DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот fur1ous » Вто 05 сеп 2023 11:24


Vlad777 написа:Да не обръщаме темата в размисли и страсти за "едно време". Само ще кажа, че едно време бяха голяма рядкост автомобилуте с по над 500000 км пробег, а в днешно време са доста. Толкова по темата.


Тотално не съм съгласен и може много да спорим, но няма смисъл. :wink Само ще ти кажа,че километри може и да правят, но години не могат :wink

Vlad777 написа: Същото като да кажеш - вчера един пиян уби момче на пешеходна пътека, затова и аз днес ще карам пил.


Нищо общо със случая тук, просто казвам че да караш без DPF не е кой знае какво стига за теб да е ОК, няма смисъл да мислиш колко замърсяваш защото на фона на всичко останало не замърсяваш нищо, дали ти може да живееш с това е друг въпрос, или ако не можеш правиш като мен, минаваш на бензинки и не го мислиш, решава всички проблеми. :wink




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19703
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2023 11:40


То и да караш пил не е кой знае какво, стига за теб да е ОК Ганьо :screwy :screwy :screwy


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот fur1ous » Вто 05 сеп 2023 12:05


Пак ти казвам,че това с пиячката няма нищо общо с контекста тук, някак си не ти върви да си Администратор и да обиждаш, не знам дали знаеш :mrgreen
Искаш да кажеш,че хората които карат без DPF убиват по 1-2 човека всеки ден като излезнат да шофират? Някак не се връзва и не е много умно..

Както казах в предния пост, няма смисъл да спорим. Ти си бъди прав за теб, аз съм си прав за мен. Иначе може да продължиш да ме обиждаш колкото искаш, все ми е тая какво мислиш.

И в момента ако аз отнеса предупреждение или бан, то се замисли дали ситуацията ни в държавата не е същата :wink , за едни може,а за други не. По точно за контекста тук - едни може да обиждат,но пък други го отнасят, защото на старшината така му изнася :wink


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19703
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Вто 05 сеп 2023 12:36


В България всяка година над 8500 души умират преждевременно от заболявания, причинени от замърсяването на въздуха, което я нарежда на едно от челните места в тази "класация". Това прави по над 20 човека на ден icon_idea Някои замърсяват повече, други по-малко. Докато манталитетът на Ганьо е - "аз ше си чадим, щот другите със самолетите и с печките чадят повече" ще е така Ганьо! Тия дето карат пияни да не би всичките да удрят хора? Виж колко много има дето на никой не пречат, щото на ТЕХ СИ ИМ Е ОК?!??! :screwy


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1352
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот fur1ous » Вто 05 сеп 2023 12:41


Не може да докажеш,че хората са умрели от премахването на DPF, те и мангалите в христо ботев и филиповци горят гуми по цяла зима и в София не се диша, но нищо не се предприема, реално това трови много повече отколкото някви премахнати DPF-и, но не знам защо изобщо споря, преди да се реши проблема с премахнатите DPF-и имат да се решат много по сериозни неща които тровят въздуха в София.

Ще ти го кажа така, дори всички коли да са Евро 6 и с DPF-и въздуха в София почти няма да се промени :wink Особено пък зимата

Иначе, защото споменаваш чаденето, кола без DPF може да се направи и без да пуши, но това е друга тема и умение което малко хора имат и могат.


deqnak__
Мнения: 121
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот deqnak__ » Вто 05 сеп 2023 13:17


tuparov написа:Добре, повече няма да пиша за проблеми :) Мир да има. Но като цяло.. нали се сещаш-че някои не си признават, други просто продават мълчаливо колата и като цяло... да живее консуматорството. Тепърва ще става все по-забавно с електрическите коли и техния още по-къс живот. Всъщност късият живот на автомобила ще доведе до още по-голямо замърсяване поради нуждата от рециклиране и унищожаване по някакъв начин на боклуците след нас...а те стават все повече. Аз се опитвам да възстановя колата точно с тази цел-да намаля замърсяването. Щото не е да нямам пари и да взема поредната нова.


Хайде аз да си призная, защото съм от тези хора. Имам допир до 2 Голф-а. И двата производство 2015г. Единия е на 167 000 км с изряден ДПФ, а той е и служебен автомобил. Само се кара и се сипва. Другия е моя - на 251 000 км. Изряден ДПФ. И както казва един самохвален майстор от DasAuto - ДПФ не се запушва от самосебе си.


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Вто 05 сеп 2023 14:58


Добре, признавам си. Аз лично го запуших. Да няма повече спорове.


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Сря 06 сеп 2023 14:27


Окончателно-филтърът е изчистен. Причината да не е имало в продължение на 9600 километра читава регенерация-дефектирала свещ с датчик. Сменени плюс реле. Та като ходите за смяна на масло-искайте пред Вас да се чете компютъра и да Ви обяснят за всеки един ред. Щото нали се сещате-наред ли е колата-Да, наред е. Айде живи и здрави.

П.С. Та това че светва лапмата за регенерация и загасва не гарантира, че нещо се случва.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 06 сеп 2023 14:55


T.e вината е в теб ,че не четеш информацията на това какви особености има един съвременен дизелов автомобил, а плюеш без грам основание :) Когато караш подобна кола и искаш всичко да ти е наред трябва да се ограмотиш за спецификите на конкретната марка ,гориво и т.н. Сега си вземи една пича гнида -донгълче EЛМ и си инсталирай подходящия софтуер на смартфона ,така ще имаш реален достъп дори в движение за това дали няма някакви грешки ,които могат да влошат работата на мотора .Реално това са технологично доста прости двигатели но периферията им е сложна ,и си иска поддръжка :) Дявола винаги е в детайлите


tuparov
Мнения: 8
Регистриран на: Пон 04 сеп 2023 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот tuparov » Сря 06 сеп 2023 15:08


Момент... Колата беше на прочитане на грешките в официален сервиз на VW! Аз не съм длъжен да си слагам каквото и да е на телефона или да разбирам от всичко. Ако всички разбирахме от всичко.. щеше да е прекрасно, нали? Ти искаш ли някой да се меси толкова много в твоята професия? Ще бъдеш ли нужен? Аз да не съм и роб на тази кола? Всъщност доста често в България се случват такива идиотщини-лекарски грешки, пияни идиоти возят деца, щото шефовете им още по-пияни и така нататак. Изобщо не ме интересуват детайлите, ще си гледам живота. Ясно ми е кой е виновен, ясна ми е системата. Със здраве, че нещо много ниско взех да слизам.. форуми, итн...


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 06 сеп 2023 15:10


Въпроса е да си информиран за основните неща ,които са специфични за конкретния двигател и автомобил .А в един сервиз след като не са открили проблема ,търсиш 2-ро или 3-то мнение ,дори и най-скъпите премиум марки си имат болежки .Ся ако си толкова ларж и те мързи да прочетеш нещо си е твой проблем ,си носиш кръста .


MapTo_D
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 17 юни 2021 17:51
Автомобил:
Двигател:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот MapTo_D » Сря 06 сеп 2023 16:18


Ква е тая ламБа за регенереция, аз на моя голф не съм виждал такова нещо да свети, когато колата регенерира?
П.П. Голфа е 2014г, на 187к км и към момента нямам никакви ядове с ДПФ.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Ивайло Димов » Сря 06 сеп 2023 16:31


Лампата свети когато е в активна регенерацията ,която по същество си е авариен режим .Пиктограмата е нещо като гърне изобразена ,при някои производители и модели може да свети и при пасивна .


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19703
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: DPF Golf 7 на 6 години и още нещо

Мнениеот Vlad777 » Чет 07 сеп 2023 14:51


tuparov написа:П.С. Та това че светва лапмата за регенерация и загасва не гарантира, че нещо се случва.
Лампата за регенерация светва, когато вече има проблем icon_idea Филтърът вече е задръстен и при нормална експлоатация изобщо не би трябвало да виждаме светеща лампа.

Има го и в USER manual за този автомобил:
Изображение

tuparov написа:Ясно ми е кой е виновен, ясна ми е системата. Със здраве, че нещо много ниско взех да слизам.. форуми, итн...

Интересно как хем всичко е ясно, хем колата очевидно не се е експлоатирала според това, което е ясно, че трябва да се прави. Ясно е, че се е стигнало до задръстване на филтъра по ясни причини... И изобщо е ясно, че се е стигнало до толкова ниско ниво... :no Форуми и т.н. :screwy

Освен да добавя, че и на мен са ми ясни подобни индивиди, на които всичко им е ясно... :mhihi

Айде жив и здрав - гледай си ясния живот :lock

П.С. И за всички останали, които попаднат на темата и не им е ясно, ще напиша следното:
:arrow Много е важно при избоът на двигател да се вземе предвид как ще се експлоатира колата. В случай, че колата не пътува често на дълъг път, дизелът не е подходящ.
:arrow Ако все пак изберете дизел, трябва да знаете как работи DPF-а и да се грижите за него, като най-важното е да не гасите колата, когато започне регенерацията (или ако все пак се наложи, при следващо палене да се остави да завърши), която при VW не се индикира изрично.
:arrow Как да разпознаем, че колата е в режим на регенерация:
Лека промяна в звука на двигателя.
Работа на охладителните вентилатори.
Леко увеличение на разхода на гориво.
Увеличени обороти на празен ход
Деактивиране на системата Start/Stop
Горещ и силен мирис от изгорели газове в изпускателната система.


Ето и още информация (за тези, на които не им е ясно), директно от сервизната книжка на Golf 7:
Изображение
И превод от ChatGPT:
DPF - Филтър за твърди частици
Първо, прочетете въведителната информация и предупрежденията за безопасност.

Филтърът за дизелови частици филтрира саждите в изгорелите газове. Саждите се събират във филтъра и периодично се изгарят при високи температури (регенерация). Произведената топлина може да загрее двигателя.

Регенерацията може да предизвика шумове, леки миризми и забавяне на работата на радиаторния вентилатор, независимо от външната температура, дори след изключване на двигателя.

За да помогнете на регенерацията на филтъра за дизелови частици, Volkswagen препоръчва да избягвате кратки пътувания само на кратки разстояния. В автомобили с DSG® двоен съединителен автоматичен трансмисия може да нарастват оборотите на двигателя по време на движение. Все пак, индикаторната лампа няма да светне.

Спазвайте следните точки, за да се гарантира правилната работа на изпускателната система и филтъра за дизелови частици за дълъг период:

:arrow Използвайте само дизел с ниско съдържание на сяра ⇒ Типове гориво  .
:arrow Никога не използвайте биодизел, бензин или отоплително масло.
:arrow Не оставяйте горивния резервоар да се изпразни напълно.
:arrow Не превишавайте максимания капацитет на маслото в двигателя ⇒ Моторно масло .
:arrow Не стартирайте автомобила като го теглите. Използвайте кабели за стартиране ⇒ Стартиране с кабели .

Дори когато системата за изчистване на изпускателните газове работи перфектно, може да има миризма на сяра от изгорелите газове при определени условия. Това зависи от съдържанието на сяра в горивото.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 58 госта