Уплътняване на дюзи.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Уплътняване на дюзи.

Мнениеот stypkata » Нед 07 май 2023 9:56


Здравейте колеги.Дюзите ми не уплътняват добре в леглата си и около тях избива нафта.Смених дихтунгите но пак не уплътняват .Намазах ги с грес - върши работа докато двигателя е студен .Като загрее греста се втечнява и пак започва да бълбука около дюзите .Вие с какво ги уплътнявате .Дайте някакъв съвет.Благодаря




Потребителски аватар
railfan
Мнения: 606
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот railfan » Нед 07 май 2023 13:55


Явно леглата са им поизносени.
Не знам дали е приложимо за легла на дюзи, но може би е вариант да се разпробие с малко по-голямо свредло(1-2 мм повече), прави се и нова резба с метчик, след което преходна втулка и навиване на дифтунгата с дюзата във втулката. При разпробиването ще е силно желателно главата да е извън мотора, че иначе стружките е възможно да отидат в горивната камера и аз лично не бих рискувал да го правя докато е на мотора.
Но отново казвам, не знам дали е приложимо в този случай, просто ми хрумна като идея.

Другия вариант е друга глава да намериш, разбира се ако купиш минава шлайф и нова гарнитура задължително.


Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1223
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i 143ps+ Jumper
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот stypkata » Нед 07 май 2023 14:47


Не ми се сменя глава.Тази си играх 1 седмица да я правя и сега е идеална . Клапаните уплътняват идеално а са 16 бр,водачите смених,гумички ,шлайфах я.Трябва да има някакъв начин .Като е студен греста върши работа и работи добре .Като мина 20км от температурата греста се втечнява и започва да се чува един чаткащ звук,явно от не доброто изгаряне и намалена компресия


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот group® » Нед 07 май 2023 17:21


Единствено се сещам за течна гарнитура https://www.amazon.com/Permatex-85420-P ... B007VIGCJW

Но следващи интервенции там ще са ... :horror


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот MamaMy » Нед 07 май 2023 21:38


Закали си дихтунгите да омекнат. Така ще могат да се деформират по дюзите. Ако не помогне, изсечи си със замби нови дихтунги от олово с по-голяма дебелина.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот brum » Пон 08 май 2023 7:16


Почва се с преглед на състоянието на леглата на дюзите. Ако са наранени - има фрезери за възстановяването им. Много внимателно с тях, че трябва съвсем леко да се отнеме.

После са ти казали - нагряваш дихтунгите и действаш.


powerade
Мнения: 1039
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот powerade » Пон 08 май 2023 13:50


Колега като ще правиш някакви схеми ... Има грес, която издържа 350 градуса. Руска е, без пари е, наистина издържа тия брутални температури. Тествай. Грес mc blue се казва. Даже ако си в София ще дойдеш да ти дам.


kukata_pasat
Мнения: 862
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот kukata_pasat » Пон 08 май 2023 17:54


MamaMy написа:Закали си дихтунгите да омекнат. Така ще могат да се деформират по дюзите. Ако не помогне, изсечи си със замби нови дихтунги от олово с по-голяма дебелина.

Абсолютно съм съгласен дихтунките се закаляват винаги преди слагане,става по следния начин:
Дихтунката се нагрява с горелка държейки я нанизана на отвертка докато не си смени цвета при нажежаването после веднага се пуска в чаша с студена вода и веднага се вади и слага на дюзата след това стягаш и готово.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот ktamen » Пон 08 май 2023 22:47


Медта омеква е без вода, просто се нагрява, може и в печката и после и бавно да изстине пак си остава мека. Втвърдява се отново след достатъчна пластична деформация.
Аз не бих нагрявал дихтунките, бих ги намазал със силикон за гарнитури. Ако не стане, тогава ще пробвам с нагряване и пак ще сложа силикон.


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 868
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот MamaMy » Вто 09 май 2023 15:14


Там където са дихтунгите налягането е много високо и не става със силикон. Все едно гарнитура за главата да я намажеш със силикон.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6119
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот ktamen » Вто 09 май 2023 17:18


Ако слоят е много тънък, силиконът ще го издържи това налягане, така или иначе вреда не може да има, пробването е просто, лесно и евтино.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот goppa » Вто 09 май 2023 21:43


А чистенето на остатъци от силикон след неуспешният експеримент е наказанието за глупостта.
Към автора:
Почисти леглата, отгрей дихтунгите и стягай по предписание! Друго трайно решение няма.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1932
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Уплътняване на дюзи.

Мнениеот Danny boy » Съб 13 май 2023 17:42


Райбероват се внимателно леглата на дюзите,нови дихтунги и това е.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], nikidimow и 65 госта