Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот Ивайло Димов » Съб 03 юни 2023 7:50


Шел ползват GTL база ,която има по-добра термостабилност от VHVI маслата ,а Мобил ESP до скоро бяха GTL+PAO+естери +VHVI от миналата година премахнаха GTL -a и официално вече имат одобрения от BMW LL-04 .И Мобил и Шел правят масла -еталон и премиум сериите им са много високо качество .Автора ползва Ravenol VMP ,което също е на база PAO+естери и им е едно от най-добрите масла и не би следвало то да е проблемно.Тези температури над 120 градуса не са ок ,при все факта че в момента навън е 20-25 градуса .Или датчика нещо се ебава или има някакъв проблем по охладителната система .Антифриза какъв е ,как е размесен като охладителна течност да каже колегата .




radostin.borisov
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 11 апр 2023 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот radostin.borisov » Вто 06 юни 2023 8:53


Датчика и той е сменен , а антифриза е FEBI G13 лилав и е разреден 2 към 1 за около -40 . Днес при външна температура 17 градуса , сам в колата при скорост 140 км/ч ми отчете 127 градуса :confused А освен водния радиатор друго за смяна по охладителната система не остана .


Пламен Тодоров
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот Пламен Тодоров » Вто 06 юни 2023 14:18


Миналото лято и моята кола постави своеобразен рекорд за температура на маслото-разви шокиращите за мен 136 градуса.Колата е Шаран със 110 к.с. двигател,а това се случи лятото,беше доста горещо- 38-39 гр. теглех каравана и бях включил двете зони на климатика.Понеже малко се притесних изключих задния климатик и температурата спадна с 10-ина градуса, температурата на водата също беше по-висока от нормалното- минаваше средата,което също има отношение към темп. на маслото.Тогава карах със Motul 5W40 евтина серия.Така,че колкото е по-натоварен двигателя,температурата на въздуха и на охл.течност по-високи ,толкова е по-висока и темп.на маслото,все пак то се охлажда от охл.течност в двигателя,освен ако няма въздушен охладител.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот telefunken » Вто 06 юни 2023 17:32


Фолксвагените с фабрично монтиран теглич имат по-мощен вентилатор на охладителната уредба. Той се включва принудително заедно с климатика, ако скоростта на движение е прекалено ниска. Температура на маслото над 120°С не е добре.


Пламен Тодоров
Мнения: 107
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот Пламен Тодоров » Вто 06 юни 2023 19:18


Това за теглича мисля,че не е така(тя моята кола е дърта де).На всички коли които съм имал вентилатора се включва със пускането на климатика.Шарана има 2 вентилатора с по 2 скорости,в движение не знам дали работят(сигурно работят) на Пасат(б5) съм го чувал да се включи когато спра,а може би се е включила втората скорост?Но там имаше и виско перка,което беше страхотно.Малко се отплеснах ,но мога да кажа,че и климатика има пряко отношение към температурата на маслото,което на свой ред се повлиява от повишената температура на охладителната течност.Климатичния радиатор стои пред водния и отделената от него топлина влияе негативно на цялостното охлаждане.По-горе писах,че когато работят предната и задната зона маслото грее повече,това се дължи на по-високата температура отделена от климатичния радиатор и може би по-високото натоварване на двигателя от компресора.Когато тегля също е по-висока,натоварването на двигателя дава отражение.Има и нещо важно! Термометъра на таблото показва 90 гр. и при по-висока температура,но не знам в какви граници е толеранса.Така,че автора на темата може да провери на каква температура работи колата му.


telefunken
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 26 юни 2022 20:15
Автомобил: VW T- Roc Style DSG
Двигател: 1500 TSI OPF 2023

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот telefunken » Вто 06 юни 2023 21:34


При работещ климатик в задръстване (ниска скорост на движение), температурата на охладителната течност при по-старите мотори е постоянна (90°C), съответно и на маслото. Отчитат го сензорите. Имаше и указание в книжката на старите Сеат Толедо от края на миналия век, климатикът да не се изключва в задръствания. Няма да споря.


Потребителски аватар
PzKpfW
Мнения: 209
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
Автомобил: Golf 6
Двигател: CAYC
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот PzKpfW » Нед 11 юни 2023 2:48


Да споделя и мои наблюдения: При изкачване на баира на Дупница, пътувайки към София и при пълна газ температурата на маслото е около 127 градуса. Най-интересното е, че в момента, в който намаля заради тунела температурата отива на 130, след което започва бързо да спада. И това винаги е било така, колата я карам от чисто нова, от 2010 до сега. В големите жеги при каране на магистрала винаги е над 120 градуса.

Имайте предвид, че температурата на охлаждащата течност, която се показва на стрелката на таблото не е истинската температура. И това е направено с цел да няма теми по форумите дали еди каква си температура на водата е нормална :icon_lol Ако влезете с диагностика и колата е в движение ще видите как температурата на охлаждащата течност постоянно се променя, при това в не малки граници. Карайте си колите със здраве и не се вкарвайте в размисли и страсти :wink

Сетих се една случка наскоро: Изкачвах Петрохан от северната страна, нямаше трафик и настъпвах колата нагоре по стръмнината. По едно време светна аларма за ниско ниво на охладителната течност, веднага спрях след един много остър завой и за късмет се оказа, че точно на завоя има поточе и водопад. Оказа се, че не съм щракнал скобата на горната тръба на радиатора. ЦЯЛАТА охлаждаща течност беше изтекла. Тъпата стрелка обаче си стоеше като закована на 90 градуса.


Потребителски аватар
jordan17772
Мнения: 671
Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
Двигател: BCB + CAWB

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот jordan17772 » Нед 11 юни 2023 17:35


Ламелите на кондензатора на климатика, ако са посмачани пречат на въздушната струя да преминава към водния радиатор и двигателния отсек става доста топъл. Помисли над това. Често тия поразии стават на автомивки като перат с водострука срещу кондензатора, а ламелите му са супер нежни.


radostin.borisov
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 11 апр 2023 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Работна температура на маслото Passat Alltrack 2.0 tdi 177ps

Мнениеот radostin.borisov » Вто 04 юли 2023 11:23


PzKpfW написа:Да споделя и мои наблюдения: При изкачване на баира на Дупница, пътувайки към София и при пълна газ температурата на маслото е около 127 градуса. Най-интересното е, че в момента, в който намаля заради тунела температурата отива на 130, след което започва бързо да спада. И това винаги е било така, колата я карам от чисто нова, от 2010 до сега. В големите жеги при каране на магистрала винаги е над 120 градуса.

Имайте предвид, че температурата на охлаждащата течност, която се показва на стрелката на таблото не е истинската температура. И това е направено с цел да няма теми по форумите дали еди каква си температура на водата е нормална :icon_lol Ако влезете с диагностика и колата е в движение ще видите как температурата на охлаждащата течност постоянно се променя, при това в не малки граници. Карайте си колите със здраве и не се вкарвайте в размисли и страсти :wink

Сетих се една случка наскоро: Изкачвах Петрохан от северната страна, нямаше трафик и настъпвах колата нагоре по стръмнината. По едно време светна аларма за ниско ниво на охладителната течност, веднага спрях след един много остър завой и за късмет се оказа, че точно на завоя има поточе и водопад. Оказа се, че не съм щракнал скобата на горната тръба на радиатора. ЦЯЛАТА охлаждаща течност беше изтекла. Тъпата стрелка обаче си стоеше като закована на 90 градуса.

Мерси , колега . Това ми беше въпроса като цяло . Наблюдение и мнение от хора с подобна кола на моята.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 220 госта