Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Peppy1983
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 05 юли 2020 14:53
Автомобил: Фолксваген Пасат Б5 и 5
Двигател: 1 9ТДИ 130кс АВФ 2002г

Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот Peppy1983 » Нед 11 фев 2024 16:54


Здравейте колеги! След смяна на вал и повдигачи преди 6000км колата започна да блъска във филтърната кутия отново. Но странното е че не е като преди да сменя вала защото тогава след 2000 оборота беше като автомат. Сега този шум е малко по различен, съпроводен е с специфично цъкане като на клапан или повдигач. Колата още не е тръгнала да пуши да прекъсва или да не пали.Та в този ред на мисли възможно ли е да е прецакан отново повдигач или са заминали клапани.
П.С. Реших един ден да отворя капака на клапаните и да си проверя сам и останових с около 20 мин. преглед че нямам щети по вала, гърбиците си бяха гладки.




kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот kukata_pasat » Нед 11 фев 2024 22:36


Явно някой повдигач пак се е осрал.Мойта бумти леко в филтъра от 4 години от както я имам а вала е супер.Бумтенето може да се осили и при не добър реглаж на дюзите от личен опит го знам на скоро реших да си регулирам дюзите щото смених гарнитура на капака на клапаните и така или иначе бях отворил там,но не използвах индикаторен часовник и колата все да бумти повече.След това си намерих индикаторен часовник и я направих както трябва и бумтенето намаля драстично.


Потребителски аватар
Peppy1983
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 05 юли 2020 14:53
Автомобил: Фолксваген Пасат Б5 и 5
Двигател: 1 9ТДИ 130кс АВФ 2002г

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот Peppy1983 » Пон 12 фев 2024 13:16


kukata_pasat написа:Явно някой повдигач пак се е осрал.Мойта бумти леко в филтъра от 4 години от както я имам а вала е супер.Бумтенето може да се осили и при не добър реглаж на дюзите от личен опит го знам на скоро реших да си регулирам дюзите щото смених гарнитура на капака на клапаните и така или иначе бях отворил там,но не използвах индикаторен часовник и колата все да бумти повече.След това си намерих индикаторен часовник и я направих както трябва и бумтенето намаля драстично.


Между другото след смяната на вала повдигачите останових че разхода отчетен от компютъра ми е завишен. Преди при загрял мотор стоеше на 0.7,- 0.8l/h a сега е 1.1 - 1.3l/h и ми се струва че реглажа на дюзите не е ок.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот Vlad777 » Пон 12 фев 2024 14:49


Къде е сменян вала? Може нещо да е объркано при зацепването?

Имах Passat AVF и не помня точно на колко км беше, но между 250 и 300 000 се наложи смяна на вала. Дадох и турбото за рециклиране, въпреки че си работеше. Почистиха го, пребалансираха го, настроиха актуатора. Главата също дадох да ревизират, подмениха половината клапани.

След това колата беше като нова - моторът работеше отлично, конете се завърнаха и в ниските обороти се усещаше тягата.


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот kukata_pasat » Пон 12 фев 2024 17:56


Виж си синхронизацията на вала на четвърти канал трябва да е от -3 до +3 но най добре на 0 макар че мойта дава най добри милиграми на +1.1 +1.7 тогава ми дава 5.5 милиграма на такт което е 0.6 литра на час топла.Ако твойта сочи 1.1-1.3 литра значи милиграмите са ти поне 10 което е адски много и може и от това да думка,а точно синхронизацията на ПД двигателите определя горивото на празен ход.


Потребителски аватар
Peppy1983
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 05 юли 2020 14:53
Автомобил: Фолксваген Пасат Б5 и 5
Двигател: 1 9ТДИ 130кс АВФ 2002г

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот Peppy1983 » Сря 14 фев 2024 19:04


Колата ми я правиха тук в София, Пепи от Пепино Рейсинг тийм. Ходих при него и той твърди че ми е направил колата както трябва. Но уви имам ядове с това газоразпределение а и както казва колегата синхронизацията на вала да не е Ок. Та ще я карам при Стефан от Елбатрон да си каже експретното мнение и да я правят.


kukata_pasat
Мнения: 869
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот kukata_pasat » Чет 15 фев 2024 7:43


По принцип за Пепино съм чувал мнения по форумите че е много добър майстор.Като ходи пак при него закачи ли я наново,да не е чипната? Провери пак тия неща които ти казах на Ваг Ком при някои познат.


Потребителски аватар
Peppy1983
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 05 юли 2020 14:53
Автомобил: Фолксваген Пасат Б5 и 5
Двигател: 1 9ТДИ 130кс АВФ 2002г

Re: Нарушено газорапределение след смяна на вал и пивдигачи при 1.9 AVF

Мнениеот Peppy1983 » Съб 17 фев 2024 12:03


Със сигурност няма чип. Ако имаше щеше да върви много повече.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта