Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
nikiTDI
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 27 май 2023 16:30
Автомобил: Vw Passat
Двигател: AVF

Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот nikiTDI » Съб 27 май 2023 17:05


Здравейте на всички от екипа! Нов съм и предварително се извинявам, ако темата не е в правилния за целта раздел! Имам Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF. От самото начало от както съм го взел, има следния проблем: Когато го запаля сутрин, пали без проблем от четвърт, но след като поработи двигателя, и то точно след 3 минути и половина, 4ри(засичал съм го умишлено) започва да пуши син пушек с мирис на неизгоряла нафта.. Пробвал съм, да запаля и да тръгна веднага, но като спра примерно след има-няма 100 метра и постоя на място отново започва да пуши, и това го прави само когато е напълно студен мотора (на 50 градуса, ориентирам се по температурата, която показва километража), тогава е ад, пуши, мирише на неизгоряла нафта и обортомера играе съвсем леко и колата притриса.
В момента, в който стрелката се вдигне съвсем, съвсем малко, примерно около 52-3 градуса, мотора утихва, спира да пуши и спира да тресе, започва да си работи напълно равномерно и така си работи докато стигне до работната температура от 90 градуса, няма никакъв помен от пушеците и тресенето, НО ОБАЧЕ, като изгася колата и температурата слезе отново до 50 градуса, започва да пуши по същия начин, докато пак не вдигне температурата! През лятото, през зимата, го прави същия номер и всеки път по един и същ начин!
Сменил съм 4 броя дюзи, като при купуването им са сменени О-пръстените, преди да бъдат сложени. След последното обслужване, масло не съм доливал, изминал съм от тогава 2500 километра, като преди смяната ми се налагаше да доливам по-често, но след последната смяна на масло нивото му е на макс, както си е налято, карам с масло fuchs titan gti 3 5w40, отначало откакто я взех, долях антифриз, след това при всяка проверка НЕ съм забелязал да има спад на антифриз. При диагностика, стойностите на дюзите са в норма(около 0-та), егр е в добро състояние, пробвах с откачане на дебитомера, но проблема отново си го има! Благодаря предварително на всеки един от вас, който прочете поста и се опита да ми помогне :)

Последна промяна от radotom на Съб 27 май 2023 18:03, променено общо 1 път.
Причина: Преместена в правилния раздел и допълнено заглавие




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот Danny boy » Съб 27 май 2023 18:50


Същия проблем 1:1с твоя.
За мен са дюзи(разпръсквачите най вече)Износват се,ти си сменил използвани дюзи с кофти разпръсквачи, със същите такива.Ако искаш да си решиш проблема,дюзите на стенд,рециклаж,олекваш 2бона и се молиш да не започнат скоро да правят същото сле 1година.
Стойностите във ваг Ком не дават цялата картина на 100%

Карай и не се занимавай.


nikiTDI
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 27 май 2023 16:30
Автомобил: Vw Passat
Двигател: AVF

Re: Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот nikiTDI » Съб 27 май 2023 19:02


Благодаря за бързия отговор! Но защо само на студен мотор го прави този номер, не е ли логично, през цялото време да го прави? Също си мисля за температурен датчик, би ли могъл той да прави шашми?
Пропуснах да кажа, че майстора който ми сменя дюзите има стенд и е проверил работата на дюзите, каза ми, че всичко е добре и изключва проблема да е в дюзите.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот Danny boy » Нед 28 май 2023 10:09


Би могло,а също и температурния датчик на горивото участва в смесообразуването.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... iypHQlvRbZ


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Re: Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот MamaMy » Пон 29 май 2023 16:25


Има ли вероятност при първоначално палене подгревните свещи да продължават да работят още известно време за да стабилизират оборотите докато загрее?
Ще ви кажа защо питам. Карах кола с двигател на Исузу. Имах някакви проблеми с горещия старт и реших да изкарам светодиод на таблото от релето, който да показва реалното подгряване, а не както оригиналната лампа. За нея съдех, че лъже по звука на релето. То е в купето и се чува съвсем ясно. Когато изключи на звук, тихите обороти се вдигаха поне с 50-100.
След монтажа на два светодиода хванах доста сериозна логика. При първоначален контакт лампата за подгрев гасне, но колата продължава с подгряването поне още 10 секунди. Ако след това стартираш двигателя подгряването се включва пак без да светва лампата. Ако се остави колата да загрява без да се пипа, свещите греят до 6 минути и спират. Тези времена обаче не са твърди, а зависят от околната температура и тази на горивото и тази на антифриза. Ако обаче тръгнете, в момента в който качите над 2000 оборота подгряването спира. Ако спрете на кръстовище, подгряването се включва отново под 1500 оборота. Следеше и един датчик на жилото на километража. На място не можеш да я излъжеш. Става голяма цветомузика.
Вторият светодиод ми показваше подгряването на нафтовия филтър. Там логиката беше различна и не зависеше от оборотите на мотора или движението, а само от външната температура, тази на антифриза и от температурата на нафтата. Този модул който управлява двете релета си е цял компютър.
Аз имах проблеми и с генератора и акумулатора и реших, че това е първоизточника. Монтирах си един бутон с нормално отворен контакт и прекъснах през него управлението на релето за подгряване. Оказа се грешка. След запалване, през което време държах бутона натиснат, като го пусна и започва да претриса мотора все едно прекъсва, да хвърля сурова нафта през ауспуха и да пуши синьо. Като включа подгряването, мотора се кротва и пушенето изчезва.
Съжалявам за целият този трактат който изписах, но може на някого да е от полза. Моят проблем го реших като вързах на термодатчика за температура на антифриза един резистор който давах на късо с бутона. Сложих и нов акумулатор и проблемите се решиха.


nikiTDI
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 27 май 2023 16:30
Автомобил: Vw Passat
Двигател: AVF

Re: Син пушек при точно определени градуси! Passat B5.5 1.9 131, код на мотор AVF

Мнениеот nikiTDI » Сря 10 яну 2024 12:25


Здравейте колеги и за много години! На всички от форума желая да сте здрави и новата година ви донесе само щастливи моменти!
Отновл пиша в темата, макар и да е от миналата година, надявам се да няма проблем, понеже виждам, че е актуална!
Проблема с въпросния пушек още е налице!
През изминалите месеци смених още веднъж дюзите, с други. Майстора стриктно смени затягащите болтове на дюзите, една по една са проверени и регулирани дюзите, в момента имат добри стойности.
След цялата процедура, палим, мотора работи перфектно, но пушека отново си го има по абсолютно същия начин. А именно при първи старт няма нито тресеене, нито пушаци, но когато мотора започне да загрява, започва леко менене на оборотите, и да пуши синьо, и когато загрее съвсем леко, всичко се оправя, няма пушек, и отново когато изстине мотора го прави същия номер...
Реших да измерим компресията в цилиндрите, за да видим дали може да е от там проблема.. След измерването стойностите и на 4те цилиндъра са добри, вала също е в добро състояние.
Ще съм благодарен, ако някой има мнение по моя ЧУДЕН проблем... :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 160 госта