Двигателни масла и ДПФ .
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Двигателни масла и ДПФ .
Една информативна тема да създадем.
Какво ви е мнението колеги?
Какво се случва, ако се сложи масло не по спецификация относно ДПФ или най-малкото неотговарящо по ВАГ? Пречи или не? И ако да- в кои случаи ? И най-важното: скъсява ли се живота въобще на ДПФ поради избор на масло , теоретично увреждащо филтъра ? Или причината за увреждането му са по-комплексни .
Какво ви е мнението колеги?
Какво се случва, ако се сложи масло не по спецификация относно ДПФ или най-малкото неотговарящо по ВАГ? Пречи или не? И ако да- в кои случаи ? И най-важното: скъсява ли се живота въобще на ДПФ поради избор на масло , теоретично увреждащо филтъра ? Или причината за увреждането му са по-комплексни .
Re: Двигателни масла и ДПФ .
От няколко майстори съм чувал тезата, че слагане на масло, различно от предписанията на производителя скъсява живота на филтъра, защото в общия случай води до трупане на повече сажди.
Типичен пример е слагане на 5w40 в кола, на която трябва да се налее 0w30 или 5w30 отговарящо на 507.00.
Личното ми мнение е, че е наистина важно маслото да отговаря на предписаното от производителя особено когато има колата има ДПФ и тези митове и легенди, че с износването трябва и слагане на по-дебело масло трябва да се отхвърлят поне за колите, които разполагат с такъв филтър.
Типичен пример е слагане на 5w40 в кола, на която трябва да се налее 0w30 или 5w30 отговарящо на 507.00.
Личното ми мнение е, че е наистина важно маслото да отговаря на предписаното от производителя особено когато има колата има ДПФ и тези митове и легенди, че с износването трябва и слагане на по-дебело масло трябва да се отхвърлят поне за колите, които разполагат с такъв филтър.
Re: Двигателни масла и ДПФ .
А защо трябва да искаме да караме с масло което не отговаря на спецификацията ? Аз разбирам автомобила да е предвиден за 5w30 и след 10 години някой да реши, че за да покриваме някакви евро норми е хубаво вече да караме с 0w30 и да кажем , айде няма нужда, но има ли някаква друга обективна причина да не искаме да караме с масло по спецификация.
- alpinab
- Мнения: 569
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Двигателни масла и ДПФ .
На база моят опит с Б8 2ка ТДИ с Евро6Б:
Колата се кара абсолютно идентично целогодишно.
С Кастрол 5в30 едвам изкарваше 120 до към макс 150 км градско между регенерациите. В този диапазон не съм излизал извънградско.
Преминах на Мобил ЕСП 5в30 (по ревюта го хвалят) и мога смело да кажа, че минимума сега при същите условия и шофиране ми е 170-180 до към 200 км. Отначало си мислех, че може да е изключение. Но вече поне едно 10тина регенерации са ми в този диапазон.
Та на кратко допускам, че маслото влияе пряко в амортизацията на ДПФа. Предвид в какви приключения може да те въвлече кола с Евро6, мисля да ползвам само 507.00 масла.
Колата се кара абсолютно идентично целогодишно.
С Кастрол 5в30 едвам изкарваше 120 до към макс 150 км градско между регенерациите. В този диапазон не съм излизал извънградско.
Преминах на Мобил ЕСП 5в30 (по ревюта го хвалят) и мога смело да кажа, че минимума сега при същите условия и шофиране ми е 170-180 до към 200 км. Отначало си мислех, че може да е изключение. Но вече поне едно 10тина регенерации са ми в този диапазон.
Та на кратко допускам, че маслото влияе пряко в амортизацията на ДПФа. Предвид в какви приключения може да те въвлече кола с Евро6, мисля да ползвам само 507.00 масла.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Много са важни маслата специално за ДПФ филтри и съвременните катализатори за бензинови коли ,дори VAG пуснаха преди 2 години съвсем нов допуск VW 511 0/5W40 отново mid saps масла.Специално колкото е по-чиста базата толкова по добре за създаденото масло , а в премиум марките с ПАО + естери или алкилирани нафталини маслата пакета присадки е в по-малко % съотношение .
Ето какви са изискванията на VW за различните спецификации .
Ето какви са изискванията на VW за различните спецификации .
- Прикачени файлове
-
- VOLKSWAGEN engine oil standard.pdf
- (85 KиБ) Свален 30 пъти
- mukot
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
- Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
- Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
- Местоположение: София
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Нека разширим малко темата и ако някой има опит с ОПФ /филтри за твърди частици за бензинови коли/ също да сподели.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Двигателни масла и ДПФ .
samo_pechka написа: И най-важното: скъсява ли се живота въобще на ДПФ поради избор на масло , теоретично увреждащо филтъра ?
Писах доста в една тема за ДПФ. Затова накратко:
Важно е да правим разлика между пепел и сажди:
- саждите идват от горивния процес и се чистят с регенерация
- пепелта идва от маслото, което преминава и влиза в горивния процес и от примеси в самото гориво. Тя се натрупва с времето в каналчетата на ДПФ-а, като оставят все по-малко площ по протежение на каналчетата за саждите. Не се чисти при регенерация и се трупа бавно.
Затова:
- Маслото може да скъси съществено живота на ДПФ, както и лошото гориво.
- Маслото не влияе пряко в процеса на регенерация. Тоест няма да усетите бързи промени в тях. Времето между регенерации ще намалява много бавно и постепенно.
- Маслото няма как да доведе до увеличен интервал между регенерациите. Мисля, от горното става ясно защо?!
Прилагам снимка за да се визуализира:
- Прикачени файлове
-
- Ash-Build-up-Steps-in-DPFs-with-Less-Frequent-Active-Regenerations_Q320.jpg (32.8 KиБ) Видяна 1272 пъти
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигателни масла и ДПФ .
И пак зависи конкретно от вида и спецификацията на маслото ,при налична здрава екология DPF и EGR е кощунство да се налива full grade масла .Да не говорим и за изпаряемостта /NOACK / на маслото ,колкото е по-нисък коефициента толкова по-добре за ДПФ и катализатора ,за съдържанието на сяра в дизеловото гориво която под въздействие с конденза се получава сярна киселина ....което убива маслото ,а то вече става вредно за целия двигател и цялата му периферия .
Вредността от сярата налага въвеждането на ограничения за присъствието и в горивото. Европейският стандарт Diesel EN 590 определя допустимото съдържание на сяра в горивото за двигатели, отговарящи на нормите Euro така:
- Euro 1 - 1993г. – max 0,200% (2000 ppm).
- Euro 2 – 1996г. – max 0,050% (500 ppm).
- Euro 3 – 2001г. – max 0,035% (350 ppm).
- Euro 4 – 2006г. – max 0,005% (50 ppm).
- Euro 5 – 2009г. – max 0,001% (10 ppm).
Това са изискванията за дизеловото гориво и съдържание на сяра в него .И заради това при автомобили с кратки градски разстояния се сменя маслото на 5-6000 км максимум ,особено дизелови и коли с пропан-бутан .В газта съдържанието на сяра е 50 пъти повече от колкото в дизела и там трябва да се сменят филтрите на уредбата на всяка смяна на масло ,и там се препоръчва C3 масла ако катализатора е жив и да се опази .За това и когато се задръсти със сяра от ауспуха смърди на развалени яйца .
Вредността от сярата налага въвеждането на ограничения за присъствието и в горивото. Европейският стандарт Diesel EN 590 определя допустимото съдържание на сяра в горивото за двигатели, отговарящи на нормите Euro така:
- Euro 1 - 1993г. – max 0,200% (2000 ppm).
- Euro 2 – 1996г. – max 0,050% (500 ppm).
- Euro 3 – 2001г. – max 0,035% (350 ppm).
- Euro 4 – 2006г. – max 0,005% (50 ppm).
- Euro 5 – 2009г. – max 0,001% (10 ppm).
Това са изискванията за дизеловото гориво и съдържание на сяра в него .И заради това при автомобили с кратки градски разстояния се сменя маслото на 5-6000 км максимум ,особено дизелови и коли с пропан-бутан .В газта съдържанието на сяра е 50 пъти повече от колкото в дизела и там трябва да се сменят филтрите на уредбата на всяка смяна на масло ,и там се препоръчва C3 масла ако катализатора е жив и да се опази .За това и когато се задръсти със сяра от ауспуха смърди на развалени яйца .
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Аз да попитам нещо. Става реч за неФолксваген, но предполагам нещата са идентични. Като закупих колата през 2021г ауспухът беше чист. След две смени в официален сервиз с масло по спецификация 0в30 вече си цапа отзад. Става реч за Фокус 1.5 тдци 2016г Евро 6. Карам я предимно извънградско вече. Сипвам само и единствено премиум нафта от големи вериги. Не мога да се начудя и няма логика за мен. Колата е на реален пробег 58 000 ако има значение.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Няма проблем ,всички дизели кюнците отзад са им черни това е нормално след регенерация и изгаряне на саждите които са се трупали няма как да излиза чист дим .То за тва има дизели дето купето е изгнило, а генерацията не е мръднала.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Е как да го обясня по-ясно Стефчо?
Не е от маслото това.
Няма как да бъде, освен ако не гориш по туба на 100км, а в дпф-а зее дупка.
Това става също както при старите ни бензинови кочини - от градско каране.
Когато караш градско, разчиташ само на активни регенерации. Те чистят ДПФ-а, бо не и кюнците. Когато пердашиш извънградско ще се белне пак.
Принципно Форд имат много по-яка система за регенерация от VW - с инжектор и директно пръска пред ДПФ. Не знам дали на всички е така и при теб как е точно. Трябва да си проучиш. Чувал съм, че ако така, няма какво да го мислиш дпф-а. По-добри, по-добре контролирани и неусетни регенерации.
Не е от маслото това.
Няма как да бъде, освен ако не гориш по туба на 100км, а в дпф-а зее дупка.
Това става също както при старите ни бензинови кочини - от градско каране.
Когато караш градско, разчиташ само на активни регенерации. Те чистят ДПФ-а, бо не и кюнците. Когато пердашиш извънградско ще се белне пак.
Принципно Форд имат много по-яка система за регенерация от VW - с инжектор и директно пръска пред ДПФ. Не знам дали на всички е така и при теб как е точно. Трябва да си проучиш. Чувал съм, че ако така, няма какво да го мислиш дпф-а. По-добри, по-добре контролирани и неусетни регенерации.
- stefan4o
- Мнения: 19141
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Досега и да е влизал в регенерация даже не съм разбрал. Като взех колата беше карана предимно градско с чист ауспух. Аз я карам по-скоро извънградско, а пък цапа. Просто не ми се връзва. И мъжката съм я карал с настъпване по магистралата до Бургас и пак не можа да изчисти саждите.
Аз също като дон кихот мисля, че ауспухът трябва да е чист винаги при такава нова кола.
Прикачам снимка, как беше в началото ауспуха - чист като сълза.
Ето и видео на 35-годишна баба яга, която карам само градско без катализатор:
https://share-me.video/video/ebyct3YwjY ... zJjTDkZgcN
Изобщо не ми се връзва логиката...
Аз също като дон кихот мисля, че ауспухът трябва да е чист винаги при такава нова кола.
Прикачам снимка, как беше в началото ауспуха - чист като сълза.
Ето и видео на 35-годишна баба яга, която карам само градско без катализатор:
https://share-me.video/video/ebyct3YwjY ... zJjTDkZgcN
Изобщо не ми се връзва логиката...
Последна промяна от stefan4o на Вто 07 фев 2023 23:16, променено общо 2 пъти.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Двигателни масла и ДПФ .
На служебните 1.5 dci станаха черни още след първите месеци и пак яко се ръчкат ,качеството на нафтата също оказва влияние .Не е някаква драма
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Двигателни масла и ДПФ .
Замърсяващи ДПФ си е горивото, влияещи фактори са и стила каране и продължителност без гасене, състоянието на горивната уредба и мотора като цяло.
Сега за маслото, маслото дава отражение, съгласен . Но има едно малко но... значи ако мотора не гори масло ( реално ) , т.е. читав, здрав двигател и маслото има ниска изпаряемост , как замърсява то самото ДПФ-а?
Малко философска тема се получава, но и друго ме мъчи :)
Повечето масла тип лоусапс скапват мотора преждевремнно, айде да не е толкова грубо, да речем по-рано . Регенерациите стават по-чести , Получава се завишен разход на масло, който не се вижда дълго време, докато не почне и да вдига драстично нивото в картера .
Нещо като омагьосан кръг се получава . Пазим уж ДПФ, но се скапва по-рано двигателя, той пък за нула време еб@ва и майката на дпф-а , и на джеба ни .
Та кое е по-добре, да поддържаме максимално добре мотора ,мазането му да няма компромиси . Пък филтъра кучета го яли . Кат се скапи , едни нови дюзи , нова помпа, нов филтър и газ.
Сега за маслото, маслото дава отражение, съгласен . Но има едно малко но... значи ако мотора не гори масло ( реално ) , т.е. читав, здрав двигател и маслото има ниска изпаряемост , как замърсява то самото ДПФ-а?
Малко философска тема се получава, но и друго ме мъчи :)
Повечето масла тип лоусапс скапват мотора преждевремнно, айде да не е толкова грубо, да речем по-рано . Регенерациите стават по-чести , Получава се завишен разход на масло, който не се вижда дълго време, докато не почне и да вдига драстично нивото в картера .
Нещо като омагьосан кръг се получава . Пазим уж ДПФ, но се скапва по-рано двигателя, той пък за нула време еб@ва и майката на дпф-а , и на джеба ни .
Та кое е по-добре, да поддържаме максимално добре мотора ,мазането му да няма компромиси . Пък филтъра кучета го яли . Кат се скапи , едни нови дюзи , нова помпа, нов филтър и газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта