума.
След над 5 години каране на моят голф 4 1.9 TDI, реших да направя софтуерно изключване на EGR, поради факта, че се начетох на всякакви мнения и стигнах до извода, че този агрегат е напълно излишен, а също така ми махнаха и катализатора днес. Колата осезаемо стана доста по-пъргава и динамична. Много добре си я познавам и се радвам за това.
Въпроса ми е следният към хората които могат да ми дадат едно мнение. Човекът които ми прави настройките в компютъра на колата, каза, че не е нужно да слагам ламаринки, да затапвам маркучи и т.н., а да си оставя както си е оригиналният EGR сложен, защото вече е бил затворен и няма как да връща отработените газове пак в двигателя. Вие на какво мнение сте?




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот cecoa1 » Съб 28 яну 2023 13:33


Е, какво повече - така е както ти е казал. Може да връща, ако нещо не затваря плътно заводския клапан, чисто механично, иначе няма как. И да слагаш ламаринка, все тая.


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Нед 29 яну 2023 18:00


Няма да слагам рейс пайп заместител.
Благодаря за отговора.


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот kukata_pasat » Нед 29 яну 2023 21:01


Режеш две капачки от буркани за компоти че са алуминиеви и се режат лесно и затапваш.После слагаш една съчма във вакуум маркуча който отива към ЕГР за да не бяга вакуума и си готов.


Потребителски аватар
самкатааa
Мнения: 186
Регистриран на: Пон 09 яну 2012 17:06
Автомобил: Seat Ibiza 6L
Двигател: ATD

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот самкатааa » Нед 29 яну 2023 23:43


Най-добре е да сложиш заглушка още на изпускателния колектор, поне при мен бях сложил на егр-а обаче с течение на времето тръбичката се отчупи посредата в най-неподходящия момент и докато стигнах до вкъщи всичко около всмукатления колектор където имаше пластмаса и маркучи беше изгоряло.Става и така както ти е казал твоя майстор, че няма нужда да слагаш но моето мнение е че колкото и малко клапана не затваря напълно и изгорели газове минават. Качественото софтуерно изолиране включва и премахването на клапана N18 и DTC кодовете за него така че да може да го премахнеш механично без компа да се сърди че не е закачен на буксата му (иначе е предпоставка от там по някое време да почне да губи вакуум).


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Пон 30 яну 2023 11:13


Благодаря хора, за мненията. Ще ги имам в предвид. :)


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 933
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот megatronS » Пон 30 яну 2023 13:26


ЕГР клапана не е ненужна част, а много нужна. Хубаво е да се премахва, само ако има много сложни и трудно разрешими дефекти с него, като управление от компютъра и/или проблем с контролера в компютъра, окабеляване и т.н. Когато се стигне до премахване, то бива софтуерно и софтуерно-механично. Това зависи от това, дали клапана отваря и затваря нормално или е отворил или затворил постоянно, тук има и вариант да е заседнал по средата. Въз основа на това се прави и съответното софтуерно премахване, което бива частично или пълно. Частичното се прилага, там където клапана функционира правилно, буксата му задължително остава включена. При всички останали случаи, се прави пълно премахване и ако се налага и механично, според изложеното по горе. Тук буксата може да се премахне, може дори да се изхвърли целия ЕГР клапан, при подходящо затапване и преработка, но това не важи за всички марки и модели, заради сложността на системите при някои. При премахване ще спечелите до 7 процента по голяма тяга в ниските обороти, поради това, че вече системата не преработва газовете и не "дави" автомобила с това допълнително смесообразуване.


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Пон 30 яну 2023 20:15


Моят ЕГР нямаше никакво омазняване откакто колата беше при мен. Дори според мен си работеше ок, но реших, че като махам катализатора, ще го изолирам и него софтуерно. Познавам си колата много добре, просто стана с една идея по динамична с по лек педал в ниските обороти. Въобще няма да се занимавам засега да купувам китове и да махам оригиналният егр. Да си стой така както е и съм убеден, че механично е затворил. Колата ми загрява с една идея по-бавно от преди. Може след време да го премахна с един рейс пайп кит, ако чипна колата с 20-25 коня отгоре. За сега е перфектно всичко, не смятам да пипам нищо.


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Нед 12 фев 2023 19:28


Момчета, днес премахнах и механично ЕГР, като за него беше закачен и връзката за меко гасене (една черна пластмаса с буталце вързана за ЕГР). Сложихме рейс пайп тръба, като горната част от колектора го запушихме с две ламаринки, откъдето излизаше тръбата за ЕГР.
Двата маркуча, единият от които влиза в ЕГР и другият в клапана за меко гасене сложихме по един болт и ги вързахме със свинска опашка за кабелите до тях.
Има ли проблем, ако при гасене малко повече претриса от преди, защото веднага го усетих това, като я изключих (явно тази планка, която седи в ЕГР хоризонтално, при гасене се затваря вертикално, докато сега там е права тръба :D Като цяло не ме дразни това претрисане при гасене, но ако е проблем за маховика, бих се ангажирал да направя нещо.
Смисъл проблем ли е за маховика в бъдеще това? Защото съединителя и демпферния маховник са ми нови. :))
Благодаря предварително :))


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот kukata_pasat » Нед 12 фев 2023 21:44


Когато гасиш или палиш колата задължително натискай съединителя така щадиш маховика и намаляваш притрисането.


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Нед 12 фев 2023 22:07


Винаги паля с натиснат съединител, но никога не го натискам, като гася. Ще пробвам утре, като изгася. То не е супер дразнещо и силно, малко по-силно след тази интервенция със слагането на рейс пайпа :)) Разбирам работата на мекото гасене, просто пуска пластината вертикално и спира въздуха към мотора и за това гаси по-леко, а сега като е със рейс пайпа не го спира нищо. Не, че ги разбирам много нещата, следвам логиката на агрегата. :) Благодаря за отговора и съвета!


kukata_pasat
Мнения: 867
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот kukata_pasat » Нед 12 фев 2023 22:27


Ааа не и гасенето с съединител задължително даже много по важно е да се гаси с съединител от колкото паленето.


Потребителски аватар
Bojidar Todorov
Мнения: 34
Регистриран на: Пет 27 яну 2023 21:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Bojidar Todorov » Пон 13 фев 2023 6:49


Хехе, това не го знаех. Принципно знам само за палене. Ще го пробвам и ще пиша по-късно, благодаря.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот 777 » Пон 13 фев 2023 11:51


kukata_pasat написа:Ааа не и гасенето с съединител задължително даже много по важно е да се гаси с съединител от колкото паленето.

Ако е на свободна има ли значение дали е натиснат?


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Софтуерно изключване на EGR (1.9 TDI 101 - ATD)

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 13 фев 2023 11:55


Гасене и палене винаги с натиснат съединител ,удължава се живота на демпферния маховик.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 140 госта