Двигателни масла и ДПФ .

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот samo_pechka » Вто 07 фев 2023 11:18


Една информативна тема да създадем.
Какво ви е мнението колеги?
Какво се случва, ако се сложи масло не по спецификация относно ДПФ или най-малкото неотговарящо по ВАГ? Пречи или не? И ако да- в кои случаи ? И най-важното: скъсява ли се живота въобще на ДПФ поради избор на масло , теоретично увреждащо филтъра ? Или причината за увреждането му са по-комплексни .




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 640
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот railfan » Вто 07 фев 2023 12:17


От няколко майстори съм чувал тезата, че слагане на масло, различно от предписанията на производителя скъсява живота на филтъра, защото в общия случай води до трупане на повече сажди.
Типичен пример е слагане на 5w40 в кола, на която трябва да се налее 0w30 или 5w30 отговарящо на 507.00.
Личното ми мнение е, че е наистина важно маслото да отговаря на предписаното от производителя особено когато има колата има ДПФ и тези митове и легенди, че с износването трябва и слагане на по-дебело масло трябва да се отхвърлят поне за колите, които разполагат с такъв филтър.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 фев 2023 13:50


А защо трябва да искаме да караме с масло което не отговаря на спецификацията ? Аз разбирам автомобила да е предвиден за 5w30 и след 10 години някой да реши, че за да покриваме някакви евро норми е хубаво вече да караме с 0w30 и да кажем , айде няма нужда, но има ли някаква друга обективна причина да не искаме да караме с масло по спецификация.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 569
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот alpinab » Вто 07 фев 2023 15:36


На база моят опит с Б8 2ка ТДИ с Евро6Б:

Колата се кара абсолютно идентично целогодишно.

С Кастрол 5в30 едвам изкарваше 120 до към макс 150 км градско между регенерациите. В този диапазон не съм излизал извънградско.
Преминах на Мобил ЕСП 5в30 (по ревюта го хвалят) и мога смело да кажа, че минимума сега при същите условия и шофиране ми е 170-180 до към 200 км. Отначало си мислех, че може да е изключение. Но вече поне едно 10тина регенерации са ми в този диапазон.

Та на кратко допускам, че маслото влияе пряко в амортизацията на ДПФа. Предвид в какви приключения може да те въвлече кола с Евро6, мисля да ползвам само 507.00 масла.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 07 фев 2023 19:46


Много са важни маслата специално за ДПФ филтри и съвременните катализатори за бензинови коли ,дори VAG пуснаха преди 2 години съвсем нов допуск VW 511 0/5W40 отново mid saps масла.Специално колкото е по-чиста базата толкова по добре за създаденото масло , а в премиум марките с ПАО + естери или алкилирани нафталини маслата пакета присадки е в по-малко % съотношение .
Ето какви са изискванията на VW за различните спецификации .
Прикачени файлове
VOLKSWAGEN engine oil standard.pdf
(85 KиБ) Свален 30 пъти


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот mukot » Вто 07 фев 2023 21:03


Нека разширим малко темата и ако някой има опит с ОПФ /филтри за твърди частици за бензинови коли/ също да сподели.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот group® » Вто 07 фев 2023 21:20


samo_pechka написа: И най-важното: скъсява ли се живота въобще на ДПФ поради избор на масло , теоретично увреждащо филтъра ?


Писах доста в една тема за ДПФ. Затова накратко:
Важно е да правим разлика между пепел и сажди:
- саждите идват от горивния процес и се чистят с регенерация
- пепелта идва от маслото, което преминава и влиза в горивния процес и от примеси в самото гориво. Тя се натрупва с времето в каналчетата на ДПФ-а, като оставят все по-малко площ по протежение на каналчетата за саждите. Не се чисти при регенерация и се трупа бавно.

Затова:
- Маслото може да скъси съществено живота на ДПФ, както и лошото гориво.
- Маслото не влияе пряко в процеса на регенерация. Тоест няма да усетите бързи промени в тях. Времето между регенерации ще намалява много бавно и постепенно.
- Маслото няма как да доведе до увеличен интервал между регенерациите. Мисля, от горното става ясно защо?!

Прилагам снимка за да се визуализира:
Прикачени файлове
Ash-Build-up-Steps-in-DPFs-with-Less-Frequent-Active-Regenerations_Q320.jpg
Ash-Build-up-Steps-in-DPFs-with-Less-Frequent-Active-Regenerations_Q320.jpg (32.8 KиБ) Видяна 1272 пъти


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 07 фев 2023 21:40


И пак зависи конкретно от вида и спецификацията на маслото ,при налична здрава екология DPF и EGR е кощунство да се налива full grade масла .Да не говорим и за изпаряемостта /NOACK / на маслото ,колкото е по-нисък коефициента толкова по-добре за ДПФ и катализатора ,за съдържанието на сяра в дизеловото гориво която под въздействие с конденза се получава сярна киселина ....което убива маслото ,а то вече става вредно за целия двигател и цялата му периферия .

Вредността от сярата налага въвеждането на ограничения за присъствието и в горивото. Европейският стандарт Diesel EN 590 определя допустимото съдържание на сяра в горивото за двигатели, отговарящи на нормите Euro така:

- Euro 1 - 1993г. – max 0,200% (2000 ppm).

- Euro 2 – 1996г. – max 0,050% (500 ppm).

- Euro 3 – 2001г. – max 0,035% (350 ppm).

- Euro 4 – 2006г. – max 0,005% (50 ppm).

- Euro 5 – 2009г. – max 0,001% (10 ppm).


Това са изискванията за дизеловото гориво и съдържание на сяра в него .И заради това при автомобили с кратки градски разстояния се сменя маслото на 5-6000 км максимум ,особено дизелови и коли с пропан-бутан .В газта съдържанието на сяра е 50 пъти повече от колкото в дизела и там трябва да се сменят филтрите на уредбата на всяка смяна на масло ,и там се препоръчва C3 масла ако катализатора е жив и да се опази .За това и когато се задръсти със сяра от ауспуха смърди на развалени яйца .


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19141
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот stefan4o » Вто 07 фев 2023 21:50


Аз да попитам нещо. Става реч за неФолксваген, но предполагам нещата са идентични. Като закупих колата през 2021г ауспухът беше чист. След две смени в официален сервиз с масло по спецификация 0в30 вече си цапа отзад. Става реч за Фокус 1.5 тдци 2016г Евро 6. Карам я предимно извънградско вече. Сипвам само и единствено премиум нафта от големи вериги. Не мога да се начудя и няма логика за мен. Колата е на реален пробег 58 000 ако има значение.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 07 фев 2023 21:59


Няма проблем ,всички дизели кюнците отзад са им черни това е нормално след регенерация и изгаряне на саждите които са се трупали няма как да излиза чист дим .То за тва има дизели дето купето е изгнило, а генерацията не е мръднала.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот group® » Вто 07 фев 2023 21:59


Е как да го обясня по-ясно Стефчо? :biggrin
Не е от маслото това.
Няма как да бъде, освен ако не гориш по туба на 100км, а в дпф-а зее дупка.

Това става също както при старите ни бензинови кочини - от градско каране.
Когато караш градско, разчиташ само на активни регенерации. Те чистят ДПФ-а, бо не и кюнците. Когато пердашиш извънградско ще се белне пак.

Принципно Форд имат много по-яка система за регенерация от VW - с инжектор и директно пръска пред ДПФ. Не знам дали на всички е така и при теб как е точно. Трябва да си проучиш. Чувал съм, че ако така, няма какво да го мислиш дпф-а. По-добри, по-добре контролирани и неусетни регенерации.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 07 фев 2023 22:50


Моя ауспух е чист и никога не е бил черен?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19141
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот stefan4o » Вто 07 фев 2023 22:51


Досега и да е влизал в регенерация даже не съм разбрал. Като взех колата беше карана предимно градско с чист ауспух. Аз я карам по-скоро извънградско, а пък цапа. Просто не ми се връзва. И мъжката съм я карал с настъпване по магистралата до Бургас и пак не можа да изчисти саждите.
Аз също като дон кихот мисля, че ауспухът трябва да е чист винаги при такава нова кола.
Прикачам снимка, как беше в началото ауспуха - чист като сълза.
Ето и видео на 35-годишна баба яга, която карам само градско без катализатор:
https://share-me.video/video/ebyct3YwjY ... zJjTDkZgcN
Изобщо не ми се връзва логиката...
Прикачени файлове
IMG_20230207_225858.jpg

Последна промяна от stefan4o на Вто 07 фев 2023 23:16, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот Ивайло Димов » Вто 07 фев 2023 23:11


На служебните 1.5 dci станаха черни още след първите месеци и пак яко се ръчкат ,качеството на нафтата също оказва влияние .Не е някаква драма


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Двигателни масла и ДПФ .

Мнениеот samo_pechka » Сря 08 фев 2023 23:38


Замърсяващи ДПФ си е горивото, влияещи фактори са и стила каране и продължителност без гасене, състоянието на горивната уредба и мотора като цяло.
Сега за маслото, маслото дава отражение, съгласен . Но има едно малко но... значи ако мотора не гори масло ( реално ) , т.е. читав, здрав двигател и маслото има ниска изпаряемост , как замърсява то самото ДПФ-а?
Малко философска тема се получава, но и друго ме мъчи :)
Повечето масла тип лоусапс скапват мотора преждевремнно, айде да не е толкова грубо, да речем по-рано . Регенерациите стават по-чести , Получава се завишен разход на масло, който не се вижда дълго време, докато не почне и да вдига драстично нивото в картера .
Нещо като омагьосан кръг се получава . Пазим уж ДПФ, но се скапва по-рано двигателя, той пък за нула време еб@ва и майката на дпф-а , и на джеба ни .
Та кое е по-добре, да поддържаме максимално добре мотора ,мазането му да няма компромиси . Пък филтъра кучета го яли :h020 . Кат се скапи , едни нови дюзи , нова помпа, нов филтър и газ.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта