Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Сря 10 май 2023 10:45


Значи, моят проблем в крайна сметка изглежда намери решение. Сутринта я закарах в сервиза където ходя редовно, отвориха капака отгоре и се оказа някакъв повдигач (нищо не ми говори), който буквално се бил спукал - намериха някаква дупка на него. Собственикът даже ме заведе да ми покаже, свети с фенерче, ама вика трябва да знаеш къде да гледаш. И аз като нищо не разбирам - викам важното е да се оправи. Показа ми с една отвертка накрая, щото така и нямаше как да видя - дупчица малка, колкото да може да пъхнеш карфица вътре, вика това ще се оправи.
И сега чакам да я оправят, още днес трябва да стане. Дано излезе и по-евтин ремонта, в смисъл ако няма нужда да се сменя разпределителния вал.
Забравих да питам само за DPF филтъра, мога ли сам да си го почистя (с каране на високи обороти) или те ще ми предложат решение - разбрах че оправят всичко по колите, включително и тези филтри.
Не искам да излиза като реклама, колата я правят в момента, но досега съм доволен, каквото са ми правили е качествено.




Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот Zinoto » Сря 10 май 2023 14:19


Можеш, когато няма друга причина и не е в сервизен режим се регенерира. Имай предвид, че под друга причина може да са много неща като състояние на дюзи, центровка и т.н., включително моторното масло, което не отговаря на изискванията за ДПФ независимо, че на етикета може да пише, че отговаря.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8417
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 май 2023 14:46


stoyanfourn написа:Значи, моят проблем в крайна сметка изглежда намери решение. Сутринта я закарах в сервиза където ходя редовно, отвориха капака отгоре и се оказа някакъв повдигач

Добро развитие :th_up
За ДПФ-а, недей на високи обороти , а някъде в диапазон 2000-2500 ( макс ) . Вече ако е зле, значи "кардинални" решения се налагат .


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Сря 10 май 2023 14:51


samo_pechka написа:
stoyanfourn написа:Значи, моят проблем в крайна сметка изглежда намери решение. Сутринта я закарах в сервиза където ходя редовно, отвориха капака отгоре и се оказа някакъв повдигач

Добро развитие :th_up
За ДПФ-а, недей на високи обороти , а някъде в диапазон 2000-2500 ( макс ) . Вече ако е зле, значи "кардинални" решения се налагат .


Мерси за мненията! Ами оправиха я и сега отивам да си я взема. Почистили са и филтъра - с принудителна регенерация, иначе нямаше да стане.
Даже не ми достигат едни 40 лева да доплатя (почистването е 80 лева), но се познаваме със собственика и той ми каза утре мога да му доплатя.


RadostinTin
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 20 апр 2023 16:09
Автомобил: Passat B8 Variant
Двигател: DFGA 2016
Местоположение: София

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот RadostinTin » Сря 10 май 2023 15:04


Здравей,

Бих тe посъветвал да си купиш един ELM 327, OBD 2, инсталираш си Car Scanner и да си следиш колко време ти остава до следваща регенерация.
До колкото знам ДПФ се запушва и връща масло ако изгасиш колата по време на регенарация (не съм много запознат понеже и аз отскоро карам кола с ДПФ, но това съм чел и чул).
Ако искаш да пускаш принудителни регенарации плащаш около 10лв. за Про версията на CAR Scanner и си ти...


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Пон 15 май 2023 21:16


Значи, чудя се, дали да отворя друга тема, но може би не е добра идея?
Защото нещата взеха друг обрат, този път към по-зле.
Стара кола е така, един проблем се оправи, появят се други два или три.
Може би няма връзка, а може би има?

Това опитвам да разбера. Значи, двигателя го ремонтираха успешно.
Обаче от сутринта ми се появи друг проблем - само 5 дни след ремонта!
Както си карах сутринта, изведнъж, изневиделица, ми светнаха три лампички на таблото наведнъж!
На ABS, на ESP (Traction control предполагам, кола с криви следи от спирачки) плюс червената лампичка на ръчната спирачка/ниво на спирачна течност която мига постоянно!
И всичко това - отначало започва с аларма която пищи три пъти "Пиуу! Пиуу! Пиуу!" - все едно има пожар, после спира но лампичките светят постоянно.
Спирачките са добре, и ръчната и крачната.
Няма само ABS и ESP.
Върнах се в сервиза, направиха ми диагностика. Човекът се качи в колата аз карах а той гледа на компютъра - изчисти грешката, но тя се появи пак след няколко минути.
Каза - лошо. Грешката е номер 16352 - грешка в компютърния модул ABS.
Решение няма (много пари, дори втора употреба, а гаранция - Франция).
Вика ми - намери си жичкаджия, аз не мога. Ако той открие някакви слаби връзки и ги оправи добре. Ако не - търсиш си нов модул, но нямаш гаранция дали е здрав.
Е, имам си жичкаджия и той се усъмни да не би при ремонта да се е откачила масата, или някоя връзка да е слаба към модула?
Има голяма вероятност, след като 5 дни след ремонта се появи този проблем.
Но може самият модул да се е скапал, за съжаление.
Утре отивам при жичкаджията да провери - лошото е, че модулът е заврян в ... да не казвам точно, че не е много прилично, но там, където Слънцето не огрява! С други думи - много трудно достъпно е.
Не знам - какво да правя? Само да уточня - спирачките все още си работят перфектно, от сервиза (в който ми ремонтираха двигателя) ми казаха, че мога да си карам колата така, и да мина технически преглед. Само трябва да търпя сигнализацията която е подлудяваща направо!


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот vasko__2 » Вто 16 май 2023 7:48


Имат заводски дефект.Провери в официалния сервиз сменян ли е по сервизна акция и подлежи ли.Провери първо там,акцията не се плащаше.


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Вто 16 май 2023 11:38


vasko__2 написа:Имат заводски дефект.Провери в официалния сервиз сменян ли е по сервизна акция и подлежи ли.Провери първо там,акцията не се плащаше.


Ходих днес на един майстор жичкаджия (добре че ми е познат), та ми изчисти грешките за 20 лева само - оправиха се лампичките за ABS-a и угаснаха.
Вика оня не ти ги е изчистил правилно. Дано това да е малкия дявол.

Както и да е, ако няма повече проблеми, смятам с това да приключа темата. Ще си купя задължително някаква диагностика, но сега нямам време за това - дал съм близо 200 лева само за диагностики от различен вид, значи си заслужава явно инвестицията.

Прочие, темата ми беше за това, че когато някой цилиндър на двигателя не работи, той хвърля нафта в DPF-а, който съответно не може да вдигне достатъчна температура да изгори отпадъците и така много бързо се запушва на макс. Затова една авария води до друга, явно има връзка.

Благодаря на всички за коментарите и мненията и хубав ден!


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот 777 » Вто 16 май 2023 11:42


stoyanfourn написа:от сервиза (в който ми ремонтираха двигателя) ми казаха, че мога да си карам колата така, и да мина технически преглед.

Я го кажи кой е тоя сервиз. Да не се окаже един тук добре известен започващ с Das. Иначе е почти сигурно, че новият проблем е свързан с ремонта колкото и да изглежда, че няма връзка.


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Чет 18 май 2023 9:22


777 написа:
stoyanfourn написа:от сервиза (в който ми ремонтираха двигателя) ми казаха, че мога да си карам колата така, и да мина технически преглед.

Я го кажи кой е тоя сервиз. Да не се окаже един тук добре известен започващ с Das. Иначе е почти сигурно, че новият проблем е свързан с ремонта колкото и да изглежда, че няма връзка.


Сервизът е на Вальо, на "Първа Българска Армия" на Военна рампа. Известни са (VAG Service) и като цяло отзивите са добри.
При моя електричар (или жичкаджия) ми изчистиха грешката, обаче тази сутрин тя пак се появи :cry за съжаление.
И както Вальо ми каза, повредата е в самия модул (код на грешката 16352), което почти сигурно означава скъп ремонт.
Колата си върви и спира нормално, мога да си я карам, само дето нямам АБС и при даване на контакт алармата пищи все едно има пожар - ужасно изнервящо!
Възможно е на самата платка да има студена спойка или друго нещо да дава дефект. И тук съм напълно съгласен с Вальо, все пак и аз съм завършил електроника.
Оправял съм си такива повреди по старата кола (Пежо 406), но там по разни релета откривах такива лоши спойки, арматурното табло също съм свалял да го оправям така.
Обаче този модул първо за да се свали е голям филм - тоест трябва в сервиз, аз не мога на улицата, освен това всичко е на SMD монтаж, освен това има механична част, абе, накратко трябва да търся 1) Сервиз в който свалят и монтират такива модули и 2) Сервиз в който ремонтират такива модули. Тоест, няма да стане за един ден, което значи че трябва така да мина на прегледа.
Надявам се това да не е проблем?

А за сервиза на Вальо досега не съм имал никакви оплаквания - не мога да го рекламирам, само споделям личния си опит. Единственото което ме дразни понякога че с него има една жена която приема поръчките, и понякога изчезват и двамата - когато отивам да си взема колата тя е готова, но трябва да ги чакам да дойдат. Но това не е голяма болка. Работят добре и си разбират от работата явно.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот 777 » Чет 18 май 2023 10:21


Всичкото хубаво, но обясни ми тая лоша спойка как се прояви точно след ремонта на повдигача? ABS-а няма връзка с него, така че не може да се каже, че го е имало и преди, но не се е забелязвало.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 995
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот vasko__2 » Чет 18 май 2023 10:27


Казах ,ама не слушаш. Отиди в Порше и провери подлежи ли abs модула на сервизна акция.Смяната е за сметка на Vw.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот 777 » Чет 18 май 2023 12:19


Явно и Стоян не слуша:
stoyanfourn написа:абе, накратко трябва да търся 1) Сервиз в който

А за въпросния VAG Service какво да кажем, щом не са чували за тази акция.


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Чет 18 май 2023 12:54


777 написа:Всичкото хубаво, но обясни ми тая лоша спойка как се прояви точно след ремонта на повдигача? ABS-а няма връзка с него, така че не може да се каже, че го е имало и преди, но не се е забелязвало.


Разбирам ти въпроса, и всички които разберат за проблема си задават същия въпрос. И аз това се питам. Но не, не може да се каже, че има връзка, така е.
И жичкаджията (мой човек) при който ходих ме пита същото да не би нещо да са направили. Логично е да се усъмниш.
Обаче провери всички електрически връзки вика има ток, всичко е наред. Сетих се, че капачката за течността за чистачки беше отворена. Ако случайно да речем са я забравили отворена - тя лесно се отваря.
Питах го и това, възможно ли е да се е намокрило оттам модулчето, а той ми каза - не би трябвало.
Освен това - не казвам че е лоша спойка, а че може да е това.
На мен ми се е случвало след ремонт на един проблем веднага да ми се появи друг - без да имат връзка двата помежду си - просто лош късмет :cry
Старите коли са така. Нямаш гаранция, че като ти ремонтират нещо, всичко друго ще ти е "ток и жици".
Но дори на нова кола може да се прояви някакъв дефект, разликата е само че тя е в гаранция и ти я оправят без пари.
Вчера буквално, сигурно сте разбрали от новините, гръмна акумулатора на една тротинетка при зареждане. Оказа се че е чисто нова. И експерт обясняваше, че се случват дори такива фабрични дефекти, затова например при първо зареждане на литиево-йонни батерии да внимаваме.
Така че - трябва да търся сервиз за АБС модули. Имам ли друг вариант? Ако още смяташ, че е от предишния ремонт, как ще го докажеш, след като и жичкаджията нищо не можа да каже?


stoyanfourn
Мнения: 53
Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Връзка между DPF и неработещ цилиндър

Мнениеот stoyanfourn » Чет 18 май 2023 12:57


vasko__2 написа:Казах ,ама не слушаш. Отиди в Порше и провери подлежи ли abs модула на сервизна акция.Смяната е за сметка на Vw.


Може би съм пропуснал да го прочета. Обаче, кажи ми, каква е тази безплатна сервизна акция на Порше, за кола която е на повече от 10 години и не е купувана изобщо от тях, а от автокъща внос от Италия?
На какво основание ще са толкова мили и добрички да ми направят тази безплатна услуга? Там режат глави! Буквално! Все едно съм си купил Порше а не Фолксваген.
Имах проблем с мигачите и като ми казаха цена за ремонт се отказах.
Мигачите се оправиха от само себе си (да чукам на дърво, но проблемът изчезна от много дълго време).



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vladoki и 46 госта